Блог да пази интернет невежите

Компаниите, пренебрегващи бърборенето в мрежата, рискуват да пропуснат горещите трендове

Американската компания ConAgra Foods беше една от първите, коятозасече, че манията по нисковъглехидратните диети издиша, и не пропуснатази възможност да предложи алтернативно меню от марката си HealthyChoice, която включва супи, предястия и месни ястия. Ще попитате какConAgra се сети преди конкуренцията, че супергорещ допреди няколкомесеца тренд клони към залез? Като се вслуша в това, което какво сеговори по интернет блоговете, отговаря вестник Washington Post.


Разровиш ли се в блоговете, можеш да доловиш безценни нюанси вреакцията на консуматорите, които да ти позволят да прецениш даликонкретна тенденция ще има дългосрочен ефект, или е само мимолетнозалитане, казва за изданието Ник Майсор, шеф на маркетинг стратегиятана ConAgra.




Бъбренето из интернет блоговете може да предреши съдбата на новипродукти или телевизионни предавания или да отприщи някой клиентскибойкот. За компании като ConAgra личните мнения, които пренаселватинтернет пространството, се превръщат в явление, с което трябва да сесъобразяват. Или от което да се опитат да спечелят. Ето защо теизползват сложни нови технологии, които следят какво се обсъжда всайтовете за запознанства или за рецензии на продукти, блоговете,форуми и всякакви места в киберпространството, където се събиратобщности от хора със собствено мнение.


Коментарите в интернет са особено ценно мерило за нагласата наконсуматорите, защото те представляват спонтанна и първосистемнареакция. “Можеш да чуеш мнението на най-гласовитите консуматори кактоза собствената си компания, така и за конкуренцията, а най-важното е,че те го споделят, без да знаят, че някой си води бележки", казва СтийвРубел, вицепрезидент на PR фирмата Edelman.


Проследяването на разговорите на консуматорите в интернет е най-новататактика на компанията да се справят с постоянно нарастващото влияние нахората, които консумират техните продукти. Но точното измерване нанагласата на консуматорите чрез интернет все още е доста сложна задача.Постоянно възникващите нови технологии се опитват да запълнят белитеполета в тази нова наука с преравяне, класифициране и оценка намненията, качени в интернет.


За да разбере за какво се говори най-много в мрежата, фирмата запазарна информация Nielsen BuzzMetrics използва софтуер, който записвахиляди коментари всеки ден. Технологията може да сканира за имената наконкретни компании, продукти, марки и хора. Получената информация можеда се категоризира по броя на споменаванията на конкретен термин,хората, които са го споменали, или сайтовете, където той се е появил.


Софтуерът на Nielsen BuzzMetrics може да преценява общия тон накоментарите, като сканира за определени думи. Например, ако даденблогър коментира нов автомобил и казва, че му харесва, но не е съвсемдоволен от поведението му на пътя, софтуерът е достатъчно прецизен дакласифицира мнението като позитивно с малки забележки.


Заслушвайки се внимателно в говоренето по мрежата, ConAgra усеща, четърсенето на готови храни в преносими опаковки ще се увеличава заедно сброя на хората, които са твърде заети, за да седнат да се хранят. Тозитип маркетинг прозрения могат да спестят на компаниите много скъпигрешки при разработването на нови продукти.


Hewlett-Packard например наскоро чуха в интернет, че клиентите наистинамразят да си носят компютрите за поправка в сервиз и предпочитат да имги поправят в къщи. Тази информация ще оправдае увеличения бюджет накомпанията за предлагането на услуги за ремонт в къщи.


Ниската гледаемост в САЩ на зимните олимпийски игри в Торино също бешеотчасти "предсказана" от анализ на мненията в интернет: Чатването заигрите достигна своя връх около церемонията за откриването и зазакриването, а през останалото време спадна до мижавото си ниво отняколко седмици преди събитието.

Ключови думи към статията:

Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dadane
    *****

    спрете да преписвате текстове от други медии. Нали сте уж журналисти, напрегнете си малко мозъците





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK