Ръсел Лийтч и Джъстин Локи, Editors: Доверяваме се единствено на себе си

Ръсел Лийтч (най-вляво) и Джъстин Локи (най-вдясно) разказват пред "Дневник" за промените в британската група и новите посоки, по които музиката им поема.

© https://www.facebook.com/editorsmusic/

Ръсел Лийтч (най-вляво) и Джъстин Локи (най-вдясно) разказват пред "Дневник" за промените в британската група и новите посоки, по които музиката им поема.



Британската алтърнатив и инди рок група Editors направи едно от най-впечатляващите изпълнения на тазгодишния Spirit of Burgas и остана сред най-доброто, което фестивалът е предлагал.


Един от най-отличителни детайли около изпълнението им на Централния плаж беше начинът, по който те вече не изглеждаха като млади надежди, а напълно реализирали потенциала си изпълнители. Потенциал, заложен в дебютния The Back Room (2005), развит в достигналите до номер 1 във Великобритания An Has a Start (2007) и In This Light and On This Evening (2009), както и намерил поредна нова посока в актуалния албум The Weight of Your Love.


На фона на поколението британски рок групи, което започна в средата на миналото десетилетие, като че ли Editors, Bloc Party и Arctic Monkeys са сред малкото, които не се изгубиха в повтарянето на една и съща формула.




"В известна степен наистина се чувстваме като оцелели на фона на другите групи, пробили по онова време", разказва пред "Дневник" басистът и съосновател Ръсел Лийтч час и половина преди изявата на Editors на Spirit of Burgas на 27 юли, събота.


"Радваме се на факта, че все още сме тук. Изключително трудно е да се задържиш в музикалната индустрия и няма по-правилна формула от това просто да изпълняваш отговорността, която си поел пред публиката си. Опитваме се да записваме албумите си без много разсейване от това, което се случва около нас. А ако от това излезе нещо, значи се движиш в правилната посока. В този смисъл - да, преминали сме през определени изпитания и сме оцелели след тях".


Editors по време на участието си в Spirit of Burgas 2013

© Дневник

Editors по време на участието си в Spirit of Burgas 2013


Едно от тези изпитания със сигурност е напускането на китариста Крис Урбановиц и над двегодишната болезнена работа по новия албум The Weight of Your Love. "Бяхме много близо до разпадане", разказва Ръсел, а по почти веселия му тон се разбира, че неразбирателствата поне на този етап са оставени в миналото. "Но разговаряхме за това възможно най-директно и намерихме начин да продължим. Ключовата причина за това решение е, че всъщност нямахме алтернатива – когато поставихме картите на масата, се оказа, че никой не иска да прави нищо друго с кариерата си, освен да бъде част от Editors. А ситуацията с Крис беше проблемна, тъй като той все повече не беше част от това, което правихме, или просто не искаше да прави музиката, която ние искахме да правим."


Басистът също така отхвърля догадките на някои разочаровани от новия албум фенове, които обясняват напускането с желанието на Крис Урбановиц групата да продължи в по-експериментална и електронна посока. "Това са глупости, всъщност нямаше никаква посока и това беше един от най-големите проблеми. Не е като да е имало осъзнат конфликт около това бъдем електронна или китарна група, тъй като просто нищо не излизаше от първоначалните записи. А и той мразеше концертите."


В началото албумът е замислен като продължение на предходния и силно електронен In This Light and On This Evening, а в екипа е отново продуцентът Flood, свързван с най-добрите албуми на Depeche Mode, U2, Nine Inch Nails, Smashing Pumpkins. Впоследствие всичко се променя – те се завръщат към китарите, но този път водени от вдъхновението на американския рок с марка R.E.M. и Arcade Fire, а на продуцентския стол застава номинираният близо 30 пъти за "Грами" Джакуайър Кинг, работил с Kings of Leon, Том Уейтс и Нора Джоунс. Самата група се мести за няколко месеца в Нашвил, а Ръсел Лийтч сравнява създаването му с коване на желязо.


"Този път не записахме албума от отделни репетиции, изпълнявахме го на живо. А именно там се намира най-доброто студио, където може да се обхване този звук. Единствената причина, поради която се разделихме с Flood, беше, че искаме да започнем на чисто след дългия период, в който не бяхме удовлетворени от себе си и на ръба да полудеем. Но той остава наш голям приятел и сме сигурни, че на някакъв етап отново ще работим с него", казва Лийтч.


Editors по време на участието си в Spirit of Burgas 2013

© Дневник

Editors по време на участието си в Spirit of Burgas 2013


Според него сред най-трудните за завършване песни е била баладата What Is Thing Called Love? Под различно име (The Lovers) тя всъщност е първоначално издадена в Black City Parade, новия и очаквано успешен албум на легендарната френска група Indochine. "Тогава все още не знаехме дали въобще тя си заслужава да бъде песен на Editors, така че я предоставихме на Indochine, за да излезе по някакъв начин. Но впоследствие успяхме да намерим път към нея. Проблемът на целия работен процес беше, че нямахме идея как трябват да звучат песните във финалния си вид, а компромисите обикновено не са решение."


Вторият период на създаването на албума е белязан и от присъединяването на двама нови членове – китариста Джъстин Локи и Елиът Уилямс (китара, синтезатори), които само осем седмици след присъединяването си дебютират пред 80 000 души по време на участието на Editors на фестивала Rock Werchter в Белгия.


"Преди около десет години Editors всъщност бяха подгряващи на групата, в която свирех тогава – Yourcodenameis: Milo", разказва Локи пред "Дневник". "По-късно работих с Flood и като общ приятел имах още един шанс да се срещна с Editors. В началото трябваше с Елиът просто да помогнем на групата с концертите след напускането на Крис, но в крайна сметка станахме пълноправна част от Editors и допринесохме за завършването на албума. Нямах особени съмнение дали да кажа "да" на бандата. Стигаше ми да знам, че с моето включване те искат да видят какво мога да дам като музикант, а не просто заместник."


Около създаването на The Weight of Your Love гравитира още едно известно име – номираният за "Оскар" и "Грами" филмов композитор Клинт Мансел, автор на музиката към "Кечистът", "Реквием за една мечта", "Луна" и Stoker. В албума той работи по симфоничните аранжименти в Nothing, която същата вечер прозвуча в Бургас в акустично и солово изпълнение от Том Смит. "За една година направихме три, а може би четири версии на тази песен, и това е само за периода, от който аз съм част от групата", казва Джъстин Локи. "В студиото гледаш към музиката като през микроскоп и често нещата не изглеждат така, както си ги представял или както си ги изсвирил на живо. Заради това в един момент ни трябваше странично мнение и човек, който може да доразвие потенциала й. Но по принцип не сме от групите, които търсят отзиви по време на работа. Просто се изолираме, потапяме се в това, което правим, и следваме инстинктите си. Ако имаш твърде много странични мнения, това не ти гарантира трезв поглед върху направеното, особено ако говорим за хора извън групата. Не се доверявам на никой друг освен на останалите."



Първият сингъл от албума е A Ton of Love, а тя вероятно има специално послание за българските фенове, които са част и от протестите срещу правителството заради стиха "I don't trust the government / I don't trust myself / What is a boy gonna do?" - предположение, което предизвиква усмивка в Ръсел. "Политическите препратки винаги са били част от Editors. Но не по някакъв очевиден или директен начин, никога не сме правили социално ангажиран или политически албум. Тези теми присъстват в песните ни, но някак си между редовете."


Гостуването на Editors в рамките на Spirit of Burgas беше част от европейското им турне, което продължава до края на ноември и включва изяви на три от най-големите фестивали до края на сезона - в Лийдс, Рединг и вече разпродадения холандски Lowlands.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на soregashi
    soregashi
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Заедно с Enter Shikari разказаха играта на Spirit of Burgas. Това беше най-силното издание на феста, според мен. А Editors бяха неразпознаваемо добри. Бях ги гледал на онзи концерт на Rock Werchter 8 седмици след като Урбановиц официално напусна и там сякаш беше друга група.

  2. 2 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Много добре написана и предтавена сатия!Никога несъм мислил
    че бих научил толкова много за (тези) музиканти и тяхната музика от.... в.Дневник.Благодаря г-н Тодоров,продължавай по този начин!

  3. 3 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1392 Любопитно

    Нещо още не мога да възприема новия им албум... Първите им два албума напомняха на Joy Division, третият по-скоро приличаше на New Order, а този поне след 4-5 слушания поражда асоциации с Depeche и Echo and the Bunnymen...

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  4. 4 Профил на ro55en
    ro55en
    Рейтинг: 237 Неутрално

    @soregashi . Абсолютно! До сега винаги ходя на Спирит заради 1 банда, а тази година за 2, много съм доволен.
    Иначе доста малко хора - дано догодина пак да има фестивал, че само той ни остана.

  5. 5 Профил на ro55en
    ro55en
    Рейтинг: 237 Неутрално

    и наистина бяха много добри. Преди 2 седмици в Полша също не се представиха толкова силно, колкото в Бургас. то беше и по светло там де, но все пак...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK