Функционалността и удобството на всяка вещ я правят красива. А дали е така?
Ще отида да видя тази изложба, дори само за да се убедя в истинността на горното твърдение.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
[quote#1:"alter_ego"]Това на снимката, като направено с лего[/quote]
Ако си прочел под него, това е модел от 1984-та.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Абе ей, такава земя ни е дадена от природата, някои хора все за индустрия мечтаят. Жито, плодове и зеленчуци, ядки, розово масло (и куп други масла) могат спокойно да носят прекрасни доходи на населението.
Само да те насоча: Швеция и Финландия и Британия нямат такова богатство. Техните домати и дини не струват. Не могат да произвеждат ядки и розово масло - които внасят от Турция в момента.
Къде сравняваш 7 милиона в България с 80 милиона в Турция? Индустрия около Истанбул, Измир. Другото гледа овце. В гледането на овце няма нищо лошо, но аз говоря за модерно земеделие. Не да продаваш мляко за 30 стинки литъра, а да правиш хубави, качествени сирена, хубави колбаси, които да продаваш в цяла Европа... хубаво вино, ракия.
Всичко това почва със запазване на марката. У нас има само 1 една запазена марка (суджук от Г.Оряховица) срещу стотици в Гърция например... Но това значи качество и визия за бъдещето - нещо, което у нас не се цени. По-лесно е да излъжеш и измамиш. Затова българите като търсят качество ще купуват чужда продукция. Тъжно. Та такива ми мисли идват в главата като някой спомене индустрия и АЕЦ в България. Сами си унищожаваме земята, истинското богатство на родината ни.
"После с министерско постановление №65 "За решаване на проблемите на промишлената естетика и художественото проектиране, конструиране и оформление на промишлени изделия" от 1963 г. развитието на дизайна в България дори става официална държавна политика..."
...подобно на тезисите на БКП за развитие на футбола!
Комунистическа простотия в действие!
И резултатът е налице - гОла вОда!
ГолЕма мъка е родния дизайн. Спомням си за едно от постиженията му - ужасяващите многоъгълни трамваи създадени от екип с ръководител проф. Спас Доневски(рУководител на специалността в бившето рисувално училище)... Все още могат да се срещнат по софийските маршрути. Ще ви накарат да се обърнете заради скрибуцащите вопли, които издава тази купчина jЕлезо.
Факт е, че за индустриален дизайн си трЕбе индустрия, но също така и не е факт! Италианците са класа в дизайна в сфери като електрониката, където азиатците доминират. От друга страна ножиците на FISKARS стоярт в Музея на съвременното изкуство в Ню Йорк, а са създадени когато във Финландия Nokia се е занимавала само с дървопреработване...
[quote#4:"virgin"]Индустриален дизайн има там където има индустрия. [/quote]
Често последно време се срещат надписи designed in ...........,Made in China or Made in PRC
[quote#8:"Мойше. Толкоз!"]азбрах разликата между соц' дезайна и този на гнЪсния гниещ кап'тализъм, чак когато седнах в Лада[/quote]
Дизайна на ладата също е продукт на гнЪсния гниещ кап'тализъм.-Фиат-124 от 1966 г.Ако искаш да усетиш оригинална соцкола,седни в "Трабант".Не случайно това беше автомобила символ на соца.
До коментар [#8] от "Мойше. Толкоз!":Ладата (дизайн)е FIAT,по лиценз.Останалите съветски автомобили не са лицензни,но и техният външен вид,1 към 1 творчески е прекопиран от западни,почти всички американски модели.
естетиката на епохата е била друга, това не прави дизайна лош.
и верно - производството на стоки за промишлеността и стоки за бита изисква модернизиране , промяна външната форма съобразена с функцията ,прогреса и модата.(естетиката на епохата).днешните изисквания към продукта са различни , а и технологиите са на друго ниво.За съжаление местното промишлено производство на квото и да е 0.
[quote#14:"slonsco"]Ако искаш да усетиш оригинална соцкола,седни в "Трабант".[/quote]
Не позна, оригиналът на гедерманското Траби е.....от времето на Хитлер / това е един от двата основни съперника за Хитлеровата "народна кола", печели костенурката на Порше, но Траби е светлинни години пред конкурента по някои показатели!/. Всъщност, Трабантът е една уникална за времето си конструкция: англичаните се хвалят с предното предаване и напречно разположения двигател на Мини, но истината е, че именно немските конструктори през 30-те измислят тази новаторска конструкция, която след близо 40 години ще се окаже толкова удачна, че и днес повече от 90% от леките коли копират именно......Трабито!
Велика количка!
До коментар [#13] от "slonsco":Много правилна забележка.Тук човек трябва да е особено бдителен,а не будала като мен,който по недоглеждане извърши грешката на живота си-закупих хладилник с гордото име "Amkor",под което чак след първата повреда(след около 1 месец),забелязах подлите малки буквички "design".Истината беше жестока и коварна,оказа се,че не е дори китайски,а много,много по-трагична-турски!След като периода на гаранция изтече(само с 5-6 ремонта) и трябваше да плащам за техник,изпратих го на заслужен отдих на боклука,купих си нов хладилник корейско производство(не само дизайн)и се родих отново.
[quote#15:"sabbath"]Останалите съветски автомобили не са лицензни,но и техният външен вид,1 към 1 творчески е прекопиран от западни,почти всички американски модели. [/quote]
Хммм. Първият Москвич е Форд, който е почнат като съвместно дружество с американците. Соц технологиите са на над 90% копирани от западни, особено в електрониката. Не е да е нямало хора с умения да правят при налични части чудеса, но самите части са крадени, а компютри сами така и не сме стигнали да направим собствени- ИМКО е пълно копие на APPLE II, от това "откритие" тръгва ПРАВЕЦ 8 като серия, ПРАВЕЦ 16 копира IBM PC и последващите серии, затова и стигаме докъм 386- след това вече не можем да крадем, в прехода вече ни гонят за лицензи, а и нямаме технологии за производство с чипове с повече транзистори в тях. Заводът ни за полупроводници произвежда крадени или лицензни чипове- ROCKWELL 6502 става наш CM... като процесор за ПРАВЕЦ и т.н. Някой да знае един наш чип като патент? Аз не съм чувал.
Винаги сме имали хора с умения, но всеки знае какво беше в соц-а- научно звено се прави, в него се слагат наши хора, един да е с умения без връзки и той ще бъде тъпкан, като ни ще ходи на обучения, ни ще му признават труда, а ще го приписват на връзкарите. Така се разви бунт срещу системата- умееш, но чопкаш за себе си и гледаш просто да отчетеш работно време по възможност с 0 резултати или теоретичен локум, но не и извеждане на практическо приложение.
[quote#16:"ana_ni"]естетиката на епохата е била друга, това не прави дизайна лош.[/quote]
Оправдание винаги ще се намери.
Дизайнът си Е лош - никога и не е бил добър.
Няма абсолютно нищо общо с епохата! Можете лесно да се убедите, сравнявайки с "чуждоземски" аналози от същата онази епоха... Унуй соц. недоразумение(горе на снимката) вероятно е някакъв електрокар. Опитайте се да го сравните със западен аналог от 70те, 80те и т.н. Важи с пълна сила и за прототипите на BG автомобили. Навремето разликата в един чук произведен у нас и един такъв на Sandvik беше от земята до небето, а това няма нищо общо с епохата...
Родният дизайн се родееше в най-лошия смисъл с този на "братушките", които произвеждат автомобили, но така и не се научиха да ги правят да приличат на такива. За разлика от японците и корейците дори!
До коментар [#17] от "Марко":
Никой не свързва "Фолксваген-бръмбър" с Хитлер.В съзнанието на хората е символ на свободата,ако щеш хипарията и "сексуалната революция" от 60 те.Трабанта остана като символ на соцмизерията,после на соц носталгията,бяха тръгнали да правят и имиджов" Ню траби" с цена 50 000 €.
Имиджовото свързване на "Ню битъл" с "Фолксваген-бръмбър",продаваше тази кола на доста по висока цена от технически идентичния Голф 4
Соц е прз 1990г да произвеждаш кола разрботена през ВСВ,това да е една от двете коли ,които произвеждаш и затова през 1990 "Фолксваген-бръмбър" беше класика,а Трабант,посмешище.
хи-хи-хи!Именно сравнението доказва,че българският промишлен дизайн (на произвеждани български промишлени стоки и техника) от преди 50-40 години си е в крак с времето, а и си е изкуство!Факт! - електрокарите са важна експортна стока, продават се и все още работят модели на по 30-40 години и най-вече дизайна отговаря на функцията им.
Посетете изложбата! и се уверете сами,че художниците и инженерите са работили много добре!
[quote#21:"2.5"]Можете лесно да се убедите, сравнявайки с "чуждоземски" аналози от същата онази епоха[/quote]
Уауууу, какъв експерт!...
Мащабен, нещо като Брежнев на дизайна
50 години - ще рече от 63-та насам ... от там се сетих за соц дизайнът и спрях до тук! За какъв дизайн говорим въобще? Жалки опити да се копират неща създадени на запад от България. Някой да си спомня нещо дизайнерско, което е създадено тук и да са почнали да го копират? Еми няма! Дано "Дневник" пусне снимки от изложбата, та да стане ясно за какво говоря.
[quote#28:"plumpschi"]За какъв дизайн говорим въобще? Жалки опити да се копират неща създадени на запад от България. [/quote]
Ас са почуфствах ноо заегнат. Направо са обидих. Генилната българска мисъл е всепризната по целио бел свет!
.."Българските архитекти Светослав Станиславов и Делян Жечев от архитектурното студио „Дизарх” спечелиха в Лондон изключително професионално признание чрез отличаването им за лауреати на Международните награди за недвижими имоти. Те станаха победители в категорията „Награда за архитектура на търговска сграда” за Европа за 2010 г.
Цял свят гледа с упование и надежда за нещо ново, гениално и да е с българска марка
"Още един нов продукт на Roca получи признание на събитието в Лондон. То бе за душ пространството Hide&Seat в категория Innovation in Functionality /Иновации по отношение на функционалността/. Hide&Seat е проектирано да спести място чрез комбиниране на продукта и е перфектна илюстрация на концепцията за иновация, функционалност, практичност, интелигентност и минималистичен дизайн, с цел да се усвои напълно пространството. http://www.csr.bg/world/911-priznanie-za-inovativnost-ustojchivost-i-funkcionalnost-na-roca
[quote#26:"ana_ni"]електрокарте са важна експортна стока, продават се и все още работят модели на по 30-40 години и най-вече дизайна отговаря на функцията им. [/quote]
Говорим за дизайн, не за конструкция!
Вместо да повтаряте като папагал мантри за синтез между форма и функция наизустени от лекция по естетика или философия, коментирайте по същество. Сложете трамвая на Спас Доневски, който твърдите, че бил в крак с времето си до немските от епохата на Аденауер(произведени 30г. преди него). Ако сте по-придирчива, може да разгледате и отвътре... Гола вода - преди, и сега! Така стигаме до горчивата истина за продукцията на специалност дизайн в НХА, а по точно произведения от дърво във формата на философ. Единство между форма и функция, казвате?!
[quote#34:"2.5"]Говорим за дизайн, не за конструкция!
Вместо да повтаряте като папагал мантри за синтез между форма и функция наизустени от лекция по естетика или философия, коментирайте по същество. [/quote]
Бъбривко, нека те светна, че добрият дизайн задължително е омешан с функционалността. Това е особено видно при дизайна на карите, там всяка грешка в оразмеряването, водеща до изместване на ценъра на тежестта може да има фатални последици. В съвсем прекия смисъл на думата.
Искам да кажа, че между дизайн на дамски гребени и дизайн на промишлени машини има.....мммммм.... една непостижима за твоя мащабен акъл разлика...
Колко жалко
А ето и резултата от ПМС №65 "За решаване на проблемите на промишлената естетика и художественото проектиране, конструиране и оформление на промишлени изделия":
Център за промишлена естетика, художествено проектиране и конструиране юли 1963 – дек. 1965 г.
Център за промишлена естетика и художествено проектиране ян. 1966 – авг. 1975 г. Център за промишлена естетика септ. 1975 – юли 1978 г.
Централен институт за промишлена естетика авг. 1978 – май 1992 г.
„Център за индустриален дизайн” ЕООД юни 1992 – апр. 1998 г.
„Център за индустриален дизайн” ЕООД в ликвидация май 1998 – дек. 1999 г.
Ох човече, говориш за една две капки в едно море от наистина създадени дизайнерски продукти. Само една нищо и никаква Икея да вземеш, която си купува дизайнери за да продават продуктите си на хора от цял свят (не бъркай само качеството на тези продукти, говоря за дизайна им) и ми кажи колко БГ дизайнери са снимани по каталозите им като автори на продукти? А колко БГ дизайнери са във станицата на същият Ред Дот, който ми цитира по-горе? Това момче, живеещо в Лондон (предполагам там е и учило, а не в БГ дизайнерски факултет), е капчица в морето, но честно казано сам можеш да направиш сравнение в сайта им къде е Киро на кирия. http://red-dot.de/cd/de/online-exhibition/?c=0&a=0&y=2012&i=0&oes=Search
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
alter_ego
Рейтинг: 572 ВеселоТова на снимката, като направено с лего
Храбър
Рейтинг: 2640 НеутралноФункционалността и удобството на всяка вещ я правят красива. А дали е така?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Ще отида да видя тази изложба, дори само за да се убедя в истинността на горното твърдение.
Храбър
Рейтинг: 2640 Неутрално[quote#1:"alter_ego"]Това на снимката, като направено с лего[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Ако си прочел под него, това е модел от 1984-та.
Virgin
Рейтинг: 675 НеутралноИндустриален дизайн има там където има индустрия.
В България - по музеите.
puss_in_boots
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#4] от "virgin":
Абе ей, такава земя ни е дадена от природата, някои хора все за индустрия мечтаят. Жито, плодове и зеленчуци, ядки, розово масло (и куп други масла) могат спокойно да носят прекрасни доходи на населението.
Само да те насоча: Швеция и Финландия и Британия нямат такова богатство. Техните домати и дини не струват. Не могат да произвеждат ядки и розово масло - които внасят от Турция в момента.
Virgin
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#5] от "puss_in_boots":
Което не пречи на Турция да има индустрия
Virgin
Рейтинг: 675 НеутралноКоето не пречи Турция да има индустрия
Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
Рейтинг: 572 ВеселоРазбрах разликата между соц' дезайна и този на гнЪсния гниещ кап'тализъм, чак когато седнах в Лада
След 20 г' шофиране на американски и японски коли
I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!puss_in_boots
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#6] от "virgin":
Къде сравняваш 7 милиона в България с 80 милиона в Турция? Индустрия около Истанбул, Измир. Другото гледа овце. В гледането на овце няма нищо лошо, но аз говоря за модерно земеделие. Не да продаваш мляко за 30 стинки литъра, а да правиш хубави, качествени сирена, хубави колбаси, които да продаваш в цяла Европа... хубаво вино, ракия.
Всичко това почва със запазване на марката. У нас има само 1 една запазена марка (суджук от Г.Оряховица) срещу стотици в Гърция например... Но това значи качество и визия за бъдещето - нещо, което у нас не се цени. По-лесно е да излъжеш и измамиш. Затова българите като търсят качество ще купуват чужда продукция. Тъжно. Та такива ми мисли идват в главата като някой спомене индустрия и АЕЦ в България. Сами си унищожаваме земята, истинското богатство на родината ни.
2.5
Рейтинг: 3229 Неутрално"За творческото развитие на българските художници и дизайнери пред 1896 г. е създадено и Държавното рисувално училище"
I Want To Believeпрез...
grigoo
Рейтинг: 748 НеутралноАнтидизайн!
2.5
Рейтинг: 3229 Любопитно"После с министерско постановление №65 "За решаване на проблемите на промишлената естетика и художественото проектиране, конструиране и оформление на промишлени изделия" от 1963 г. развитието на дизайна в България дори става официална държавна политика..."
I Want To Believe...подобно на тезисите на БКП за развитие на футбола!
Комунистическа простотия в действие!
И резултатът е налице - гОла вОда!
ГолЕма мъка е родния дизайн. Спомням си за едно от постиженията му - ужасяващите многоъгълни трамваи създадени от екип с ръководител проф. Спас Доневски(рУководител на специалността в бившето рисувално училище)... Все още могат да се срещнат по софийските маршрути. Ще ви накарат да се обърнете заради скрибуцащите вопли, които издава тази купчина jЕлезо.
Факт е, че за индустриален дизайн си трЕбе индустрия, но също така и не е факт! Италианците са класа в дизайна в сфери като електрониката, където азиатците доминират. От друга страна ножиците на FISKARS стоярт в Музея на съвременното изкуство в Ню Йорк, а са създадени когато във Финландия Nokia се е занимавала само с дървопреработване...
Илиян Колев
Рейтинг: 750 Неутрално[quote#4:"virgin"]Индустриале н дизайн има там където има индустрия. [/quote]
Често последно време се срещат надписи designed in ...........,Made in China or Made in PRC
Илиян Колев
Рейтинг: 750 Неутрално[quote#8:"Мойше. Толкоз!"]азбрах разликата между соц' дезайна и този на гнЪсния гниещ кап'тализъм, чак когато седнах в Лада[/quote]
Дизайна на ладата също е продукт на гнЪсния гниещ кап'тализъм.-Фиат-124 от 1966 г.Ако искаш да усетиш оригинална соцкола,седни в "Трабант".Не случайно това беше автомобила символ на соца.
Sabbath
Рейтинг: 1079 НеутралноДо коментар [#8] от "Мойше. Толкоз!":Ладата (дизайн)е FIAT,по лиценз.Останалите съветски автомобили не са лицензни,но и техният външен вид,1 към 1 творчески е прекопиран от западни,почти всички американски модели.
ana_ni
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#12] от "2.5":
естетиката на епохата е била друга, това не прави дизайна лош.
и верно - производството на стоки за промишлеността и стоки за бита изисква модернизиране , промяна външната форма съобразена с функцията ,прогреса и модата.(естетиката на епохата).днешните изисквания към продукта са различни , а и технологиите са на друго ниво.За съжаление местното промишлено производство на квото и да е 0.
Марко
Рейтинг: 521 Неутрално[quote#14:"slonsco"]Ако искаш да усетиш оригинална соцкола,седни в "Трабант".[/quote]
Не съм магаре;-)Не позна, оригиналът на гедерманското Траби е.....от времето на Хитлер / това е един от двата основни съперника за Хитлеровата "народна кола", печели костенурката на Порше, но Траби е светлинни години пред конкурента по някои показатели!/. Всъщност, Трабантът е една уникална за времето си конструкция: англичаните се хвалят с предното предаване и напречно разположения двигател на Мини, но истината е, че именно немските конструктори през 30-те измислят тази новаторска конструкция, която след близо 40 години ще се окаже толкова удачна, че и днес повече от 90% от леките коли копират именно......Трабито!
Велика количка!
Sabbath
Рейтинг: 1079 ГневноДо коментар [#13] от "slonsco":Много правилна забележка.Тук човек трябва да е особено бдителен,а не будала като мен,който по недоглеждане извърши грешката на живота си-закупих хладилник с гордото име "Amkor",под което чак след първата повреда(след около 1 месец),забелязах подлите малки буквички "design".Истината беше жестока и коварна,оказа се,че не е дори китайски,а много,много по-трагична-турски!След като периода на гаранция изтече(само с 5-6 ремонта) и трябваше да плащам за техник,изпратих го на заслужен отдих на боклука,купих си нов хладилник корейско производство(не само дизайн)и се родих отново.
патиуанчо
Рейтинг: 470 НеутралноИзложбата изглежда ще е интересна, ама пишете и от колко часа почва -- минахме оттам преди малко, открива се от днес, ама от 18:30.
ден година храни.атанас
Рейтинг: 1054 Неутрално[quote#15:"sabbath"]Останалите съветски автомобили не са лицензни,но и техният външен вид,1 към 1 творчески е прекопиран от западни,почти всички американски модели. [/quote]
Хммм. Първият Москвич е Форд, който е почнат като съвместно дружество с американците. Соц технологиите са на над 90% копирани от западни, особено в електрониката. Не е да е нямало хора с умения да правят при налични части чудеса, но самите части са крадени, а компютри сами така и не сме стигнали да направим собствени- ИМКО е пълно копие на APPLE II, от това "откритие" тръгва ПРАВЕЦ 8 като серия, ПРАВЕЦ 16 копира IBM PC и последващите серии, затова и стигаме докъм 386- след това вече не можем да крадем, в прехода вече ни гонят за лицензи, а и нямаме технологии за производство с чипове с повече транзистори в тях. Заводът ни за полупроводници произвежда крадени или лицензни чипове- ROCKWELL 6502 става наш CM... като процесор за ПРАВЕЦ и т.н. Някой да знае един наш чип като патент? Аз не съм чувал.
Винаги сме имали хора с умения, но всеки знае какво беше в соц-а- научно звено се прави, в него се слагат наши хора, един да е с умения без връзки и той ще бъде тъпкан, като ни ще ходи на обучения, ни ще му признават труда, а ще го приписват на връзкарите. Така се разви бунт срещу системата- умееш, но чопкаш за себе си и гледаш просто да отчетеш работно време по възможност с 0 резултати или теоретичен локум, но не и извеждане на практическо приложение.
2.5
Рейтинг: 3229 Неутрално[quote#16:"ana_ni"]естетиката на епохата е била друга, това не прави дизайна лош.[/quote]
I Want To BelieveОправдание винаги ще се намери.
Дизайнът си Е лош - никога и не е бил добър.
Няма абсолютно нищо общо с епохата! Можете лесно да се убедите, сравнявайки с "чуждоземски" аналози от същата онази епоха... Унуй соц. недоразумение(горе на снимката) вероятно е някакъв електрокар. Опитайте се да го сравните със западен аналог от 70те, 80те и т.н. Важи с пълна сила и за прототипите на BG автомобили. Навремето разликата в един чук произведен у нас и един такъв на Sandvik беше от земята до небето, а това няма нищо общо с епохата...
Родният дизайн се родееше в най-лошия смисъл с този на "братушките", които произвеждат автомобили, но така и не се научиха да ги правят да приличат на такива. За разлика от японците и корейците дори!
Илиян Колев
Рейтинг: 750 НеутралноДо коментар [#17] от "Марко": родаваше тази кола на доста по висока цена от технически идентичния Голф 4
Никой не свързва "Фолксваген-бръмбър" с Хитлер.В съзнанието на хората е символ на свободата,ако щеш хипарията и "сексуалната революция" от 60 те.Трабанта остана като символ на соцмизерията,после на соц носталгията,бяха тръгнали да правят и имиджов" Ню траби" с цена 50 000 €.
Имиджовото свързване на "Ню битъл" с "Фолксваген-бръмбър",п
Соц е прз 1990г да произвеждаш кола разрботена през ВСВ,това да е една от двете коли ,които произвеждаш и затова през 1990 "Фолксваген-бръмбър" беше класика,а Трабант,посмешище.
Марко
Рейтинг: 521 Неутрално[quote#22:"slonsco"]Никой не свързва "Фолксваген-бръмбър" с Хитлер.[/quote]
Не съм магаре;-)Това, че "никой не свързва..." не променя фактите. Уви!
Sinergy
Рейтинг: 567 Неутрално[quote#5:"puss_in_boots"]Само да те насоча: Швеция и Финландия и Британия нямат такова богатство.[/quote]
Точно Швеция и Великобритания имат нефт и природен газ, които носят "прекрасни доходи" на населението.....
rio
Рейтинг: 418 НеутралноБългарски архитектурен, интериорен и продуктов дизайн
tml
http://www.dezona.com/products-digest/prototypes.h
ana_ni
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#21] от "2.5":
хи-хи-хи!Именно сравнението доказва,че българският промишлен дизайн (на произвеждани български промишлени стоки и техника) от преди 50-40 години си е в крак с времето, а и си е изкуство!Факт! - електрокарите са важна експортна стока, продават се и все още работят модели на по 30-40 години и най-вече дизайна отговаря на функцията им.
Посетете изложбата! и се уверете сами,че художниците и инженерите са работили много добре!
Марко
Рейтинг: 521 Неутрално[quote#21:"2.5"]Можете лесно да се убедите, сравнявайки с "чуждоземски" аналози от същата онази епоха[/quote]
Не съм магаре;-)Уауууу, какъв експерт!...
Мащабен, нещо като Брежнев на дизайна
plumpschi
Рейтинг: 1130 Неутрално50 години - ще рече от 63-та насам ... от там се сетих за соц дизайнът и спрях до тук! За какъв дизайн говорим въобще? Жалки опити да се копират неща създадени на запад от България. Някой да си спомня нещо дизайнерско, което е създадено тук и да са почнали да го копират? Еми няма! Дано "Дневник" пусне снимки от изложбата, та да стане ясно за какво говоря.
Арон
Рейтинг: 1291 Разстроено[quote#28:"plumpschi"]За какъв дизайн говорим въобще? Жалки опити да се копират неща създадени на запад от България. [/quote]
Ас са почуфствах ноо заегнат. Направо са обидих. Генилната българска мисъл е всепризната по целио бел свет!
.."Българските архитекти Светослав Станиславов и Делян Жечев от архитектурното студио „Дизарх” спечелиха в Лондон изключително професионално признание чрез отличаването им за лауреати на Международните награди за недвижими имоти. Те станаха победители в категорията „Награда за архитектура на търговска сграда” за Европа за 2010 г.
rio
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#28] от "plumpschi":
Българин грабна най-голямото световно отличие за дизайн
http://www.dw.de/a-5011408-1www.dw.de/a-5011408-1
Арон
Рейтинг: 1291 ВеселоЦял свят гледа с упование и надежда за нещо ново, гениално и да е с българска марка
ost-ustojchivost-i-funkcionalnost-na-roca
"Още един нов продукт на Roca получи признание на събитието в Лондон. То бе за душ пространството Hide&Seat в категория Innovation in Functionality /Иновации по отношение на функционалността/. Hide&Seat е проектирано да спести място чрез комбиниране на продукта и е перфектна илюстрация на концепцията за иновация, функционалност, практичност, интелигентност и минималистичен дизайн, с цел да се усвои напълно пространството.
http://www.csr.bg/world/911-priznanie-za-inovativn
jazzmin
Рейтинг: 418 ВеселоЗнаете ли, каква е Съветската машина за ритане ?
- голяма, грозна и не рита
plumpschi
Рейтинг: 1130 ВеселоДо коментар [#30] от "rio":
Това казва всичко:
"Живеещият в Лондон български дизайнер Валентин Водев"
Между другото аз говорех за соц дизайн...
2.5
Рейтинг: 3229 Весело[quote#26:"ana_ni"]електрокар те са важна експортна стока, продават се и все още работят модели на по 30-40 години и най-вече дизайна отговаря на функцията им. [/quote]
I Want To BelieveГоворим за дизайн, не за конструкция!
Вместо да повтаряте като папагал мантри за синтез между форма и функция наизустени от лекция по естетика или философия, коментирайте по същество. Сложете трамвая на Спас Доневски, който твърдите, че бил в крак с времето си до немските от епохата на Аденауер(произведени 30г. преди него). Ако сте по-придирчива, може да разгледате и отвътре... Гола вода - преди, и сега! Така стигаме до горчивата истина за продукцията на специалност дизайн в НХА, а по точно произведения от дърво във формата на философ. Единство между форма и функция, казвате?!
rio
Рейтинг: 418 НеутралноДо коментар [#33] от "plumpschi":
89&aid=7097
Не е соц дизайн, но поне е българското производство.
http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=2
Марко
Рейтинг: 521 Неутрално[quote#34:"2.5"]Говорим за дизайн, не за конструкция!
Не съм магаре;-)Вместо да повтаряте като папагал мантри за синтез между форма и функция наизустени от лекция по естетика или философия, коментирайте по същество. [/quote]
Бъбривко, нека те светна, че добрият дизайн задължително е омешан с функционалността. Това е особено видно при дизайна на карите, там всяка грешка в оразмеряването, водеща до изместване на ценъра на тежестта може да има фатални последици. В съвсем прекия смисъл на думата.
Искам да кажа, че между дизайн на дамски гребени и дизайн на промишлени машини има.....мммммм.... една непостижима за твоя мащабен акъл разлика...
Колко жалко
slavper
Рейтинг: 418 НеутралноА ето и резултата от ПМС №65 "За решаване на проблемите на промишлената естетика и художественото проектиране, конструиране и оформление на промишлени изделия":
Център за промишлена естетика, художествено проектиране и конструиране юли 1963 – дек. 1965 г.
Център за промишлена естетика и художествено проектиране ян. 1966 – авг. 1975 г. Център за промишлена естетика септ. 1975 – юли 1978 г.
Централен институт за промишлена естетика авг. 1978 – май 1992 г.
„Център за индустриален дизайн” ЕООД юни 1992 – апр. 1998 г.
„Център за индустриален дизайн” ЕООД в ликвидация май 1998 – дек. 1999 г.
plumpschi
Рейтинг: 1130 НеутралноДо коментар [#35] от "rio":
;a=0&y=2012&i=0&oes=Search
Ох човече, говориш за една две капки в едно море от наистина създадени дизайнерски продукти. Само една нищо и никаква Икея да вземеш, която си купува дизайнери за да продават продуктите си на хора от цял свят (не бъркай само качеството на тези продукти, говоря за дизайна им) и ми кажи колко БГ дизайнери са снимани по каталозите им като автори на продукти? А колко БГ дизайнери са във станицата на същият Ред Дот, който ми цитира по-горе? Това момче, живеещо в Лондон (предполагам там е и учило, а не в БГ дизайнерски факултет), е капчица в морето, но честно казано сам можеш да направиш сравнение в сайта им къде е Киро на кирия.
http://red-dot.de/cd/de/online-exhibition/?c=0&