Не може винаги всички да печелят. Оскарът е един, печелившият е един, номинираните - повече.
Както и в живота, така и при наградите - не всичко винаги е справедливо.
"Форест Гъмп" е любимият ми филм. Като си помисля само, че е излязъл в една и съща година с "Изкуплението Шоушенк", който е един направо размазващ филм и като виждам какви филми излизат сега ...
"Както сп. "Тайм аут Лондон", така и Flavorwire са едногласни за неадекватността на гилдията при избирането на "Сблъсъци" за най-добър филм през 2005 г. вместо "Планината Броукбек". "
Веднъж Джак Никълсън беше казал, че на него му плащат зрителите. Абсолютно вярно. Изкуството и в частност филмите се правят за зрителите, а не за академията. Да награждават когото си искат. Марлон Брандо си е Марлон Брандо. Вечна му памет.
"Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
Капитализъм котенца, капитализъм, Парица, Царица.... Спечелилят Оскар потенциално и неговият продуцента може да гушне много повече пари от само номинираният за Оскар, затова борба за кокала сред продуцентите, рушвети, бакшиши, лобиране така че нашето момче/ момиче да е фРЪст пък критиците от пресата нека си пишат, те са от миманса.... далековато от потока на паретата..... после що "звездите" пият, шмъркат кокаин, пушат треви, правят се на маймуни и често гушват букета на относително млада възраст....
Парица, Царица....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
[quote#12:"badjanak"]Изкуствот и в частност филмите се правят за зрителите, а не за академията.[/quote] но Академията, както виждаш, има същаствено влияние при разпределяне на паретата и бъдещите възможности за даден артист и продуцент да "застанат насред потока на парите"......
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
[quote#3:"Bizareste"]Оскарите винаги са били пълна пародия...[/quote]
Брей! И това казано от кого? От тебе? Представител на държава, в която даже няма киноиндустрия, а производство на филми базирано на лични контакти, връзки, протекции, познанства, или връзките тип "баща-син", "спал(спала) с еди кой си и подобни... Държава, която не влага в кино, или ако влага, то ти трябват пак 1 милион връзки, за да направиш нещо.
А като го направиш, то се оказва накрая, че цялото ти кино е пронизано от няколко единствени теми: бедност, депресия, смърт, смърт, смърт, смърт, рушветчийство, рушетчийство, рушветчийство, бедност, бедност, бедност, бедност, смърт, смърт, смърт, депресия, дересия, депресия...
Абе, ти за какъв се вземаш бе?
Къде е твоето кино? Къде е българското кино, което можеш да противопоставиш на тези, които ще получат "Оскар"??? Къде?
точно в този филм Брандо е страхотен, а ролята му в Кръстника, е доста надценена, това е моето виждане, може би защото, като цяло Тангото е един велик шедьовърдокато Кръстника никога не ме е впечатлявал особено, може би заради тривиалната си мафиотска история.
Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
Статията е пълна пародия , както и самите оскари . Да бяха си проверили поне данните - Джулия Робъртс печели оскар точно за Ерин Брокович . Форест Гъмп е велик филм (не че другите не са) . Сблъсъци е окло 400 пъти по - добър от оная гейска бълвоч броудбек . А има къде къде по фрапиращи случаи с тъпите оскари .
[quote#8:"Beyond"]"Форест Гъмп" е любимият ми филм. Като си помисля само, че е излязъл в една и съща година с "Изкуплението Шоушенк", който е един направо размазващ филм
и като виждам какви филми излизат сега ...[/quote]
и двата филма са гледаеми (т.е. касови) .....но защо да се отричат новите филми .....вероятно има добри които не си гледал
-----
Ако иде реч за БГ кино - единственият стойностен според мен филм който съм гледал е "Патриархат" на Иван Ничев....болезнено автентичен , добър сценарий..... добра актьорска игра.....
което не означава, че никой не трябва да харесва "стъклен дом" , "под прикритие " и пр опити за кино...
--------
освен това Том Хенкс е български зет - трябва и малко шовинизъм
Някъде четох нещо от Мария Шнайдер, вечна и памет и на нея. По време на снимките са преживели кошмар. "Дори опитният Марлон Брандо се се сувстваше манипулиран, какво остава за мен", казваше тя. Бертолучи ги е изцедил като лимони тогава. Трудни роли. Велик режисьор, актьори и филм.
"Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
Так ще си вървят нещата. Както си вървят от край време.
Гилдията връчва едни награди, Културата обаче връчва свои.
Да споменем само Моцарт и Салиери - кой е получавал наградите на съвременниците и кой е оставил по-ярка следа във Културата.
Времето му е критикът на всяко изкуство
[quote#32:"skara"]Да споменем само Моцарт и Салиери - кой е получавал наградите на съвременниците и кой е оставил по-ярка следа във Културата.
Времето му е критикът на всяко изкуство[/quote]
"Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена""
"Flavorwire" да си ядат ушите, с извинение! Нито Ал Пачино е надценен, нито "Форест Гъмп" е неправилно фаворизиран! Този филм, заедно с "Коса", са двата най-силни антивоенни филма, които съм гледал (не претендирам, че съм гледал всички!). Но помня, че излязох потресен и след едната, и след другата прожекция, помня добре и реакцията на хората и на единия, и на другия!
Само не разбрах кое е нелогичното с избора на Форест Гъмп.Във филма Америка не просто "не е потупана по рамото сама себе си", а перфектно иронизира безсмислената война във Виетнам, расизма и крайния консерватизъм на юга и политическите интриги и убийства по високите етажи на властта.Критиката изобщо не е на място.Друг е въпроса, че Изкуплението... също е адски добър филм.
Наистина има странни печеливши по някога, но в целта си да се стъкми статия, сп. "Тайм аут Лондон" и Flavorwire и там които и да са нападат едни от най-добрите филми, правени някога!
+++++++++++
За мен това е най-добрия филм, и освен всичко друго, фантастична актьорска игра и режисура ... и това, че изглежда като приказка, в която доброто побеждава, само помага на идеята, без да е самоцел ...
Разбира се, страхотни филми има много ... но примера с Форест
в материала е крайно неуместен ...
"Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена" - според него ролята на Дензъл Уошингтън в биографичния "Малкълм Х" на Спайк Лий е заслужавала много повече наградата".
Ех тази политкоректност! Ако Малкълм Х не беше черен и не беше активист, едва ли някой щеше да си спомня за филма - освен ако не му се прияде баничка с боза
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
[quote#10:"leko_uchuden"]форест гъмп е красен човешки филм, в пълния смисъл на тази дефиниция. между другото доказва колко е трудно да се правят такъв тип филми.
цинизмът, пародията, мрачното са много по-лесни за постигане[/quote]
Да, напълно подкрепям!
С Форест Гъмп и да е имало самонаграждаване, категорично не може да се отрече качеството на филма. Според мен не е пример за незаслужен Оскар като кинотворба.
колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
[quote#17:"boby1945"]но Академията, както виждаш, има същаствено влияние при разпределяне на паретата и [/quote]
Пич много си заблуден и си в много голяма грешка относно"паретата"!Полчилите "оскари"Не получават никаква парична сума за наградата си-в това отношение тя по-скоро е морална награда,но пък е страхотна реклама на филма!
[quote#15:"boby1945"]Капитализм котенца, капитализъм, Парица[/quote]..................В голяма заблуда си и за капитализма-той никога не е бил това дето са ти го набивали в комунистическата кратуна политкомисарите по научен ленинизъм
Факт. И не само с него. Въобще, не знам какъв е този сайт, но явно доста изстрадали хора пишат за него. Единственото, което мога да отбележа е, че са изброили поне пет филма, които са се харесали и на публиката, а според тях не е било справедливо да печелят. Всеки си има вкус, а оскарите отдавна не са мерило за добрия такъв, но изказвания срещу наградите на "Форест Гъмп", "Влюбеният Шекспир", Роберто Бенини и т.н. на мен ми звучат смешно.
Иначе, пак по темата - БиБиСи пуснаха днес една графика с номинациите по жанрове през годините. Струва си да й се хвърли едно око
Достоверността на информацията винаги е най-важна. Особено при исторически обзор като този. Пък бил той и копи/пейст.
Изречението:
"В същата графа сайтът The Script Lab посочва като недооценена ролята на Джулия Робъртс в "Ерин Брокович" през 2001 г., когато за най-добра актриса в избрана Елън Бърстин за "Алис не живее вече тук",
съдържа цели три неверни твърдения.
Ето и верните: Джулия Робъртс печели Оскар, точно за тази роля. "Алис вече не живее тук" е филм от 1974 г. Елън Бърстийн не печели Оскар през 2001 г. Елън Бърстийн печели Оскар за "Алис вече не живее тук" през 1975 г.!
По-внимателно с "препечатките" и повече коректност от Дневник, ако искате да сте единственият вестник, за когото истинността наистина значи нещо в България
Наистина "Изкуплението Шоушенк" е извадил страхотен малшанс да се появи във една година със "Форест Гъмп".
Защото Форест Гъмп е малко по-политичен да кажем, докато Шоушенк е разтърсваща история на обикновен човек, преборил се със жестоките игри на съдбата.
Каквото и да си говорим - наградите, фестивалите, номинациите, туровете, хайпа - всичко! има значение. В личен план може би не, обаче подобни сравнително-критични материали не се пишат в първо лице, с посвещение ) Добри, лоши, надценени, подценени, теглене на локуми... Пък и сега му е времето - нали, не е странно че не се пише по темата Август месец.
Избора е личен а мотивите може да са всякакви. Да кажеш кой филм бил най-добър е все едно да избереш мис свят. Нелепо е но пък е шоу. Мнението дали някоя награда съвпада с личния избор също е персонално.
Така, че гледайте шоуто, ако не ви харесва си направете свое, а оценявайте филмите според собствените си възприятия, не разчитайте някой друг да ви каже кой филм е по-добър.
Наградите са за забавление на гилдията и вълнуват повърхностните хора. Те придават някакво значение на тях. Приличат ми на хората в тоя форум, дето ползват плюсовете и минусите и дори ти съобщават за тях. Смятат, че някой се вълнува от подобна глупост.
Пълни глупости. Примерите са показателни за познанията на автора, а реакциите във форума - за преценките му. Ако Марлон Брандо е останал в историята на киното, то това не е заради Последното танго в Париж. Много по-емблематични за него са Трамвай Желание, Дивият, Кръстникът и На Кея, за който също има Оскар. Както някой беше написал горе, сравнението между Форест Гъмп и Криминале е неуместно. Това, че нещо е ново (или както е написано горе "иновативно" не означава, че е по-добро. Филмите на Тарантино са донякъде различни, но доста често единствено актьорската игра ги отличава от рамбовщините. Що се отнася до Форест Гъмп, твърдението че " филма е "... един от примерите, в които "Америка потупва сама себе си рамото колко е добра и справедлива", говори ясно за автора на статията. Ако изобщо е чувал за ирония и пародия, то вероятно не са му обяснили правилно какво означават тези думи. Джак Лемън е великолепен актьор и като комик могат да го определят само хора, които са го гледали единствено в Сърдити старчета. Не мисля, че Влюбеният Шекспир, Ганди и Френска връзка не заслужават наградата. Изобщо единственото, което научих от статията е, че авторът смята себе си за недооценен гений на филмовата критика, който вместо за оценява произведения, е принуден да драска глупости с надеждата, че някой ще го публикува поради липса на по-значими събития.
Българските политици не са раждани - те са изходени.
[quote#32:"skara"]Времето му е критикът на всяко изкуство [/quote]
Абсолютно. Има филми с оскари, които не се гледат въобще след време, има и класики, утвърдени с времето. За неадекватните оскари има няколко причини - едната е, че понякога има години, в които излизат по няколко страхотни филма и е много трудно да се избере, в други пък няма нищо впечатляващо, но награда все пак трябва да се даде, и втората е, че и в Академията властват връзкарството, личните отношения и най-вече - парите. Такаче - който има вкус, не се нуждае от оскарите, за да намери и гледа качествено кино.
Drun_drun каза: 'който има вкус, не се нуждае от оскарите, за да намери и гледа качествено кино.'
Аз лично се ръководя от оскарите - щом някой филм е спечелил оскар, за мен това е почти сигурна гаранция, че не срува.
Те са тотално девалвирали, но за съжаление имат голямо значение за кариерата на филмовите творци.
Самото сравняване на произведения на изкуството едно с друго и определяне кое по-бива, е някакси перверзно.
Все едно да сравняваш аромати, цветя...
Всяко си е само за себе си.
"Форест Гъмп" е страхотен филм и един от най-добрите примери за това как един роман може да бъде екранизиран без филма да е бледо подобие на романа! Съжалявам, че така и не екранизираха "Гъмп и син"!
Според мен "Планината Брокбек" е филм на нивото на любовен роман - предвидим, липса на кой-знае какво действие, без фабула. Ако не беше "гейски" едва ли щеше въобще да се говори за него. Актьорската игра също не е кой-знае какво, за да "измъкне" филма. Според мен има един единствен момент във филма, който е добре направен и добре изигран - срещата на Енис със родителите на Джак.
Всичко е субективно, а където играят големи пари, играе и политика. И тук има много интереси, и не е въпрос само на майсторство и изкуство.
В случая субективност показват и сайтовте. Съжалявам, но "Тънка червена линия" ми изгуби два часа време в киното. По-тъп филм не бях гледала. Естествено, че Влюбеният Шекспир заслужено взе наградата!
Но, както казах, въпрос на субективност и едни други работи
[quote#35:"Дон Кихот"]Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена"[/quote]
Надценена баба им
----------------------------------------------------------------------
"Сп. "Тайм аут Лондон" в класация на същата тема нарича "Форест Гъмп" един от примерите, в които "Америка потупва сама себе си рамото колко е добра и справедлива".
О, не, бих казала, че един от малкото примери, когато мнението на Америка съвпада изцяло с това на света
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)
Всъщност "Rita Hayworth and Shawshank Redemption" не е нито роман, нито повест, а новела. И то великолепна! И филмът също е великолепен! Един от малкото случаи, в които на режисьора (той е и сценарист) се е отдало да не "развали" прекрасното произведение.
И за мен беше много нелогично да пренебрегнат The Shawshank Redemption за сметка на напомпано-патетичния Форест Гъмп...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
samboetes
Рейтинг: 426 НеутралноСтатия относно статия. Преразказ без картинки.
senser
Рейтинг: 374 Неутрално"Неведнъж Академията е провокирала критици и фенове с неочаквания си или пък твърде предвидим избор кого да награди"
simple mindЕ какъв трябва да е избора, нито предвидим нито неочакван ....
Bizareste
Рейтинг: 897 НеутралноОскарите винаги са били пълна пародия...
http://bizarotrips.com - Live CreativeDoPe
Рейтинг: 493 Неутрално"...в които част от зрителите спират да се интересуват от Оскарите." За мен този момент беше "Форест Гъмп"
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноОскарите-тъпо.
TED (moderator är en faggot)
Рейтинг: 583 НеутралноИ двата филма са хубави, но Форест Гъмп ми хареса повече. Криминале беше забавен, докато Форест нестандартен и шантав като идея.
rehwaz
Рейтинг: 374 НеутралноНе може винаги всички да печелят. Оскарът е един, печелившият е един, номинираните - повече.
Както и в живота, така и при наградите - не всичко винаги е справедливо.
Beyond
Рейтинг: 1054 Неутрално"Форест Гъмп" е любимият ми филм. Като си помисля само, че е излязъл в една и съща година с "Изкуплението Шоушенк", който е един направо размазващ филм и като виждам какви филми излизат сега ...
TAKE THE RED PILL!stile libero
Рейтинг: 583 Неутрално"Както сп. "Тайм аут Лондон", така и Flavorwire са едногласни за неадекватността на гилдията при избирането на "Сблъсъци" за най-добър филм през 2005 г. вместо "Планината Броукбек". "
тук не съм съгласен със списанията
leko_uchuden
Рейтинг: 479 Неутралнофорест гъмп е красен човешки филм, в пълния смисъл на тази дефиниция. между другото доказва колко е трудно да се правят такъв тип филми.
цинизмът, пародията, мрачното са много по-лесни за постигане от доброто.
---
По мои спомени актрисата в Алис не живее вече тук е Елън Бърнстайн?
Безспорно Ал Пачино не заслушваше награда за усещане за жена, но заслужаваше за 7 други филма.
от друга страна е странно да твърдиш, че тутси е по - добър филм от ганди?!
Kotarak
Рейтинг: 738 НеутралноО, не така за Форест Гъмп. Това е любим филм. Криминале не чак толкова.
badjanak
Рейтинг: 890 НеутралноВеднъж Джак Никълсън беше казал, че на него му плащат зрителите. Абсолютно вярно. Изкуството и в частност филмите се правят за зрителите, а не за академията. Да награждават когото си искат. Марлон Брандо си е Марлон Брандо. Вечна му памет.
"Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.Тъмносин вирусоносител
Рейтинг: 740 НеутралноНеюдеите нямат особени шансове да спечелят Оскар...
Beyond
Рейтинг: 1054 Любопитно"Изкуплението Шоушенк" на Франк Дарамонт по РОМАНА на Стивън Кинг."
TAKE THE RED PILL!"Изкуплението Шоушенк" е базиран на повестта на Стивън Кинг - „Рита Хейуърт и Изкуплението Шоушенк“.
boby1945
Рейтинг: 838 ВеселоКапитализъм котенца, капитализъм, Парица, Царица.... Спечелилят Оскар потенциално и неговият продуцента може да гушне много повече пари от само номинираният за Оскар, затова борба за кокала сред продуцентите, рушвети, бакшиши, лобиране така че нашето момче/ момиче да е фРЪст пък критиците от пресата нека си пишат, те са от миманса.... далековато от потока на паретата..... после що "звездите" пият, шмъркат кокаин, пушат треви, правят се на маймуни и често гушват букета на относително млада възраст....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Парица, Царица....
leko_uchuden
Рейтинг: 479 Неутралноосвен това извинявам се но марлон брандо в последно танго в париж е бледа сянка (доста дебела и отпусната) на себе си и на таланта си !
boby1945
Рейтинг: 838 Весело[quote#12:"badjanak"]Изкуствот и в частност филмите се правят за зрителите, а не за академията.[/quote] но Академията, както виждаш, има същаствено влияние при разпределяне на паретата и бъдещите възможности за даден артист и продуцент да "застанат насред потока на парите"......
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Padrino
Рейтинг: 1075 НеутралноДо коментар [#14] от "Beyond":
Е не така сега, ти очакваш прекалено много от "журналистите"
dragozow
Рейтинг: 740 НеутралноМалко е въпрос на избор, аз също харесвам повече Форест Гъмп от Криминале. Предпочитам обаче Американска история X пред другите.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.gpatton
Рейтинг: 583 НеутралноНа вкус и цвет... Но да се отдава предпочитание на Криминале пред прекрасния Форест Гъмп е достигнало тъпизъм критикарство.
Дарк Форс
Рейтинг: 217 НеутралноФранк Дарабонт
alex_bucephalus
Рейтинг: 583 ВеселоДо коментар [#3] от "Bizareste":
[quote#3:"Bizareste"]Оскарите винаги са били пълна пародия...[/quote]
Брей! И това казано от кого? От тебе? Представител на държава, в която даже няма киноиндустрия, а производство на филми базирано на лични контакти, връзки, протекции, познанства, или връзките тип "баща-син", "спал(спала) с еди кой си и подобни... Държава, която не влага в кино, или ако влага, то ти трябват пак 1 милион връзки, за да направиш нещо.
А като го направиш, то се оказва накрая, че цялото ти кино е пронизано от няколко единствени теми: бедност, депресия, смърт, смърт, смърт, смърт, рушветчийство, рушетчийство, рушветчийство, бедност, бедност, бедност, бедност, смърт, смърт, смърт, депресия, дересия, депресия...
Абе, ти за какъв се вземаш бе?
Къде е твоето кино? Къде е българското кино, което можеш да противопоставиш на тези, които ще получат "Оскар"??? Къде?
В голямата ти балканска уста ли?
Палячо!
Stavrogin
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#16] от "leko_uchuden":
Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.точно в този филм Брандо е страхотен, а ролята му в Кръстника, е доста надценена, това е моето виждане, може би защото, като цяло Тангото е един велик шедьовърдокато Кръстника никога не ме е впечатлявал особено, може би заради тривиалната си мафиотска история.
leko_uchuden
Рейтинг: 479 Неутралноне говоря за кръстника, който мнооооого харесвам , говоря за "на кея", "трамвай желание" и "изворите на мисури".
за мен танго в париж е твърде надценен и като цяло не ме вълнува, ще чакам да стана на възрастта на протогониста, току виж се променила оценката ми.
Тъмносин вирусоносител
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#22] от "alex_bucephalus":
Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.Взема се за чист българин, а не за юдейска подлога...
Неблагодарници...
xflood
Рейтинг: 1016 ЛюбопитноФакт! Аз почти винаги харесвам повече номинираните от спечелилите Оскари филми.
Fail with honour then succeed by fraudsmarty_v
Рейтинг: 479 НеутралноСтатията е пълна пародия , както и самите оскари . Да бяха си проверили поне данните - Джулия Робъртс печели оскар точно за Ерин Брокович . Форест Гъмп е велик филм (не че другите не са) . Сблъсъци е окло 400 пъти по - добър от оная гейска бълвоч броудбек . А има къде къде по фрапиращи случаи с тъпите оскари .
alex_bucephalus
Рейтинг: 583 ВеселоДо коментар [#27] от "smarty_v":
Ти този правопис къде го научи? И тази точност в заглавията на филмите? "Броудбек"? Уауууу! Не е ли "Броадбик"? Или "Бриадбуук"?
alex_bucephalus
Рейтинг: 583 ВеселоДо коментар [#25] от "Six feet under":
Да, истински неблагодарници са!
Ристьо
Рейтинг: 583 Весело[quote#8:"Beyond"]"Форест Гъмп" е любимият ми филм. Като си помисля само, че е излязъл в една и съща година с "Изкуплението Шоушенк", който е един направо размазващ филм
и като виждам какви филми излизат сега ...[/quote]
и двата филма са гледаеми (т.е. касови) .....но защо да се отричат новите филми .....вероятно има добри които не си гледал
-----
Ако иде реч за БГ кино - единственият стойностен според мен филм който съм гледал е "Патриархат" на Иван Ничев....болезнено автентичен , добър сценарий..... добра актьорска игра.....
което не означава, че никой не трябва да харесва "стъклен дом" , "под прикритие " и пр опити за кино...
--------
освен това Том Хенкс е български зет - трябва и малко шовинизъм
badjanak
Рейтинг: 890 НеутралноНякъде четох нещо от Мария Шнайдер, вечна и памет и на нея. По време на снимките са преживели кошмар. "Дори опитният Марлон Брандо се се сувстваше манипулиран, какво остава за мен", казваше тя. Бертолучи ги е изцедил като лимони тогава. Трудни роли. Велик режисьор, актьори и филм.
"Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.skara
Рейтинг: 1124 НеутралноТак ще си вървят нещата. Както си вървят от край време.
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Гилдията връчва едни награди, Културата обаче връчва свои.
Да споменем само Моцарт и Салиери - кой е получавал наградите на съвременниците и кой е оставил по-ярка следа във Културата.
Времето му е критикът на всяко изкуство
Ристьо
Рейтинг: 583 Весело[quote#32:"skara"]Да споменем само Моцарт и Салиери - кой е получавал наградите на съвременниците и кой е оставил по-ярка следа във Културата.
Времето му е критикът на всяко изкуство[/quote]
безусловно
Тъмносин вирусоносител
Рейтинг: 740 НеутралноЯааа, броубечето се засегна...
Дон Кихот
Рейтинг: 1246 Неутрално"Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена""
"Flavorwire" да си ядат ушите, с извинение! Нито Ал Пачино е надценен, нито "Форест Гъмп" е неправилно фаворизиран! Този филм, заедно с "Коса", са двата най-силни антивоенни филма, които съм гледал (не претендирам, че съм гледал всички!). Но помня, че излязох потресен и след едната, и след другата прожекция, помня добре и реакцията на хората и на единия, и на другия!
Тsonkooo
Рейтинг: 1446 НеутралноПочти винаги зад "Оскарите" стоят сметки и политическа целесъобразност.
niakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноКриминале е забавно филмче, но да се сравнява с Форест Гъмп е като да сравняваш Графа с Валя Балканска!
Николай Узунов
Рейтинг: 531 НеутралноСамо не разбрах кое е нелогичното с избора на Форест Гъмп.Във филма Америка не просто "не е потупана по рамото сама себе си", а перфектно иронизира безсмислената война във Виетнам, расизма и крайния консерватизъм на юга и политическите интриги и убийства по високите етажи на властта.Критиката изобщо не е на място.Друг е въпроса, че Изкуплението... също е адски добър филм.
Petak
Рейтинг: 531 Неутрално[quote#23:"Stavrogin"]Кръстника никога не ме е впечатлявал особено, може би заради тривиалната си мафиотска история. [/quote]
Тя стана тривиална точно след този филм. Те и филмите за Виетнам са тривиални, ама това не е проблем на "Апокалипсис сега".
leko_uchuden
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#39] от "Petak":
full metal jacket, взвод,
teddyyyyy
Рейтинг: 479 РазстроеноНаистина има странни печеливши по някога, но в целта си да се стъкми статия, сп. "Тайм аут Лондон" и Flavorwire и там които и да са нападат едни от най-добрите филми, правени някога!
роджър
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#38] от "Николай Узунов":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg+++++++++++
За мен това е най-добрия филм, и освен всичко друго, фантастична актьорска игра и режисура ... и това, че изглежда като приказка, в която доброто побеждава, само помага на идеята, без да е самоцел ...
Разбира се, страхотни филми има много ... но примера с Форест
в материала е крайно неуместен ...
suburban
Рейтинг: 479 НеутралноДневник да си направят и система за оценяване с +/- на самите статии.
hartofilax
Рейтинг: 426 НеутралноНикой нормален човек не му дреме за тия оскари
forum_terrorist
Рейтинг: 531 ЛюбопитноАбе дават ги в повечето случаи на "техни хора", вместо на правилните, ако ме разбирате
You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!baizuo
Рейтинг: 1105 Неутрално"Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена" - според него ролята на Дензъл Уошингтън в биографичния "Малкълм Х" на Спайк Лий е заслужавала много повече наградата".
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Ех тази политкоректност! Ако Малкълм Х не беше черен и не беше активист, едва ли някой щеше да си спомня за филма - освен ако не му се прияде баничка с боза
metalogy
Рейтинг: 543 Неутрално[quote#10:"leko_uchuden"]форест гъмп е красен човешки филм, в пълния смисъл на тази дефиниция. между другото доказва колко е трудно да се правят такъв тип филми.
колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за негоцинизмът, пародията, мрачното са много по-лесни за постигане[/quote]
Да, напълно подкрепям!
С Форест Гъмп и да е имало самонаграждаване, категорично не може да се отрече качеството на филма. Според мен не е пример за незаслужен Оскар като кинотворба.
kamski
Рейтинг: 583 Неутрално[quote#17:"boby1945"]но Академията, както виждаш, има същаствено влияние при разпределяне на паретата и [/quote] чилите "оскари"Не получават никаква парична сума за наградата си-в това отношение тя по-скоро е морална награда,но пък е страхотна реклама на филма! м котенца, капитализъм, Парица[/quote]..................В голяма заблуда си и за капитализма-той никога не е бил това дето са ти го набивали в комунистическата кратуна политкомисарите по научен ленинизъм
Пич много си заблуден и си в много голяма грешка относно"паретата"!Пол
[quote#15:"boby1945"]Капитализ
laveol
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#42] от "deepdp":
585
Факт. И не само с него. Въобще, не знам какъв е този сайт, но явно доста изстрадали хора пишат за него. Единственото, което мога да отбележа е, че са изброили поне пет филма, които са се харесали и на публиката, а според тях не е било справедливо да печелят. Всеки си има вкус, а оскарите отдавна не са мерило за добрия такъв, но изказвания срещу наградите на "Форест Гъмп", "Влюбеният Шекспир", Роберто Бенини и т.н. на мен ми звучат смешно.
Иначе, пак по темата - БиБиСи пуснаха днес една графика с номинациите по жанрове през годините. Струва си да й се хвърли едно око
http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17074
Ивайло Станиславов
Рейтинг: 8 НеутралноДостоверността на информацията винаги е най-важна. Особено при исторически обзор като този. Пък бил той и копи/пейст.
Изречението:
"В същата графа сайтът The Script Lab посочва като недооценена ролята на Джулия Робъртс в "Ерин Брокович" през 2001 г., когато за най-добра актриса в избрана Елън Бърстин за "Алис не живее вече тук",
съдържа цели три неверни твърдения.
Ето и верните: Джулия Робъртс печели Оскар, точно за тази роля. "Алис вече не живее тук" е филм от 1974 г. Елън Бърстийн не печели Оскар през 2001 г. Елън Бърстийн печели Оскар за "Алис вече не живее тук" през 1975 г.!
По-внимателно с "препечатките" и повече коректност от Дневник, ако искате да сте единственият вестник, за когото истинността наистина значи нещо в България
skara
Рейтинг: 1124 НеутралноНаистина "Изкуплението Шоушенк" е извадил страхотен малшанс да се появи във една година със "Форест Гъмп".
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Защото Форест Гъмп е малко по-политичен да кажем, докато Шоушенк е разтърсваща история на обикновен човек, преборил се със жестоките игри на съдбата.
впх
Рейтинг: 426 ВеселоКаквото и да си говорим - наградите, фестивалите, номинациите, туровете, хайпа - всичко! има значение. В личен план може би не, обаче подобни сравнително-критични материали не се пишат в първо лице, с посвещение
) Добри, лоши, надценени, подценени, теглене на локуми... Пък и сега му е времето - нали, не е странно че не се пише по темата Август месец.
I always tell the truth, even when I lie...Ивайло Станиславов
Рейтинг: 8 ВеселоБраво! от Дневник си взеха поука и махнаха изреченията за Джулия Робъртс и Елън Бърстийн! Кометарите все пак се четат
Явно имало смисъл да се коментира
dreamer
Рейтинг: 1108 НеутралноИзбора е личен а мотивите може да са всякакви. Да кажеш кой филм бил най-добър е все едно да избереш мис свят. Нелепо е но пък е шоу. Мнението дали някоя награда съвпада с личния избор също е персонално.
Отделете време навреме.Така, че гледайте шоуто, ако не ви харесва си направете свое, а оценявайте филмите според собствените си възприятия, не разчитайте някой друг да ви каже кой филм е по-добър.
ooonufri
Рейтинг: 628 НеутралноНаградите са за забавление на гилдията и вълнуват повърхностните хора. Те придават някакво значение на тях. Приличат ми на хората в тоя форум, дето ползват плюсовете и минусите и дори ти съобщават за тях. Смятат, че някой се вълнува от подобна глупост.
bravo
Рейтинг: 479 НеутралноПълни глупости. Примерите са показателни за познанията на автора, а реакциите във форума - за преценките му. Ако Марлон Брандо е останал в историята на киното, то това не е заради Последното танго в Париж. Много по-емблематични за него са Трамвай Желание, Дивият, Кръстникът и На Кея, за който също има Оскар. Както някой беше написал горе, сравнението между Форест Гъмп и Криминале е неуместно. Това, че нещо е ново (или както е написано горе "иновативно"
не означава, че е по-добро. Филмите на Тарантино са донякъде различни, но доста често единствено актьорската игра ги отличава от рамбовщините. Що се отнася до Форест Гъмп, твърдението че " филма е "... един от примерите, в които "Америка потупва сама себе си рамото колко е добра и справедлива", говори ясно за автора на статията. Ако изобщо е чувал за ирония и пародия, то вероятно не са му обяснили правилно какво означават тези думи. Джак Лемън е великолепен актьор и като комик могат да го определят само хора, които са го гледали единствено в Сърдити старчета. Не мисля, че Влюбеният Шекспир, Ганди и Френска връзка не заслужават наградата. Изобщо единственото, което научих от статията е, че авторът смята себе си за недооценен гений на филмовата критика, който вместо за оценява произведения, е принуден да драска глупости с надеждата, че някой ще го публикува поради липса на по-значими събития.
Българските политици не са раждани - те са изходени.drun_drun
Рейтинг: 610 Неутрално[quote#32:"skara"]Времето му е критикът на всяко изкуство [/quote]
Абсолютно. Има филми с оскари, които не се гледат въобще след време, има и класики, утвърдени с времето. За неадекватните оскари има няколко причини - едната е, че понякога има години, в които излизат по няколко страхотни филма и е много трудно да се избере, в други пък няма нищо впечатляващо, но награда все пак трябва да се даде, и втората е, че и в Академията властват връзкарството, личните отношения и най-вече - парите. Такаче - който има вкус, не се нуждае от оскарите, за да намери и гледа качествено кино.
princess_x
Рейтинг: 1211 ВеселоDrun_drun каза: 'който има вкус, не се нуждае от оскарите, за да намери и гледа качествено кино.'
Аз лично се ръководя от оскарите - щом някой филм е спечелил оскар, за мен това е почти сигурна гаранция, че не срува.
Те са тотално девалвирали, но за съжаление имат голямо значение за кариерата на филмовите творци.
Whisper
Рейтинг: 427 НеутралноВ по-скоро време най-ощетен беше Хоакин Финикс, чийто напълно заслужен Оскар за ролята на Джони Кеш в "Walk The Line" отиде при Филип Сиймор Хофман.
"Ако протегнеш ръце към звездите няма да останеш с шепа кал."ooonufri
Рейтинг: 628 НеутралноСамото сравняване на произведения на изкуството едно с друго и определяне кое по-бива, е някакси перверзно.
Все едно да сравняваш аромати, цветя...
Всяко си е само за себе си.
tivoli
Рейтинг: 426 Неутрално"Форест Гъмп" е страхотен филм и един от най-добрите примери за това как един роман може да бъде екранизиран без филма да е бледо подобие на романа! Съжалявам, че така и не екранизираха "Гъмп и син"!
Според мен "Планината Брокбек" е филм на нивото на любовен роман - предвидим, липса на кой-знае какво действие, без фабула. Ако не беше "гейски" едва ли щеше въобще да се говори за него. Актьорската игра също не е кой-знае какво, за да "измъкне" филма. Според мен има един единствен момент във филма, който е добре направен и добре изигран - срещата на Енис със родителите на Джак.
Orchid
Рейтинг: 851 ВеселоВсичко е субективно, а където играят големи пари, играе и политика. И тук има много интереси, и не е въпрос само на майсторство и изкуство.
В случая субективност показват и сайтовте. Съжалявам, но "Тънка червена линия" ми изгуби два часа време в киното. По-тъп филм не бях гледала. Естествено, че Влюбеният Шекспир заслужено взе наградата!
Но, както казах, въпрос на субективност и едни други работи
Мария
Рейтинг: 1337 Любопитно[quote#35:"Дон Кихот"]Изданието изненадващо посочва като надценена ролята на Ал Пачино в "Усещане за жена"[/quote]
--------------------
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)Надценена баба им
--------------------------------------------------
"Сп. "Тайм аут Лондон" в класация на същата тема нарича "Форест Гъмп" един от примерите, в които "Америка потупва сама себе си рамото колко е добра и справедлива".
О, не, бих казала, че един от малкото примери, когато мнението на Америка съвпада изцяло с това на света
Karla Hanneman
Рейтинг: 950 НеутралноФорест Гъмп е най-великият филм на всички времена!
Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!princess_x
Рейтинг: 1211 НеутралноДо коментар [#64] от "Karla Kaas 3.0":
Хм, вижда се, че тези времена са много кратки и бедни откъм познаване на киното.
harrytruman
Рейтинг: 426 НеутралноWho the f*** are these "Flavorwire", "Script Lab" and "Тайм аут Лондон" ? (Pardon my French)
ralitsa_s
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#14] от "Beyond":
Всъщност "Rita Hayworth and Shawshank Redemption" не е нито роман, нито повест, а новела. И то великолепна! И филмът също е великолепен! Един от малкото случаи, в които на режисьора (той е и сценарист) се е отдало да не "развали" прекрасното произведение.
И за мен беше много нелогично да пренебрегнат The Shawshank Redemption за сметка на напомпано-патетичния Форест Гъмп...