Андрей Кончаловски идва днес в България за премиерата на "Лешникотрошачката"

Андрей Михалков-Кончаловски е по-големият брат на режисьора Никита Михалков, син на писателя Сергей Михалков и на поетесата Наталия Кончаловска

© konchalovsky.ru

Андрей Михалков-Кончаловски е по-големият брат на режисьора Никита Михалков, син на писателя Сергей Михалков и на поетесата Наталия Кончаловска



Днес Кончаловски идва у нас за българската премиера на последния си филм "Лешникотрошачката", сниман в 3D. До края на седмицата в Дома на киното ще бъдат показани шест от филмите на режисьора, всички от руските му периоди.


Билетите за всички са по 5 лв., а премиерата на "Лешникотрошачката" ще е утре, 8 септември, от 19 ч. в Руския културно-информационен център, който заедно с компанията "А плюс Синема"е организатор на визитата на режисьора .


Режисьор, който поставя "Евгений Онегин" на оперна сцена, снима филми по Чехов и холивудски продукции с бюджет от 45 млн. долара, има отговор за политическата игра в живота на обикновения човек и вмества в триизмерна приказка борбата между доброто и злото. Андрей Кончаловски не се събира в едно изречение, нито може да се опише с един или два филма, за които да кажеш, че го показват най-добре като режисьор.




Едно от честите определения за него е, че е най-космополитният руски режисьор – защото започва кариерата си във филмите на Андрей Тарковски, минава през Чехов, снима екшъни (с цялата условност на това определение), после отново през Русия със сатирична комедия като "Кокошчицата Ряба" и обърнатата нормалност на "Домът на глупците".


За последния си филм Кончаловски казва, че според някои зрители той е развалил прекрасното очакване на "Лешникотрошачката" и различният прочит на произведението е бил шокиращ за тях. Филмът ще бъде показван и в салоните на "Синема сити" (Cinema City) от 9 септември. 


Довечера от 19 часа в Дома на киното ще се прожектира "Лустро" (2007 г.), в който съпругата на Кончаловски – Юлия Висоцкая, играе момиче от миньорски град, което идва в Москва с амбицията да бъде манекенка. Сблъсъкът между външния блясък и кухото разочарование е донякъде отражение и на собствената кариера на режисьора – след филмите по Чехов и епичния "Сибириада" той се премества в САЩ и снима няколко филма, сред които "Влакът-беглец" и "Танго и Кеш".


В началото на 90-те години Кончаловски отново е в Русия и снима насочения срещу сталинизма "Вътрешен кръг", комедията "Кокошчицата Ряба", а през 1997 г. прави "Одисей" по покана на Франсис Форд Копола с бюджет от 45 млн. долара. За американското кино режисьорът казва, че се е променило много в последните 20 години – зрителят вече не обича да чете, а да играе видеоигри.


"Днес на кино отиват млади хора, които четат малко или го правят в интернет. Те са привлечени от американското кино, от чистото действие, от фантазията, красивата картина. Покажете им кадър на Антониони или Тарковски – биха умрели от скука. Ако Фелини се появи днес, той няма да е нужен на никого. Защото художникът идва, когато искат да го слушат", казва Кончаловски.


Няколко години след като се връща от САЩ, творецът казва, че там се е научил как да продава таланта си. Пред радио "Ехото на Москва" през 2001 г. той разказва: "В съветския живот не са ни учили да продаваме – смята се, че това е лошо."


Година по-късно Кончаловски представя "Домът на глупците" за войната в съветските републики след разпада на СССР. Филмът ще закрие Седмицата на Кончаловски в Дома на киното в неделя, 11 септември. 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK