"Играта на играчките 3" е наѝ-касовият филм на 2010 година

Кадър от "Играта на играчките" 3, който се оказа най-касовият филм през миналата година.

© Буена виста

Кадър от "Играта на играчките" 3, който се оказа най-касовият филм през миналата година.



Играта на играчките 3" е наѝ-касовият филм, тръгнал по кината през миналата година, а сред десетте най-печеливши заглавия има пет анимации, сочат данните на специализирания сайт Boxofficemojo.com. Лентата, която се въртеше и в 3D формат, е събрала най-много пари, както в САЩ - 415.6 млн. долара, така и в световен мащаб - 1.06 млрд. долара. Инвестициите в "Играта на играчките 3" са 200 млн. долара.


Вторият по финансов успех филм за миналата година е "Алиса в Страната на чудесата" на Тим Бъртън, заработил 334.1 млн. долара в Щатите и 1.02 млрд. долара в цял свят. Бюджетът на продукцията също е 200 милиона.


Що се отнася до третата позиция при най-касовите заглавия, има сериозни различия, що се отнаса до САЩ и глобално. Докато в Америка бронзът е за "Железен човек 2" (312.4 млн. долара), то в цял свят  трети по приходи е седмият филм за Хари Потър ("Хари Потър и даровете на смъртта: част 1") с 942.4 млн. долара.




Независимо коя от двете класации гледаме обаче, неизменно сред десетте най-касови заглавия виждаме пет анимационни ленти. Това са "Играта на играчките 3", "Шрек завинаги" (749.9 млн. долара глобално), "Аз, проклетникът" (542 млн.), "Как да дресираш дракон" (494.8 млн.) и "Рапунцел и разбойникът" (418.1 млн.).


На база приходите от прожекции в САЩ Boxifficemojo посочва и кой са актьорите, донесли най-много приходи на компаниите. За миналата година №1 е Леонардо ди Каприо, който с "Генезис" и "Злокобен остров" събира над 420 млн. долара. Втората позиция е за Джеф Бриджис (301.1 млн. долара за "Трон: Заветът" и "Непреклонните"), а третата за Дензъл Уошингтън със 175 милиона долара за "Книгата на Илая" и "Неудържим".


Що се отнася за сочените за фаворити за "Оскар" "Социална мрежа" и "Черният лебед", те заемат незавидните 28-о и 39-то място в класацията на най-касовите заглавия. Лентата за създаването на "Фейсбук" е привлякла 95.4 млн. долара в САЩ, а драмата с Натали Портман - 83.52 млн.


Топ 10 на най-касовите заглавия*
1. "Играта на играчките 3" - 1.06 млрд. $ (1)
2. "Алиса в Страната на чудесата" - 1.02 млрд. $ (2)
3. "Хари Потър и даровете на смъртта" - 942.4 млн. $ (6)
4. "Генезис" - 823.5 млн. $ (5)
5. "Шрек завинаги" - 749.9 млн. $ (8)
6. "Здрач: Затъмнение" - 693.5 млн. $ (4)
7. "Железен човек" 2 - 622.0 млн. $ (3)
8. "Аз, проклетникът" - 542.0 млн. $ (7)
9. "Как да дресираш дракон" - 494.8 млн. $ (9)
10. "Рапунцел и разбойникът" - 418.1 млн. $ (10)
* - общи приходи в скобите е позицията в американския боксофис


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Този коментар беше изтрит в 13:41 на 25/01/2011 от неговия автор.

  2. 2 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1362 Весело

    Хората обичат приказките. В топ 10 всичките са приказки. То си е така от 5000 години. Махаме си главите по всякакви начини.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  3. 3 Профил на Вени Марковски
    Вени Марковски
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Звучи леко подвеждащо. Вярно, че в САЩ "Играта..." е изкарала $ 415 млн., но в останалия свят е донесла $ 648 млн., т.е. всичко $1,063,161,943. По същия начин сте направили и другите сметки - леко подвеждащо. Източник: http://boxofficemojo.com/movies/?id=toystory3.htm

    Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.
  4. 4 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 962 Неутрално

    Честно казано, не разбирам защо хората харесват повече анимациите на Pixar/Disney, отколкото тези на Dreamworks. На мен лично последните ми се струват къде по-забавни, спо-пиперлив хумор и лишени от типичната американска сладникавост.

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  5. 5 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Очаквайте продължение(я)

    От класацията впрочем лъха малко тъжна ирония - "седмото изкуство" става не просто все по-малко изкуство, а и все повече пиксели...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  6. 6 Профил на tombata
    tombata
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Масовото и касово кино може да бъде само и единствено високо технологично, за да се котира. Самата класация го доказва. Но това има и добра страна - новите технологии не са нищо повече от нови изразни средства за майсторите на класното кино.
    Все пак да не забравяме, че въпросното "седмо изкуство" само по себе си е рожба на технологията, то е технологична революция в изкуството въобще. Нали не очакваме да е все още на нивото на черно-бялата целулоидна лента?

  7. 7 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#6] от "tombata":
    ...Масовото и касово кино може да бъде само и единствено високо технологично, за да се котира...

    Нищо подобно - бокофисът на "Проклятието Блеър" е доказателство за обратното; трябва и акъл, както казваше една реклама, макар и в леко по-различен контекст...

    А колкото до "нивото на черно-бялата целулоидна лента" - нима има принципна разлика в дълбочината на посланията, излъчвани между модерните масови "ленти" (които все повече не са и ленти в буквалния смисъл на думата), и от приближаващия локомотив в дебюта на братя Люмиер?

    Понякога се питам това ли наистина искаха да постигнат занимаващите се с кино - все повече изкуствени лица с гласове зад кадър, все по-малко (затова и по-ценна) човечност на "синия екран"...

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  8. 8 Профил на VitaminX
    VitaminX
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Мисля, че заглавието се нуждае от корекция. В думата „най“ е използвана е буквата „Ѝ“ (и с ударение), вместо „Й“ (и кратко).

    Missão dada é missão cumprida!
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на tombata
    tombata
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#7] от "Кецалкоатъл":
    Първо: сигурно се досещаш, че под нивото на черно-бялата лента нямам предвид съдържанието, а формата; така че да не издребняваме. После - аз също не виждам принципната разлика между локомотива, разгонил първата си публика от салона и, да речем, 360 градусовия кадър на хвърчащия Нео. То е пределно ясно - формата винаги преобладава над съдържанието при дебюта си. Нали трябва да видим нейните възможности?

    Второ: и по време на първата Матрица, и наскоро с Аватар 3D имаше хора които се прехласваха по тях като по най-великите филми на всички времена. А знаем, че не е така. Само че броят на прехласващите се винаги е бил по-голям с пъти, десетки пъти при това. Заради тях се правят такива филми, защото те са тези които пълнят касите. Business as usual. А класацията е именно бизнес - тя е своего рода маркетингово проучване - какво се котира... Няма как да прилича на изкуствоведски каталог със шедьоври.

    Масовата публика не е възпитана от аристократична гувернантка. Тя може да оцени класиката, особено когато е поднесена подходящо, но пък предпочита да рупа пуканки на поредния талаш. Кой му пука какво има по финалните надписи - давай да излизаме, докато не са ни изпреварили, пък кой е режисьора, кой е асистента на оператора и чия музика слушахме час и половина - два - не е наша работа. Това не означава обаче, че "седмото изкуство" става ... все по-малко изкуство". Хубавите "ленти" (или ДиВиДи -та...) стават все повече и идат от все повече страни. Не мисля, че Холивуд е критерият за оформяне на вкуса - за там мнението ти е напълно коректно, но кино не се прави само там, нали?

    Лошото е друго - ограниченият пазар и мафиотския начин, по който България преминава през своя "преход", ни лишиха от много салони. Кварталното (или селското, ако щеш) кино пускаше не само хитови заглавия и съветски бози. А сега бай Пешко Ентелегента от Долно Чепръчане трябва да си организира екскурзия до Дом на киното, за да види нещо, което би му напомнило откъде идва прякора му. Стига да не са спрели редовния автобус между неговото село и окръжния град, от който да пътува после до София.

    Така че: гледай Холивудска кинематография или пиратствай в торентите. Само не казвай, че седмото изкуство умира. Те и книгите щяха да ги отменят, ама все още има млади хора в книжарниците.

  11. 11 Профил на Кецалкоатъл
    Кецалкоатъл
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#10] от "tombata":
    ...Масовата публика...предпочита да рупа пуканки на поредния талаш...

    Да, НО... и на масовата публика липсата на оригинални сценарии явно й идва в повече, щом отвъдокеанските боксофиси на годишна база бележат двуцифрен спад в проценти като цяло

    "Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)
  12. 12 Профил на tombata
    tombata
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#11] от "Кецалкоатъл":

    Това "Да, НО..." преди време за мен беше само "дано". Може само да ни радва, че нещата са тръгнали натам - току виж за кефа на публиката взели, та почнали да правят повече свястно кино.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK