Фотографи на "Гореща линия" в София до 26 февруари

Георги Кожухаров-Геш и Васил Донев на откриването на изложбата "Гореща линия" с техни снимки от Сирия и Либия

© Красимир Юскеселиев

Георги Кожухаров-Геш и Васил Донев на откриването на изложбата "Гореща линия" с техни снимки от Сирия и Либия



В началото на декември 2012 г. фотожурналистът на "Дневник" и "Капитал" Георги Кожухаров-Геш ни изненада с новината, че се е завърнал от пътуване до Алепо, където е прекарал шест дни с фотоапарат в ръце наред с местните бунтовнически отряди. Кадрите и разказът му за т.нар. "хотел "Фронтова линия" все още са пресни в съзнанието на много от хората в редакцията, както и вероятно на читателите.


Сега отново имаме повод да си ги припомним, тъй като снощи, 12 февруари, в галерия "ФотоСинтезис" (бул. "Васил Левски" 57) той и колегата му Васил Донев, фотограф на ЕПА (Европейската пресфото агенция), откриха заедно изложба, озаглавена "Гореща линия". Името ѝ е препратка към местата, на които и двамата правят едни от най-силните си кадри - на предните, най-опасни и горещи линии на различни военни конфликти в света. 


Геш е изложил в голям формат свои подбрани и някои непоказвани досега кадри от скорошното си пътуване в Сирия, където от март 2011 г. се води ужасяваща война, отнела досега живота на около 60 хил. души. Той и Елена Йончева засега са единствените български фотожурналисти, стигали до сирийския град Алепо - една от основните арени на сражения между силите на Башар Асад и Свободната сирийска армия.




Васил Донев и Георги Кожухаров-Геш

© Красимир Юскеселиев

Васил Донев и Георги Кожухаров-Геш


Васил Донев пък вече 16 години отразява в кадри събитията за Европейската пресфото агенция (ЕПА). Така през 2011 г. заминава за Либия, където прекарва 26 дни на фронтовата линия от страна на бунтовниците. Базиран в тяхната крепост - град Бенгази – той всеки ден пътува до местата, където се провеждат сраженията между градовете Брега и Адждабия. Част от тези негови фотографии от Либия обиколиха света от първите страници на вестници като "Ню Йорк таймс", "Хералд трибюн" и "Гардиън", а сега ще се спрат в галерията на "ФотоСинтезис арт център" между 12 и 26 февруари. 


Изложбата "Гореща линия" ще продължи до 26 февруари, но тя е само началото на проекта Eye of the Beholder (от англ. - окото на очевидеца). Неговият замисъл е в продължение на два месеца галерията да представя военна фотография и фотожурналистика на български автори.


Така до края на април във "ФотоСинтезис" предстоят още самостоятелни изложби на Елена Йончева и Николай Стойков, Олаф Ярлбро и Олег Попов, представящи кадри от зоните на военни действия в Либия, Сирия и Афганистан. 


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK