Джак Лемън вместо Марлон Брандо, "Форест Гъмп" вместо "Криминале" или кои са най-нелогичните Оскари

"Форест Гъмп" - един от филмите, в които Америка сама се награждава за добротата и справедливостта си

© Associated Press

"Форест Гъмп" - един от филмите, в които Америка сама се награждава за добротата и справедливостта си



Неведнъж Академията е провокирала критици и фенове с неочаквания си или пък твърде предвидим избор кого да награди с "Оскар". Според сайта Flavorwire и тази година ще бъдат наградени хора, които не заслужават това, което е и повод да се обърне внимание на най-странните и нелогични фаворити на кино гилдията.


Като един от най-неоправдано спечелилите, Flavorwire посочва Роберто Бенини, който получава "Оскар" за главната си роля в развиващата се през Втората световна война драма "Животът е прекрасен" (1997). По същото време номинирани са Едуард Нортън, който се преобразява за ролята си на неонацист в "Американска история Х", сър Иън Маккелън, който играе ексцентричния режисьор на "Франкенщайн" Джеймс Уейл в биографичния "Богове и животни" и Ник Нолти в "Страдание", като според сайта всеки един от тях заслужава приза много повече от Бенини.


В категорията за най-добра мъжка роля е изненадващ избора на Джак Лемън през 1973 г. за Save The Tiger, докато Марлон Брандо, снимал се тогава в емблематичния "Последно танго в Париж" на Бертолучи, Ал Пачино ("Серпико") и Джак Никълсън (Last Detail) остават с празни ръце.




Като пример за връчване на "Оскар" като реванш за пропуски вместо истински добра игра, сайтът класира отличието на номинираната седем пъти преди това Джералдин Пейдж през 1985 за Trip To Boutiful. Тя печели награда за най-добра актриса в една категория на пробилата с впечатляваща роля Упи Голдбърг в The Color People.


Сайтът The Script Lab пък недоумява как Томи Лий Джоус получава награда за поддържаща роля в "Беглецът" (1993), докато е в конкуренция с Ралф Файнс, който прави една от най-запомнящите си изяви в киното със "Списъкът на Шиндлер".


Според Flavorwire друг случай за нелогичен избор на Академията "без каквото и да било обяснение"е "Форест Гъмп" (1994) с Том Ханкс, който печели "Оскар" за най-добър филм в конкуренция с иновативния "Криминале" на Тарантино, "Телевизионна викторина" на Робърт Редфорд и "Изкуплението Шоушенк" на Франк Дарамонт по новелата на Стивън Кинг. Сп. "Тайм аут Лондон" в класация на същата тема нарича "Форест Гъмп" един от примерите, в които "Америка потупва сама себе си рамото колко е добра и справедлива". Такъв е и случаят с "Роки" през 1977 г., когато "Шофьор на такси" на Скорсезе остава дори без номинация.


Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена" - според него ролята на Дензъл Уошингтън в биографичния "Малкълм Х" на Спайк Лий е заслужавала много повече наградата.


Както сп. "Тайм аут Лондон", така и Flavorwire са едногласни за неадекватността на гилдията при избирането на "Сблъсъци" за най-добър филм през 2005 г. вместо "Планината Броукбек". Решението е определено от сайта като пример за един от моментите, в които част от зрителите спират да се интересуват от Оскарите.


В категорията за най-добър филм сред "нередностите" са още наградата на How Green Was My Valley през 1941, докато "Гражданинът Кейн" остава без наградата, избирането на The French Connection вместо "Портокал с часовников механизъм "през 1971 г., "Ганди" вместо "Тутси" през 1982 г., "Влюбеният Шекспир" вместо "Тънка червена линия" през 1998 г.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на samboetes
    samboetes
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Статия относно статия. Преразказ без картинки.

  2. 2 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Неведнъж Академията е провокирала критици и фенове с неочаквания си или пък твърде предвидим избор кого да награди"

    Е какъв трябва да е избора, нито предвидим нито неочакван ....

    simple mind
  3. 3 Профил на Bizareste
    Bizareste
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Оскарите винаги са били пълна пародия...

    http://bizarotrips.com - Live Creative
  4. 4 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 502 Неутрално

    "...в които част от зрителите спират да се интересуват от Оскарите." За мен този момент беше "Форест Гъмп"

  5. 5 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално
  6. 6 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 602 Неутрално

    И двата филма са хубави, но Форест Гъмп ми хареса повече. Криминале беше забавен, докато Форест нестандартен и шантав като идея.

  7. 7 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Не може винаги всички да печелят. Оскарът е един, печелившият е един, номинираните - повече.
    Както и в живота, така и при наградите - не всичко винаги е справедливо.

  8. 8 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    "Форест Гъмп" е любимият ми филм. Като си помисля само, че е излязъл в една и съща година с "Изкуплението Шоушенк", който е един направо размазващ филм и като виждам какви филми излизат сега ...

    TAKE THE RED PILL!
  9. 9 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 583 Неутрално

    "Както сп. "Тайм аут Лондон", така и Flavorwire са едногласни за неадекватността на гилдията при избирането на "Сблъсъци" за най-добър филм през 2005 г. вместо "Планината Броукбек". "

    тук не съм съгласен със списанията

  10. 10 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 479 Неутрално

    форест гъмп е красен човешки филм, в пълния смисъл на тази дефиниция. между другото доказва колко е трудно да се правят такъв тип филми.

    цинизмът, пародията, мрачното са много по-лесни за постигане от доброто.

    ---
    По мои спомени актрисата в Алис не живее вече тук е Елън Бърнстайн?

    Безспорно Ал Пачино не заслушваше награда за усещане за жена, но заслужаваше за 7 други филма.

    от друга страна е странно да твърдиш, че тутси е по - добър филм от ганди?!

  11. 11 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 680 Неутрално

    О, не така за Форест Гъмп. Това е любим филм. Криминале не чак толкова.

  12. 12 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Веднъж Джак Никълсън беше казал, че на него му плащат зрителите. Абсолютно вярно. Изкуството и в частност филмите се правят за зрителите, а не за академията. Да награждават когото си искат. Марлон Брандо си е Марлон Брандо. Вечна му памет.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  13. 13 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 740 Неутрално


    Неюдеите нямат особени шансове да спечелят Оскар...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  14. 14 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    "Изкуплението Шоушенк" на Франк Дарамонт по РОМАНА на Стивън Кинг."


    "Изкуплението Шоушенк" е базиран на повестта на Стивън Кинг - „Рита Хейуърт и Изкуплението Шоушенк“.

    TAKE THE RED PILL!
  15. 15 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    Капитализъм котенца, капитализъм, Парица, Царица.... Спечелилят Оскар потенциално и неговият продуцента може да гушне много повече пари от само номинираният за Оскар, затова борба за кокала сред продуцентите, рушвети, бакшиши, лобиране така че нашето момче/ момиче да е фРЪст пък критиците от пресата нека си пишат, те са от миманса.... далековато от потока на паретата..... после що "звездите" пият, шмъркат кокаин, пушат треви, правят се на маймуни и често гушват букета на относително млада възраст....
    Парица, Царица....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  16. 16 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 479 Неутрално

    освен това извинявам се но марлон брандо в последно танго в париж е бледа сянка (доста дебела и отпусната) на себе си и на таланта си !

  17. 17 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    [quote#12:"badjanak"]Изкуствот и в частност филмите се правят за зрителите, а не за академията.[/quote] но Академията, както виждаш, има същаствено влияние при разпределяне на паретата и бъдещите възможности за даден артист и продуцент да "застанат насред потока на парите"......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  18. 18 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4199 Неутрално

    До коментар [#14] от "Beyond":

    Е не така сега, ти очакваш прекалено много от "журналистите"

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  19. 19 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Малко е въпрос на избор, аз също харесвам повече Форест Гъмп от Криминале. Предпочитам обаче Американска история X пред другите.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  20. 20 Профил на gpatton
    gpatton
    Рейтинг: 583 Неутрално

    На вкус и цвет... Но да се отдава предпочитание на Криминале пред прекрасния Форест Гъмп е достигнало тъпизъм критикарство.

  21. 21 Профил на Дарк Форс
    Дарк Форс
    Рейтинг: 217 Неутрално
  22. 22 Профил на alex_bucephalus
    alex_bucephalus
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#3] от "Bizareste":


    [quote#3:"Bizareste"]Оскарите винаги са били пълна пародия...[/quote]

    Брей! И това казано от кого? От тебе? Представител на държава, в която даже няма киноиндустрия, а производство на филми базирано на лични контакти, връзки, протекции, познанства, или връзките тип "баща-син", "спал(спала) с еди кой си и подобни... Държава, която не влага в кино, или ако влага, то ти трябват пак 1 милион връзки, за да направиш нещо.

    А като го направиш, то се оказва накрая, че цялото ти кино е пронизано от няколко единствени теми: бедност, депресия, смърт, смърт, смърт, смърт, рушветчийство, рушетчийство, рушветчийство, бедност, бедност, бедност, бедност, смърт, смърт, смърт, депресия, дересия, депресия...

    Абе, ти за какъв се вземаш бе?

    Къде е твоето кино? Къде е българското кино, което можеш да противопоставиш на тези, които ще получат "Оскар"??? Къде?

    В голямата ти балканска уста ли?

    Палячо!

  23. 23 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#16] от "leko_uchuden":

    точно в този филм Брандо е страхотен, а ролята му в Кръстника, е доста надценена, това е моето виждане, може би защото, като цяло Тангото е един велик шедьовърдокато Кръстника никога не ме е впечатлявал особено, може би заради тривиалната си мафиотска история.

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  24. 24 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 479 Неутрално

    не говоря за кръстника, който мнооооого харесвам , говоря за "на кея", "трамвай желание" и "изворите на мисури".

    за мен танго в париж е твърде надценен и като цяло не ме вълнува, ще чакам да стана на възрастта на протогониста, току виж се променила оценката ми.

  25. 25 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#22] от "alex_bucephalus":

    Взема се за чист българин, а не за юдейска подлога...

    Неблагодарници...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  26. 26 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1027 Любопитно

    Факт! Аз почти винаги харесвам повече номинираните от спечелилите Оскари филми.

    Fail with honour then succeed by fraud
  27. 27 Профил на smarty_v
    smarty_v
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Статията е пълна пародия , както и самите оскари . Да бяха си проверили поне данните - Джулия Робъртс печели оскар точно за Ерин Брокович . Форест Гъмп е велик филм (не че другите не са) . Сблъсъци е окло 400 пъти по - добър от оная гейска бълвоч броудбек . А има къде къде по фрапиращи случаи с тъпите оскари .

  28. 28 Профил на alex_bucephalus
    alex_bucephalus
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#27] от "smarty_v":

    Ти този правопис къде го научи? И тази точност в заглавията на филмите? "Броудбек"? Уауууу! Не е ли "Броадбик"? Или "Бриадбуук"?



  29. 29 Профил на alex_bucephalus
    alex_bucephalus
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#25] от "Six feet under":

    Да, истински неблагодарници са!

  30. 30 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 583 Весело

    [quote#8:"Beyond"]"Форест Гъмп" е любимият ми филм. Като си помисля само, че е излязъл в една и съща година с "Изкуплението Шоушенк", който е един направо размазващ филм

    и като виждам какви филми излизат сега ...[/quote]

    и двата филма са гледаеми (т.е. касови) .....но защо да се отричат новите филми .....вероятно има добри които не си гледал
    -----
    Ако иде реч за БГ кино - единственият стойностен според мен филм който съм гледал е "Патриархат" на Иван Ничев....болезнено автентичен , добър сценарий..... добра актьорска игра.....

    което не означава, че никой не трябва да харесва "стъклен дом" , "под прикритие " и пр опити за кино...
    --------
    освен това Том Хенкс е български зет - трябва и малко шовинизъм

  31. 31 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Някъде четох нещо от Мария Шнайдер, вечна и памет и на нея. По време на снимките са преживели кошмар. "Дори опитният Марлон Брандо се се сувстваше манипулиран, какво остава за мен", казваше тя. Бертолучи ги е изцедил като лимони тогава. Трудни роли. Велик режисьор, актьори и филм.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  32. 32 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Так ще си вървят нещата. Както си вървят от край време.
    Гилдията връчва едни награди, Културата обаче връчва свои.
    Да споменем само Моцарт и Салиери - кой е получавал наградите на съвременниците и кой е оставил по-ярка следа във Културата.
    Времето му е критикът на всяко изкуство

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  33. 33 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 583 Весело

    [quote#32:"skara"]Да споменем само Моцарт и Салиери - кой е получавал наградите на съвременниците и кой е оставил по-ярка следа във Културата.
    Времето му е критикът на всяко изкуство[/quote]

    безусловно

  34. 34 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 740 Неутрално


    Яааа, броубечето се засегна...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  35. 35 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    "Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена""

    "Flavorwire" да си ядат ушите, с извинение! Нито Ал Пачино е надценен, нито "Форест Гъмп" е неправилно фаворизиран! Този филм, заедно с "Коса", са двата най-силни антивоенни филма, които съм гледал (не претендирам, че съм гледал всички!). Но помня, че излязох потресен и след едната, и след другата прожекция, помня добре и реакцията на хората и на единия, и на другия!

  36. 36 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5702 Неутрално

    Почти винаги зад "Оскарите" стоят сметки и политическа целесъобразност.

  37. 37 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Криминале е забавно филмче, но да се сравнява с Форест Гъмп е като да сравняваш Графа с Валя Балканска!

  38. 38 Профил на Николай Узунов
    Николай Узунов
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Само не разбрах кое е нелогичното с избора на Форест Гъмп.Във филма Америка не просто "не е потупана по рамото сама себе си", а перфектно иронизира безсмислената война във Виетнам, расизма и крайния консерватизъм на юга и политическите интриги и убийства по високите етажи на властта.Критиката изобщо не е на място.Друг е въпроса, че Изкуплението... също е адски добър филм.

  39. 39 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#23:"Stavrogin"]Кръстника никога не ме е впечатлявал особено, може би заради тривиалната си мафиотска история. [/quote]

    Тя стана тривиална точно след този филм. Те и филмите за Виетнам са тривиални, ама това не е проблем на "Апокалипсис сега".

  40. 40 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#39] от "Petak":

    full metal jacket, взвод,

  41. 41 Профил на teddyyyyy
    teddyyyyy
    Рейтинг: 479 Разстроено

    Наистина има странни печеливши по някога, но в целта си да се стъкми статия, сп. "Тайм аут Лондон" и Flavorwire и там които и да са нападат едни от най-добрите филми, правени някога!

  42. 42 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#38] от "Николай Узунов":

    +++++++++++
    За мен това е най-добрия филм, и освен всичко друго, фантастична актьорска игра и режисура ... и това, че изглежда като приказка, в която доброто побеждава, само помага на идеята, без да е самоцел ...
    Разбира се, страхотни филми има много ... но примера с Форест
    в материала е крайно неуместен ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  43. 43 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Дневник да си направят и система за оценяване с +/- на самите статии.

  44. 44 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Никой нормален човек не му дреме за тия оскари

  45. 45 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Абе дават ги в повечето случаи на "техни хора", вместо на правилните, ако ме разбирате

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  46. 46 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    "Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена" - според него ролята на Дензъл Уошингтън в биографичния "Малкълм Х" на Спайк Лий е заслужавала много повече наградата".

    Ех тази политкоректност! Ако Малкълм Х не беше черен и не беше активист, едва ли някой щеше да си спомня за филма - освен ако не му се прияде баничка с боза

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  47. 47 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 553 Неутрално

    [quote#10:"leko_uchuden"]форест гъмп е красен човешки филм, в пълния смисъл на тази дефиниция. между другото доказва колко е трудно да се правят такъв тип филми.

    цинизмът, пародията, мрачното са много по-лесни за постигане[/quote]

    Да, напълно подкрепям!
    С Форест Гъмп и да е имало самонаграждаване, категорично не може да се отрече качеството на филма. Според мен не е пример за незаслужен Оскар като кинотворба.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  48. 48 Профил на kamski
    kamski
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#17:"boby1945"]но Академията, както виждаш, има същаствено влияние при разпределяне на паретата и [/quote]
    Пич много си заблуден и си в много голяма грешка относно"паретата"!Полчилите "оскари"Не получават никаква парична сума за наградата си-в това отношение тя по-скоро е морална награда,но пък е страхотна реклама на филма!
    [quote#15:"boby1945"]Капитализм котенца, капитализъм, Парица[/quote]..................В голяма заблуда си и за капитализма-той никога не е бил това дето са ти го набивали в комунистическата кратуна политкомисарите по научен ленинизъм

  49. 49 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#42] от "deepdp":

    Факт. И не само с него. Въобще, не знам какъв е този сайт, но явно доста изстрадали хора пишат за него. Единственото, което мога да отбележа е, че са изброили поне пет филма, които са се харесали и на публиката, а според тях не е било справедливо да печелят. Всеки си има вкус, а оскарите отдавна не са мерило за добрия такъв, но изказвания срещу наградите на "Форест Гъмп", "Влюбеният Шекспир", Роберто Бенини и т.н. на мен ми звучат смешно.

    Иначе, пак по темата - БиБиСи пуснаха днес една графика с номинациите по жанрове през годините. Струва си да й се хвърли едно око

    http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17074585

  50. 50 Профил на Ивайло Станиславов
    Ивайло Станиславов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Достоверността на информацията винаги е най-важна. Особено при исторически обзор като този. Пък бил той и копи/пейст.

    Изречението:

    "В същата графа сайтът The Script Lab посочва като недооценена ролята на Джулия Робъртс в "Ерин Брокович" през 2001 г., когато за най-добра актриса в избрана Елън Бърстин за "Алис не живее вече тук",

    съдържа цели три неверни твърдения.

    Ето и верните: Джулия Робъртс печели Оскар, точно за тази роля. "Алис вече не живее тук" е филм от 1974 г. Елън Бърстийн не печели Оскар през 2001 г. Елън Бърстийн печели Оскар за "Алис вече не живее тук" през 1975 г.!
    По-внимателно с "препечатките" и повече коректност от Дневник, ако искате да сте единственият вестник, за когото истинността наистина значи нещо в България

  51. 51 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Наистина "Изкуплението Шоушенк" е извадил страхотен малшанс да се появи във една година със "Форест Гъмп".
    Защото Форест Гъмп е малко по-политичен да кажем, докато Шоушенк е разтърсваща история на обикновен човек, преборил се със жестоките игри на съдбата.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  52. 52 Профил на впх
    впх
    Рейтинг: 426 Весело

    Каквото и да си говорим - наградите, фестивалите, номинациите, туровете, хайпа - всичко! има значение. В личен план може би не, обаче подобни сравнително-критични материали не се пишат в първо лице, с посвещение ) Добри, лоши, надценени, подценени, теглене на локуми... Пък и сега му е времето - нали, не е странно че не се пише по темата Август месец.

    I always tell the truth, even when I lie...
  53. 53 Профил на Ивайло Станиславов
    Ивайло Станиславов
    Рейтинг: 8 Весело

    Браво! от Дневник си взеха поука и махнаха изреченията за Джулия Робъртс и Елън Бърстийн! Кометарите все пак се четат

    Явно имало смисъл да се коментира

  54. 54 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Избора е личен а мотивите може да са всякакви. Да кажеш кой филм бил най-добър е все едно да избереш мис свят. Нелепо е но пък е шоу. Мнението дали някоя награда съвпада с личния избор също е персонално.

    Така, че гледайте шоуто, ако не ви харесва си направете свое, а оценявайте филмите според собствените си възприятия, не разчитайте някой друг да ви каже кой филм е по-добър.

    Отделете време навреме.
  55. 55 Профил на ooonufri
    ooonufri
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Наградите са за забавление на гилдията и вълнуват повърхностните хора. Те придават някакво значение на тях. Приличат ми на хората в тоя форум, дето ползват плюсовете и минусите и дори ти съобщават за тях. Смятат, че някой се вълнува от подобна глупост.

  56. 56 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Пълни глупости. Примерите са показателни за познанията на автора, а реакциите във форума - за преценките му. Ако Марлон Брандо е останал в историята на киното, то това не е заради Последното танго в Париж. Много по-емблематични за него са Трамвай Желание, Дивият, Кръстникът и На Кея, за който също има Оскар. Както някой беше написал горе, сравнението между Форест Гъмп и Криминале е неуместно. Това, че нещо е ново (или както е написано горе "иновативно" не означава, че е по-добро. Филмите на Тарантино са донякъде различни, но доста често единствено актьорската игра ги отличава от рамбовщините. Що се отнася до Форест Гъмп, твърдението че " филма е "... един от примерите, в които "Америка потупва сама себе си рамото колко е добра и справедлива", говори ясно за автора на статията. Ако изобщо е чувал за ирония и пародия, то вероятно не са му обяснили правилно какво означават тези думи. Джак Лемън е великолепен актьор и като комик могат да го определят само хора, които са го гледали единствено в Сърдити старчета. Не мисля, че Влюбеният Шекспир, Ганди и Френска връзка не заслужават наградата. Изобщо единственото, което научих от статията е, че авторът смята себе си за недооценен гений на филмовата критика, който вместо за оценява произведения, е принуден да драска глупости с надеждата, че някой ще го публикува поради липса на по-значими събития.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  57. 57 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 628 Неутрално

    [quote#32:"skara"]Времето му е критикът на всяко изкуство [/quote]
    Абсолютно. Има филми с оскари, които не се гледат въобще след време, има и класики, утвърдени с времето. За неадекватните оскари има няколко причини - едната е, че понякога има години, в които излизат по няколко страхотни филма и е много трудно да се избере, в други пък няма нищо впечатляващо, но награда все пак трябва да се даде, и втората е, че и в Академията властват връзкарството, личните отношения и най-вече - парите. Такаче - който има вкус, не се нуждае от оскарите, за да намери и гледа качествено кино.

  58. 58 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1213 Весело

    Drun_drun каза: 'който има вкус, не се нуждае от оскарите, за да намери и гледа качествено кино.'

    Аз лично се ръководя от оскарите - щом някой филм е спечелил оскар, за мен това е почти сигурна гаранция, че не срува.
    Те са тотално девалвирали, но за съжаление имат голямо значение за кариерата на филмовите творци.

  59. 59 Профил на Whisper
    Whisper
    Рейтинг: 432 Неутрално

    В по-скоро време най-ощетен беше Хоакин Финикс, чийто напълно заслужен Оскар за ролята на Джони Кеш в "Walk The Line" отиде при Филип Сиймор Хофман.

    "Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."
  60. 60 Профил на ooonufri
    ooonufri
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Самото сравняване на произведения на изкуството едно с друго и определяне кое по-бива, е някакси перверзно.
    Все едно да сравняваш аромати, цветя...
    Всяко си е само за себе си.

  61. 61 Профил на tivoli
    tivoli
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Форест Гъмп" е страхотен филм и един от най-добрите примери за това как един роман може да бъде екранизиран без филма да е бледо подобие на романа! Съжалявам, че така и не екранизираха "Гъмп и син"!

    Според мен "Планината Брокбек" е филм на нивото на любовен роман - предвидим, липса на кой-знае какво действие, без фабула. Ако не беше "гейски" едва ли щеше въобще да се говори за него. Актьорската игра също не е кой-знае какво, за да "измъкне" филма. Според мен има един единствен момент във филма, който е добре направен и добре изигран - срещата на Енис със родителите на Джак.

  62. 62 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 906 Весело

    Всичко е субективно, а където играят големи пари, играе и политика. И тук има много интереси, и не е въпрос само на майсторство и изкуство.
    В случая субективност показват и сайтовте. Съжалявам, но "Тънка червена линия" ми изгуби два часа време в киното. По-тъп филм не бях гледала. Естествено, че Влюбеният Шекспир заслужено взе наградата!
    Но, както казах, въпрос на субективност и едни други работи

  63. 63 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1412 Любопитно

    [quote#35:"Дон Кихот"]Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена"[/quote]

    Надценена баба им
    ----------------------------------------------------------------------
    "Сп. "Тайм аут Лондон" в класация на същата тема нарича "Форест Гъмп" един от примерите, в които "Америка потупва сама себе си рамото колко е добра и справедлива".

    О, не, бих казала, че един от малкото примери, когато мнението на Америка съвпада изцяло с това на света

    ”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)
  64. 64 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Форест Гъмп е най-великият филм на всички времена!

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  65. 65 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#64] от "Karla Kaas 3.0":

    Хм, вижда се, че тези времена са много кратки и бедни откъм познаване на киното.

  66. 66 Профил на harrytruman
    harrytruman
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Who the f*** are these "Flavorwire", "Script Lab" and "Тайм аут Лондон" ? (Pardon my French)

  67. 67 Профил на ralitsa_s
    ralitsa_s
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#14] от "Beyond":

    Всъщност "Rita Hayworth and Shawshank Redemption" не е нито роман, нито повест, а новела. И то великолепна! И филмът също е великолепен! Един от малкото случаи, в които на режисьора (той е и сценарист) се е отдало да не "развали" прекрасното произведение.
    И за мен беше много нелогично да пренебрегнат The Shawshank Redemption за сметка на напомпано-патетичния Форест Гъмп...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK