Катарското кралско семейство купува "Валентино"

Италианският дизайнер Валентино.

© Charles Platiau

Италианският дизайнер Валентино.



Култовата италианска модна къща "Валентино" е купена от катарското кралско семейство за 700 милиона евро, съобщи "Ройтерс".


Дружеството Mayhoola for Investments S.P.C., което се контролира от катарското кралско семейство, придобива всички права над модна група "Валентино".


"Валентино" винаги е била марка с уникална креативност и безспорен престиж," казва говорителят на Mayhoola в обръщение. Той добавя, че планират да използват пълния потенциал на марката и че вярват, че "Валентино" е напълно подходяща, за да формира основата на глобален гигант за луксозни стоки". Главният изпълнителен директор Стефано Саси заявява, че новите инвеститори ще помогнат на марката "да достигне пълния си потенциал".




Основана от дизайнера Валентино Гаравани, изисканата италианска модна марка постигна световна известност благодарение на запазената си марка светлочервени шифонени рокли, обожавани както от принцеси, така и от холивудски звезди.


Това е поредната италианска луксозна марка, закупена от чужд инвеститор, което е знак за издръжливостта на сектора, въпреки че Италия затъва в дълбока рецесия.


През декември 2010 г. изисканият разпространител на мъжко облекло "Тринити Лимитид" купува италианската мъжка марка "Черути" за 70 милиона долара.


През 2011 дубайската компания "Парис груп" купува модната къща "Джанфранко Фере".


Катарското кралско семейство, което притежава също лондонския универсален магазин "Хародс", е един от най-активните световни инвеститори с активи, обхващащи различни сфери, като се започне от капитали в германския производител на коли "Порше" до капитали в британската банка "Барклийс". Има инвестиции и в "Тифани".


През 2007 "Пермира" поема контрола над модната група "Валентино", която в онзи момент включва "Валентино" и германската мъжка марка "Хюго Бос", за 5.3 милиарда евро в една от най-големите сделки в Европа за годината.


През 2009 г., ударена от финансовата криза, "Валентино" трябва да реструктурира дълга си и "Пермира", заедно с "Мардзотос", отдели "Хюго Бос", която има пазарна капитализация от около 5.4 милиарда евро


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK