Пулсиращи ноти

Етнопартитата са повече културно, отколкото музикално преживяване. Сега в София, скоро и в други светове

Пулсиращи ноти


Ако ви попадне флаер във формата на земното кълбо, значи сте излезли оторбитата на земните партита и сте попаднали в сферата на влияние наМихаил Димов - основният двигател на "Глобъл денс фестивал".


Ставадума за етнопартитата в клуб “Пулс”. В края на всеки месец там на едномясто се събира музика, обстановка, храна, танци и атмосфера отразлична етнокултура. “Ние не правим партита, а празници за всичкисетива.” Затова го наричат "Първият клуб в орбитата на Земята". Всеедно партито лети около планетата ни и всеки месец каца на различномясто. Това е лайфстайл, отворен към другите култури, към другите, азги наричам планети. Понякога някаква съвсем имагинерна граница дели двасъвсем различни свята и общуването между тези светове очертава еднобъдеще. Това е най-точната метафора на това, което правим."


Още от1997 г. Михаил започва да пуска латиномузика в различни софийскиклубове. По това време той вече танцува и салса. Три години по-късноетноманиакът получава стипендия и отива в Щатите да сезанимава с видеоарт. Предвидените пет седмици в Ню Йорк изтичатнеусетно, а на Михаил никак не му се тръгва. Срещата с мултикултурнияград и етнокупони, пропити от въздуха на вълшебна музика от Африка доКуба, които се правят едва ли не на всеки ъгъл там, му отварят очите заглобалната субкултура, омагьосваща младите по света.




Скоро започвада се скита по улиците на София с една идея в джоба, която го човърканепрекъснато. Идеята се казва "Глобъл етнофестивал". В началото партитаса ежеседмични и включват глобална музика микс от различни места врамките на една вечер. Дълго време пуска в най-различни клубове -"Мохито", "Табако", "Червило", "Грамофон". Накрая стига до извода, чевместо да се правят ежеседмични партита - микс от много неща, по-добреда се направят ежемесечни купони, посветени изцяло на конкретнаетномузика, примерно ориенталска, или индийска. Това беше началото на"Глобъл денс фестивал". Когато започва да работи поосъществяването на идеята, Михаил е без нито един лев. Тръгва помагазини за ароматни свещи и мъниста, обикаля секънд хендове и успявада събере средства, за да направи първата книжка, която е нещо повечеот флаер и освен за часа и датата на купона разказва за културата настраните, от които идва музиката на съответното етнопарти. Постепенносе включват и националните ресторанти, малките арабски магазинчета наЖенския пазар, Дюкян Меломан. "Работим много с общностите в София.Имаме, на шега ги наричам, “директори” на отделните партита. Сред тяхима един арабин, който за мен е нещо като неофициално културно аташена Мароко в България и на България в Мароко. Той е основниятдвигател на арабските партита. Други един приятел, който се занимава сведическата култура, е "директор" на индийските партита. Бразилските серъководят от треньор по Капоейра - смес между латиноритми и бойноизкуство."


Всяко парти започва с урок по танци, характерни замузикалната култура, която представя. За по-цялостната атмосфера навечерта допринасят и визуални материали. Кадрите трябва да са сурови,все едно някой върви с камера по улици и пазари. Първите партита отновия тип са в клуб "Но", но тъй като клубът вече не съществува, през миналата година "Глобъл денс фестивал" се преместват в Блек Боксдо халите. Там пък пространството се оказва "твърде голямо занашия калибър" и затова от тази година етнозапалянковците сеустановяват в "Пулс", който е типичното ъндърграунд място. Целта наМихаил е от следващата година партитата да се превърнат в ежегоденфестивал с международно участие на бендове и изпълнители на етномузикаот цял свят.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK