“Горилаз” стъпиха в реалността

Пионерите в анимационната музика пяха с Мадона и подготвят турне

“Горилаз” стъпиха в реалността

© null



Отняколко години във виртуалното пространство битува една 3D музикална банда, която днес вечедиша във врата на живи изпълнители катоМадона и Снууп Доги Дог. Звездите вече не излизат от студиата, а изпод ръкатана графичните дизайнери. Анимационната четворка квартет "Горилаз" сепревръща от ден на ден в абсолютен прецедент на международната музикална сцена,с който продуцентите ще трябва да се съобразяват в бъдеще. Подобна популярностна музикална група без жив еквивалент не е постигана от времето на мъпетите."Горилаз" е творение нафронтмена на групата “Блър” Деймън Олбърн и графичния дизайнер Джейми Хюлет. Групата се ражда преди 5 години, когатоОлбърн и Хюлет се срещат с ръководството на EMI, за да представят за пръв път идеятаси за виртуална група.


“Идеята беше невероятна, революционна! Музиката и графикатабяха с високо качество”, спомня си един от шефовете на звукозаписния гигант.


Кийт Уозенкрофт, отговарящ за лейбълите Capitol, Virgin и Parlophone за територията на Великобритания,добавя: “Деймън каза "ние можем да създадем такава група" и всички серазвълнувахме. Джейми ни показа вида на графиката и разясни характерите навсеки отделен образ. Беше... много изненадващо за нас. Моето първо притеснениебе дали хората изобщо ще имат желание да слушат група, която не съществува.Дали ще си купуват албумите им."




Съвсемскоро музикалната индустрия започва да отчита навика на феновете да прекарватголяма част от времето си в мрежата. “Те живеят и дишат в интернет”, казва Ниъм Бърн, мениджър на"Горилаз". Съвсем скоропосещенията в сайта на групата започват да надвишават броя на посещенията на сайта на койтои да било друг артист на EMI. Един от най-важните моменти, дело на креативния екип, еобединяването на новите технологии с маркетинга. Оказва се, че когато си виртуаленартист, не можеш да следваш същите маркетингови подходи както при изпълнителите от плът икръв. За група, която не дава интервюта, не участва в шоута на живо, не прави промо изпълнения ине обикаля света за публични изяви, по-важно от всичкосе оказва силата и оригиналността на видеоклипа. Според последнитеизчисления разходите по един промоционален клип на групата се равняват на поне 250 хилядипаунда. Затова пък дватаим албума (издадени от Parlophone/EMI) се продават в над 10 милиона копия по цял свят,а броят на посещениятана сайта на групата само в рамките наедин месец е около 10 милиона. Успехът на "Горилаз" се дължи до голяма степен насъздадените образи, характери и тяхното популяризиране.


Последнотоим феноменално изпълнение беше на тазгодишните награди “Грами”, където бандатасе качи на сцената заедно с Мадона. Очаква се те "датръгнат" на турне във Великобритания през 2007 или 2008 г. Все пак групата се нуждаеот време, за да бъдат усъвършенствани визуалните възможности на дигиталната анимация. Концертитеще са по-скоро прожекции, на които Олбърн и Хюлет може дори да не присъстват.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK