Сега в Македония ще обявят баща му Филип за най-великия македонец. Следващата година Гърците ще обявят дедото на Александър...и така ще се стигне до това чии е Сътворителят, където братята от Вардар са с една качка пред гърците по простотийка с "Македонската си молитва'. Голем смех.
Аз пък още от дете съм фен на Архимед. Много ме впечатляваха изобретенията му при отбраната на Сиракуза, както и изпълнението с ваната и тичането гол по улиците с викове "еврика"
А Санде Големиот ги е тепал грчките комити като маче у дирек. Въвел е гръцки език и култура в империята си, защото това са е били най-разпространените език и култура тогава. Все едно да се обяви Линкълн за най-великия англичанин...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Аз бях готов да заложа за Ел.Венизелос....Сигурно са го направили на пук на Скопската телевизия,която скоро ще организира в Македония такъв конкурс и не без основание ще прогнозирам,че Филип Македонски ще е най-великйот мАкедонец.
Тук справедливостта изисква да кажем, че гърците нямат абсолютно никакво право да претендират за елинска етническа принадлежност на Александър. Нито пък съвременните македонци, разбира се. Че античните македонци са отделен от гърците народ - в това няма никакво съмнение. Наистина, на един по-късен етап от историята си те се елинизират, а и войните на Александър допринасят за разпространяването на гръцката култура из целия Близък Изток. Но античните македонци са завоеватели на гърците! Езикът им е бил различен от гръцкия. Гърците са ги наричали "варвари"! Който е чел поне малко история - го знае. Представям си какви буламачи пише сега в гръцките учебници - сигурно спокойно могат да се сравняват с македонските!
Мнооого интересно!
Те защо не са включили в списъка и императорите от Византийската империя, нарeчeна от руснаците "гръцка империя", заради официалният писмен език, ползван в нея? Aко се върнат по-назад и приемат, че всички народи от Балканите и Мала Азия цитирани в документи на гръцки език са гърци, могат да си направят и "Top 100"!
Вижте как гърците действат със замах! какво ни пречи на нас да изберем Цезар, Константин или Август за най-великите българи. Е, не сме завладяли римската империя, тя ни е завладяла, ама пък траките са се романизирали и те. Така че дайте да дадем!!!
Древните македонци може да не са били точно елини, но са били много близък до тях народ, така че ако някой може да претендира за родство с античните македонци това са гърците... И това че Александър е опердашил педалите обитаващи Атина и Спарта (а те са си се пердашели редовно по между си и това не е пречело и едните и другите да са елини, и обратното). Не че той не се е повлиял от елинскта педалска култура .......
kir Balubri, на гърците определено не им стиска да се заяждат с турците и може би затова не са избрали Венизелос. Турците искат море и северен Кипър, който и преди това не е бил част от Гърция. Виж, с макетата е друго, те си говорят за "обединета Македония", рисуват едни яки карти, на които доста голяма част от Гърция е в рамките на въпросната обединета Македония и определено виждат в червениот байрак с вентилаторот по-голяма заплаха, отколкото в червения флаг с полумесеца. http://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA:%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Хубавото е, че той не го е знаел. А от статистическа гледна точка е един от най-големи убийци на гърци. Какво ли не прави политиката, поробителя да ти е най-голям герой .... И сега от Александър Македонски ще стане Александър Гръцки ? Смешно.
#24 (2+2),
Флавия Юлия Елена (на латински: Flavia Iulia Helena), позната също като Света Елена, Елена Августа и Елена от Константинопол (250 – 330) е наложница на (въпреки че може да е била женена за него) Констанций Хлор и майка на император Константин I. Флавий Валерий Констанций (Flavius Valerius Constantius), е римски император от Тетрархията на Диоклециан .... произхожда от заможно и знатно семейство на илирийци, вероятно от Ниш ...
След като американците кацнали на Луната, а руснаците казали, че независимо от това и те имат права над нея, едно маке вдигнало глава, погледнало към месечината и казало:
"Луно, Луно, земьо македонска и за теб ли ке се тепаме?"
"ВСЯКА ЕДНА ЛЪЖА ПОВТОРЕНА 10 ПЪТИ СТАВА ИСТЕНА"
Александър Багабонски (Македонски) е Тракиец! По негово време или 367 г. пр. Н.Е., всички балкански народи СМЕ БИЛИ ЕДНО ЦЯЛО.
Името Гърция им е дадено от римляните и за първи път излиза на бял свят през 4ти век сл. Н.Е. То идва от римската дума за благодарност "Грация" или благодарен народ. Сега, ние може да си говорим Александър е грък, баща му Филип е македонец а дяду му тракиец (българин) но истината е тази, Александър Багабонски (Македонски) е Тракиец.!!!!!!!!!!!!!.
#21,
"Древните македонци може да не са били точно елини, но са били много близък до тях народ ..." И днес им видима разлика между хората които живеят от Лариса на север и от тези на юг. Фолклора им също се различава. Елините от гръцките полиси (не държава) са наричали северните, спрямо тях народи варвари
Така както Адам и Ева не могат да бъдат определени от коя националност са,така и Александър Македонски не може да се каже грък ли е,тракиец ли е или негър,тъй като той е в основата на някаква култура и нация,която по-късно се дели на много различни народи и всеки има претенции,че произхожда от него.
Всички сте с гръцки корен и гърци по право на балканските византийски колонии,
Гърци елинофони, гърци славянофони и гърци туркофони.
Руманофони, римска колония на север от Дунав.
Бим, и по какво съдиш, че сме били едно народите на балканския полуостров? Общ език ли сме имали? Обща религия? Обща култура? Обща държава?
Аман от разбирачи по история!!!
Александър Велики не е бил грък, дори е воювал срещу гърците!! Прпаганда години наред и изкривчване на историята! Той има толкова общо с гърците , колкото и със съвременните македонци. Със същата научна достоверност ние можем да кажем че сме траки.
Зорандер, а не ти ли е хрумвало, че разликите между гърците на север и на юг от Лариса може да се дължат на българското население в Егейска Македония, Тесалия и Епир, асимилирано от гърците например?
Така е, 41, ако бяха истински елини, щяха да изберат Ахил или Херкулес например. Избирането на Александър показва, че съвременните гърци са затънали в дребнави междусъседски спорове и не могат да се отърсят от балканското си мислене, както подобава на един древен народ, допринесъл толкова много за съвременната цивилизация. Това е все едно евреите да изберат Ирод Велики, а не Авраам, Мойсей или Давид.
"С установяването на българската държава отсам Дунава, цялата измет на славянството и била изтикана надолу, надолу, надолу към днешна Гърция. В границите на България остават само достойните славянски племена.
Днешните гърци са потомци на славяни, които говорят на гръцки и връзката им с някогашните елини е толкова слаба... че им създава комплекси."
А родството им с Александър Македонски е просто измислица.
До всички професори и академици тук, разбирачи на античката история и лично познаващи Александро Мегалото:
"Гърци" е термин навлязъл през средновековието, до тогава са елини.
Племената наричащи се "македонци", са от елинистичната група, и по култура и бит са си елини.
Спарта и Атина като са се избивали помежду си, са еле не са елини, т.е. гърци?
Кой ако не днешните гърци могат да претендират за Александър Македонски, разширил и наложил елинистичната култура в античния свят?
"С установяването на българската държава отсам Дунава, цялата измет на славянството е била изтикана надолу, надолу, надолу към днешна Гърция. В границите на България остават само достойните славянски племена.
Днешните гърци са потомци на славяни, които говорят на гръцки и връзката им с някогашните елини е толкова слаба... че им създава комплекси."
А родството им с Александър Македонски е просто измислица.
Че какво му е великото да пролееш маса кръв за нищо, да си пратиш децата на смърт, да си съсипеш търговските контакти, да озлобиш , унижиш и обезсмислиш живота на останалите живи хора и така вече отслабен да се оставиш да те завладеят някакви новоизлюпени ? ? Само и само да задоволиш собственото си его.. Впрочем няма никаква разлика между Александър, Симеон, Наполеон, Хитлер и Сталин.
Александър Велики не е бил допуснат да участва в олимпииските игри - които по онова време са били само за гърци! Което доказва че гърците са наи-великите крадци на история, а след тях и македонците..
#40 естествено, че ми е хрумвало. Почти всички етнографи от 18-19 в. определят хората по тези места като български етнос, с изключение на зоната около Солун.
Една от най-големите манипулации в европейската история след Христа е наличието "гръцка империя" и култура, за сметка на "варварите" от Балканския п-в
Шморц, не са от елинистичната група. И ти като професорите които споменаваш хвърляш разни теорийки. Няма доказателства какви са били. Някои казват, че са смес от разни племена, включително тракийски и дорийски, други казват друго. Плутарх казва,че са имали собствен език, други казват, че бил смес между тракийски диалекти и елински и т.н.
Така че, наследниците на древните траки също могат да претендират за родство с македонците. Колкото до културата и бита пак не си прав. Върхушката е била елинизирана, но и одриската вършушка е била елинизирана, както и на други тракийски държавни формирования. да кажем, че и те са били елини ли?
Ако разсъждаваме формлно, може да стигнем до доста парадоксални заключения. Ние сме били 5 века в границите на Османската империя. Тя не е била турска, а многонационална и българите помаци са били напълно равнопоставени, а не подчинени. Държавен глава ни е бил Султана. Щом гърците считат Византийската източноримска империя за нещо свое, макар да са били 10%, то защо да не считаме Баязид за наш цар, владял огромна империя?
Глупости на търкалетаа по гръцки тертип.
Божидаре, вярно изтрепал е много народ, но по тогавашните стандарти това не е било кой знае какъв проблем. нека не съдим по нашите стандарти хора от друго време, защото по техните стандарти ние сме абсолютни меки китки.
Колкото до Александър, то той е довел до революция в древният свят. Благодарение на похода му, света се отваря и проникват идеи от изток на запад и обратно и т.н. Той, макар да не е грък, но македонците носят елинската култура, допринася за налагането на елинската култура и цивилизация.
Да. Александър е избил много гърци. Това го прави македонец, а както знаем, македонците стават БеГета само да излеем мръсната вода!
Първият Император на Китай избива още повече хора, китайци най-вече, докато ги обедини. Това го прави оногундур, а както знаем, БеГетата са преки потомци на оногундурите.
Преди да се смеете на македонците защо не видите контекста, в който вие възприемате себе си? Уверявам ви, че българската действителност е не по-малко нелепа.
Същественото в случая не е какъв е бил етническият състав на армията му, чия кръв е течела във вените му ( впрочем древните са чужди на тези неща, расистките теории са съвременен феномен ); важно е какво култура е възприел и разпространил: елинската.
#57, Hunter
"... Колкото до Александър, то той е довел до революция в древният свят. Благодарение на похода му, света се отваря и проникват идеи от изток на запад и обратно и т.н..."
А стига бе! За кой запад говориш?
Той просто е тръгнал да граби цивилизованите народи, както по-късно го правят кръстоносците!
Другари и другарици от Скопие, види се коминтерновската мУа що ви брмчи още из главите, дека сте наследници на Алексадър Велики ке остане само за вотрешна потреба.
Меир, много грешиш за расизма. В древни времена е бил такъв див расизъм, за който Ку Клукс Клан могат само да мечтаят. Колкото до оногондур и т.н. то сигурно и Адам е бил чукундур, а както е известно всички БеГета са само чукундури.
Зорандер, не е тръгнал да граби. него хич не са го интересували парите. Интересувала го е славата.
Колкото до запада за който говоря, може би се изразих грешно. Говоря за изток, който е Персия и на изток от нея, а запада е пелопонес. По на запад от пелопонес не е имало цивилизация като хората по него време. Рим е едва прохождал.
Е нема намерени да ви поствам линкове, но доколкото съм чел различни източници (не гръцки и македонски) крайния извод е че античните македонци са били сродни на останалите елини.. и тук не виждам некой какво се засягат лично по темата...Гърците са в правото си да го смятат за свой, най малкото учител му е бил Аристотел..
Биг, за произхода им има спорове. Сродни са били и с траките и т.н., но определено не са били гърци (елини). А това, че Аристотел му е бил учител нищо не значи. Ние като пращаме децата си да учат в немски университети, родствени ли сме с германците?
1. Александър III Македонски е родом от Пела и трудно може да се нарече грък в античния смисъл на етнонима. През III век пр.н.е. е имало ясно разграничение между различните полиси от Егейския басейн, те са говорили различни езици и чак по-късно се е оформил така наречения КОЙНЕ ДИАЛЕКТОС който наричаме днес древногръцки език. Идеята за гръцки народ или още повече за гръцка нация не са съществували в Античността.
2. Бащата на Александър III, Филип II, налага чрез военна кампания на южните полиси, включително и на Атина, така наречената македонска хегемония. До смъртта на Александър, демокрацията в Атина е силно нарушена и самите атиняни наричат съгражданите си които са сътрудничели на македонците предатели и след това те са изгонени от Атина.
3. Александър III е голям завоевател с сигурност. Той е подпалил и разрушил градовете Ксерксеполис, Персеполис и много други. За това и до днес в учебниците по история в Иран го наричат не Александър Велики, ами Александър Проклети.
Така че е силно относително до колко той е грък и до колко е велик. Същия случай го имаме и с Аристотел, който е от град Абдера, егейска Тракия.
Такива недоразумения се получават когато с модерни понятия и схващания (идеята за нация се ражда чак края на 19 век) се опитваме да опишем и оценим отколешни събития.
Тук едим ного правилно каза, че гърците винаги гледат да вземат всичко велико в историята. Византия и народът там до края твърди, че са ромеи (римляни) , макар от един момент да се гърцизира. освен гърци обаче, там има един куп народи и Византия си е по същество универсална (от към население) империя. Единственото правило е да си православен. Гърците твърдят естествено, че са преки наследници на Византия, на Древна Гърция, на Древна македония, на Древна Фригия и Лидия, на Троя и т.н.
Изпитах шок, когато образована гъркиня, най-сериозно ми заяви, че ако не били те при термопилите, сега всички в Европа сме щели да бъдем с фереджета.
Естествено, това не дава никакво, ама никакво право на сегашните македонци да се родеят с древните такива.
Хехехее, нямало расизъм в древноста Като първи документиран расизъм се започва още от фараонките времена, хеле пък в еврейските писания кви ги има за "гоите" т.е. за всички неевреи...Съдейки по никнейма ти и ти си май от "богоизбрания" народ, би трябвало да знаеш еврейските расистки писания най-добре от всички. Или ще кажеш, че е оправдано, щото, нали, таковата...Хитлер....и още там...Да де, но по времето на създаването на юдейската расистка теория за гоите-че не са хора, че евреин не трябва да се съобразява с тях, че трябва да ги приема като словесен добитък, Хитлер и на чернова не е бил заплануван.
Гърците наистина са си малко смешни. Тяхната държава се появява на политическата карта на Европа през 1830г. Както и Италия.
Но тук са Балканите. Дечебал е румънец, Александър е македонец (само в балканските страни го наричат Македонски, а навсякъде си е Велики), Ахил и Хектор гърци (Хектор и Парис са си троянци, т.е тракийци), даже и легендарния Херкулес (изобщо дали го е имало?).
Истина е, че Балканите са люлка на европейската цивилизация, но живеещите по тези земи днес нещо са различни, или вторично деградирали.
От неприкритата история знаем, че с Александър Велики започва последната египетска династия - тази на Птоломеите. И красивата Клеопатра е от тях. За мен, лично, е важно мнението на средностатистическия жител на Кайро - шофьорът на раздрънкано такси, бай Омар Кадаиф.
Културата на Балканите е това което е ОТКРИТО от архиолозите. Тракийска култура е имало навсякъде където историята ни го представя за гръцко, сръбско, румънско, част турско и пр.
Да, езиците в Европа, еволвират от тракийския език (старо-латинския-Индо-Германик). Езика на балканите по времето на Александър е бил общ до разцепването му. Например немския език който е създаден през 8 век на Н.Е. както и българския имат в азбуката си "Упсилон", което го има и в гръцката азбука.
Европейските речници постоянно твърдят за произхода на думите от гръцкия език но в речниците има много повиче думи които произлизът от нашия език (славянския).
За Христеянство се заговаря на Балканите през 6-7 век на Н.Е.
Ако Сократ се събуди сега и види какви хора живеят в Гърция, ще препадне? Същото можем да кажем и за Спартак (тракиец) ако се събуди и види какви хора днес живеем в България, ще откачи. Аз вярвам, че в България, Гърция, Сърбия,Румъния живеят и хубави хора, сърдечни, духовни, с характер, но на които им е отнета личната дарена от Бог свобода и са пренудени да се радват, тачат и се кланят на маймунски живот.
Божидаре, безбожният комунизъм те е сбъркал безбожно, тотал/итар/но.
Иваче щеше да знаеш, че Не "всички са маскари".
Щеше да знаеш, че има градация и нюанси.
Щеше да знаеш, че жадните за световна диктатура култоваци Владимир Ленин и Джугашвили Сталин бесуват години ПРЕДИ, както и след, Адолф Хитлер който е тяхна производна и ортак -- производна и фактор на световния екстремистки юдоционистки марксистки социализъм.
Дори сега, през 2009, в преобърната през 1917 година от марксисткия терорист Владимир Ленин Русия
някои люде продължават да се кланят на култа и мумия на Ленин.
Хитлер не може да бъде служи оправдание за комунистически фалшификатори на история като вас. За каквито и да е фалшификации.
Просвети се и престани да плещиш глупости.
Справка:
Манифест на Комунистическата Партия, Карл Маркс, 1848
Фашизмът, от д-р Желю Желев, 1982, 1990
"Освободителните" Мисии на Русия/СССР в и около България,
Иван Лилов, 2003
Че какво му е великото да пролееш маса кръв за нищо, да си пратиш децата на смърт, да си съсипеш търговските контакти, да озлобиш , унижиш и обезсмислиш живота на останалите живи хора и така вече отслабен да се оставиш да те завладеят някакви новоизлюпени ? ? Само и само да задоволиш собственото си его..
Впрочем няма никаква разлика между Александър, Симеон, Наполеон, Хитлер и Сталин.
До всички историци тук - ако бяхте попили нещо от учебниците освен факти за етноси, битки и държави, щяхте да осъзнаете, че да се спори за тях на лично/национално ниво е тъпо, инфантилно и води до сещате се какво. Всичко е толкова относително, че думата етнос няма значение, а само идиоти се делят по "раси".
Иначе навсякъде се наблюдава явлението една държава да се гордее с това че е колила наред, в това число включвам българия. Истината е, че както тогава, така и сега няма нищо велико в това да водиш армия да убива и изнасилва.
Номер 67 писа: "Идеята за гръцки народ или още повече за гръцка нация не са съществували в Античността. "
Не е вярно. Името е "елински народ", не "гръцки", но идеята за елинска принадлежност е била доста силна. Действително, те са живеели в различни полиси (градове държави) и са се биели постоянно помежду си, но въпреки това са имали един език и една култура и една религия. При персийското нашествие някои от най-важните полиси са се обединили и опълчили на сганта на Ксеркса, а преди това и на сганта на Дария И са спечелили, но това вече е встрани от темата.
"За това и до днес в учебниците по история в Иран го наричат не Александър Велики, ами Александър Проклети. "
Това си е техен проблем. Европейската цивилизация е наследник на елинската и римската, а не на персийската. От наша гледна точка Александър е положителен, защото е изтърбушил персийската империя, направо я е обърнал с хастара навън и я е премахнал като заплаха за европейската цивилизация. Можем само да съжаляваме, че не ги е изтърбушил напълно. Персийската държава все пак се съвзема след удара на македонците и става враг на Римската Империя, впоследствие на Източната Римска Империя, който враг постоянно изсмуква ресурси. Ромейската държава, наречена впоследствие Византия, ако не е била изтощена от перманентни войни с Персия, е била напълно в състояние да унищожи ислямската заплаха в зародиш, пресичайки арабските набези през 6/7 век.
И обективно да погледнеш - пак същият извод. Елинистическата цивилизация е била несравнимо по-съвършена от персийската. Персия може да е имала прекрасни палати и паметници, но е била интелектуално блато. Забележи например в Египет какво интелектуално развитие има в елинистическата епоха! И интелектуално, и естетически, и като обществено устройство, и като изкуство елинистическият свят е порядъци над персийския. Ако е било станало обратното, Персия да стъпче елините и елинската култура, сега щяхме да сме толкова назад, че ми е трудно да си го представя.
"Такива недоразумения се получават когато с модерни понятия и схващания (идеята за нация се ражда чак края на 19 век) се опитваме да опишем и оценим отколешни събития."
С това съм напълно съгласен.
Освен това, континюитетът между елините и днешните гърци е доста съмнителен. Наистина говорят един и същи, макар и еволюирал за толкова време, език, но дотолкова. Континюитетът между македонските племена и днешните гърци пък е хептен съмнителен... Естествено, ако някой ще се счита за най-близък до онези македонци, това са гърците, днешните макета нямат НИЩО ОБЩО, дори общ език, с древните македонци. И все пак, да наричаш оня Александър "грък" в смисъл на истински съвременен грък като Караманлис, който също е бил в състезанието, е идиотизъм.
Цитирали сте нещо, за да Сгрешите и пропуснете Най-Същественото.
Света Елена е приела и се е подчинила на Христа, чрез нея и синът и Константин,
който става римски император, въвежда Християнството като
единствена религия на империята и премества столицата в Бизантион, Тракия /по-късно Константинопол/.
Така приключва предишното варварски брутално управление на Рим от така наречените 12 цезари, начиная с Гай Юлий Цезар, който бил роден 100 години преди Христа.
Понеже винаги, естествено, полит историята се представя като борба между "добро" и "лошо", добре е да се помнят и други ключови събития факти и предания.
Древната Троя в Мала Азия е основана от Тракийци /Траки/.
10 години гърци се опитнали да превземат Троя чрез открита война и разбрали, че така не могат да я превземат.
Превзели я с измама, и я опустошили. Това е Култов Факт в историята /и в практиката/ на гръцка култура.
Друг подобен култов за гръцката култура факт е "гръцкият" бизантийски император "Българоубиец". Най-ясното в цялата тази мътна истина е култът към и пленничество на омраза.
Иначе действителните етнически граници са наистина преплетени, размити.
Чак през 19 век гърците имат за първи път в историята си
нация държава -- скрепена от усилия на Русия, Великобритания, отслабващата Турция и борци за национално освобождение /гърци, българи и пр./.
Лъжата има много крака, но все къси... образно казано.
Има голям контраст между Българска държавност и Гръцка държавност. Суверенните Български държави нации на Балканите и другаде преди модерните времена са исторически факт.
Християнството е същностно неотделимо от културата на Балканите, Европа и света.
Преглед на профил
Зедикус Зорандер
* 28
#24 (2+2),
Флавия Юлия Елена (на латински: Flavia Iulia Helena), позната също като Света Елена, Елена Августа и Елена от Константинопол (250 – 330) е наложница на (въпреки че може да е била женена за него) Констанций Хлор и майка на император Константин I. Флавий Валерий Констанций (Flavius Valerius Constantius), е римски император от Тетрархията на Диоклециан .... произхожда от заможно и знатно семейство на илирийци, вероятно от Ниш ...
Е, да но гърците навсякъде са успяли да прокарат тая теория, че македонците са гърци.
Това само в България не ни го набиват в главите все още и македонците в учебниците ги пише, че са отделен народ.
Даже си спомням в учебника ми по история заглавието беше: Гръко-тракийски завоевания.
Гърците много удобно пропускат факта, че Македония е се е разширила първо към Тракия и че в армията на Александър е имало значителен брой тракийци.
Уточнение - Троя не е тракийски град, както и троянците не са траки! Преди Костантин са доста повече от 12 императори. Може би имаш в предвид въчинението на Гай Светоний Транквил "Данадесетте цезари". Българската нация възниква през 19 век, а това си е модерно време. Така че да се говори за български нации в предмодерни време на е правилно.
Бим оправи си правописа, ако искаш да те вземат насериозно!
Вярно, че Александър Велики е разпространил гръцката култура и в това няма нищо лошо и заслугите му към гърците, а и към Европа и съвременния свят са му несъмнени, но гърците се опитват да си присвоят и етническия му произход, а това е от значение.
С това те директно заявяват: "Ний сме най-умните. Ний-сме ви научили на всичко. Вие сте били просто диваци." С това те отричат приносът на другите балкански народи от онова време към тяхната и световната цивилизация.
И ако беше нещо материално, щяхме да го наречем - кражба.
Истината е, че без обмяна на опито между културите дори минимален, щяхме да сме си още в пещерите.
Траките са живеели в Мала Азия по онова време, били са многоброен народ и доста разпространен. За троянците отдавна се предполага, че са били сродни на траките, те затуй са им се притекли на помощ. Дали са били 100% траки, наполовина траки или нещо друго - това не го знам, но не са били чуждо племе.
По тая желязна логика траките след 4-3-2 век са били също гърци и римляните и те са били гърци и ний сме гърци, защото цялата ни култура, общество и философия е базирана на техните.
А Отоманците, които са били турци, да не би да разпространяват номадската туркска култура при завоеванията си? Разпространяват някаква смесена ислямска култура арабско-персийско-византийска!
Не веднъж и дваж един народ по-примитивен е възприемал културата на по-напреднал народ и впоследствие я е разпространявал.
шморц
Неутрално
* 49
* 10:53
* 19 май, 2009
До всички професори и академици тук, разбирачи на античката история и лично познаващи Александро Мегалото:
"Гърци" е термин навлязъл през средновековието, до тогава са елини.
Племената наричащи се "македонци", са от елинистичната група, и по култура и бит са си елини.
Спарта и Атина като са се избивали помежду си, са еле не са елини, т.е. гърци?
Кой ако не днешните гърци могат да претендират за Александър Македонски, разширил и наложил елинистичната култура в античния свят?
Тук едим ного правилно каза, че гърците винаги гледат да вземат всичко велико в историята. Византия и народът там до края твърди, че са ромеи (римляни) , макар от един момент да се гърцизира.
- Точно. Гърците как се опитват да изкарат Византия (а това, доколкото съм чел е наложено в модерни времена от Запад) за гръцка държава, а същевременно колко от императорите са им били с не гръцки произход се правят на утрепани
Хехехе Хахахах Хохохо На това му се казва човешка "праволинейност" и "почтеност"...тук, на Балканите, е едно от местата, къдет са най-изявени
Сега, как ли ще реагират бюрмците....
86, това за Византия аз го казах.
Колкото до Троя. Да в Мала Азия може да е имало троянци, но всички изследвания на Троя говорят и то категори1но, че не са били тракийци. нека не изпадаме в ситуацията на гърците все пак
А бе, да мислят всички немайни, защото ние У Филипополис сме се уредили вече - имаме си паметник на бащата на Най-великия грък и сега ще кярим от маляките!
Съвременен грък, руснак, сърбин, комунист, левскар, чорбар са различни неща. Но имат една много обща черта. Абсолютна вяра в собствената си правда и никаква самокритичност. Всички останали са боклуци и варвари. Тия изброените са дали всичко на света, щото са праксани и целунати от бога и маркс.
Гърците направо се изложиха. Наистина никой не е изклал повече гърци отколкото Александър Македонски в двете войни, водени срещу тях, те пък го обявиха за най-великия грък. Това ми намирисва на съвременна политика, много ги е страх сиромасите, че македонците може да си поискат Северна Гърция, въпреки положените опити от страна на последните няколко гръцки правителства да асимилират населението в тези райони.
Ха,ха, с това гласуване гърците, както между впрочем и "македонците", за пореден път доказват, че не само не четат история, ами и я изопачават. Който малко поне се е задълбочавал в материята, е наясно, че равенство между елини и гърци не може да се сложи. Както и между ромеи/византийци и гърци. Относно езика: има доста компетентни мнения, че няма почти нищо общо между елинския език и димотики, на който говорят в момента в Гърция. Е, гръцки учени твърдят друго, но дали са обективни...
Наистина съвременноста е доста лъжовна и заобикалящите ни държави го доказват. България възстановява съществуването си през 1878 г. като приема старото си име от преди 5 века. Това ако не е показател за приемственост, здраве му кажи. И при езика ни е така.
често срещах мнения, че александър велики е воювал с гърците и е бил техен унищожител и враг. много относителна тезе. филип втори е този, който воюва повече регионално на балканите и то основно с тесалийците. и филип и александър изиграват обединяваща и популизираща роля за грънцката култура и за това, при един по-синтезиращ подход, би могло да се приемат за персонажи от гръцката история. в друг случай - за историческото им наследство биха претендирали в скопие, което е ДИАГНОЗА
Я стига сте си чесали езиците..Оставете коментариите на хора, на които това им е професия, а не на тези прочели едно, две книжлета и сега се правят на всезнайковци..
Апропо,какво по точно се е случило на Термопилите. ?
300 спартанци са спрели многохилядната персийска армия?
Като филм -да, а теоретично как си го представяте , че е можело да се случи. А между другото какво точно са Термопилите. Село, реки, езера,а?Малкия до мен ми казва , че е проход. Нещо като Шипченският. Някой да е бил там? Някой да е видял наблизо проход. Има планина, която се заобикаля десетки километри, има и паметник/ между другото построен от бившия гръцки цар Александър, факт , който гърците упорито отричат, но аз съм бил веднага след края на Хунтата и с очите си видях надписа/ /, но проход-няма??
Всичко започва от нас римляните.
Мунчо, то и римляните възприемат гръцката култура и я разпространяват и популаризират, ама не са все пак гърци нали!
Пък и Италия и съвременните италианци нямат претенции да са директни наследници на римската империя.
300-те спартанци, отбрняващи мистериозния проход Термопили са бъли въоръжени (извън филма) с автомати тип АК-47. Именно в това е тайната на успеха им над многохилдните персийски пълчища, стрелящи главно с лъковете си.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
*****
ВеселоЕ ПА ЯЗЕ МИСЛИМ , ДЕКА ОН Е БИЛ МАКЕДОНЕЦ!
*****
НеутралноХак им е на македонците (съвременните
)
*****
НеутралноЛеле и гърците ли пощуряха? Трябва да са го прихванали от нас...Сега остава да го препогребат с бронетранспортьори....
*****
НеутралноНикой не е клал гърците така, както Александър в двете войни против Гърция.
Даже и турците.
*****
НеутралноТези са садо мазо!
*****
ВеселоИнтересно против кого е произнасял прочутите си филипики Демостен тогава и защо?
*****
ВеселоАз пък мислех, че е най-великият българин!
balada
Рейтинг: 515 ВеселоСпоко....В Македония ще изберат за най-велик македонец цар Самуил.
*****
НеутралноНа кой език е говорил този гърк?
*****
НеутралноСега в Македония ще обявят баща му Филип за най-великия македонец. Следващата година Гърците ще обявят дедото на Александър...и така ще се стигне до това чии е Сътворителят, където братята от Вардар са с една качка пред гърците по простотийка с "Македонската си молитва'. Голем смех.
*****
НеутралноВ историята пише че е воювал с гърците . Как е станала тая работа щом бил грък да обяснат комшиите.
*****
ЛюбопитноАлександър Македонски - грък ????
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5755 ВеселоАз пък още от дете съм фен на Архимед. Много ме впечатляваха изобретенията му при отбраната на Сиракуза, както и изпълнението с ваната и тичането гол по улиците с викове "еврика"
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевА Санде Големиот ги е тепал грчките комити като маче у дирек. Въвел е гръцки език и култура в империята си, защото това са е били най-разпространените език и култура тогава. Все едно да се обяви Линкълн за най-великия англичанин...
Alien
Рейтинг: 1134 ВеселоЕй сега вече се нагнети напрежението на Балканите. Предчувствам горене на гръцки знамена и замеряне с помия през Преспанското езеро...
*****
НеутралноСексуалните малцинства за кого ли са гласували?
*****
НеутралноАз бях готов да заложа за Ел.Венизелос....Сигурно са го направили на пук на Скопската телевизия,която скоро ще организира в Македония такъв конкурс и не без основание ще прогнозирам,че Филип Македонски ще е най-великйот мАкедонец.
*****
НеутралноТук справедливостта изисква да кажем, че гърците нямат абсолютно никакво право да претендират за елинска етническа принадлежност на Александър. Нито пък съвременните македонци, разбира се. Че античните македонци са отделен от гърците народ - в това няма никакво съмнение. Наистина, на един по-късен етап от историята си те се елинизират, а и войните на Александър допринасят за разпространяването на гръцката култура из целия Близък Изток. Но античните македонци са завоеватели на гърците! Езикът им е бил различен от гръцкия. Гърците са ги наричали "варвари"! Който е чел поне малко история - го знае. Представям си какви буламачи пише сега в гръцките учебници - сигурно спокойно могат да се сравняват с македонските!
*****
ВеселоЙебем ги у гръчкото ладно дупе! Сите макета на рат! Гръчко-на МакГърдич МакХалваджян!
Зедикус Зорандер
Рейтинг: 8 ЛюбопитноМнооого интересно!
ТихонТе защо не са включили в списъка и императорите от Византийската империя, нарeчeна от руснаците "гръцка империя", заради официалният писмен език, ползван в нея? Aко се върнат по-назад и приемат, че всички народи от Балканите и Мала Азия цитирани в документи на гръцки език са гърци, могат да си направят и "Top 100"!
*****
НеутралноВижте как гърците действат със замах! какво ни пречи на нас да изберем Цезар, Константин или Август за най-великите българи. Е, не сме завладяли римската империя, тя ни е завладяла, ама пък траките са се романизирали и те. Така че дайте да дадем!!!
Big_Villager
Рейтинг: 662 НеутралноДревните македонци може да не са били точно елини, но са били много близък до тях народ, така че ако някой може да претендира за родство с античните македонци това са гърците... И това че Александър е опердашил педалите обитаващи Атина и Спарта (а те са си се пердашели редовно по между си и това не е пречело и едните и другите да са елини, и обратното). Не че той не се е повлиял от елинскта педалска култура
.......
*****
НеутралноМАЛИИИ, СЕГА ФИРОМ ЩЕ ПОДСКОЧИ
)
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5755 Неутралноkir Balubri, на гърците определено не им стиска да се заяждат с турците и може би затова не са избрали Венизелос. Турците искат море и северен Кипър, който и преди това не е бил част от Гърция. Виж, с макетата е друго, те си говорят за "обединета Македония", рисуват едни яки карти, на които доста голяма част от Гърция е в рамките на въпросната обединета Македония и определено виждат в червениот байрак с вентилаторот по-голяма заплаха, отколкото в червения флаг с полумесеца. %B8%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA:%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0% B5%D0%B4%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевhttp://mk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0
*****
Неутралномайката на Константин - Елена - е родена в Самоковско - тя каква е? А той?
*****
ВеселоИ Дарт Вейдър е македонец-има мнооого МакеХлориани в кръвта си.
А Чубака е бащицата на македонската нация :0
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5755 ВеселоА Йода е дете на крокодила Гена и Чебурашка
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев*****
НеутралноХубавото е, че той не го е знаел. А от статистическа гледна точка е един от най-големи убийци на гърци. Какво ли не прави политиката, поробителя да ти е най-голям герой .... И сега от Александър Македонски ще стане Александър Гръцки ? Смешно.
Зедикус Зорандер
Рейтинг: 8 Неутрално#24 (2+2),
ТихонФлавия Юлия Елена (на латински: Flavia Iulia Helena), позната също като Света Елена, Елена Августа и Елена от Константинопол (250 – 330) е наложница на (въпреки че може да е била женена за него) Констанций Хлор и майка на император Константин I. Флавий Валерий Констанций (Flavius Valerius Constantius), е римски император от Тетрархията на Диоклециан .... произхожда от заможно и знатно семейство на илирийци, вероятно от Ниш ...
4ove4encence
Рейтинг: 424 НеутралноХахохихи
пък и Русия избра за най-влиятелна личност на 20 век Сталин, който не се е различавал много от Хитлер.
*****
ВеселоСлед като американците кацнали на Луната, а руснаците казали, че независимо от това и те имат права над нея, едно маке вдигнало глава, погледнало към месечината и казало:
"Луно, Луно, земьо македонска и за теб ли ке се тепаме?"
*****
Неутрално"ВСЯКА ЕДНА ЛЪЖА ПОВТОРЕНА 10 ПЪТИ СТАВА ИСТЕНА"
Александър Багабонски (Македонски) е Тракиец! По негово време или 367 г. пр. Н.Е., всички балкански народи СМЕ БИЛИ ЕДНО ЦЯЛО.
Името Гърция им е дадено от римляните и за първи път излиза на бял свят през 4ти век сл. Н.Е. То идва от римската дума за благодарност "Грация" или благодарен народ. Сега, ние може да си говорим Александър е грък, баща му Филип е македонец а дяду му тракиец (българин) но истината е тази, Александър Багабонски (Македонски) е Тракиец.!!!!!!!!!!!!!.
Зедикус Зорандер
Рейтинг: 8 Неутрално#21,
Тихон"Древните македонци може да не са били точно елини, но са били много близък до тях народ ..." И днес им видима разлика между хората които живеят от Лариса на север и от тези на юг. Фолклора им също се различава. Елините от гръцките полиси (не държава) са наричали северните, спрямо тях народи варвари
*****
НеутралноТака както Адам и Ева не могат да бъдат определени от коя националност са,така и Александър Македонски не може да се каже грък ли е,тракиец ли е или негър,тъй като той е в основата на някаква култура и нация,която по-късно се дели на много различни народи и всеки има претенции,че произхожда от него.
*****
НеутралноВЪПРОС:
Полският крал Владисав/ Владислао/ ВАРНЕНчИК ,/ който през 1444 г. е убит от турците в битката край Варна/ българин ли е?
*****
НеутралноВсички сте с гръцки корен и гърци по право на балканските византийски колонии,
Гърци елинофони, гърци славянофони и гърци туркофони.
Руманофони, римска колония на север от Дунав.
*****
НеутралноДобре е че не са избрали ОРФЕЙ!
*****
НеутралноДа те перем у "историко" от МАНУ
))
Я покажи къде виде държава Гърция през ІІ-ІІІ в. пр. н. е.?
На Розетскио камен?
*****
НеутралноБим, и по какво съдиш, че сме били едно народите на балканския полуостров? Общ език ли сме имали? Обща религия? Обща култура? Обща държава?
Аман от разбирачи по история!!!
*****
НеутралноАлександър Велики не е бил грък, дори е воювал срещу гърците!! Прпаганда години наред и изкривчване на историята! Той има толкова общо с гърците , колкото и със съвременните македонци. Със същата научна достоверност ние можем да кажем че сме траки.
*****
ЛюбопитноЗорандер, а не ти ли е хрумвало, че разликите между гърците на север и на юг от Лариса може да се дължат на българското население в Егейска Македония, Тесалия и Епир, асимилирано от гърците например?
*****
Неутралнопри толкова философи и древногрьцки митове и легенди тия избраха некакьв биткаджия което доказва це това не са истинските гьрци от древна елада
*****
Неутралноако беха истински гьрци нямаше да са 500 години под турско
*****
НеутралноТака е, 41, ако бяха истински елини, щяха да изберат Ахил или Херкулес например. Избирането на Александър показва, че съвременните гърци са затънали в дребнави междусъседски спорове и не могат да се отърсят от балканското си мислене, както подобава на един древен народ, допринесъл толкова много за съвременната цивилизация. Това е все едно евреите да изберат Ирод Велики, а не Авраам, Мойсей или Давид.
*****
НеутралноЗА НАЙ ВЕЛИК БЪЛГАРИН ПРЕДЛАГАМ БОЙКО БОРИСОВ.
*****
НеутралноДа изберем за най-велик българин Император Константин Велики
*****
НеутралноИскам да те открехна че днешните гърци са циганите на антична Елада -Те не приличат нито расово нито по интелект на античните гърци.
*****
Неутралноа няма ли гърци англофони ?
*****
Неутрално"С установяването на българската държава отсам Дунава, цялата измет на славянството и била изтикана надолу, надолу, надолу към днешна Гърция. В границите на България остават само достойните славянски племена.
Днешните гърци са потомци на славяни, които говорят на гръцки и връзката им с някогашните елини е толкова слаба... че им създава комплекси."
А родството им с Александър Македонски е просто измислица.
*****
НеутралноДо всички професори и академици тук, разбирачи на античката история и лично познаващи Александро Мегалото:
"Гърци" е термин навлязъл през средновековието, до тогава са елини.
Племената наричащи се "македонци", са от елинистичната група, и по култура и бит са си елини.
Спарта и Атина като са се избивали помежду си, са еле не са елини, т.е. гърци?
Кой ако не днешните гърци могат да претендират за Александър Македонски, разширил и наложил елинистичната култура в античния свят?
*****
Неутрално"С установяването на българската държава отсам Дунава, цялата измет на славянството е била изтикана надолу, надолу, надолу към днешна Гърция. В границите на България остават само достойните славянски племена.
Днешните гърци са потомци на славяни, които говорят на гръцки и връзката им с някогашните елини е толкова слаба... че им създава комплекси."
А родството им с Александър Македонски е просто измислица.
*****
НеутралноЧе какво му е великото да пролееш маса кръв за нищо, да си пратиш децата на смърт, да си съсипеш търговските контакти, да озлобиш , унижиш и обезсмислиш живота на останалите живи хора и така вече отслабен да се оставиш да те завладеят някакви новоизлюпени ? ? Само и само да задоволиш собственото си его.. Впрочем няма никаква разлика между Александър, Симеон, Наполеон, Хитлер и Сталин.
*****
ЛюбопитноАлександър Велики не е бил допуснат да участва в олимпииските игри - които по онова време са били само за гърци! Което доказва че гърците са наи-великите крадци на история, а след тях и македонците..
*****
НеутралноТИ СИ БОЖИДАР ДИМИТРОВ КОЛКОТО И АЗ ЮРИ ГАГАРИН.
Зедикус Зорандер
Рейтинг: 8 Неутрално#40 естествено, че ми е хрумвало. Почти всички етнографи от 18-19 в. определят хората по тези места като български етнос, с изключение на зоната около Солун.
ТихонЕдна от най-големите манипулации в европейската история след Христа е наличието "гръцка империя" и култура, за сметка на "варварите" от Балканския п-в
*****
НеутралноШморц, не са от елинистичната група. И ти като професорите които споменаваш хвърляш разни теорийки. Няма доказателства какви са били. Някои казват, че са смес от разни племена, включително тракийски и дорийски, други казват друго. Плутарх казва,че са имали собствен език, други казват, че бил смес между тракийски диалекти и елински и т.н.
Така че, наследниците на древните траки също могат да претендират за родство с македонците. Колкото до културата и бита пак не си прав. Върхушката е била елинизирана, но и одриската вършушка е била елинизирана, както и на други тракийски държавни формирования. да кажем, че и те са били елини ли?
*****
НеутралноАко разсъждаваме формлно, може да стигнем до доста парадоксални заключения. Ние сме били 5 века в границите на Османската империя. Тя не е била турска, а многонационална и българите помаци са били напълно равнопоставени, а не подчинени. Държавен глава ни е бил Султана. Щом гърците считат Византийската източноримска империя за нещо свое, макар да са били 10%, то защо да не считаме Баязид за наш цар, владял огромна империя?
Глупости на търкалетаа по гръцки тертип.
*****
НеутралноБожидаре, вярно изтрепал е много народ, но по тогавашните стандарти това не е било кой знае какъв проблем. нека не съдим по нашите стандарти хора от друго време, защото по техните стандарти ние сме абсолютни меки китки.
Колкото до Александър, то той е довел до революция в древният свят. Благодарение на похода му, света се отваря и проникват идеи от изток на запад и обратно и т.н. Той, макар да не е грък, но македонците носят елинската култура, допринася за налагането на елинската култура и цивилизация.
*****
ВеселоДа. Александър е избил много гърци. Това го прави македонец, а както знаем, македонците стават БеГета само да излеем мръсната вода!
Първият Император на Китай избива още повече хора, китайци най-вече, докато ги обедини. Това го прави оногундур, а както знаем, БеГетата са преки потомци на оногундурите.
Преди да се смеете на македонците защо не видите контекста, в който вие възприемате себе си? Уверявам ви, че българската действителност е не по-малко нелепа.
Същественото в случая не е какъв е бил етническият състав на армията му, чия кръв е течела във вените му ( впрочем древните са чужди на тези неща, расистките теории са съвременен феномен ); важно е какво култура е възприел и разпространил: елинската.
Зедикус Зорандер
Рейтинг: 8 Неутрално#57, Hunter
Тихон"... Колкото до Александър, то той е довел до революция в древният свят. Благодарение на похода му, света се отваря и проникват идеи от изток на запад и обратно и т.н..."
А стига бе! За кой запад говориш?
Той просто е тръгнал да граби цивилизованите народи, както по-късно го правят кръстоносците!
*****
НеутралноДругари и другарици от Скопие, види се коминтерновската мУа що ви брмчи още из главите, дека сте наследници на Алексадър Велики ке остане само за вотрешна потреба.
*****
НеутралноМеир, много грешиш за расизма. В древни времена е бил такъв див расизъм, за който Ку Клукс Клан могат само да мечтаят. Колкото до оногондур и т.н. то сигурно и Адам е бил чукундур, а както е известно всички БеГета са само чукундури.
*****
НеутралноЗорандер, не е тръгнал да граби. него хич не са го интересували парите. Интересувала го е славата.
Колкото до запада за който говоря, може би се изразих грешно. Говоря за изток, който е Персия и на изток от нея, а запада е пелопонес. По на запад от пелопонес не е имало цивилизация като хората по него време. Рим е едва прохождал.
*****
НеутралноА и кръстоносците не са тругнали да грабят. Средствата които са изхарччили са били в пъти и то десетки пъти повече от придобитото.
*****
НеутралноСега остава и ние да обявим Кирил и Методии за най великите българи !
Big_Villager
Рейтинг: 662 НеутралноЕ нема намерени да ви поствам линкове, но доколкото съм чел различни източници (не гръцки и македонски) крайния извод е че античните македонци са били сродни на останалите елини.. и тук не виждам некой какво се засягат лично по темата...Гърците са в правото си да го смятат за свой, най малкото учител му е бил Аристотел..
*****
НеутралноБиг, за произхода им има спорове. Сродни са били и с траките и т.н., но определено не са били гърци (елини). А това, че Аристотел му е бил учител нищо не значи. Ние като пращаме децата си да учат в немски университети, родствени ли сме с германците?
*****
НеутралноМалко напомняния:
1. Александър III Македонски е родом от Пела и трудно може да се нарече грък в античния смисъл на етнонима. През III век пр.н.е. е имало ясно разграничение между различните полиси от Егейския басейн, те са говорили различни езици и чак по-късно се е оформил така наречения КОЙНЕ ДИАЛЕКТОС който наричаме днес древногръцки език. Идеята за гръцки народ или още повече за гръцка нация не са съществували в Античността.
2. Бащата на Александър III, Филип II, налага чрез военна кампания на южните полиси, включително и на Атина, така наречената македонска хегемония. До смъртта на Александър, демокрацията в Атина е силно нарушена и самите атиняни наричат съгражданите си които са сътрудничели на македонците предатели и след това те са изгонени от Атина.
3. Александър III е голям завоевател с сигурност. Той е подпалил и разрушил градовете Ксерксеполис, Персеполис и много други. За това и до днес в учебниците по история в Иран го наричат не Александър Велики, ами Александър Проклети.
Така че е силно относително до колко той е грък и до колко е велик. Същия случай го имаме и с Аристотел, който е от град Абдера, егейска Тракия.
Такива недоразумения се получават когато с модерни понятия и схващания (идеята за нация се ражда чак края на 19 век) се опитваме да опишем и оценим отколешни събития.
*****
НеутралноТук едим ного правилно каза, че гърците винаги гледат да вземат всичко велико в историята. Византия и народът там до края твърди, че са ромеи (римляни) , макар от един момент да се гърцизира. освен гърци обаче, там има един куп народи и Византия си е по същество универсална (от към население) империя. Единственото правило е да си православен. Гърците твърдят естествено, че са преки наследници на Византия, на Древна Гърция, на Древна македония, на Древна Фригия и Лидия, на Троя и т.н.
Изпитах шок, когато образована гъркиня, най-сериозно ми заяви, че ако не били те при термопилите, сега всички в Европа сме щели да бъдем с фереджета.
Естествено, това не дава никакво, ама никакво право на сегашните македонци да се родеят с древните такива.
*****
ВеселоХехехее, нямало расизъм в древноста
Като първи документиран расизъм се започва още от фараонките времена, хеле пък в еврейските писания кви ги има за "гоите" т.е. за всички неевреи...Съдейки по никнейма ти и ти си май от "богоизбрания" народ, би трябвало да знаеш еврейските расистки писания най-добре от всички. Или ще кажеш, че е оправдано, щото, нали, таковата...Хитлер....и още там...Да де, но по времето на създаването на юдейската расистка теория за гоите-че не са хора, че евреин не трябва да се съобразява с тях, че трябва да ги приема като словесен добитък, Хитлер и на чернова не е бил заплануван.
*****
НеутралноГърците наистина са си малко смешни. Тяхната държава се появява на политическата карта на Европа през 1830г. Както и Италия.
Но тук са Балканите. Дечебал е румънец, Александър е македонец (само в балканските страни го наричат Македонски, а навсякъде си е Велики), Ахил и Хектор гърци (Хектор и Парис са си троянци, т.е тракийци), даже и легендарния Херкулес (изобщо дали го е имало?).
Истина е, че Балканите са люлка на европейската цивилизация, но живеещите по тези земи днес нещо са различни, или вторично деградирали.
*****
НеутралноОт неприкритата история знаем, че с Александър Велики започва последната египетска династия - тази на Птоломеите. И красивата Клеопатра е от тях. За мен, лично, е важно мнението на средностатистическия жител на Кайро - шофьорът на раздрънкано такси, бай Омар Кадаиф.
*****
НеутралноКултурата на Балканите е това което е ОТКРИТО от архиолозите. Тракийска култура е имало навсякъде където историята ни го представя за гръцко, сръбско, румънско, част турско и пр. ник). Езика на балканите по времето на Александър е бил общ до разцепването му. Например немския език който е създаден през 8 век на Н.Е. както и българския имат в азбуката си "Упсилон", което го има и в гръцката азбука.
Да, езиците в Европа, еволвират от тракийския език (старо-латинския-Индо-Герма
Европейските речници постоянно твърдят за произхода на думите от гръцкия език но в речниците има много повиче думи които произлизът от нашия език (славянския).
За Христеянство се заговаря на Балканите през 6-7 век на Н.Е.
Ако Сократ се събуди сега и види какви хора живеят в Гърция, ще препадне? Същото можем да кажем и за Спартак (тракиец) ако се събуди и види какви хора днес живеем в България, ще откачи. Аз вярвам, че в България, Гърция, Сърбия,Румъния живеят и хубави хора, сърдечни, духовни, с характер, но на които им е отнета личната дарена от Бог свобода и са пренудени да се радват, тачат и се кланят на маймунски живот.
*****
НеутралноБожидаре, безбожният комунизъм те е сбъркал безбожно, тотал/итар/но.
Иваче щеше да знаеш, че Не "всички са маскари".
Щеше да знаеш, че има градация и нюанси.
Щеше да знаеш, че жадните за световна диктатура култоваци Владимир Ленин и Джугашвили Сталин бесуват години ПРЕДИ, както и след, Адолф Хитлер който е тяхна производна и ортак -- производна и фактор на световния екстремистки юдоционистки марксистки социализъм.
Дори сега, през 2009, в преобърната през 1917 година от марксисткия терорист Владимир Ленин Русия
някои люде продължават да се кланят на култа и мумия на Ленин.
Хитлер не може да бъде служи оправдание за комунистически фалшификатори на история като вас. За каквито и да е фалшификации.
Просвети се и престани да плещиш глупости.
Справка:
Манифест на Комунистическата Партия, Карл Маркс, 1848
Фашизмът, от д-р Желю Желев, 1982, 1990
"Освободителните" Мисии на Русия/СССР в и около България,
Иван Лилов, 2003
Еurope, by Prof. Normann Davies, Oxford Univerisy
www.jewwatch.com
www.sluntse.com Вечните книги, Християнска етика
Божидар Димитров
* 51
Че какво му е великото да пролееш маса кръв за нищо, да си пратиш децата на смърт, да си съсипеш търговските контакти, да озлобиш , унижиш и обезсмислиш живота на останалите живи хора и така вече отслабен да се оставиш да те завладеят някакви новоизлюпени ? ? Само и само да задоволиш собственото си его..
Впрочем няма никаква разлика между Александър, Симеон, Наполеон, Хитлер и Сталин.
*****
НеутралноДо всички историци тук - ако бяхте попили нещо от учебниците освен факти за етноси, битки и държави, щяхте да осъзнаете, че да се спори за тях на лично/национално ниво е тъпо, инфантилно и води до сещате се какво. Всичко е толкова относително, че думата етнос няма значение, а само идиоти се делят по "раси".
Иначе навсякъде се наблюдава явлението една държава да се гордее с това че е колила наред, в това число включвам българия. Истината е, че както тогава, така и сега няма нищо велико в това да водиш армия да убива и изнасилва.
*****
НеутралноАлександър Велики е най-най великият пълководец и завоевател на всички времена! Той просто е на №1 за човешката цивилизация!
*****
НеутралноКогато убиеш един - си убиец. Когато убиеш милиони - завоевател.
*****
НеутралноНомер 67 писа: "Идеята за гръцки народ или още повече за гръцка нация не са съществували в Античността. "
И са спечелили, но това вече е встрани от темата.
Не е вярно. Името е "елински народ", не "гръцки", но идеята за елинска принадлежност е била доста силна. Действително, те са живеели в различни полиси (градове държави) и са се биели постоянно помежду си, но въпреки това са имали един език и една култура и една религия. При персийското нашествие някои от най-важните полиси са се обединили и опълчили на сганта на Ксеркса, а преди това и на сганта на Дария
"За това и до днес в учебниците по история в Иран го наричат не Александър Велики, ами Александър Проклети. "
Това си е техен проблем. Европейската цивилизация е наследник на елинската и римската, а не на персийската. От наша гледна точка Александър е положителен, защото е изтърбушил персийската империя, направо я е обърнал с хастара навън и я е премахнал като заплаха за европейската цивилизация. Можем само да съжаляваме, че не ги е изтърбушил напълно. Персийската държава все пак се съвзема след удара на македонците и става враг на Римската Империя, впоследствие на Източната Римска Империя, който враг постоянно изсмуква ресурси. Ромейската държава, наречена впоследствие Византия, ако не е била изтощена от перманентни войни с Персия, е била напълно в състояние да унищожи ислямската заплаха в зародиш, пресичайки арабските набези през 6/7 век.
И обективно да погледнеш - пак същият извод. Елинистическата цивилизация е била несравнимо по-съвършена от персийската. Персия може да е имала прекрасни палати и паметници, но е била интелектуално блато. Забележи например в Египет какво интелектуално развитие има в елинистическата епоха! И интелектуално, и естетически, и като обществено устройство, и като изкуство елинистическият свят е порядъци над персийския. Ако е било станало обратното, Персия да стъпче елините и елинската култура, сега щяхме да сме толкова назад, че ми е трудно да си го представя.
"Такива недоразумения се получават когато с модерни понятия и схващания (идеята за нация се ражда чак края на 19 век) се опитваме да опишем и оценим отколешни събития."
С това съм напълно съгласен.
Освен това, континюитетът между елините и днешните гърци е доста съмнителен. Наистина говорят един и същи, макар и еволюирал за толкова време, език, но дотолкова. Континюитетът между македонските племена и днешните гърци пък е хептен съмнителен... Естествено, ако някой ще се счита за най-близък до онези македонци, това са гърците, днешните макета нямат НИЩО ОБЩО, дори общ език, с древните македонци. И все пак, да наричаш оня Александър "грък" в смисъл на истински съвременен грък като Караманлис, който също е бил в състезанието, е идиотизъм.
*****
НеутралноЦитирали сте нещо, за да Сгрешите и пропуснете Най-Същественото.
Света Елена е приела и се е подчинила на Христа, чрез нея и синът и Константин,
който става римски император, въвежда Християнството като
единствена религия на империята и премества столицата в Бизантион, Тракия /по-късно Константинопол/.
Така приключва предишното варварски брутално управление на Рим от така наречените 12 цезари, начиная с Гай Юлий Цезар, който бил роден 100 години преди Христа.
Понеже винаги, естествено, полит историята се представя като борба между "добро" и "лошо", добре е да се помнят и други ключови събития факти и предания.
Древната Троя в Мала Азия е основана от Тракийци /Траки/.
10 години гърци се опитнали да превземат Троя чрез открита война и разбрали, че така не могат да я превземат.
Превзели я с измама, и я опустошили. Това е Култов Факт в историята /и в практиката/ на гръцка култура.
Друг подобен култов за гръцката култура факт е "гръцкият" бизантийски император "Българоубиец". Най-ясното в цялата тази мътна истина е култът към и пленничество на омраза.
Иначе действителните етнически граници са наистина преплетени, размити.
Чак през 19 век гърците имат за първи път в историята си
нация държава -- скрепена от усилия на Русия, Великобритания, отслабващата Турция и борци за национално освобождение /гърци, българи и пр./.
Лъжата има много крака, но все къси... образно казано.
Има голям контраст между Българска държавност и Гръцка държавност. Суверенните Български държави нации на Балканите и другаде преди модерните времена са исторически факт.
Християнството е същностно неотделимо от културата на Балканите, Европа и света.
Преглед на профил
Зедикус Зорандер
* 28
#24 (2+2),
Флавия Юлия Елена (на латински: Flavia Iulia Helena), позната също като Света Елена, Елена Августа и Елена от Константинопол (250 – 330) е наложница на (въпреки че може да е била женена за него) Констанций Хлор и майка на император Константин I. Флавий Валерий Констанций (Flavius Valerius Constantius), е римски император от Тетрархията на Диоклециан .... произхожда от заможно и знатно семейство на илирийци, вероятно от Ниш ...
*****
НеутралноГърците са турци, които се правят на италианци!
*****
НеутралноЕ, да но гърците навсякъде са успяли да прокарат тая теория, че македонците са гърци.
Това само в България не ни го набиват в главите все още и македонците в учебниците ги пише, че са отделен народ.
Даже си спомням в учебника ми по история заглавието беше: Гръко-тракийски завоевания.
Гърците много удобно пропускат факта, че Македония е се е разширила първо към Тракия и че в армията на Александър е имало значителен брой тракийци.
*****
НеутралноГърчаво Моше,
трудно ще пренапишеш историята по този начин.
Имало е Македонски Царства, а не "елински", като на бащата на на Александър Македонски Филип.
Имало е Македонска Империя, а не "елинска".
Имало е Провинция Македония, по-късно, в рамките на Римската империя.
Това са факти.
А ти си измисляй елински, славянски или съвецси етноси.
Или интерционални...
шморц
* 49
Племената наричащи се "македонци", са от елинистичната група, и по култура и бит са си елини.
*****
НеутралноУточнение - Троя не е тракийски град, както и троянците не са траки! Преди Костантин са доста повече от 12 императори. Може би имаш в предвид въчинението на Гай Светоний Транквил "Данадесетте цезари". Българската нация възниква през 19 век, а това си е модерно време. Така че да се говори за български нации в предмодерни време на е правилно.
Бим оправи си правописа, ако искаш да те вземат насериозно!
*****
НеутралноВярно, че Александър Велики е разпространил гръцката култура и в това няма нищо лошо и заслугите му към гърците, а и към Европа и съвременния свят са му несъмнени, но гърците се опитват да си присвоят и етническия му произход, а това е от значение.
С това те директно заявяват: "Ний сме най-умните. Ний-сме ви научили на всичко. Вие сте били просто диваци." С това те отричат приносът на другите балкански народи от онова време към тяхната и световната цивилизация.
И ако беше нещо материално, щяхме да го наречем - кражба.
Истината е, че без обмяна на опито между културите дори минимален, щяхме да сме си още в пещерите.
*****
НеутралноТраките са живеели в Мала Азия по онова време, били са многоброен народ и доста разпространен. За троянците отдавна се предполага, че са били сродни на траките, те затуй са им се притекли на помощ. Дали са били 100% траки, наполовина траки или нещо друго - това не го знам, но не са били чуждо племе.
*****
НеутралноПо тая желязна логика траките след 4-3-2 век са били също гърци и римляните и те са били гърци и ний сме гърци, защото цялата ни култура, общество и философия е базирана на техните.
ска!
А Отоманците, които са били турци, да не би да разпространяват номадската туркска култура при завоеванията си? Разпространяват някаква смесена ислямска култура арабско-персийско-византий
Не веднъж и дваж един народ по-примитивен е възприемал културата на по-напреднал народ и впоследствие я е разпространявал.
шморц
Неутрално
* 49
* 10:53
* 19 май, 2009
До всички професори и академици тук, разбирачи на античката история и лично познаващи Александро Мегалото:
"Гърци" е термин навлязъл през средновековието, до тогава са елини.
Племената наричащи се "македонци", са от елинистичната група, и по култура и бит са си елини.
Спарта и Атина като са се избивали помежду си, са еле не са елини, т.е. гърци?
Кой ако не днешните гърци могат да претендират за Александър Македонски, разширил и наложил елинистичната култура в античния свят?
*****
НеутралноHunter
Тук едим ного правилно каза, че гърците винаги гледат да вземат всичко велико в историята. Византия и народът там до края твърди, че са ромеи (римляни) , макар от един момент да се гърцизира.
- Точно. Гърците как се опитват да изкарат Византия (а това, доколкото съм чел е наложено в модерни времена от Запад) за гръцка държава, а същевременно колко от императорите са им били с не гръцки произход се правят на утрепани
*****
НеутралноА къде са македонистите сега. Защо не викат умрете гърци!
*****
ВеселоХехехе Хахахах Хохохо На това му се казва човешка "праволинейност" и "почтеност"...тук, на Балканите, е едно от местата, къдет са най-изявени
Сега, как ли ще реагират бюрмците....
*****
Неутрално86, това за Византия аз го казах.
Колкото до Троя. Да в Мала Азия може да е имало троянци, но всички изследвания на Троя говорят и то категори1но, че не са били тракийци. нека не изпадаме в ситуацията на гърците все пак
*****
ВеселоА бе, да мислят всички немайни, защото ние У Филипополис сме се уредили вече - имаме си паметник на бащата на Най-великия грък и сега ще кярим от маляките!
*****
НеутралноДухайте го вси4ки!!! Аз съм пряк потомък на Александър Велики,който винаги се е гордял,4е е от квартал Банишора.
*****
НеутралноСъвременен грък, руснак, сърбин, комунист, левскар, чорбар са различни неща. Но имат една много обща черта. Абсолютна вяра в собствената си правда и никаква самокритичност. Всички останали са боклуци и варвари. Тия изброените са дали всичко на света, щото са праксани и целунати от бога и маркс.
*****
НеутралноПоздрав од Македонийа и Александар Македонски кой йа победи грцийа....
*****
НеутралноГърците направо се изложиха. Наистина никой не е изклал повече гърци отколкото Александър Македонски в двете войни, водени срещу тях, те пък го обявиха за най-великия грък. Това ми намирисва на съвременна политика, много ги е страх сиромасите, че македонците може да си поискат Северна Гърция, въпреки положените опити от страна на последните няколко гръцки правителства да асимилират населението в тези райони.
*****
НеутралноХа,ха, с това гласуване гърците, както между впрочем и "македонците", за пореден път доказват, че не само не четат история, ами и я изопачават. Който малко поне се е задълбочавал в материята, е наясно, че равенство между елини и гърци не може да се сложи. Както и между ромеи/византийци и гърци. Относно езика: има доста компетентни мнения, че няма почти нищо общо между елинския език и димотики, на който говорят в момента в Гърция. Е, гръцки учени твърдят друго, но дали са обективни...
Наистина съвременноста е доста лъжовна и заобикалящите ни държави го доказват. България възстановява съществуването си през 1878 г. като приема старото си име от преди 5 века. Това ако не е показател за приемственост, здраве му кажи. И при езика ни е така.
*****
ВеселоЩом като Александър Македонски го е интересувала главно СЛАВАТА, предлагам да сложим знак за равенство между него и сънародника ни Бойко Борисов
*****
Неутралночесто срещах мнения, че александър велики е воювал с гърците и е бил техен унищожител и враг. много относителна тезе. филип втори е този, който воюва повече регионално на балканите и то основно с тесалийците. и филип и александър изиграват обединяваща и популизираща роля за грънцката култура и за това, при един по-синтезиращ подход, би могло да се приемат за персонажи от гръцката история. в друг случай - за историческото им наследство биха претендирали в скопие, което е ДИАГНОЗА
*****
НеутралноЯ стига сте си чесали езиците..Оставете коментариите на хора, на които това им е професия, а не на тези прочели едно, две книжлета и сега се правят на всезнайковци..
Апропо,какво по точно се е случило на Термопилите. ?
300 спартанци са спрели многохилядната персийска армия?
Като филм -да, а теоретично как си го представяте , че е можело да се случи. А между другото какво точно са Термопилите. Село, реки, езера,а?Малкия до мен ми казва , че е проход. Нещо като Шипченският. Някой да е бил там? Някой да е видял наблизо проход. Има планина, която се заобикаля десетки километри, има и паметник/ между другото построен от бившия гръцки цар Александър, факт , който гърците упорито отричат, но аз съм бил веднага след края на Хунтата и с очите си видях надписа/ /, но проход-няма??
Всичко започва от нас римляните.
*****
НеутралноМунчо, то и римляните възприемат гръцката култура и я разпространяват и популаризират, ама не са все пак гърци нали!
Пък и Италия и съвременните италианци нямат претенции да са директни наследници на римската империя.
*****
Весело300-те спартанци, отбрняващи мистериозния проход Термопили са бъли въоръжени (извън филма) с автомати тип АК-47. Именно в това е тайната на успеха им над многохилдните персийски пълчища, стрелящи главно с лъковете си.