
© YouTube
Логото на YouTube
По-голямата част от младата музикална аудитория в САЩ предпочита да гледа музиката вместо да я слуша в аудио формат, съобщи The Hollywood Reporter.
64 % от тийнейджърите слушат музиката в YouTube. "Достъпността на музиката отвори много врати и се появиха разнообразни начини тя да бъде слушана", казва Дейвид Бакула от международната компанията за изследване "Нилсен"."Въпреки че по-младите като цяло слушатели предпочитат по-технологично развитите методи, традиционните начини да се осведомяваш за нова музика като радиото и приятелските препоръки продължават да са силни фактори сред тях".
Радиото е на второ място като начин за слушане на музика (56 %), а без големи разлики по-назад се нареждат iTunes (53 %) и дисковете (50%). Остава силно и влиянието на приятели в решението за намирането на музика, а купуването й след прочитане на информация в уебсайтове, блоговете и реклами не е чак толкова силно.
Според The Hollywood Reporter изследването разсейва мита, че младите не купуват дискове (36 % са купували поне един албум на физически носител, а 55 % смятат цените им са приемливи), въпреки че дигиталните продажби остават по-популярни сред тях.
Изследването също така сочи, че аудиторията, която ходи по концерти е предимно на възраст между 18 и 24 години, и че по-младата аудитория е по-склонна да си купи албум в първата седмица на издаването му.
Момчетата между 13 и 19 продължават да харесват повече рок-ориентирани групи, докато момичетата предпочитат поп звездите в топ 40 на класациите.