Откъс от "Създаването на Pink Floyd Тhe Wall"

Корицата на изданието<br />

© null, Издателите

Корицата на изданието



Тази седмица в рубрика "Четиво" на "Дневник" ви предстaвяме книгата "Създаването на Pink Floyd The Wall", която издателство "Изток Запад" пуска на българския книжен пазар дни преди концерта на Роджър Уотърс в София, част от тригодишното му турне, с което той възражда легендарния албум The Wall на Pink Floyd.

Автор на богата на илюстрации книга, която тежи над килограм и е на цена 79 лв., е работилият по проекта Джералд Скарф, на когото дължим някои от най-разпознаваемите сцени от музикалния филм на Алън Паркър.


В следващите редове може да прочете предговора на книгата, написан от самия Роджър Уотърс, който ще пее за първи пред българските си фенове на 30 август от сцената на Националния стадион.


Помня, че беше 1973 г.; Ник Мейсън беше гледал анимационния филм на Джери "Long Drawn Out Trip"1 по Би Би Си и ми звънна по телефона с думите: "Изгледай го. Мисля, че трябва да го ангажираме за някой от проектите". Изгледах го. Беше прекрасен и същевременно изящно луд.




Звъннах на Ник и му казах "Този е луд; точно за нас е." Не си спомням всичко с подробности – разговора бе преди 38 години; но определено това бе същината му. Събрахме се, значи, в къщата на Ник в Кемдън Таун (или Кемтаун май беше – абе тоя, дето в него няма писта). По това време Джери вече беше станал известен с политическите си карикатури, а саркастичният му стил, безпогрешната способност да се меси там, където не му е работата и да сваля на земята всичко надуто и претенциозно много ни харесваше. Сега той твърди, че отначало не знаел какво да очаква от тази своя първа среща с "някакви си рокаджии", но се успокоил, като сме се запознали, защото сме били "изненадващо цивилизовани". Да ви кажа – и на нас Джери ни се стори "тревожно цивилизован". Почти съм сигурен, че носеше кожух от овча кожа и от ония странни


кожени ръкавици с плетка от опаката страна, които човек би очаквал да носят контетата, докато си карат спортните кабриолети (не беше лесно да се изразя така; сигурно не е лесно и за четене, но какво да се прави). Май не е редно да го казвам, но по онова време Джери наистина караше "Остин Хийли Спрайт" – автомобили, които се наричаха "жабешки очи". Направо ужасно!


Какво стана ли? Ами той ми каза, че сме го били поканили да ни гледа в Рейнбоу Тиътър във Финсбъри Парк, където очевидно сме свирили "The Dark Side of the Moon"2 (която по онова време още имаше много подходящото второ заглавие "Парче за всякакви видове лунатици").


Именно там, както се оказа, Джери започнал да харесва нещата, които правим. Не разбирам напълно защо, но тогава имахме макет на немски самолет – ни повече, ни по-малко пикиращ бомбардировач "Щука", който прелиташе над публиката, окачен на въже, и се разбиваше на сцената в пламъци – нещо като среща между Макс Уол3 и Херман Гьоринг – кой не би искал да го види?


Както и да е, после Джери дойде с нас в едно мизерно малко студио, което се казваше "Юнит" (звучи като името на някое от децата на Франк Запа4) и се намираше в Кингс Крос (брей, дори аз си спомням, че беше в Кингс Крос). Бяхме отишли там или да записваме нещо, или да репетираме, а Джери реши да нарисува нещо. По това време той вече беше решил да се раздели с овчия кожух и ръкавиците за шофиране в полза на направо прилично кожено яке. Сега вече можеше да станем приятели – и да ви кажа, всичко тръгна от там.


"Стената", както сигурно знаете, се зароди от чувството на отчуждение, което в един момент от кариерата си чувствах спрямо определени среди от публиката ни. Свързано беше и с отчуждението, което изпитвах заради загубата на баща ми, който беше загинал по време на


Втората световна война. Всъщност – в по-широк план – албумът е посветен на отчуждението като цяло.


Джери също беше обсебен от идеята за отчуждението, както се вижда от работите му, посветени на Виетнам, и рисунките на онзи момент през август 1962 г., когато един 18-годишен зидар от Източна Германия на име Петер Фехтер прескача Берлинската стена, но граничарите го раняват и той остава часове да лежи до нея, крещейки от болка, докато кръвта му изтича. Работата на


Джери беше пълна с жертви на отчуждението и измъчени души. За нас с Ник веднага стана ясно, че точно това мрачно, но човеколюбиво въображение е нещото, което ни трябва.



Работихме заедно по анимациите за "Wish You Were Here" и по-къс-


но – за "СТЕНАТА ".


Няма да се опитвам да правя увод на историята – това си е работа на автора на книгата. Ще кажа само, че съм голям фен на работата, която Джел свърши по този проект, и че се гордея с труда, който аз, той, Ник, Дейвид, Рик, Алън Паркър и Боб Гелдоф, както и всички останали положихме. Беше незабравимо преживяване. Винаги е забавно да работиш с Джел. Най-яркият ми спомен е, че се смяхме много. Джел се смее много силно и като че и сега чувам смеха му. Не буквално де – все пак аз живея в Ню Йорк, а той в Лондон. Силен му е смехът – но не чак толкова.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 381 Неутрално

    "която тежи над килограм и е на цена 79 лв".
    Щом това е оправдание за цената... нямам думи!
    Съжалявам, че за любимия ми Пинк Флойд се пише по този начин. По-добре да чуя пак тяхно изпълнение, от колкото да стана съучастник на опити за осребряване на името им!

  2. 2 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#1] от "emilm13":

    Спокойно. Като мине концерта тоновете хартия изведнъж ще се обезценят и книгата ще е поне 30% офф. Аз ще изчакам Коледа.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  3. 3 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#2] от "1951":

    Май нещо не разбираш колегата. Обидно е една книга да се мери на килограм - всъщност това е груба грешка в изказа на редактора, но създава именно такова впечатление. В този ред на мисли бихме сравнили "Пиета" на Микеланджело с МОЧ-а или "Петохуйника", дето са в пъти по-тежки.

    (Не че отъждествявам тази книга с някоя от цитираните от мен творби или "творби".

  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    Хайде тази година "Пинк Флойд"а догодина да видим Лед Зепелин реюнион !

    klimentm
  5. 5 Профил на drake
    drake
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Книгата не е салам ,за да се продава на килограм. Но както и да е. Хубаво е,че се пише за Флойд , а не за чалга певици, които всъщност не са певици.

  6. 6 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Стената", както сигурно знаете, се зароди от чувството на отчуждение, което в един момент от кариерата си чувствах спрямо определени среди от публиката ни."....казва Уотърс
    Да така е ,но това отчуждение започва много по рано,а върха е по време на турнето на PF -In The Flesh(да не се бърка със соло турнето на Уотърс).По време на това турне Уотърс е вече точно този диктатор който се изявява след напускането на Баррет.По време на това турне в Монтреал е и една от най грозните и гадни постъпки на Уотърс-когато наплюва в лицето едно дебело момче от първите редове в публиката(на 14 години!!)...защото дебеланчо не му бил симпатичен!!!След това турне всичко в PF e вече минало,а само турне е фиаско.
    Никакъв контакт с публиката всичко се прави механично и без желание а Уотърс свири със слушалки-да е напълно изолиран от всички(както сам казва)Няма вече Пинк Флойд.Има само Роджър Уотърс.На един бис (пак на това турне)никой не забелязва че Гилмор даже го и ...няма...но Уотърс си свири.Та По време на това турне се ражда идеята за "Стената"-да се изолира(Уотърс) от досадната публиката и Света..И моля ако все още някой живее с мисълта че The Wall e PF да спре да бъде наивен(а).Това е соло проект на Уотърс както и Animals и The Final Cut.Това че пише че е Pink Floyd е с търговска цел.Ако пишеше Роджър Уотърс продажбите биха били незначителни
    такива каквито са The Pros and Cons of Hitch Hiking ,
    When The Wind Blows или Radio K.A.O.S.Бил говорил с Мейсън-ха ха ха ..затова на обложката на албума The Wall името на Мейсън ....липсва .Изамик и негодник си мистър Уотърс.
    p.s.Уотърс говори за другите от групата с мистър Гилмор мистър Мейсън ...за мистър Райт даже и не говори

  7. 7 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#4] от "klimentm":

    Kакъв Пинк Флойд???Това е соло проект на Роджър Уотърс и няма
    абсолютно нищо ..абсолютно ...с Pink Floyd.По време на турнето на Pink Floyd-т.н.Delicate Sound of Thunder се се засичат в един канадски град с турнето на Уотърс The Wall...Уотърс забранил на охраната да допускат в залата хора от Флойд и обкръжение-техници и т.н.Едиствен който влязал в залата е Дик Пери понеже го познавали кой е такава параноя
    го гони Уотърс...поръчал си тоалетна хартия със снимки на Гилмор след успеха на The Division Bell...Идиот....па ти му ходи на концерт...

  8. 8 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Алън Паркър е имал бая проблеми с Уотърс.Непрекъсното му е давал съвети за всичко.Преди да вземат Боб Гелдоф Уотърс е бил кандидат но понеже е дърво го отхвърлили...покрай него и другите от Флойд.Уотърс е очаквал голям успех на филма....но
    се задоволил с пълното фиаско.На премиерата даже Гилмор и Райт не присъствали..а на децата от прословутият Хор дето пеят даже не им дали безплатни билети за киното ....а и плочи не получили.Даскала се обадил на Гилор и той им изпратил по една плоча без пари ..с автограф.Уотърс "забравил" за децата.

  9. 9 Профил на e.coli
    e.coli
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ако "the_fat", е същият дебеланчо, наплют от Уотърс, му съчувствам. Ако е друг нещастник, както подозирам, да потърси лекарска помощ.

  10. 10 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 434 Весело
  11. 11 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#9] от "munchoaz":

    Друг е

  12. 12 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 747 Неутрално

    [quote#6:"the_fat"]И моля ако все още някой живее с мисълта че The Wall e PF да спре да бъде наивен(а).Това е соло проект на Уотърс както и Animals и The Final Cut[/quote]

    Което не е проблем да се слушат и след сто години.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  13. 13 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1595 Любопитно

    Ние с тая книга вратата ли да подпираме, че има значение колко тежи?

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  14. 14 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#6] от "the_fat":

    Фактите са ти верни но тълкуването им е ужасно. Спри се бе човек! Те самите вече се сдобриха и си простиха, ти още продължаваш. Аз бях на концерт на Стената преди 2 години. Човека искрено се извини пред всичките си фенове и каза - "Аз не съм този който бях преди 30 години." Човек трябва да прощава. Жалко че Рик Райт си отиде но останалите са в нормални отношения сега. А и музиката на ПФ и всичките им солови производни е вечна. Сина ми на 19 им е фен и ги слуша със същото удоволствие както когато аз бях на 19.
    Повече ЛЪВ бе брадър, по-малко хейт! Не го очаквах това от истински фен на ПФ.

    California Über Alles
  15. 15 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    До коментар [#7] от "the_fat":

    Напълно си прав че музиката е негова и проекта е негов,ако не беше така това шоу би било невъзможно .
    Аз обаче в себе си не разделям нещата така ,емоционално свързвам музиката им както с моето минало/младостта/ така и с днешния ден /протестите/.

    klimentm
  16. 16 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#14] от "Pontif":
    Дюд,твоят пост ме окуражава.Благодаря.Тълкуването на фактите може би е ужасно но за съжаление и реалитета е ужасен!!А за мен kaто голям фен на PF,всичко което може да се нарече Pink Floyd свършва с Wish You Were Here..сори.Соло проектите на Уотърс,Гилмор или Райт са всичко друго но не и
    PF.Соло кариерата(музикална) на Мейсън е катасрофа а Баррет е -хммм трудно е да кажа..много LSD и малко музика.
    Извинение от Уотърс окей,но променя ли това фактите?
    Гилмор му е простил,Мейсън никога не му се е и сърдил...но Райт и Баррет?Аз лично немога и да му се сърдя-та кой съм аз Даже съм му благодарен -както и на всички които са свързани с PF и са допринесли за тяхната Велика Музика(спецялно Сторм Торгерсон).Тяхната-на всички а не само тази на Уотърс. Бил съм на концерт от A Momentary Lapse of .. турнето....пропуснах Пулс ще пропусна и Стената,ако имам
    възможност обаче няма да пропусна концерт на Гилмор.
    А по темата за идеята за Стената....то тя както написах по рано
    се ражда по време на турнето In The Flesh,togawа е имало Стена
    висока 1,30 м за сигурност..имало е много ефекти лазери и пиротехника и други,та изолация се харесала на Уотърс и се родила идеята.Между другото тогава се е родила и идеята му за Балет!!! но дотози момент поне е нереализирана.

  17. 17 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#13:"Хриси"]Ние с тая книга вратата ли да подпираме, че има значение колко тежи? [/quote]

    Може и стената да подпреш

  18. 18 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Нямам търпение да го видя. Това ще е истинско изживяване, защото е свързано с много спомени от миналото.

  19. 19 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#14:"Pontif"]Човека искрено се извини пред всичките си фенове и каза - "Аз не съм този който бях преди 30 години." [/quote]

    Само е сменил или спрял субстанциите.

  20. 20 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#19] от "princess_x":

    В грешка си госпожо...в интерес на истината Уотърс не е ползвал наркотици или LSD....Някой и друг джойнт + умерено количество алкохол -като по млад.Това е истина и за PF....не са били нарко-зависими.Може би и затова музиката им е такава каквато е.Не са типични представители на рок поколението от 60-70-те.А и произхождат от богати семейства-бащата на Баррет лекар-патолог на Гилмор биолог-професор на Мейсън
    бизнесмен на Раит -биохимик.На Уотърс баща му е убит на фронта но майка му е била комунистка...Учили са разни работи
    ....та от средна / заможна класа.Затова се и отчуждават от публиката която не е била за "тях".Аристократи отвсякъде-а сравни ги с происхода и статуса на пролетарските/плебеи от Стоунс,Битълс,Сабат,Зепелин,Клептън и т.н. и т.н. и т.н.Как
    няма да се отчуждят?Интересно е че бащите им (Баррет Гилмор ,Уотърс ) умират .....млади и това не е без значение.
    Но наркотици-не са взимали само Баррет психостимуланти но това не се брои за дрога
    отърс

  21. 21 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    До коментар [#18] от "happymimi":

    Dosta добре е концерта. Едно към едно с ЦДтата. Има малко политически моменти на стената през почивката но е приемливо. Гласа на Роджър е добре, поне беше преди 2 години. И другите музиканти са добри. Най-после успяха да направят солото на Гилмор на Comfortably numb.
    Tova е концерт за слушане. Дано няма много "металурзи" които да куфеят непрекъснато. ПФ не обичат много такава публика.
    Дано времето да е чудесно и да се изкефите. Аз съм им ходил на 4 концерта и преживяването беше "религиозно" за мене. Жалко че тази ера отмина ... като младостта ми.

    California Über Alles
  22. 22 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2059 Неутрално

    До коментар [#14] от "Pontif":

    Напълно подкрепям този коментар! Хората се развиват, едни деградират, други се усъвършенстват. В интерес на истината Роджър Уотърс не се идентифицира с Пинк Флойд и определено си струва да се види на живо, а не в тежка книга с картинки.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  23. 23 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#21:"Pontif"]ПФ не обичат много такава публика.[/quote]

    [quote#20:"the_fat"]Затова се и отчуждават от публиката която не е била за "тях".Аристократи отвсякъде[/quote]

    Не съм се интересувала от подробности около ПФ, но тази поза за 'отчуждаването от публиката', докато в същото време търсят начини за да привличат вниманието на същата тази публика, както и да увеличават продажбите на билети и албуми, ми се струва доста лицемерна и по-скоро маркетингов трик; без грам 'аристократизъм', бих казала.

  24. 24 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Весело

    [quote#22:"etty1"]Роджър Уотърс не се идентифицира с Пинк Флойд и определено си струва да се види на живо, а не в тежка книга с картинки. [/quote]

    Хм, той не би се зарадвал на коментара ти, защото 'тежка книжка с картинки' 'тежка сметка в банка' прави.

  25. 25 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2059 Весело

    До коментар [#24] от "princess_x":

    Без да подценявам merchandising-а дори тук, мисля, че Роджър Уотърс ще преживее някак по-слабите продажби на този продукт. Имах предвид, че най-евтините билети са 65 лв и при всяко положение си струват повече.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  26. 26 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    До коментар [#25] от "etty1":

    Сигурно е така.

  27. 27 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    До коментар [#6] от "the_fat":

    Стената може и да се води солов проект на Роджър Уотърс, но както един КАОС илюстрира цветно, липсата на останалите ПФ гении - в моите очи специално на Гилмър - би била катастрофална за проекта.

    В това отношение за мен Стената просто няма как да не е ПФ продукт.

    И всеки, слушал вариации без солата на Гилмър ще си сложи грях на душата ако твърди друго.

    Стената *е* Пинк Флойд, не Роджър Уотърс.

    Уважавам правото ти да си на друго мнение...белким ти уважиш и моето

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  28. 28 Профил на blackboard
    blackboard
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#27] от "Боби Колев":
    Абсолютно си прав!
    Дори и почеркът(стилът) на Роджър Уотърс да е най-силен в албумите (Animals,The Wall,The Final Cut).
    За мен всички те са албуми на Пинк Флойд!

    Концерта,ще е много добър!
    Който има желание и възможност да отиде!

    Ако тръпката я има--ще се почувствате добре...

    Ако отивате само да кажете след това,че сте били на концерт
    на басиста най-великата група на всички времена......



  29. 29 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#27] от "Боби Колев":

    Здравей Боби.Разбира се че уважавам твоето мнение-за теб Стената е ПФ за мен (като цял-концептуален албум както всички след The Dark Side...) не е.Историята на албума е че притиснати от финасови обстоятелства е трябвало да се направи бързо някакъв печеливш продукт.Уотърс е имал много партитури готови за негов соло проект-някъде около
    30-40 парчета ,от които Боб Езрин сглобява албума.Самият Уотърс го е замислил като соло албум но както по горе писах се е решило да го представят като албум на ПФ-за да може да бъде продаден по добре.В албума фигурира името на Рик Райт но де факто той не свири а свири друг студиен музикант
    (името му не си спомням но и не се и споменава и в обложката на албума ....след обед ще го намеря) и името на Мейсън не се споменава...Солата на Гилмор..да така е това е саунда на ПФ
    а не механичните жуженета,шумолене,мучене,блеене и т.н. звукове които Уотърс измисля и внедрява в парчетата.Нямам време сега да ти отговоря по подробно..след обед ще се опитам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK