Марий Росен и Иван Димитров: Човекът на изкуството трябва да бъде най-свободното същество

Иван Димитров и Марий Росен пред Народния театър, където се играе спектакъла им "Очите на другите"

© Анелия Николова

Иван Димитров и Марий Росен пред Народния театър, където се играе спектакъла им "Очите на другите"



След премиерата й в Ню Йорк пиесата "Очите на другите" на писателя и поет Иван Димитров беше поставена и в България. Това се случи на сцената на IV етаж в Народния театър под режисурата на Марий Росен, който освен като режисьор се изявява още като актьор и текстописец. Той е също така е вокалист в издаващото дебютен албум в неделя дуо Help Me Jones, съставено от него и Константин Тимошенко, автор на саундтрака към "Очите на другите".


В представлението на няколко метра, а по някога на сантиметри играят Павлин Петрунов, Петър Мелтев, София Бобчева, Александра Василева, Ивайло Димитров. Сюжетът разказва за двама служители, които се срещат по време на обяд, а срещите им са наблюдавани от мистериозен мъж.


Пиесата, разказваща "как сами търсим абсурдите наоколо си, за да се преборим с абсурда в самите нас", ще се играе на 26 и 27 март, а пред "Дневник" Марий Росен и Иван Димитров разказват повече около съвместната си работа, многобройните си проекти и погледа си към изкуството.




Какви реакции отчитате след премиерата на "Очите на другите"? Поне аз бях приятно изненадан, че пиеса, която не казва всичкo директно, беше възприета много непосредствено...


Марий Росен: Аз нямах никакви очаквания, но публиката усети "бомбите" в представлението там, където бях заложил. Целта беше това да бъде един много сетивен спектакъл, публиката да не разбира (всичко), но да й е интересно да следи, да може да се хване чрез поне едно от сетивата. 


А как оценявате българските реакции в сравнение с тези на американската публика?


Иван Димитров: В Ню Йорк пиесата беше поставена в по-комедиен вариант. Актьорите играха с чувството, че публиката постоянно трябва да се смее, и те си напипаха подходящите за това моменти от текста. Сценографията беше доста по-студена, по-семпла. Докато при Марий е доста по-... но всъщност не може да се сравнява, това са много различни културни среди.


Марий Росен: Да, в Европа театърът все още не е точно комерсиално изкуство. Има си своите комерсиални подраздели, но всъщност то си е изкуство в чист вид.



Това е втора пиеса за Иван Димитров след "Раздяла от пръв път". През 2012 г. той издаде стихосбирката "Поет на портрет", а неговото име се свързва още със сборника с разкази "Местни чужденци" и романа "Животът като липсваща лъжица". С друг драматургичен текст, трагикомедията "Извънземното", той спечели през май награда за "пиеса на абсурда" на името на Наум Шопов. Иван Димитров е също така част от екипа на поетичния пърформънс "4х4"."Очите на другите" бе представена в Ню Йорк след като беше селектирана от журито на фестивала HotInk at The Lark сред 400 други заглавия. В момента завършва романа си "Софийски дуети".

 


А какво би казала нюйоркската публика, ако види българския вариант?


Марий Росен: Ще се хване за главата!


Иван Димитров: Твърде вероятно, тъй като те са свикнали на много по-различен тип театър. Предполагам, че това ще им се стори прекалено театрално. Там са по-изчистени, не обичат някакви режисьорски решения...


А доколко сцената на IV-я етаж и този непосредствен контакт между публика и актьори помогна за представлението?


Марий Росен: Това ми е любимата от двете камерни сцени в Народния. Специфичното при нея е, че е много дълга и това е голямо предизвикателство. Самото пространство дава кодове как да работиш с текста, то винаги задава ритъма.



Марий Росен е роден през 1977 г. в Москва и е кръстен на бабата, която първа е пристигнала в Русия, за да види новородения внук. Завършва театрална режисура в класа на Стоян Камбарев и Юлия Огнянова в НАТФИЗ "Кр. Сарафов" през 2000 г. Поставял е като режисьор в "Театър 199" и Сатиричния театър "А. Константинов", а като актьор в пиеси на Мариус Куркински ("Укротяване на опърничавата"), Рангел Вълчанов ("Радован III"), Стоян Камбарев ("Януари" и "Три сестри"), Ясен Пеянков ("Август в Оклахома"). Преподавал е актьорско майсторство в МОНТФИЗ.


Въпреки че имаше шум около премиерата в Ню Йорк, след това е било трудно да се намери български режисьор...


Иван Димитров: Всъщност не беше чак толкова трудно. Още преди да замина за Щатите имах уговорка с Народния театър, но преди това усещах някакъв скептицизъм от българските театри спрямо съвременните български постановки...


Марий Росен: Въпреки че в момента има голям пробив на българска драматургия. В момента се играят текстове на Елена Алексиева, Георги Господинов, Светозар Георгиев - ghostdog, Яна Борисова... Не е толкова зле.


Иван Димитров: По-скоро няма разработена система, тъй като в Америка и Германия има правило – на година се четат определен брой кандидатстващи пиеси. Докато тук сами идваме и предлагаме, след като вече сме се разбрали с режисьора.


Марий, с какво те спечели "Очите на другите"?


Марий Росен: Иван ме спечели по-рано с романа му "Животът като липсваща лъжица". Поздравих го и той ми прати негови пиеси, сред които беше и "Очите на другите". В един момент се появи идеята да го направим заедно и аз се съгласих.


Иван Димитров и Марий Росен

© Анелия Николова

Иван Димитров и Марий Росен


А какви са разликите между това, което прочете, и това, което впоследствие публиката вижда?


Марий Росен: Има доста разлики, ако човек тръгне да ги сравнява. Текстът много се разви. Доста съм тормозил Иван да пише от днес за утре монолог за Жаки, една от героините, а той ми се връзваше на акъла.


Иван Димитров: Имах му пълно доверие и му давах различни версии, от които да избира и редактира. А последният сън на героинята беше написан на Седемте езера на един малък лаптоп с неработещ мобилен интернет. Той така и не тръгна, така че го събудих рано сутринта и започнах да му диктувам.


Марий Росен: А аз едва се бях събудил и не знаех какво става, какво ми говори, пишех като жаба...



И двамата се занимавате се изявявате в поне няколко сфери едновременно. Това по някакъв начин допълва ли това, което правите в театъра?


Марий Росен: За мен театърът е неизбежен, той ми е в главата от малък. Не че не съм "там" на сто процента, когато правя другото, но той е въжето, от което не се пускам. Но със сигурност различните изкуства си влияят. Най-хубавото от това, че се занимавам с различни неща, е, че това дава възможност човек да се отстрани от това, което е правил, и от съвсем друга гледна точка да го погледне след това. Виждаш с други очи, с различен опит.


Иван Димитров: Марий още в самото началото каза, че спектакълът ще бъде доста музикален. Той имаше много ясна визия какво да направи и го направи.


Марий Росен: Знаех, че трябва да има много музика, почти до края на представлението, и да свърши с музика. С нея Констатин Тимошенко се справи чудесно и съм възхитен. Всички хора, които работиха по "Очите на другите", се хвърлиха на 200%.



А има ли нещо ново около Help Me Jones (групата на Марий Росен и Константин Тимошенко)?


Марий Росен: Бъдещите ни планове са много скорошни. На 17 март правим промоция на новия ни видеоклип, за който съм си пуснал този мустак, филм за нас и на албума Made In China, който излиза след година работа.


Да очакваме ли и ваши текстове в новия албум на Nasekomix?


Марий Росен: Да. В момента Рони записва вокалите, като тя е измислила много интересен подход – няма да пее в студио, а ще пътува по пещери и гори. Иначе ролята ми в Nasekomix си е житейска, докато съм свързан с тях човешки, ще съм обвързан творчески.


А кога да очакваме "Софийски дуети" на Иван?


Иван Димитров: Малко се бавя с нея. Тя се състои от няколко различни новели, наричам го "роман-колаж". За разлика от предишния роман, този ще бъде по-поетичен. Разказва се за писателя, който ги е написал, а между тях вървят разкази на други хора за този персонаж. Но съм съвсем близо до финала. В момента работя с колективен редактор, което е доста странно. Правя срещи с литературен клуб "Нут" и често има между 4 и 8 редактора. На тези срещи всеки си изказва мнението и си мисля, че за книга това е по-скоро полезно. Когато има само един, често се получава така, че той еднолично решава кое е хубаво и кое е лошо, докато в този случай става по-скоро една дискусия и е може би по-обективно.


При положение, че и двамата се изявявате в различни области, според вас днешното време и политическа ситуация как влияе или би повлияло на изкуството тук?


Марий Росен: Отвори тема, която не знам как ще я затворим...


Иван Димитров: Точно като падна правителството, ние репетирахме и като всеки се занимава с това часове на ден изобщо не си давахме много сметка какво става навън...Дори ми дойде идея на ум ситуация, в която започва Трета световна война, но екипът продължава да репетира преди да реагира по какъвто и да е начин.


Марий Росен: Всичко влияе на изкуството, а тези протести са знак за пробуждане. Най-хубавото е, че те не са само локални, а световни и те се носят от една и съща енергия. С извинение за неартистичния си тон, но нека да се бутнат всички правителства и политиците да не се показват навън. Това разбира се в рамките на шегата. Иначе много ми хареса речта на белгийския евродепутат Лоран Луи (който обвини, че правителствата в Европа се свалят под натиска на САЩ), в която има толкова много от това, което си говорим по кръчмите и седенките, а след това нищо. Този тип идеализъм се завръща и се надявам да не се опорочи.


Иван Димитров: Като бях в Щатите, попаднах на една среща на "Окупирай Уолстрийт" в Сентръл парк и много ми харесва това, че те се събират и когато един каже нещо, другите го повтарят. Това е интересен начин на комуникация, тъй като от човека, който говори се изисква да знае какво иска да каже и да го направи с кратки ясни изречения. Има хора, които се срамуват да изкажат позицията си, а когато тя бъде повтаряна наред с другите, те започват да се чувстват част от колектива, от общността. Но процесът, в който хората ще измислят какво точно искат да направят, ще бъде бавен.


По-политизирано и по-социално ли трябва да бъде изкуството в XXI век, или точно обратното?


Иван Димитров: По принцип не обичам някакви заковаващи твърдения, че изкуството трябва да бъде това или онова. По-скоро има различен тип функции и всеки има своята посока. Това не са самоизключващи се понятия – една творба може да не изглежда политизирана, но някъде вътре тази идея да е заложена.


Марий Росен: Хората в изкуството имат пълната свобода да не следват никакви норми, моди и политики. Човекът на изкуството трябва да бъде най-свободното същество и да не му пука дори как приятелите му гледат на неговата работа. Не трябва да гледа да угоди на някого, дори и на себе си.


Иван Димитров: Да работи за своята лична свобода, защото в крайна сметка...това е.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Твори! Кой ти пречи?
    Само без речи!!!

    www.berbenkov.hit.bg
  2. 2 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1360 Любопитно

    "А какво би казала нюйоркската публика, ако види българският вариант?

    Марий Росен: Ще се хване за главата!"
    --------------------
    Без думи.

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  3. 3 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Някой кара ли ги да целуват за....ци?

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  4. 4 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1445 Любопитно

    Въобще хората на изкуството са най-най-специалните, каймака на обществото. За тях трябва да се грижи държавата, да ги хрантути колкото и празни да са им салоните, да им налива парички, да им казва постоянно колко са велики за да не се комплексират милите, да са най-свободните ... от задължения и отговорности преди всичко. Въобще те са мноооого, много специални.
    А защо ние другите трябва сами да си изкарваме хляба и никога да не получаваме нищо от държавата, а само да ни взима, защо понеже не сме хора на изкуството да сме по-малко свободни - това никой не казва.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 460 Весело

    До коментар [#5] от "Ian Smith":

    Ама разбира се. Как така някакви хора ще си позволяват да са талантливи и креативни. Веднага да се забрани всякаква култура в страната и да се пратят хората на изкуството да кОпат картофи, понеже "каймакът на обществото" с гьостерицата така е решил.

  7. 7 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ian Smith":
    може и да се хванеш за кобура

  8. 8 Профил на Ивайло Кръстев
    Ивайло Кръстев
    Рейтинг: 233 Весело

    Много весели хора...и винаги се намират няколко Бойковчета за цвят...

    Не всичко с две бузи е лице.
  9. 9 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#6] от "persifedron1":

    Не бе баце , прави си култура. Не с моите пари , освен ако аз нямам изрично желание да ти ги дам. Никой няма нищо против който каквото си поиска да си прави. Не с нашите пари. Ако нещо е достатъчно добро , аз сам ще дойда да ти ги дам. Само ,че дали е достатъчно добро ще преценя аз , дето давам парите, а не ти

    15.02.1989 - 07.02.2018
  10. 10 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 796 Неутрално

    В Америка нарочно ли такива ги подбират да "поставят" пиеси - с вид на муджахидини.

    В момента Рони записва вокалите, като тя е измислила много интересен подход – няма да пее в студио, а ще пътува по пещери и гори.
    ================================
    Обаче яко изкуство измислили за свободата, разбираш ли. Елени, мечки, кучета ще идват да слушат. Горския също може би.

  11. 11 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    "Очите на другите"

    Девиз на офталмолог. Кьорав.

  12. 12 Профил на linxlinn
    linxlinn
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#9:"Karelson"]Само ,че дали е достатъчно добро ще преценя аз , дето давам парите, а не ти [/quote]
    Мхм. Ето един нагледен пример за това, как е възникнал мутробарокът. Мерси, че ни го показахте в най-чист вид!

  13. 13 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#12] от "linxlinn":

    ++++...и чалгата.

  14. 14 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1524 Любопитно

    [quote#12:"linxlinn"]Мхм. Ето един нагледен пример за това, как е възникнал мутробарокът.[/quote]

    Ако съм мутра ще искам чалга. Обаче ако случайно в едно общество има и нещо друго освен мутри като мен - те ще искат нещо друго. И те ще дадат пари за него. Но няма вариант да имаме гениални и неразбрани творци , които никой не ги гледа , но държавата им налива сума си пари , понеже те са се оценили като гениални

    15.02.1989 - 07.02.2018
  15. 15 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Свободата е въпрос на поносимост, а не е външна изява.

  16. 16 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#12] от "linxlinn":

    Само че по същия начин се раждат и произведенията на Моцарт и Микеланджело, ако случайно не си спомняте. Противно на някои сведения, Моцарт не е живял цял живот като беден музикант - преди Австро-турската война е водел доста разточителен живот и аристокрацията му е плащала, за да пише и изпълнява музикални изпълнения. Както и на много други музиканти. Умира бедно поради неумения да управлява добре парите си. Микеланджело е гледал с пренебрежение на рисуването на картини, страстта му са били скулптурите. Само че когато му плащат за Систинската капела, си взема дохода и си изпълнява поръчката. Сега цъкаме с език и го смятаме за световно културно наследство. Класикът Шекспир би бил еквивалентът на днешните успешни холивудски сценаристи. Великият драматург се е съобразявал с вкусовете на публиката и често е сменял пасажи и сцени, които не са й били по вкуса. Абсолютен комерс, биха възкликнали много от днешните културтрегери. Комерс, но имаш хляб на масата и страница в световната история

  17. 17 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Мдааааммм, получава се мащабна теоретична дискусия на тема "Изкуството и хората ва него". Толкова теоретична, че поводът за разговора - интервюто на младите хора, остава напълно встрани...

    Не съм магаре;-)
  18. 18 Профил на billibong
    billibong
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абе, хора! Вие не виждате ли под каква статия се правите на интелектуалци. Това е интервю, което разказва са ново представление в Народния театър. Вие сте седнали тук да разсъждавате над изкуството. Влизайте в някакъв форум и пишете. Бас държа, че никой от вас не е гледал въпросното представление (което да държа да отбележа е прекрасно!). Ясно в Ню Охайо на премиерата какви халтури са се въртяли. Такива каквито и под тази статия. Прекрасно интервю, но явно хората, които четат този сайт просто не знаят какво четат.
    И защо?

  19. 19 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Напротив, всяка дума от интервюто прочетох. Нямам навик да пиша коментар под непрочетена статия. След като интервюираните споделят своите възгледи, можем и ние да си споделим нашите. Интервюто засяга теми като комерсиализъм, музикални записи в гората, политика. Като гледам на господата не им пречи да симпатизират на Л. Луи и Окупаторските движения, но въпреки това изнасят представления в Ню Йорк. И други неща в интервюто ме карат да се подсмихвам.

  20. 20 Профил на Бегемот
    Бегемот
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#16] от "ladin":

    аз просто не мога да си представя що за креатури са цъкнали + под тая твоя наглост плебейска...?

  21. 21 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#20] от "Бегемот":

    Знам, знам, възвишените културни дейци и симпатизанти си запушват ушите и викат "лалала" при споменаването на думата "пари". Те карат само на фотосинтеза, абсинт и вдъхновение свише, а публиката се състои предимно от нищо неразбиращи идиоти.

  22. 22 Профил на linxlinn
    linxlinn
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#21:"ladin"]а публиката се състои предимно от нищо неразбиращи идиоти.[/quote]
    Много добре! Чували ли сте за понятието "l'art pour l'art" ?
    За домашно: проучете това понятие! Не, че с нещо ще Ви помогне, ама е хубаво човек да се образова понякога.

  23. 23 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 591 Неутрално

    [quote#19:"ladin"]Напротив, всяка дума от интервюто прочетох. Нямам навик да пиша коментар под непрочетена статия.[/quote]


    Да прочетеш, а после и да ти проличи, са две различни неща. Даваш перфектно доказателство за това.

    Не съм магаре;-)
  24. 24 Профил на Марко
    Марко
    Рейтинг: 591 Неутрално

    [quote#19:"ladin"]Като гледам на господата не им пречи да симпатизират на Л. Луи и Окупаторските движения, но въпреки това изнасят представления в Ню Йорк. [/quote]
    Уаууу, колко чиста убеденост, че почитателите на Л.Луи и въпросното движение никога не правят спектакли в Ню Йорк!
    Ставаш за доносник

    Не съм магаре;-)
  25. 25 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 426 Весело

    Разбира се, артистичните натури пледират за най-голяма свобода и приемане на различните мнения, но само ако тези мнения са същите като техните. В момента, в който някой си позволи да ги разкритикува и представи своята гледна точка, се започва с ad hominem атаките. Нищо, че в "изкуство заради самото изкуство" средите е пълно с мошеници. Творете свободно, но като уж толерантни хора - пестете обидните епитети, с които замервате хора, които не ви харесват продукта.

  26. 26 Профил на JR Ewing
    JR Ewing
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#9] от "Karelson":

    Ти говориш за Kickstarter.com в момента, но не съм убеден, че ще е пълен заместител на високата култура.

    Предполагам гледаш Game of Thrones - страшна продукция на HBO и със сигурност е печеливша на пазарен принцип, нали? Да, ама не. Повечето пари идват от програмата на ЕС за развитие на обеднелите райони, тъй като снимат в Северна Ирландия. Затова и си позволяват такива грандиозни сцени.

  27. 27 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    '' Хората в изкуството имат пълната свобода да не следват никакви норми, моди и политики. Човекът на изкуството трябва да бъде най-свободното същество и да не му пука дори как приятелите му гледат на неговата работа. Не трябва да гледа да угоди на някого, дори и на себе си.''

    Хе, хе, това сюжет за нова пиеса ли е? Да бъде представена в Ню Йорк, меката на 'свободните артисти'? Не знам дали е бил напълно свободен дори и онзи художник, който е изрисувал пещерите преди 17000 години. Но да се направи подобно изказване днес, когато понятието изкуство е почти отъждествимо с бизнес и индустрия, е твърде наивно или дебилно. Освен ако не е безочливо-престорено.

    Между другото, 'Очите на другите' ми звучи прекалено близко до 'Вкуса на другите', много добър френски филм. Дали е случайно?

  28. 28 Профил на Myth
    Myth
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Интересно е да видиш как в Националния театър работят всякакви самодейци от рода на Марий Росен. Достойна за съжаление картинка!

  29. 29 Профил на kanti
    kanti
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ,,Тоз, който падне в бой за свобода,той не умира,,,За любовта си давам живота,но за свободата давам и любовта,,.Това са думи на артисти,не на селски кръчмари.Артистите винаги са изглеждали като муджахидини,мили момчета и момичета,това се дължи на силната седма чакра у тях-духовната.От плешив човек творец не става,слаба му е творческата енергия.Ако някой почне да разсъждава за творческата свобода,веднага се намират плешиви кръчмари и търговци да го наврат на кучето в задника.Търговците и кръчмарите много обичат паричките и ако някой има пари без да е търговец (кръчмарят също е търговец), то те надават вой до небесата от завист,че ги печели по непознат и невъзможен за тях начин.Изкопчия това няма да го направи,той поне си знае мястото.

  30. 30 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#29] от "kanti":

    Ти просто не знаеш за какво говориш и още по-малко знаеш за това, което се случва в областта на всички изкуства.
    Дай ни (пресни!) примери в подкрепа на тезата за 'свободния' творец.

  31. 31 Профил на Pincherina
    Pincherina
    Рейтинг: 627 Весело

    пълна свобода в изкуството??
    изкуството ИМА цена(като всяка стока!а където има цена(пари!)няма пълна свобода!
    изкуството върви с инвертиране на пари+маркетинг+реклама+проажба.........
    днес ако не успееш да комерсиализираш образованието си и труда си (вкл. изкуството което създаваш)за нищо не служат!
    а иначе може да си твориш "свободно" и "независимо" в къщи за радост на мама и баба!

    "koeto ku4e me e zalaqlo,vse e pobesnqlo":)Pincherina
  32. 32 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 515 Любопитно

    "Човекът на изкуството трябва да бъде най-свободното същество."

    Не че нещо, ама този цитат в заглавието леко ме притеснява...Да разбираме ли, че останалите хора трябва да са по-малко свободни? А как, впрочем, се определя колко години затвор, например, се падат на редовите плебеи?

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK