GAP изгони главния си дизайнер Патрик Робинсън

Патрик Робинсън

© Associated Press

Патрик Робинсън



Изключително популярната допреди няколко години модна къща GAP се раздели с главния си дизайнер Патрик Робъртсън само 4 години след като той пое този пост.


Продажбите и репутацията на марката, наричана често Starbucks в света на модата, бързо се топят, след като в продължение на близо 20 години логото й с трите букви можеше да се види във всеки модерен град по света.


В съобщението от четвъртък се казва, че Робинсън си "тръгва незабавно" и че "ще бъдат предприети стъпки за подобряване на конкурентоспособността и популярността". Същия ден бяха представени и резултатите за първото тримесечие, които се оказаха под прогнозите на анализаторите.




Само преди 15 години GAP изглеждаше непобедим бранд, символ на американската модна индустрия и на характерен небрежно-елегантен начин на живот в различни държави, класи, полове и възрасти. Бил Клинтън, Синди Крауфорд, младежите-милионери от Силициевата долина и възрастни богаташи по голф игрищата носеха GAP


Но в началото на ХХІ век започна да се губи връзката с американските клиенти и продажбите тръгнаха надолу, разказва "Гардиън".


В опит да обърне тенденцията ръководството привлече през 2007г. Робинсън - една от най-обещаващите изгряващи звезди на модния свят. Той вече бе работил за Армани, Пако Рабан, Пери Елис и Ан Клайн.


Робинсън бе номиниран за една от най-големите награди в американската мода - член на Съвета на модните дизайнери. Описваха го като "мегабранд месия" и сравняваха появата му с ефекта в обществото от възхода на Барак Обама. Когато представи първата си колекция за GAP на първия ред бе Ана Винтур - изключително влиятелният главен редактор на "Вог". Дизайнерът е женен за един от старши редакторите на американското списание.


Робинсън бе обещал да върне бранда към корените му - леки, класически дрехи предимно в пясъчни цветове, които може да се носят всеки ден от седмицата.


Оказа се, че това е грешка, защото GAP бе засенчена от колоритните модели на J Crew, носени от новото президентско семейство на САЩ. Дори децата на Обама носеха палта на J Crew при встъпването му в длъжност, докато дрехите на GAP все повече изглеждаха "неутрално уморени", допълва лондонското издание.


Конкуренцията се ожесточи с атакуването на тейнейджърите от Abercrombie & Fitch, а брандове като H&M, Topshop и Zara излязоха с агресивни маркетингови стратегии.


Източници, близки до Робинсън, споделят, че отстраняването му не е шокираща изненада и че успешното решение за GAP трябва да се търси в привличането на екип дизайнери, а не на поредното звездно име. "Патрик беше в почти невъзможна позиция да работи за компания, опитваща се да задоволи всички вкусове. Той имаше прекрасни идеи, но те работят по-добре в Европа, отколкото в САЩ".

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Китайското, китайското на аксесоара и високите цени. Опитваме да сме много големи, като структура и като мрежа. Ама и скъпи и уникални. Все едно бутик - ама на 5 етажа...

    Ха, да ва видим сега? В грешка - сред криза...

    Или WALMART и край с бранда, който ще остане само символна провал, или свиване до самоотбрана и малки, но много магазини, както и нова есено-зимна находка.

    Уволнението е много закъсняло.

  2. 2 Профил на Karla Miyagi
    Karla Miyagi
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    "Дизайнерът е женен за един от старши редакторите на американското списание"...

    ???

    Klaatu Barada Nikto!
  3. 3 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1496 Весело

    Мдааа и ние трябва да си уволним старши дизайнера/помпиера

  4. 4
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:00 на 07/05/2011 от неговия автор.

  5. 5 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Да не би и той да е казал какво мисли за евреите?

    Има ли живот след демокрацията ?
  6. 6 Профил на 1a2b3c4d5e_xix
    1a2b3c4d5e_xix
    Рейтинг: 1309 Весело

    До коментар [#2] от "Karla Miyagi":

    Може да е грешка при превода и да са имало предвид "една" от главните редакторки.

  7. 7 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 636 Весело

    В модата особено конкуренцията е ужасяваща. Без добър мърчандайзинг, вдъхновен щаб от дизайнери и мъъничко късмет всичко се срива.
    Вижте , дори Пиер Карден иска да се раздели с модната си империя, която мислехме че е вечна..

    Впрочем древните са го казали по добре от мен
    ..Панта рей..

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  8. 8
    ****

    Този коментар беше изтрит в 07:51 на 08/05/2011 от неговия автор.

  9. 9 Профил на renegat
    renegat
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Рискът е гигантски - много труд и средства, а после всичко на боклука, тонове плат шев и кройка. Всичко заминава.

  10. 10 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#2] от "Karla Miyagi":
    До коментар [#6] от "1a2b3c4d5e_xix":

    Жена му се казва Вирджиния Смит, за инфо. В тия среди и се чува името, ама не е много влиятелна.

    ПП Коректоното на български език е "една от главните редактори". Няма дума "редакторка" в книжовния език :)

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK