Ах, този кич

Неосъществената "кражба" на режисьора Борис Панкин

Защо в представление, което се заявява като мюзикъл, част от актьорите просто не могат да пеят, нито да танцуват

Защо в представление, което се заявява като мюзикъл, част от актьорите просто не могат да пеят, нито да танцуват



"Ако искаш да крадеш в изкуството, кради от най-добрите..." са думите на Боб Фос (в програмата и плаката - Фоси), цитирани от реж. Борис Панкин в обръщението му към трупата на спектакъла "Ах, този джаз!" още май 2006 г. Няколко месеца по-късно, на 13 октомври, излезе и "кражбата" на Панкин в Народния театър - първата т.нар. световна премиера и сценична версия на филма мюзикъл "Ах, този джаз!" (1979 г.). "И въобще защо да се поставя "Ах, този джаз!", риторично се пита в същото обръщение Панкин и продължава: "Защото, колкото повече гледаш, четеш и слушаш "Ах, този джаз!", толкова повече ти се обича, работи и живее... а откога не сте гледали спектакъл, от който да ви се доживее!" - тук следва изпълнена с копнеж пауза.


Избърсваме сълзите на вълнение и надежда и отиваме на театър. Залата и сцената са тъмни. В просълзените ни очи се отразяват 5 светещи реклами на спонсорите, които закриват половината сцена (почти през целия спектакъл), а огромен видеоекран виси пред 600-те крушки на известния надпис All that Jazz!, откъдето елитни манекенки рекламират модната къща, която облича актьорите - време е за реклама!
Казват, че мълчанието е най-тежката присъда за твореца. От 13 октомври се питам трябва ли да се мълчи наистина? С ирония ли да подходя? Или пък по-дребнаво и еснафско - къде са 300-те хиляди лева, дадени за представлението, че не ги виждам на сцената? Има и оптимистично-добронамерен вариант: какво пък, старали са се хората - цели 110 души екип, 400 костюма, 600 крушки, 4 тона сценични съоръжения. Или да подходя като онази "женица от Чикаго" (от филма - бел. авт.), която разделила процеса на умиране на пет нива: с гняв, с отричане, с пазарлък, с депресия и с приемане....на смъртта/представлението.
Трудно ми е обаче да приема това представление, което не е нито мюзикъл, нито вариете (изпитах нездрава носталгия по Хачо Бояджиев), нито театър, най-малкото шоу, още по-малко забавно. Под съпровода на побългарения аранжимент хор от бодри актьори в трика ентусиазирано изпълняват песните от филма. Балет "Арабеск" на предна линия отчаяно се опитва да бъде в синхрон, прекъсван незнайно защо от психологически паузи, в които се провежда сценичният разказ. И тук трябва да се разгърнат евентуалните актьорски дарби на основните персонажи в естетиката на психологическата драма.
Публиката е разкъсвана между хорово-танцов ансамбъл, интерпретация върху предполагаема Чехова стилистика и особено мрачна и безцветна представа за вариете. Това не е шоу, което да раздразни сетивата и ума ни. Чудно защо, след като това е най-скъпото представление у нас, сцената е празна, костюмите са незабележими, а осветлението е оскъдно? Защо зрителите трябва търпеливо да изчакват между сцените дългото тътрене при смяната на иначе бедния декор (бюро, маса, диванче, легло)? Защо в представление, което се заявява като мюзикъл, част от актьорите просто не могат да пеят, нито да танцуват? Защо Джо Гидиан (негов прототип е Боб Фоси) прилича на стар котарак (Михаил Петров), а бившата съпругата на Гидиан Одри Парис (една от най-ярките танцьорки) на сцената на Народния театър едва щрихира предполагаем танц, повече заета с това кой профил й е по-атрактивен (Аня Пенчева)?


Какво става с актьора Кръстьо Лафазанов? Защо ангелът (Елена Петрова) е зад параванче, уж показвайки друга метафизична реалност? Защо повечето актьори декламират? Защо няма динамика? Как от час и петдесет минути филм става 3-часов театър? Необходими ли са сурогати на стойността на 30 представления? Защо Панкин не успя да се доближи даже до провокацията на кича? Мадона го превърна в индустрия. Защо един филм, който иронизира шоубизнеса и превръщането на всеки продукт във възможност за реклама и бизнес, е с обърнат знак в представлението на Панкин? От сцената на Народния театър публиката е залята от откровена реклама, като финалната сцена се превръща в модно ревю за абитуриенти и всичко това е зад прикритието на добрите и пламенни намерения на режисьора да осъществи детската си мечта. Как гениалният филм-мюзикъл "Ах, този джаз!" мимикрира в театър на оскъдицата.
Финална сцена: Потръпвайки от видимото усърдие на актьорите, с натежало сърце изслушваме Bye, bye Life, учудени от приликата със "Заблеяло ми агънце". Протегнали ръце, 47 актьори ни приканват да манифестираме всеобщата радост и умиление и да попеем заедно на фона на сватбено-абитуриентските рокли на звездите. Те пляскат, а ние ги гледаме, притиснати от недоумение и съчувствие.
Припомням си думите на закостенялата критичка от филма на Боб Фос, която казва: "Да бъдеш на всяка цена забавен е пошло." А на мен така ми се искаше "кражбата" на Борис Панкин от най-добрите в изкуството все пак да се случи.

Ключови думи към статията:

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на оНЯ
    *****

    Обичам когато така се пише за бездарни представления уахххххахааа

  2. 2 Профил на mia
    *****

    sramno e naistina,dosta posredstven spektakul i njama6e da e tolkova drazne6to,ako ne se avto-reklamirashe kato kongenialno.

  3. 3 Профил на Svidetel
    *****

    Ne sum gledal tozi cirk, no poznavaiki drugite spektatkli na tova nedorazumenie Boris Pankin, a i potenciala na actiorite, niama da otida si razvaliam spomenite ot Genialnijat film. Vse pak si imam DVD-to u doma, niamam nujda ot surogati. Kolko li tup triabva da e chovek, za da mu hrumne da pravi "All that jazz" 20 godini po kusno, i to v Sofia, haha! Jalko za poharchenite pari. Koi kaza che v Bulgaria niama pari za kultura"haltura" iskah da kaja?

  4. 4 Профил на alisa
    *****

    браво, с две ръце те подкрепям!!! Този спектакъл е кичозен и претенциозен!!!

  5. 5 Профил на fen
    *****

    statiata e super - dade mi dostatachno osnovania da ne gledam spectakala, bez da zvuchi zlobno - daje mislia che zvuchi tajno. sajaliavam za tozi teatar, zashtoto i tova e teatar. nekadaren, no drugo ne moje da bade. koi dade tolkova pari? i zashto? sponsorite dali haresvat tova kieto sa sponsorirali? ako biah na tiahno miasto shtiah da se zamislia.

  6. 6 Профил на Тринити
    *****

    Гледах спектакъла и си мислех, че нещо съм луда, защото абсолютно същите неща ми направиха впечатление - рекламата на спонсорите, мудното тътрене на част от актоьорите по сцената, аня пенчева като такава и ползите от нея.
    На мен обаче ми харесаха няколко от второстепенните актьори и на моменти - наистина беше забавно. Очевидно авторката на статията е гледала представлението - генерална репетиция на 13 октомври. До колкото успях да науча то няма да бъде толкова дълго - 3 часа, от които едва след антракта се случва нещо... И в ролята на Нети ще се изявава Жени Александрова, така че може и да се послушат малко песни. Иначе, не отричайте нещо толкова леко, все пак това са първите стъпки на родните режисьори в толкова труден и непопуларен у нас жанр като мюзикъла... :) Въпреки личното ми разочарование желая, успех на постановката... а и нека не забравяме, че само който не работи - той не греши... Иначе - добра статия!

  7. 7 Профил на гудю
    *****

    Не са първи стъпки в мюзикъла. Още преди 28 г варненският театър постави "репортаж от един американски попфестивал", а бургаската опера "Порги и Бес".
    Не че бяха добри.
    Гергано, научи се къде се поставя пълен член. "приемане на... смъртта"???

  8. 8 Профил на Борис
    *****

    С 300 000 лева могат да се направят страшно много неща, малки и големи, из цяла България! Жалко!

  9. 9 Профил на parisien
    *****

    O4evidno spektakulut e nedodialan i zle zamislen. Veryatno gre6kata e na postanov4ika, no ne samo. Tova sas sponsorite i reklamite e zle razbrano mecenatstvo, koeto preobru6ta izkustvoto v edin reklamen "billboard". Tove e, za sujalenie, tendenciata v Bulgaria.
    No ne triabva da se obezkurajavat tvorcite. Kritikata i publikata sa za tova: da pomognat da bude otsiat plevela i da podkrepiat modernoto i ka4estveno izkustvo.
    Triabva da se kritikuva mudro i obektivno, i da se pod4ertavat po vazmojnost dobrite strani na spektaklite. Samo taka moje da se formira vkus v publikata i stimul za tvor4estvo v dramaturzi i sponsori.

  10. 10 Профил на Хладнокръвен
    *****

    Текстът на Гергана е точен, като всеки млад критик тя пише по-вдъхновено и остроумно за нещата, които не харесва. Случаят с Панкин и пошлата сценична версия на "Ах, този джаз" е ясен, той е поредният симптом на целия кич и на тоталната чалгизация, която вършее в театралния ни, културен и политически живот, обслужвана от полуграмотни журналисти от масовите вестници.

  11. 11 Профил на Янчо Янчев
    *****

    Сърбал съм му попарата (глупостите) на т.нар. Борис Панкин.
    Имах неудоволствието преди време да работя с него в един сутрешен блок, където той се опитваше да вкарва театрални елементи в ТВ продукция. Провалът, разбира се, беше ясен.
    След това започна да подготвя "Ах, този джаз" и аз зачаках с нетърпение.
    Все още не съм гледал постановката, но съм почти сигурен в истинността на написаното.
    Много жалко за похарчените пари и за 3 часовите мъки на тези, които са гледали "мюзикъла".
    Лошото е, че в България постоянно се намират пари за бездарници.
    Друг такъв пример е веуикия Андрей Слабаков, който продължава упорито да прави странно-безсмислено-отегчително-налудничаво-тапанарските си филми. Но това е друга бира.
    Виртуално стискам ръката на Гергана Пирозова. Така трябва.
    Не бива за бездарието да се мълчи.

  12. 12 Профил на аман
    *****

    Посредствени, слабообразовани маниаци с абсурдно самочувствие. Самият контакт с тях и "творчеството" им е мазохизъм.

  13. 13 Профил на Rhymer Girl
    *****

    Госпожици (госпожи) и господа театрали,

    Защо все пак никой от Вас не е гледал спектакъла?!
    Кога за последен път сте гледали каквото и да било в Народния театър?
    Иначе е много похвално, че четете електронните версии на вестниците, но лично аз преди да изкажа мнение за каквото и да било, първо се запознавам обстойно с него.
    On a second thought, forget about it. All that jibberish!

    **************
    Now a days everybody wanna talk

    But nothing comes out when they moving they lips
    Just a bunch of jibberish

  14. 14 Профил на Пламен
    *****

    Може и да не съм гледал, но звучи много правдоподобно за човек, който познава софийския театрален живот!

    Подобно чувство за пълна безсмислица имах наскоро, когато гледах "Красиви тела" в "Сълза и смях" -- спектакъл, натъпкан със театрални, телевизионни и поп звезди -- Стефания Колева, Нона Йотова, Нети, Силвия Лулчева, Искра Ангелова... Американска женска пиеса, която очевидно нито преводачката (Искра Ангелова), нито режисьора (Владимир Люцканов), нито актрисите разбират и не им е ясно защо я правят... Не знаеш за какво се прави всичко, освен че ще те покажат по сутрешните и вечерни блокове и ще ти напишат обилно името във вестниците.

    Ако се върнем на спектакъла в Народния -- както правилно отбелязва Свидетел, самата идея да се поставя "Ах, този джаз" 20 години по-късно в София е нещо сбъркана... Очевидно е някаква неизживяна буржоазна мечта на режисьора от соц-а! А има отзиви и от зрители (виж Тринити).

  15. 15 Профил на Rhymer Girl
    *****

    И аз не съм гледала как играе отбора на "Бацова махала". Звучи правдоподобно да паднат от "Левски" и това го казвам като човек, който, смея да твърдя, познава българския футбол. И все пак не бих заложила пари на евентуален мач "Бацова махала" - "Левски" дори при вероятност за победа на "Левски" 1:1 000 000.

    Не разбирам връзката "Сълза и смях" - Влади Люцканов - "Народен театър" - Борис Панкин. Може би имаш предвид някакъв театрален "ефект на пеперудата" - когато в Сълзата Нети запее, публиката в Народния я заболяват ушите?!
    Между другото, на мен пък "Вуйчо Ваньо" в Младежкия ми дойде малко в повече, лично аз харесах играта на Кадурин, но всичко останало... някакси не беше като Сфуматовата версия, от която много спомени нямам, но пък разполагам с добри чувства към Владо Пенев.

    Питам се и се инатя да си отговоря: "Защо да поставяме "Макбет" или "Ромео и Жулиета" n на брой години, след като good old Уил е гушнал букета и след като никой няма да може да повтори талантливото изпълнение на Globe-ските актьори, нито закачливите подвиквания на тогавашната публика?"

    Иначе уважавам плурализма, в границите на допустимото. :)
    А след репетицията на Джаза, която изгледах миналия понеделник, си тръгнах с поправено настроение.

    ****************
    Svidetel (анонимен) | днес, 03:52
    Ne sum gledal tozi cirk
    Интересен оксиморон.

  16. 16 Профил на очакващият Годо
    *****

    Благодаря за статията - човек изпитва облекчението, че не е сам сред парвенюта и некадърници...и плаха публика, която стреснато очаква поредните Аскеери да отидат в ръцете на такива режисьори и да се отбележи поредната "епохална" творба... Не стана ли така и с хвалебствията по повод на "Крал Лир" на Явор Гърдев, с възторжените отзиви за "Дон Жуан" на Морфов? Който вече ги е гледал, знае за какво говоря. А който е гледал "Коса" - не би се излъгал да отиде и на "Ах,този джаз". Традиции в мюзикъла имаме много скромни, добро постижение бе пловдивската постановка на "Любовни булеварди", но това бе режисьорски и хореографски перфектно решен спектакъл! А за Панкин може да се каже само, че някой трябва да обуздае този човек и стратстта му по театъра!

  17. 17 Профил на Javor
    *****

    Изкуство се прави с талант-с пари-някакво "шоу"...като другите...

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  19. 19 Профил на Динко Динев
    *****

    Гледах този спектакъл и съм съгласен с авторката. Режисьорската немощ е тотална. Но да не се очудваме - всички театрали са наясно с творческата безпомощност на този режисьор, но той продължава да сее из цялата страна пошлотиите си ЗАЩОТО е част от бившата и настояща партийно-правителствена номенклатура. След толкова пошли представления, редно е директора на Народния Театър да подаде оставка. Ако има чест (бел.авт. - чувство изпитвано от повечето хора до средата на ХХ век). А и на възраст е вече човека.

  20. 20 Профил на Венета Илиева
    *****

    Гледах "мюзикъла" и мога да кажа само, че статията отразява абсолютно точно, колкото и да ми е неприятно, грозната истина. Вече не ми се иска да ходя на теятър, защото почвам да се чуствам неудобно като зрител - срам ме е да гледам простотии, тъжно ми е и се подтискам.

  21. 21 Профил на Пламен
    *****

    Общото между "Красиви тела" и "Ах, този джаз" е, че и двете са направени без истинска идея защо точно се правят, освен че на творческите им екипи много им се иска да направят впечатление. Желанието да искаш да направиш впечатление е ОК и е част от актьорската професия, но без добра идея защо избираш дадено произведение и какво и на кого говориш с него се превръща във фалш и безсмислица.

  22. 22 Профил на Лора
    *****

    Гледали сме доста неща в Народния съвсем скоро - "Да си вземеш жена от село", "Лекар по неволя", "Дядо коледа е боклук" и други кражби от най-добрите в изкуството, които в ръцете на самообявили се български гении, които с удивителна настойчивост ни се самонтрапват или биват натрапвани от услужливи журналисти, заприличват на жалки самодейни изяви, които могат да убият и най-жарката ти страст да работиш, обичаш и живееш. Ах този джаз в народния е най-емблематичният пример за това до каква степен може да се самозабрави човек в грандоманските си стремежи. Аз съм твърдо "ЗА" това да се насърчават българските творци, но не и угодно да се премълчава очевидното защото това или онова в България така или иначе си било зле, защо да искаме повече... Не разбирам защо критиката трябва да е щадяща и снизходителна, когато претенциите на екипа за спектакъла са грандиозни ...С какво ще се оправдае псевдорежисьорът Панкин, когато салонът остане празен - този път не може да каже, че нямало пари - супер-хипер-мегапростотията му струва достатъчно и ако се беше заел някой от наистина можещите му колеги, щеше да стане доста по-прилично нещо. Но те, както и световноизвестни режисьори не посягат към класика от този тип, не защото не могат или нямат самочуствие за себе си, а просто защото когато искаш да направиш нещо грандиозно, но не си сигурен в резултата не можеш да си позволиш да експериментираш и е по-достойно да не опитваш въобще отколкото да ангажираш огромни ресурси и ...да се осереш стабилно. Но това е за големи творци и е нормално Измисленият анимационен герой панкин да не го осъзнава.

  23. 23 Профил на надежда от надежда
    *****



    Намирам статията за прекалено злобна.
    Даже твърде съмнително "пресолена".
    Доста често ходя на театър. Случвало ми се е да гледам и слаби и скучни представления, със некачествена актьорска игра. Винаги съм се чудил защо таквизи съмнителни творения никога не дават повод за разобличения и развихряне на изящно словесно майсторство на театралната критика. Правилото у нас е, че бездарието не се критикува, а дори се поощрява и лансира. Виж, посредствеността, е друга работа, тя е безопасна, не ни засенчва и не ни пречи.
    В пълна сила важи и едно друго правило: блестящите и разтърсващи спектакли, които наистина са стойностни, за тях често никой нищо не пише. Просто се подминават от авторите-есеисти, никой не отронва добра дума за тях, никакви отзвуци. Играят се 10-20 пъти и потъват в небитието - нечути и невидяни от повечето хора.
    Но това е друга тема.
    По някакви неведоми за мен причини, критиката става особено активна, чувствителна и злостна, когато новопоявилата се театрална постановка е по-добра от общото очакване на "артистичните кръгове", пишещи театроведи, критици и др. подобни.
    Мисля, че точно такъв е случаят с "Ах, този джаз".
    Без да навлизам в излишна дискусия с авторката на статията "Неосъществената кражба...", бих искала да изразя личното си впечатление и мнение за представлението.
    До момента не бях попадала на театрален български спектакъл, който продължава повече от 3 часа (с антракта, поклоните и биса) и който през цялото време - до последно държи 100 % зрителския интерес и въодушевление. Действието върви динамично, отделните сценки са кратки и "валят" една след друга, така че в нито един момент да не са в повече и да не натежават.
    Интерпретацията на забележителния и благодатен сценарий на Боб Фос е на високо ниво.
    Основните теми, вдъхновили създаването на този световен шедьовър: Секс, Любов, Смърт и Величието на творческия гений, са акценти във всички епизоди, не се размиват, и най-важното - поднесени са разнообразно и богато, по начин, че да не дотегнат на зрителя.
    Сценарият сам по себе си е гениален и слава Богу, на сцената на Народния театър той не е осакатяван, насилван и изкривяван. Едно самонадеяно и криво разбрано експериментаторство би било предварително обречено. Хората искат да видят “Ах, този джаз”, а не някакви свободни високохудожествени и новаторски вариации на тази тема.
    Основното за спектакъла е, че цялото действие се развива леко, приятно и игриво, “със шеги и закачки”, но и на моменти с трагизъм и стаена болка, така както трябва да бъде в мюзикъла.
    Намерени са и тънкият баланс между пеене (на живо), танц, актьорска игра и преходите между тях. Нещо, което по начало е трудност при този жанр и което много рядко се е отдавало особено при поставянето на мюзикъли в България.
    Хореографията и балет "Арабеск" са блестящи и на "световно ниво".
    Живото пеене на актьорите е смайващо и неподозирано добро.
    Тук изпъкват певческите таланти на Жени Александрова, Нети, Николай Дограмаджиев, Мариан Бачев, Мариана Йотова и Елена Атанасова (вероятно изпускам и други многостранно надарени актьори).
    Трябва да се каже, че всички песни звучат вярно и няма “издънки”, което е рядко срещано явление и за родни, и “международни” поп и рок изпълнители.
    Вярно е пресъздадена и “бляскавата” атмосфера и пищност на сюрреалистичния сюжет от филма, което също следва да се оцени високо.
    Актьорската игра също е добра. Има няколко опорни “стожера” в актьорския състав, които при всяко свое появяване на сцената разсмиват публиката, доставят истински кеф и в значителна степен повлияват на целия свеж дух на представлението. Това са, разбира се, Кръстю Лафазанов и колегите му “съпродуценти” по роля; Геро, Мариан Бачев, Кавадарков – с яркото изпълнение на личния доктор на главния герой в адаптиран български вариант, а също и колоритното изпълнение на Ванча Дойчева – в ролята на злостната критичка от филма (чийто герой всъщност осмива точно такива теоретици и специалисти в областта на изкуството, каквато е авторката на статията по-горе).
    Що се касае до главния герой – неповторимия Джо Гидиън, изпълняван на “ротационен принцип” от Михаил Петров и Николай Сотиров, аз отдавам предпочитанията си на първия, който прави свой, индивидуален, ярък и верен образ. Трябва да призная, че може би Ники Сотиров пък е с повече потенциал и физика, пасващи на представата на зрителя за филмовия Джо Гидиън - човек изцяло погълнат от света на джаза и изкуството, но смехотворно и “греховно” пренебрегващ и омаловажаващ други общочовешки добродетели и ценности.
    На Аня Пенчева – не може да се отрече старанието и професионалния (и друг) опит при изграждане на нейния образ на бившата съпруга. Героинята й Одри, макар и разведена, продължава да боготвори бившия си съпруг и да му се възхищава, но едновременно с това и да му се ядосва и да осъзнава, че той никога не може да й принадлежи (което, за нейно успокоение важи и за всяка друга жена в живота на Джо).
    Елена Петрова – в ролята на смъртта, също е красива и омайна. Доста силна е финалната сцена с целувката на смъртта и воала. Оригинални моменти, са още и тези, в които тя флиртува, подиграва и надиграва Джо – и то в неговата област – страстите и словоизлеянията.
    Обвиненията на актьорите в декламиране са неоснователни. Там, където се появява такова, то е за да бъде веднага след това осмяно (от самия Джо, от Любовницата му или от Смъртта).
    Изобщо цялата постановка е издържана от всяка гледна точка.
    Надявам се, представлявението да набере скорост и завистниците и артистичните групировки от разните вечно враждуващи лагери, да не му попречат да се играе и да достигне върха си.
    Нападките срещу рекламните елементи и орнаменти преди спектакъла, също са пресилени. Финансовото подпомагане на изкуството трябва да се цени и поощрява от закона и обществото. Светещите реклами на спонсорите не дразнят и се вписват в атмосферата на спектакъла.
    Що се касае до журналистическата остроумица “кражбата на Панкин”, макар и поднесена в обратен смисъл, че няма никакво благодатно и творческо повлияване на работата на режисьора от големия Боб Фос, считам същата за неуместна. Доколкото ми е известно авторските права на този спектакъл, са напълно уредени, което за съжаление не може да се каже за доста други играещи се в момента театрални пиеси. Освен това, като цяло, Борис Панкин е свършил доста работа и е проявил завидно усърдие, смелост, енергичност и концептуален усет, каквито на българска почва, тук и сега, харесваме или не, нямаше кой друг да обедини и покаже.
    Така че пожелавам повече хора да идат и да видят “Ах, този джаз” и да не обръщат внимание на крайно негативните оценки.

  24. 24 Профил на петьо
    *****

    Твърде нескромно е самият режисьор да ни убеждава в качествата на собствения му спектакъл, не мислите ли? Много благодаря за старателния анализ и за разкриването на истинския ви замисъл - за съжаление то не може да ми промени впечатленията от видяната безпомощност, която се лее от сцената на НТ. Отидох да гледам този спектакъл с огромни очаквания, въодушевен от великия филм на Фос и си тръгнах потресен, отвратен и недоумяващ, как е възможно такова нещо да се играе на сцената на НТ.
    това, което сте описали тук вие или верният ви сподвижник Мариян Бачев (който фигурира на няколко места, като супер гениален и по противен и бездарен актьор, от който не съм срещал) драстично се разминава с действителността. СЪщият провал беше и "Коса" - можеше да се поучите и да спрете да правите глупости...

  25. 25 Профил на ne ot nadejda
    *****

    ama vie vsichki ludi li ste? koi izobshto iska da gleda scenichen variant na All that jazz napraven v Bg, dori i bez namesata na Pankin?! shto za glupost e da se podlgash na niakakvo placebo pri polojenie, che tozi film genialno si e svurshil rabotata i vseki moje da go prejiviava bezbroi puti? kak moje dvama s nishto zabelejimi osven sus suetno boiadisanite si kosi aktiori da sa Joe Gideon? kakvo pravi tozi musical v Narodnia teatur, a ne si e na miastoto v Muzikalnia? 300,000 leva sa chudovishtno mnogo pari za Bulgaria za predstavlenie, no tova moje bi e edinstvenoto za koeto Pankin e nevinen v smisul, che shtom si e nameril sponsori, koito mu davat, ne e toi ludia. bi bilo zabavna iniciativa da se organizirat projekcii na filma v gradinkata na Narodnia, ako ima neobrazovani bulgari ot nadejda, puk i ot po-daleche, koito ne sa gledali filma, da go gledat, za da ne stanat jertva na porednoto svaliane na letvata i ZA DA ZNAIAT koe e istinski dobro i koe e nechia kraino subektivna ideia za show-business. are stiga, che mi pisna....

  26. 26 Профил на gankin
    *****

    bravo na dnevnik i na pirozova, che pusnaha tazi staita, zashtoto 24 chasa , trud i drugi jalti vestnici iskaha da ni nakarat da gledame tova nedorazumenie na pankin. no te ni zasipaha s svetsko info koi e bil tam i kolko sexi e ania pencheva, no nikoi ne kaza kolko hubavo predstavlenie e tova nedorazumenie. e, dami i gospoda, dobutahte go do svetsko sabitie 1, no i do nai-loshia thetre spektakal, koito sam gledal prez jivota si...moje li b narodnia theatre , kadeto rabotiat morfov, gardev i viharova da ima tozi kitch. cialoto akovodstvo triabva da si podade kolektivmo ostavkata za tozi ujas.....

  27. 27 Профил на Петя
    *****

    Не е ли ясно защо представлението е привлякло вниманието на авторката?!? На мен ми се вижда съвсем очевидно -- защото струва 300 000 fucking leva!!! А ако за тези пари спектакълът не е просто феноменален, си е направо престъпление! С тези пари могат да се направят многобройни суперсмислени малки проекти, не само театрални!!!

  28. 28 Профил на Димо
    *****

    Това на Надежда от Надежда наистина намирисва на анализ на някой от режисьорския екип!

  29. 29 Профил на Боби Фоси
    *****

    Гергана Пирозова е отишла да изгледа едно представление, то е било пошло, тя го е разказала черно на бяло. С което е спасила няколкостотин човека от допълнително опошляване. Това е работата на критика, освен другото (да прави анализ, от който пошлите да си направят извод какъв им е проблемът, а добрите да видят какъв не им е). Гергана Пирозова си е свършила работата, при това талантливо.
    Виж вашето, Алеко, се нарича оплювателство. Вие Пирозова не я знаете и не сте я виждал, но лаете там някакви неща срещу нея, защото не ви харесва, че вас пошлото ви занимава, а нея - не. Критик на критика, тази роля е стара колкото онази на самия критик, с тази разлика, че винаги е жалка, не понякога, както се случва с критиците.
    Софийското театрално пространство (за другите градове не знам) има жесток проблем с боклука, точно както всяко друго пространство в София. Ходя (много) на театър, имаше режисьори и актьори, които искрено харесвах и ги видях как се сриват с годините. Последното истински разтърсващо нещо, което гледах, беше (отдавна) "Археология на сънуването" на Галин Стоев. Последното истински противно, кухо, самозвано и некадърно - "Рибарят и неговата душа" на прехваления по неизвестни причини Мариус Куркински, самоделност на читалищно равнище.
    КОЙ, АДЖЕБА, ШЕ МЕ УБЕДИ ДА ГЛЕДАМ АНЯ ПЕНЧЕВА В РОЛЯТА НА ОДРИ ПАРИС? Самата идея ми докарва гадене и световъртеж.
    Хайде със здраве.
    И БРАВО, ПИРОЗОВА.

  30. 30 Профил на Боряна
    *****
  31. 31 Профил на от Надежда
    *****

    Е-е-е, хайде-стига.
    Мисля, че коментарът по-горе, не го е написал нито режисьор, нито някой от режисьорския екип, нито заподозреният актьор.
    Защото, доколкото си спомням го написах аз...
    Иначе доста смело и разобличително предположение.
    И благодаря :)
    Бих се съгласила обаче, с определението за жалката роля на критика на критика.
    Добро напомняне.
    Защото вместо да си губим времето с разни коментари и словоизлеяния, по-добре да правим друго, а най-добре е да творим.
    И да обръщаме повече внимание и време на нещата, които ни харесват и са добри, отколкото на тези, които намираме за лоши.
    Един мой учител по рисуване казваше, че когато човек види едно произведение, което го дразни и не му харесва, по-добре да го подмине и да не се занимава с него, а да се спре на друго, което му импонира и намира за красиво.
    Доста вярна и смислена препоръка.
    Висшето предназначение на изкуството е да радва човешката душа.
    Ако не изпитваме удоволствие от това, което правим; или гледаме, то за нас това не е изкуство, а някакво анти-изкуство.
    Така че за жадните за красота, но разочаровани от "Ах, този джаз", както и за онези, които не са го гледали, но са предварително убедени, че не струва пет пари (т.е. 300 000 лв :), може би е по-добре да посетят някоя изложба, концерт, кино или сами да сътворят нещо и да преживеят сладки творчески мъки.
    Или пък да посетят друга театрална постановка.
    Убедена съм, че в момента в София има доста силни и стойностни представления (както и си оставам убедена в доброто качество и достойнства на мюзикъла в НТ :)




  32. 32 Профил на Янчо Янчев
    *****

    За да се спре с разправиите, предлагам, да се опъне едно платно до Народния театър, на което по време на представлението в театъра да се прожектира филма. Срещу същата цена на билета.
    Сигурен съм, че салона на Народния театър ще остане полупразен....

  33. 33 Профил на БоП Фъскин
    *****

    Време беше някой да каже, че кралят е гол, бос, глух, въобще - че е за реанимацията.
    Не мога да споря с Вас, Надежда; Борис Генадиев Велчев е достатъчен, за да запълни - или по-скоро изпразни театъра от съдържание, както и моето мнение за неговото...дело.
    Ако на Вас ви харесва тази, хм, ...постановка, това, освен въпрос на вкус означава, че имате проблем с възприятията, опорно-двигателния апарат, зрението и културния багаж, както и че не сте гледали филма на Фос, а ако сте го гледали, вероятно нямате и грам идея какво, аджеба, "е искал да каже авторът".
    Но вие вероятно сте жертва на всеядието, което след културните "феномени" Азис, Слави Трифонов и Барцилонеца са епидемия за цял един народ, далече надхвърлящ само изкуството или спорта, или шоу-бизнеса.
    Абе отрова.
    Панкин не трябва да е обект на критика. Той трябва да бъде грижлив обект на грижите социалните служби, НОИ, на някой опреснителен семинар по режисура, въобще да бъде държан далече от професионалната сцена. Неговата "постановка" трябва да бъде пример как не се прави кавър, римейк. Въобще не става дума, че тази постановка може и да става - с хиляди уговорки, за сцената на Музикалния театър, но е абсурдно постановка без режисура, скърпена от балет и хилави опити за гегове, да се играе на сцената на Народния театър. Чиято "фирма" този път не може да скрие каверните на режисьорската немощ, даже не импотентност, на режисьорското "нищо".
    Аз твърдя, че с изключение на "Хладнокръвно в Уест Сайд" съм видял всички мюзикълни опити на господин Панкин. "Любовни булеварди", "Апетит за череши", "Коса".
    Вероятно и те са особено умели и удачни?
    Госпожа или госпожица Пирозова го е казала, твърде деликатно, и може би за това Ви звучи несигурно: Панкин не става.
    Аз го потвърждавам, както биха го направили хилядите българи, които са видели любимите си и съкровени филми, филми-мечти и мюзикъли нацапани и разтерзани от постановките на Велчев.
    Освен това, Надежда, надежда всяка тука оставете за това, че тази постановка ще "се играе и да достигне върха си."
    Върхът на кича? Може би.
    Нямаше да бъда толкова пространен, ако не става дума за това, че с подобни опити се възпитава едно растящо поколение, вече зашеметено от стилистиката на Чака-рака, речника на Камата и хумора на Станислав Трифонов. То никога няма да оцени финия хумор на Фос, самоиронията му, както едва ли се е случило с епоса на Форман... не говоря за Уестсайдска история - там нямам наблюдения; знам, че и от опитите на Панкин върху мюзикъла на Бърнстейн имаше доста зашеметени. Не от буйна радост.
    Става дума, че на представлението, чиито свидетел бях, най-шумно, в тон с НАТФИЗ-стайлинга, се смееха на най-кухите смешки, от които самият герой на Фос, Гидиън му прилошава, та на тях се смееха най-шумно...студентите от НАТФИЗ...
    Е как искаме да има вкус, стил , ниво един национален театър и първата му сцена, като тези все още деца растат с такива разбирания за изкуство, за това кое е смешно...

    Пълна загадка е решението на Васил Стефанов, директорът на Народния театър, да избере тази постановка за пирон в афиша на трупата си. Да беше завеждащ на читалище в село Малък сокак, иди-доди.
    Не е възможно да не е гледал други творби на Панкин-Велчев.
    Май цялата ни театарлна гилдия плаче да бъде описана от Гогол. Пълно мълчание. Мъртви души№2

    И последно. Оставяме настрана как са използвани 300 000 лева. Въпросът е кой с какъв акъл ги дава на Панкин. Ако бях любител на теория на конспирацията, щях да реша, че някой едва ли не пере пари през шумно-пищните постановъчни експлозии и режисьорски имплозии на гореспоменатия.
    Но все си мисля, че тая работа с прането се прави тихомълком. А сега - такъв шумен провал...
    А може би шумен успех. След Панкин всичко сякаш размива границите си.
    Само... защо гилдията си трае?
    КРАЛЯТ Е ГОЛ БЕ!!!

  34. 34 Профил на CARMEN
    *****

    аз гледах представлението на Панкин!и си излязох ха края на 1-та част!така направих и с "КОСА"!много добре познавам подхода на този "Режисьор"!2 години съм работила с него!Няма ли кой да го спре...или хората вече са уморени и не им се занимава!!!както се изплю на "Коса" така направи същото и с "Ах,този джаз"!ХОРА....НЕХОДЕТЕ!!!!

  35. 35 Профил на carmen
    *****

    мила Надежда или по скоро бих се обърнала ...Драги Г-н Панкин нормално е да защитите представлението си но е излишно да се криете зад фалшиво име!дамата ,която е написала статията за вас може би единствено тя тук има подходящото обrазование за да разбира от театър!!!но останалите коментари тук не са от тъй наречените от вас "Актьорски групички"или "Псевдо изкуствоведи"!те са коментари на хора любители на театъра и неможе просто така с лека ръка да обясниявате на нас публиката че нищо неразбираме просто защото ние сме си направили труда да си купим билети да гледаме меко казано вашият непоказан и излишен труд!!!спектакалът ви меко казано е ЛОШ!!!Най-хубавото от вашата режисьорска практика,което лично аз съм гледала е спектакъла "Любовни Булеварди"!!!след него никакъв ваш нов продукт не съм харесвала а и както разбирам не само аз!това е доста смешно особено за човек на вашата възраст сам да се хвалите колко добър режисьор сте,какви прекрасни спектакли правите и как /Всъщност тук е парадокса/публиката не ви разбира!тук идва и отговора!просто неправете повече спектакли а пишете мемоари!уверявам ви че ще имате значително по-голям успех тъй като хората и без това ще ви запомнят като най-добре оплескалият се самозащитаващ се режисьор!RESPECT

  36. 36 Профил на a friend
    *****

    Take it easy,friends....
    Ne samo w toz spektakul se raznasq taz remace mirizma na praz!
    Take it easy....
    No! "pichkite" si gi biva.

  37. 37 Профил на Ivailo Stefanov
    *****

    Izvinqvam se 4e ne pi6a na kirilica a po harakterniqna4in za 4aturite :) , no nqmam druga vuzmojnost tui kato se namiram v dale4en Kitai.
    Purvo nqkolko dumi za statiqta.
    Napisana e perfektno sus harakteren surkasti4en punk stil. Haresvam tozi na4in na pisane i sum ubeden 4e ostriq surkasti4en stil koito izpolzva avtorkata bi pomognal mnogo na rejisiora na tazi "T.N" postanovka da se dobliji do "AH TOZI JAZZ".
    Vtoro:
    Nai posle trqbva da osuznaem 4e sled AMERIKANECA i RUSNAKA ne idava BAI GANIO.
    I treto:
    Abe hora mnogo pi6ete za uj ni6to rabota. Tova mu vikam az PR. Polovinata ne gledali muzikala - PISHAT, Drugi go gledali ama ne im haresal - PISHAT, treti gledali ne6to drugo-PISHAT.
    Vuob6te vsi4ki PISHAT, ama nikoi ne pravi ni6to za da se preomeni vuob6te kakvoto i da e v BG. 4e rejisiora e laino qsno, ami mahnete go, za6to mu se davat pari, kato ne moje.... Lesno e. Ama za nas e po lesno da pi6eme, a ne da deistvame.

  38. 38 Профил на фенка
    *****

    Струва ми се, че това, което не харесваме в "джаза..." е това, което не можем да приемем за себе си -че живеем посредствено в една посрествена във всяко отношение ситуяция, която пак ние сме си създали. и като я видим на сцената се ужасяваме... Това Е СИМПТОМАТИЧЕН СПЕКТАКЪЛ.
    С извинение.

  39. 39 Профил на carmen
    *****

    che zashto da nepishem!imame pole za iziava...polzvame go!hahahahahaha

  40. 40 Профил на prosto chovek
    *****

    Pitate se zashto e bezdarno? Zashto Misho Petrov e kato natejal kotarak...i li zashto Ania Pencheva se chudi koi profil i e po-hubav? Ami zashtoto i tozi i onzi - tova gi interesuva.I tazi jena nito moje da pee nito da tanzuva. Tia si misli ch e miuzikala triabva da se "privede" do neinite sposobnosti- a e tochno obratnoto. Prosto v BG vinagi nekadarnite, no adski nahalni i politicheski "obvarzanite" hora uspiavat. Na mnogo drugi ne se dava shans. Zashtoto mogat ! I sa dosta opasni.Vinagi e bilo taka. za jalost. Tezi zstariavashti "zvezdi" davat milo i drago da se pokazvat - kato manekeni- ne kato aktiori. te samo tova vehce mogat. I osaznavat tova. Tam e tiahnata bolka. I nakazanie!
    I te sa tezi koito urediha Pankin da postavia tam. Te nameriha pari.Zashtoto tova e koniuktura.
    Tova obache sled takav proval im e za posledno.Pitate koi e pozvolil tova?Ami pomislete...

  41. 41 Профил на бай ганьо
    *****

    Или :"Талантът, това е Мамаев курган
    Останалото е фашизъм...."
    Май че социализмът се оказа "нот вери секси" тц,тц,тц....

  42. 42 Профил на Old Death
    *****

    Balgarskijat teatar otdavna e umrjal!
    4udja se ba vsi4ki, koito prodaljavat da hodjat na njakakvi predstavlenija!

  43. 43 Профил на боян
    *****

    Гледах спектакъла вчера и научих за този форум. Изчетох го с интерес и ми се иска да отбележа някои пропуснати неща. В спектакъла се пее много, много добре - браво на вокалиста и звука! Браво на танцьорите - професионалисти в добре познатата от филма схема. За другото - като че ли всичко е казано - болезнено е да видиш философията на филма сведена до евтини сценки и "болката на твореца" - в болка на застаряващия мераклия.
    Е, може би следващия път....

  44. 44 Профил на бай добри
    *****

    Гледах спектакъла. За това колко е лош вече тук всичко е казано. Мисля, че Главният Прокурор на България (братовчеда на режисьора Панкин - Велчев) трябва да се самосезира по тук изразходваните 300 000 лева. А и зам-министъра на културата е замесен тук под формата на сценограф. Боже, пази България!

  45. 45 Профил на бай генчо
    *****
    Неутрално

    Този спектакъл може да се приеме като метафора на българската действителност - пълна
    подмяна на истинските стойности с фалшив и кух комуфлаж....Когато няма реален живот с дух няма и изкуство.

  46. 46 Профил на анон
    *****
    Разстроено

    отговорът на въпроса кой ще спре Панкин струва ми се е ясен - пулбиката и чисто икономическите механизми, действащи в театъра. когато салонът е празен - представлението пада, колкото и пари да се наливат в него... шумните премиери и платените рекламни статии, медийните изяви на "звездите", ечастващи в този кич, всичко това е ден до пладне. ако едно нещо е мъртво родено - то си остава мъртво и стига публиката да помни творческите изяви на некадърни режисьори - тя няма да пълни салоните...поне след 3-4 представление. Разбира се, че откровени и талантливи театрални критици също имат тази мисия - да говорят за премиерите и да защитават естетическите принципи в изкуството... да "образоват" младата театрална публика и да и дават възможност да си сверява часовника... Защото е лесно ако си на 18 години и си облъчен от тв-образи като Нети и др., когато ти говорят за "велики" постановки на класически творби и се шуми по медиите, дори и да не ти харесат, да се смутиш от себе си и да се почувстваш неподготвен, неразбиращ, да свикнеш да поглъщаш кича в изкуството. Тук се сещам за критическата продукция на Гео Милев и за една негова рецензия -цитирам по памет: "Снощи се състоя премиерата на ... ЗАЩО?".

  47. 47 Профил на анон
    *****
    Неутрално

    Не обиждайте, скъпи Jibberish! хората гледат постановки, четат за тях, имат и свои лйбими актьори и режисьори... Тук става дума за ясен факт - просто трябва да си идиот с много свободно време (ако не си заклет театрал или професионално не си свързан с театъра), за да гледаш отново Панкин. Когато си наясно с дебилните мании на некадърник, не е нужно да следиш с години развитието му !!! Затова много от хората не са гледали Ах този джаз/кич.

  48. 48 Профил на Лили
    *****
    Неутрално

    Не бях ходила на театър от 7-8 години (е, с изключение на куклен театър с децата) и незнайно защо избрах да прекъсна цикъла с "Ах, този джаз". Няма да пиша анализ по темата, ясно е, че не съм експерт. Но си тръгнах в антракта. С мъжа ми единодушно (без да си кажем нещо по време на представлението)решихме, че постановката и актьорите са слаби, а за всеки, който е гледал филма, интерпретацията му на родна сцена е просто подигравка. Странно беше, че някакви хора се смееха на абсолютно тъпи шегички в стил Слави Трифонов.
    Очевидно не сме дорасли за мюзикъл на родна сцена (не че имам впечатления от други такива).
    А преди 10 години имах шанса да гледам Котките на Бродуей и още ги помня...

  49. 49 Профил на Фен на постановката и антифен на авторката на статията
    *****
    Гневно

    Прави ми впечатление, че 90% от хората тук не са гледали постановката. Съмнявам се, че и авторката на статията я е гледала. Моето мнение е следното - актьорите се справиха доста добре с ролите си, въпреки, че не бяха перфектни. Естествено, че постановката не може да се сравнява с филма - не това е целта! Това е много амбициозен проект, към който има голям интерес. И не напразно казвам това - постановката се играе от октомври месец. Аз гледах спектакъла на 17 януари и ми направи впечатление, че въпреки цените на билетите(тези от по 5 и 8 лева са изкупени предварително) - 18лв. , залата беше ПЪЛНА. Също така на края на спектакъла залата буквално избухна в аплодисменти и хората се изправиха на крака. Не мисля, че това говори лошо за тази така наречена от някои хора тук "претенциозна" постановка. През февруари смятам пак да гледам "Ах, този джаз" каквото и да говорят хората.

  50. 50 Профил на zritel
    *****
    Неутрално

    Da, osobenno ako si ot ekipa....
    Da ne zabravqme, che faktorut publika ne e pokazatel za kachestvoto na edin spektakul.Da davam li primeri ili chalga koncertite sa dostatuchno dokazatelstvo v tova otnoshenie. Kakto i drugi produkti na masovata kultura. Ne namesvajte publikata - tq e wsqkakva i i vkusa j ne e naj-merodaven.

  51. 51 Профил на arlequin
    *****
    Любопитно

    na men puk mi e mn zabavno kogato hora koito ne sa gledali neshto davat kompetentno i razbira se negativno mnenie po vuprosa - vduhnoviavam se!

  52. 52 Профил на olele
    *****
    Неутрално

    Добре. Ясно, спектакълът не струва. А сега някой ако ми каже и къде в мрежата може да се гледа част от него или поне рекламният му анонс...Намирам се извън България и ми стана доста интересно цялото това шумулене...

  53. 53 Профил на нов
    *****
    Неутрално

    при целия този негативен шум, няма начин да не се отбележи очевидния провал.
    разбира се, трябва да допуснем възмкожността, че никой от изказалите се по-горе не е разбрал смисъла и не е вникнал в гениалното виждане на режисьора. Редно е да се допусне, че представено по този начин, това творение носи дълбоко и неразгадаемо послание за зрителите.

    За съжаление, дори и да го допуснем, това неминуемо ни отвежда до друг неуспех на режисьора и всички останали дейци по този проект - да покажат това което мислят......., или пък са успяли ( ... )

  54. 54 Профил на Видов ден
    *****
    Неутрално

    Не трябва да се удостояват с такова внимание-"Царете на Посредствеността"-изчадя на псевдокомунягите -бранници-те са нагъл пример за безпардонната им разруха във всяка област на живота ни.Трябва да се внимава ,особено в изкуството и културата като цяло да не бъдат допускани такива прокази,за да се спре покварата в страната ни.

  55. 55 Профил на maxatma
    maxatma
    Рейтинг: 0 Любопитно

    Уважаеми Гъдьо, само мъжете имат пълни или непълни членове според зависи. Много съм любопитен какви други членувани форми на думата "смърт" в случая ще благоволите да измъдрите.

  56. 56 Профил на manitopalova
    manitopalova
    Рейтинг: Гневно

    Този човек няма да спре сам! Моля ви,нека си/му помогнем и да г откажем от следващи посегателства! А на тези,които обвиняват ,че има мнения ,без да е гледан спектакъла ... Рзберете,хората познават"творчеството" на това недоразумение Борис Панкин и не искат повече да страдат! Аз съм изключително търпелив човек и затова въпреки здравия разум изгледах цялото представление (но никой от компанията ми не издържа до края),за да мога да имам право на обективно мнение! Съветвам ви ,не го правете! Още чувствам душата си изнасилена! Не мога да повярвам ,че се прокрадват мнения за добра актьорска игра или пеене! Кажете какво да правим с Борето Панкин и как да го сперм! Сега иска да се натрапи в Музикалния театър ! Този човек е опасен и завидно деен!

  57. 57 Профил на Пироз
    *****
    Неутрално

    Да ви кажа истината: Тази жена, написала статията има някаква връзка с дилетанта Пеньо Пирозов, който в момента плюе спечелилия конкурса за директор на ДМТ "Стефан Македонски" - Борис Панкин. Сега са се засилили да пишат протестни писма (писането на писма, доноси, дописки, доклади и пр. е съществен и документиран симптом за психическо разстройство и шизофрения). Напишете писмо до амренския поп, драги (или по-точно отвратителни и противни червейчета). На Панкин не може да му бутнете ****!!! А за вас - още по-голям ***!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK