Купуваш. Носиш. Продаваш онлайн

Интернет променя навиците при пазаруване на дрехи

Колекцията M by Madonna се появи в магазините на H&M в началото на 2007. Сътрудничеството между певицата и шведската марка започва година преди това, когато H&M предоставят дрехи за турнето на Мадона, които се носят от нея и трупата й извън сцената 

© Reuters

Колекцията M by Madonna се появи в магазините на H&M в началото на 2007. Сътрудничеството между певицата и шведската марка започва година преди това, когато H&M предоставят дрехи за турнето на Мадона, които се носят от нея и трупата й извън сцената 



За някои наближаването на края на зимата е знак да направят преоценка на гардероба, с който ще посрещнат новия пролетен сезон. За други пък е време да качат тоалетите си от миналата пролет за продажба в интернет, пише вестник "Бостън глоуб".


Все повече хора финансират обновяването на гардероба си с продажбата на дрехи от миналата година. Те винаги пазаруват с пълното съзнание, че след края на сезона ще продадат каквото са купили. Така новите дрехи им излизат безплатно.


Сайтове като eBay.com промениха не само навиците ни за пазаруване, но и начина, по който обмисляме покупките си. Когато взимат решение, хората от eBay вълната не търсят просто добро качество, а качество, което ще гарантира препродажбата на новия им мобилен телефон или чанта следващата година.
От явка за техничари, продаващи странните си джаджи, eBay се е превърнал в значителен фактор на модния пазар. Възможността чрез интернет да се сравняват цените на стоките и бурният успех на марки за бърза мода като "Зара" и H&M превръщат консуматорите от колекционери на дрехи в онлайн търговци, използващи сайтове като eBay, за да обновят гардероба си, отбелязва изданието.




"Вече прекалено дълго робуваме на навика, като си купим нещо, да остареем с него, коментира Даниел Нисаноф, автор на книгата "Futureshop: как онлайн търговете ще променят начина,по който пазаруваме, продаваме и получаваме нещата,които искаме".
"В бъдеще ще се научим да се освобождаваме от дрехи в момента, в който осъзнаем, че вече са ни омръзнали. Тези дрехи отново ще излязат на пазара, за да си намерят някой, който ще се кефи да ги носи."


Консуматорите също така ще започнат по-леко да харчат за скъпотии като сандали "Маноло Бланик" или iPhone, защото тези покупки от своенравни капризи стават добра инвестиция, която можеш да осребриш онлайн. Този тренд вече набира скорост, както показват данни на "Уолстрийт джърнъл": Продажбите на дрехи и аксесоари в eBay скочиха от 2.9 млрд. долара през 2003 на 4.7 млрд. долара през 2006.


Марковите стоки, купени на сайтове като eBay.com - където във всеки един момент има поне 2 млн. оферти за дрехи и аксесоари, могат да носят печалба дори и при повторната им препродажба онлайн. Когато попаднат на добра онлайн оферта за дизайнерска дреха или аксесоар, много разбирачи веднага вадят кредитната карта,защото знаят, че могат да препродадат същата стока в интернет на печалба. Слагате по-колоритно описание и снимки с по-добро качество и дънките "Дизел", които сте купили онлайн за 25 долара, отиват при нов собственик за 85.


Дори и сравнително евтини стоки могат да поскъпнат със стотици проценти при онлайн търговете. Вестник "Уолстрийт джърнъл" цитира случай, при който копринено бюстие, създадено от "Проенза Скуулър" за американската верига "Таргет", беше продадено в eBay.com за 225 долара, след като се появи в телевизионна реклама и беше разпродадено по магазините. А първоначалната му цена в магазина е била само 35 долара.


Ограничените колекции, поръчвани на известни дизайнери от "Таргет" и H&M, създават минитренд, при който консуматорите, вместо да поносят малко новите си дрехи или аксесоари и след това да ги оферират в интернет, връщайки си само част от първоначалната инвестиция, сега ги продават онлайн веднага след покупката, и то на бомбастична печалба.
Рокли от Ролан Муре за "Гап" и от Стела Макартни за H&M също са предизвиквали успешните онлайн търгове, при които продажната цена надминава с пъти тази на етикета.
Но както и всички останали аспекти на "бързата мода", трудно е да се прецени кои точно модели ще предизвикат интерес в интернет. Ето защо опортюнистите разграбват колекциите още щом дебютират в магазина, и веднага ги пускат в eBay. Например още преди колекцията на Мадона за H&M да се появи в Щатите през мината година, в eBay вече имаше наддаване за очила от линията на певицата, които шведската верига беше пуснала само в Хонконг.


Иронията е, че идеята на тези колекции от имена като Карл Лагерфелд и Viktor&Rolf беше да се даде на масите възможност да притежават нещо от голямо модно име на приемлива цена. Тези модели често са изработени от материи, доста по-евтини от това, което дизайнерите биха използвали за колекция с тяхното име. Но поради ограничения в броя и времето, за което те ще могат да се пазаруват, цената им на вторичния пазар може да скочи неимоверно.


При колекциите на Мадона и Лагерфелд за H&M принципът е противоположен на този, използван при сътрудничеството на дизайнер като Айзък Мизрахи с "Таргет" например. Колекциите на Мизрахи са част от постоянния каталог на веригата, не предизвикват особен интерес на вторичния пазар и почти никога не се продават за повече, отколкото са били купени.
Не всички дизайнери са на почит в интернет пространството. В eBay най-търсените думи в категориите дрехи, аксесоари и обувки са "Коуч", "Луи Вутон", "Абъркромби&Фич" и "Шанел". Дори и Лагерфелд не беше голям хит. От колекцията му за H&M се продадоха само няколко дузини модели.


Но на "Таргет" и H&M не им пука особено, защото партньорствата им с големи дизайнери са по-скоро да се вдигне медиен шум, отколкото да се търси скок в продажбите.
Поради краткия житейски цикъл на модните тенденции, налагани от "Зара" и H&M, в сайтовете и в магазините на консигнация все по-често се озовават дрехи в много добро състояние, които почти не са носени, отбелязва списание "Тайм". Консуматорите свикват да си пазаруват евтин шик на всеки две-три седмици, вместо да си събират пари за по-скъпи покупки през три-четири месеца, и поради тази причина не чувстват особена привързаност към дрехите си и с лека ръка се освобождават от тях, за да финансират следващия си рейд по магазините.
По данни на "Рисърч груп" 15 процента от американците пазаруват в магазини на консигнация поне веднъж годишно.
Магазините за "леко употребени" детски дрехи са особено популярни - обяснимо, като се има предвид колко скъпи са оригиналните марки и фактът, че на децата всичко бързо им умалява.


Колкото и да е странно, има пазар дори и за употребявани булчински рокли. Повечето магазини за сватбени тоалети в най-добрия случай представят само няколко дизайнери, докато в магазините втора ръка могат да предложат десетки марки и дори модели, които вече не се произвеждат.


Магазините за дрехи втора ръка обикновено купуват модели от марки, които са популярни в момента. Затова и приемат не повече от 5 процента от дрехите, които им се предлагат. Отстъпвайки на продавача най-много 35 до 50 процента от сумата, за която са сигурни, че ще успят да препродадат стоката, търговците твърдо си гарантират печалба.


В този бизнес си има и някои хитрости, отбелязва "Тайм". За да изглеждат стоките по-модерни, магазините вмъкват по някоя и друга закачалка с чисто нови дрехи. При някои търговци новите дрехи или обувки достигат до 20 процента от наличността. Но за да няма съмнения за подвеждане на клиентите, цветът на етикетите е различен.
Някои магазини не приемат модели, които са на повече от една година. Бизнес моделът им е толкова усъвършенстван, че служителите им разполагат с наръчник, помагащ да определят примерно кога са произведени едни шорти от "Гап" само по дизайна на етикета им.


Но дори и покупката ви на дреха втора ръка да не е в десетката, на цени от под 10 долара бъдете сигурни, че не сте станали жертва на модата.



Ето няколко примера за дрехи, намерили купувач в eBay на цена, доста по висока от първоначалната:


"Проенза Скуулър"
Синьо копринено бюстие
Купено от "Таргет" за $34.99
Продадено в eBay за $255


"Беназ Сарафпур"
Сако с леопардов десен
Купено от "Таргет" за $89.99
Продадено в eBay за $135


Мадона
Рокля
Цена в H&M Хонконг $198
Продадено в eBay за $251.75


Стела Макартни
Пуловер-рокля
Цена в H&M $80
Продадено в eBay за $500.44


Viktor&Rolf
Булчинска рокля
Купена в H&M за $349
Продадено в eBay за $674.34


Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на мразя тази мода
    *****
    Неутрално
  2. 2 Профил на Радослав Радев
    Радослав Радев
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Има ризон в тази цялата работа. В крайна сметка всеки е добре и няма ощетени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK