Имат ли жените нужда от "красива" бира?

Имат ли жените нужда от "красива" бира?

© Associated Press



Мъжете знаят защо", се казваше в една популярна реклама на българска марка бира. Какво обаче знаят жените, когато става въпрос за консумацията на известната газирана алкохолна напитка - занимание, което все още масово се асоциира сред потребителите като запазено за мъже?


Макар бирата да се маркетира предимно към мъже, в последно време се наблюдава тенденция сред някои световни пивоварни, които се опитват да привлекат и нежния пол като свой клиент. Изглежда според тях това е възможно чрез производството на бира с красиви, цветни етикети и различни вкусове. Така те се надяват да направят бирата по-привлекателна за женската част от населението. Друг е въпросът дали това е правилна стратегия.



На 20 юли Съюзът на пивоварите в България чества 20 години от създаването си и отбелязва 130 години българска пивоварна индустрия.



В понеделник, 18 юли, в Англия бе представена бирата Animee, която има три вкусови разновидности, създадени специално за жени. Според Мелиса Коул от "Гардиън", въпреки че на етикетите на всяка една от тях има картинка на хмел, нито една от трите напитки не доближава добре познатия вкус на пивото. Единият от видовете е във вариант с лимон, а версията "розе" е дори с розов етикет, което не я прави по-"красива" на вкус.


Компанията - производител на въпросната нова "линия" бира - "Молсън Корс" (Molson Coors), не е единствената сред големите пивовари, която се опитва да обърне по-специално внимание на жените. Миналата година "Карлсбърг" представиха своята женска версия на пиво, наречена "Ив" (Eve) - напитка с "изтънчен вкус на основата на малц и ориз", припомня изданието. 



Продажбите на бира в България са спаднали с от 2 до 5% през първото шестмесечие на годината, показва маркетингово проучване, което днес беше обявено от браншовите компании.

Пазарът на бира в момента е изправен пред значителен спад в продажбите, а и глобално по-малко хора посещават заведенията, което се отразява на бранша. По ирония на съдбата малките пивоварни, които поставят акцент върху мястото на производство, силния вкус и вълнуващи природни аромати, бележат силен икономически ръст.  


През последните няколко години Дружеството на независимите пивовари във Великобритания отбелязва покачване на членовете си със 7,7 процента. Това контрастира силно на 30-те процента спад в продажбите на бира за последните 30 години, което се дължи най-вече на големите марки. 


Възможно ли е красивите етикети и ароматизацията на бирата за жени да се окажат спасителния пояс за финансовите тегоби на големите пивовари? 



Според Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите, тенденцията, която се запазва в България е пренасочването на клиентите към по-евтините марки на пазара и преминаването им към консумация на бира в пластмасови бутилки. 

Проучвания в тази връзка, някои от които поръчани от самите компании, показват ясно, че съществуват няколко фактора, които спират жените да купуват повече бира като липсата на образование, газовете и грозните според тях чаши. Най-отгоре в списъка на причините, които ги отблъскват, стои постоянният сексизъм в рекламирането и маркетирането на бира. Никъде в направените проучвания не се споменава, че пивото не е достатъчно розово или плодово.


Нещо повече. Според професор Фонс Тромпенаарс - един от водещите изследователи на бранша в Европа, именно създаденото от компаниите полово разделение отблъсква жените още повече от бирата. 


Една от основните причини жените да не са изявени клиенти на пивоварите е по-скоро фактът, че през последните поне 40 години те са осезателно изключени от целевата група на рекламите за бира. Всъщност това, от което нежният пол се нуждае, е да бъде информиран чрез унисекс маркетинг и образование.  


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK