Главоблъсканици по пътищата на Португалия

Главоблъсканици по пътищата на Португалия

© Associated Press



Пътуващите в Португалия с автомобил чужденци могат да се окажат неприятно изненадани от реда, по който става плащането на пътните такси в страната, предупреди френският "Монд".


Изданието описва картината така - където и да пожелаете да отидете в Португалия, дотам ще ви отведе асфалтиран път в отлично състояние. Пътищата са почти пусти, при това възможно най-модерни. А спрямо 11-те милиона жители пътната мрежа е дори доста плътна.


Нещата не изглеждат розови обаче когато стане дума за заплащане. От 15 октомври 2010 г. името на магистралите, наричани SCUT, или разшифровано за чужденци - пътища без разходи за потребителя, вече е загубило смисъла си. Заради необходимостта да бъде намален поне малко гигантският държавен дълг, по пътищата, строени като безплатни, вече се начисляват такси.


Тъй като са планирани като свободни за движение, сега аутобаните няма как да бъдат прекъснати с тол пунктове. Ето защо властите монтират специален уред, снабден с електронен чип, който реагира на същия чип в превозното средство. Португалците или предплащат или превеждат парите по пощата до пет дни след пътуването, което е по-скъпият вариант, защото се начисляват и такси за превод на парите.




За чуждестранните посетители обаче схемата е трудно разбираема, а през последните седмици дори се превръща в главоблъсканица, пише "Монд". Причината е, че от средата на април и последните четири свободни за движение шосета бяха включени в системата със заплащането. След оставката на социалистическия кабинет на Жозе Сократиш обаче се оказа, че изпълнителната власт не е имала такива правомощия. Така решението се отлага за след пети юни, когато са изборите.


Дотогава, чуждестранните шофьори трябва да проучват кои безплатни пътища междувременно са станали платени и за кои платени е валидно обратното и такса вече не се събира. Изданието коментира иронично, че така туристите ще изучат по-добре не само географията на страната, но и завоите в най-новата й история.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ники
    Ники
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Само пълен глупак може да се подиграва на най-модерната wireless toll-система, особено в страната, където масово мажат винетките с олио и си ги предават от кола в кола! Системата "плащаш само колкото си карал" е най-добрата и честна. А когато става дума за тъпотиите на социалистическите правителства - просто трябва да си мълчим!

  2. 2 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2721 Весело

    Интересно как така наш,ТЕ Оправници не са се сетили още?!? ТАКСИ и ГЕОГРАФИЯ - не само за чужденците!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  3. 3 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Повод за размисъл на българското стадо дето си избира милиционер за вожд и иска магистрали, какво ще му се случи ако не изгони Плевнелиев. При условие, че няма пари да поддържа и сегашната пътна мрежа, да строи нови магистрали е безумие.

    икономист - неграмотник с диплома
  4. 4 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1366 Весело



    СОЦ.-ПРОСТАЦИТЕ

    са много креативни, дори и в Португалия.



    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  5. 5 Профил на focus__radio
    focus__radio
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#4] от "barcelonski":

    А диваците ГЕРБЕРИ са особен тип кретени , особено в България ...

  6. 6 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Така португалците плащат два пъти. Един път да се построи пътя и един път като тол-такса. Трябва да се плаща само за пътища, построени от частни инвеститори.

  7. 7 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    "...асфалтиран път в отлично състояние. Пътищата са почти пусти, при това възможно най-модерни. А спрямо 11-те милиона жители пътната мрежа е дори доста плътна."

    Отлични пътища, най-модерни, плътна пътна мрежа...Мечта за всеки българин, която никога няма да доживее, ако ще и 10 магистрали да построи Боко. (Справка - магистрала Люлин).

    За в бъдеще да извикаме португалците да ни строят пътища, а не турците. Но първо да си оправим хала, на който сме, пък после да мислим за пътищата.

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  8. 8 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#6] от "yavooor":

    Ами като държавата им няма пари, какво да правят ?!
    Да напечатат на хартия ли ?

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  9. 9 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 551 Весело

    А-а, какво ми ги дават за пример Португалците.
    Колиблъсканиците по пътищата на България са още по шокиращи!

  10. 10 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 619 Неутрално

    За пътища като португалските аз нямам нищо против да плащам - наистина са перфектни.

    Това е един от основните проблеми в България - матряла не може да проумее, че нищо не се дава безплатно.

  11. 11 Профил на tometo2
    tometo2
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "...асфалтиран път в отлично състояние. Пътищата са почти пусти, при това възможно най-модерни. А спрямо 11-те милиона жители пътната мрежа е дори доста плътна."
    ПР-ите на г-н Борисов трябва да му обърнат внимание на този факт (ако изобщо добруването на българския народ е главна задача на това правителство). Защото той показва, че отговор от типа "Ама АЗ строя магистрали" на всички въпроси за политики в икономиката, за доходите, за безработицата и др. е крайно несъстоятелен. Наличието на магистрали може да е необходимо но не и достатъчно условие за съществувавето на работеща икономика. Необходими са усилия и реални резултати и в много други области.

  12. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 758 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ники":

    Абе не давайте идеи на нашите, с лепенето на винетки с олио! Как ще се събират пари за нови магистрали, по които едва ли ще има кой да кара, особенно като въведат тол таксите.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на makca
    makca
    Рейтинг: 489 Весело

    СОЦИАЛИЗЪМА Е ЕДНО НЕДОНОС4Е .............ХАХАХА .......ДРУГАРКИ И ДРУГАРИ

    София=мъдрост(превод от древногръцки) "Тъй града се казва ( ирония жестока) гдето глупостта е най-евтината стока" Проф. Иван ШиШманов преди 110
  14. 14 Профил на rotorblade
    rotorblade
    Рейтинг: 497 Любопитно

    До коментар [#11] от "tometo2":

    Със строенето на магистрали се облагодетелства тесен кръг от хора: 1) изпълнителите на строежа, и 2) пътуващите .
    И двете групи хора не са от "бедстващата част" от нацията, все пак дори и логистичните превози на товари може да се извършват по не дотам добри пътища. Да, разбира се, би било хубаво да имаме добри пътища и "бързи" магистрали, но определено това не би трябвало да е топ приоритет, то просто не е и фактор, който би задвижил умрялата ни икономика. А работеща икономика, ниски нива на безработица, липса на корупция и т.н., са съвсем различни от 200те- километра-магистрали неща ...

  15. 15 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ники":

    Всъщност това не е най-справедливата система, защото използваш или не, пътищата трябва да се ремонтират. Все едно да плащаш само за потребеният ел.ток - а това, че фирмата постоянно ти поддържа трасето за да си ползваш тока?

  16. 16 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ники":

    Съгласен съм. Т.нар. неудобство от предварително проучване може много лесно да се преодолее примерно с едни обикновени брошури, където да си е обяснено всичко. Караш повече - плащаш повече, караш малко - плащаш малко - справедливост, която в България отсъства от всички сфери на обществения живот, за съжаление.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  17. 17 Профил на don_spiridon
    don_spiridon
    Рейтинг: 390 Неутрално

    до #15 mick
    Предлагам ти на всяко влизане в магазина, независимо какво си купил да плащаш допълнително по 10 лв. - че те продавачките нали постоянно са там, независимо дали купуваш или не. Даже защо направо не им даваш по 50-100 лв на месец? Нали независимо дали ходиш в магазина тези продавачки трябва да получават заплати? Нали магазинът трябва да е климатизиран и почистен?

  18. 18 Профил на Ники
    Ники
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#15] от "mick":
    Именно. Сам се оборваш с примера си. Ако някой изобщо няма ток, да не би да плаща за ифраструктурата? Не - цената на поддръжката е включена в цената на тока - колкото повече ток ползваш, толкова повече поддръжка плащаш. Мисля, че така е честно, или? Трябва ли да плащам за това, че ЧЕЗ си поддържа мрежата, ако не съм им абонат?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK