Първото българско "Туйтър" риалити търси кметичка

Първото българско "Туйтър" риалити търси кметичка

© Организаторите



Каква е целта ти в Туйтър?", питат авторите на първото "Туйтър" риалити в България, както те сами го определят (правописът съответства с оригинала). 


Според описанието в официалния сайт на конкурса, колкото и да отричат или да се опитват да споменават други причини, целта на хората да участват в социалната мрежа "Туйтър" (грешката в правописа, подчертавам, е нарочна) е да бъдат известни. "Всички искаме да сме харесвани и ретуйтвани, меншвани и фейваритвани. Накратко - известни", допълва встъпителният текст. 


Условията за участие в риалити проекта са прости. В периода между 3 и 10 юни всеки желаещ да се включи в играта трябва да се "запише" в т.нар. кастинг.




Първата стъпка е да започне да следи профила @kmetichkaHQ в "Туитър" и да го спомене (да напише меншън, както е обяснено в сайта) в свое съобщение, с което да каже защо той/тя трябва да бъде избран или избрана за кметичка. 


Профилът съществува само от няколко дни и вече има 152 последователи, но все още не чак толкова много изявили желание за участие. Близо 30 са досегашните публикации или, иначе казано, заявки за участие. "Чебурашка скита и души котки, Обеля не е место за нощни разходки". Мога ли с тоя талант да стана кметичка? @kmetichkaHQ", гласи съобщението на kiksy. "@kmetichkaHQ ако стана туитър кметичка, ше има за кво да пиша в тоя туитър. евентуално", пък пише scarlet_weasel в профила.


Вторият етап на "Туйтър" риалитито е избирането на 12 участника от жури в състав Боби Петров - @azzour, Виктория Николова - @vikkkyonballoon, човек, представящ се като Доган Маркетинг - @Dogan Marketing, Николай Ванчев - @nikolayvanchev, и Павел Кунчев - @cuteater.


Всички те по случайност, както подчертава "водещият" на конкурса Ивайло Спасов - @ivvos, работят в рекламни агенции, но зад това няма някаква скрита реклама или рекламна цел. Всичко това се прави за кеф, допълва той. 


Журито има задачата да прецени кои от участвалите в кастинга отговарят на критериите за "оригиналност, напредничавост, самоирония и дълбокомислена многопластовост", се казва още с известна доза ирония в съобщението на водещия в SoundCloud.


След като бъдат избрани, тези дванадесет профила ще получат до 17 юни пет различни мисии, зададени от журито, което ще оценява и начина, по който отделните участници се справят. Така ще се прави и постепенно пресяване. След всяка мисия ще отпадат по двама човека по преценка на журито. Накрая ще останат само двама финалисти.


Кой от тях ще се превърне в "Туйтър" кметичка ще се избере чрез онлайн анкета, а на 19 юни победителят ще получи и своята награда - безплатна бутилка алкохол в клуб "Влайкова" и специално парти в негова/нейна чест. Другата голяма своеобразна награда е славата, ако такава се формира в процеса на риалити играта, както и разбираемо, титлата "Туйтър кметичка". 


Автор на идеята за конкурса е всъщност продуцентска къща на име "Вчерашен™", които са сдружение с идеална цел. "Идеалната цел се изразява в отрезвяване и провокация, която да кара хората да се пляскат по челата и да си викат "оф, да бе!", коментира за "Дневник" водещият Ивайло Спасов. 


А защо точно кметичка? "Кметичка беше дълго търсена титла. Идеята й е да съчетава смисъла и целта на въпросното риалити, а именно съчетание между самоирония и способност за надмогване на разни дребнaвoсти. Не става дума за пол и гавра и т.н. ... Аз бях поканен да участвам като водещ, след като мятах идеи в съвсем началната фаза на обсъждане на този проект. За "Вчерашен™" не съм оторизиран да коментирам обаче", допълва загадъчно той.


Не е ясно кои са имената зад този екип, но от описанието, етапите за участие, както и наградата става ясно, че всичко се върти около иронията и способността за самоирония, както и желанието за някакъв вид необичайно социално медийно забавление. 


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK