"Цветът на хамелеона" е българският фаворит за "Оскар"

Руши Видинлиев в кадър от филма

© http://www.facebook.com/CvetatNaHameleona

Руши Видинлиев в кадър от филма



Цветът на хамелеона" на режисьора Емил Христов с участието на Руши Видинлиев и Ирена Милянкова е българското предложение за номинация за "Оскар" в категорията за най-добър филм, обяви Националният филмов център. Всяка година държави от цял свят изпращат най-представителния си филм за оценка от екипа на академията.


Изборът е очакван, като се има предвид, че в края на май черната комедия по романа "Цинкограф" на Владислав Тодоров завоюва наградите за най-добър филм, режисьорски дебют, сценарий, звук, костюми, сценография, актьор в главна роля и поддържаща женска роля (Светлана Янчева). Продукцията също така е носител на награда "Златна роза".


"Цветът на хамелеона" получи позитивни отзиви и на международните си представяния. Те започнаха с премиера на кинофестивала в Торонто, а по-късно беше прожектиран по фестивали в Гърция, Индия, Швеция, както и в САЩ като част от програмата в Палм спрингс и в Музея на модерното изкуство в Ню Йорк. В България филмът направи премиерата си на "София филм фест" и тръгна по кината през април.




"Филмът се движи между гротеска и драма, комедия и психотрилър. Може би го направих такъв, тъй като имах чувството, че това е моят първи и последен филм, все пак не съм трениран да ставам режисьор. Поех проекта заради молба от дългогодишен приятел и доста глупаво се съгласих", заяви през ноември режисьорът Емил Христов пред "Дневник". Досега той беше по-известен с операторската си работа по филми като "Фатална нежност", "Дзифт", "Шивачки", Love.net, "Стъпки в пясъка" и "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде". С дебюта си 57-годишният Христов влезе в класация на сп. "Варайъти" за десетте най-обещаващи европейски режисьори. "Филмът е изключително различен от всичко останало. Тази различност се дължи на пълната ми некомпетентност в режисурата."


Миналата година изборът на Националния филмов център падна върху "Кецове".


"Цветът на хамелеона" разказва героя на Видинлиев, Батко Стаменов, който идва от разрушено семейство и е вербуван от ДС като студент. Разочарован от хората, за които работи, той започва да изгражда свои планове за разузнаване, с което напълно обърква плановете на агентите. С малки роли във филма участват още Руси Чанев, Самуел Финци, Деян Донков, Леонид Йовчев, Христо Гърбов, Касиел Ноа-Ашер.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Филмът е добър, дано да бъде оценен.
    Успех!

  2. 2 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 479 Неутрално

    единственият български филм (от последните 25 години), който не разочарова е Мисия Лондон.
    всичко останало е под нивото на Дунава!
    Не е чудно, че са изпратили великата тъпня Кецове за номинация, чудно е как не го беше срам режисьора да копира буквално финала на Телма и Луиз? За кой се пимисли?


  3. 3 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#2] от "ana_ni":

    Не бих изключила дори и Мисия-та...

  4. 4 Профил на Горбачов
    Горбачов
    Рейтинг: 583 Неутрално

    от това заглавие човек остава с впечатление, че българите очакват да спечели оскар. а той просто е филмът, който оценяваме най-високо, макар и да не вярваме, че има шансове да спечели нещо

    Горбачов
  5. 5 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#2:"ana_ni"]единственият български филм (от последните 25 години), който не разочарова е Мисия Лондон.[/quote]

    Не съм съгласна! Книгата е в пъти по-добра.
    Предпочитам "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде". Не гледах "Цветът на хамелеона", но ще го направя и пожелавам успех на екипа!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  6. 6 Профил на vicada
    vicada
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#2] от "ana_ni":

    Въобще не съм съгласен. Мисия Лондон беше поредния филм на тема "вижте колко сме прости и как се излагаме пред чужденците". Омръзнаха ми тези сценарии вече.

  7. 7 Профил на Elena Dimitrova
    Elena Dimitrova
    Рейтинг: 644 Неутрално

    "Мисия Лондон" не ми хареса.Успех на "Цветът на хемелеона".

    4itatel
  8. 8 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#6] от "vicada":

    Да, разбирам...... На вас вероятно ви се гледат филми на тема "вижте колко сме умни и колко ни се възхищават на това чужденците"

    Ами... няма такъв филм

  9. 9 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 996 Весело

    О, аз бях влюбена в Руши Виденлиев едно време.

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  10. 10 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2000 Весело

    До коментар [#8] от "Митев":

    Да разбирам ли, че харесваш "Мисия Лондон"?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  11. 11 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 996 Весело

    [quote#0:"Цветът на хамелеона"]Руши Виденлиев: Ние сме отдел по тънката част[/quote]

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  12. 12 Профил на пиленце
    пиленце
    Рейтинг: 996 Неутрално

    [quote#5:"etty1"]Книгата е в пъти по-добра. [/quote]
    Книгата е добра, но е тъжна и в доста песимистични краски за нашата съдба като човеци.

    виртуалният бизнесмен ми е пратил ЛС със следния текст: От virakocha днес, 21:59 еби си путката майна, дръвник
  13. 13 Профил на fany_shanell
    fany_shanell
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "ana_ni":

    Не съм гледала "Кецове", но "Мисия Лондон" определено е № 1 в едно - класация за провал на българското филмово изкуство!

  14. 14 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#10] от "etty1":

    Даже не го догледах! Когато четох книгата, която иначе също не ми допадна, защото е адски елементарна, оцених че има потенциал за филмиране. Разбира се за лек, забавен, развлекателен и самоироничен филм. Иронията във филма обаче липсва, на нейно място е сарказма и крайната хипербола. Да, знам че тези неща ги има в живота на посолствата, на емиграцията и на политиката, но е сигурно, че не са само те

    ... Но се бъзикам с колегата, защото мисленето му ми се вижда леко примитивно по отношение на изкуството. (Все пак киното нали е изкуство)...

    Не съм глаедал Хамелеона и затова не мога да се изкажа дали той заслужава да кандидатства от наша страна за Оскар. Но като гледам конкуренцията в последните години, съм сигурен, че с който и филм да се представим на комисията Оскарът ни е гарантиран. А ако все пак не дойде в България, то ще е заради световния заговор, нали знаеш

  15. 15 Профил на andiamo
    andiamo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Редно е да им пожелаем успех -
    Светът на киното е пъстър и многообразен - никой няма да ни обърне кой знае какво внимание, но това не значи че и ние трябва да се самоомаловажаваме - и без това го правим непрекъснато...

  16. 16 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    [quote#2:"ana_ni"]динственият български филм (от последните 25 години), който не разочарова е Мисия Лондон. [/quote]

    На мен не ми хареса.
    "Цветът на хамелеона" не съм го гледала, но му желая успех, макар че едва ли.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  17. 17 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#13] от "fany_shanell":

    А кецове и не ти трябва да гледаш, освен ако не си мазохист или ако нямаш желание да се убедиш в упадъка на българското кино. Този филм беше един от най-прехвалените, но моето мнение е, че е наистина дъното. Толкова тъп, та чак смешен!

  18. 18 Профил на Nach
    Nach
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Малко съм скептично настроен, но все пак успех на "Цветът на хемелеона"

  19. 19 Профил на shutosh
    shutosh
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Филмът е циничен по отношение българската ДС-действителност. Щеше да е забавно, ако ДС беше минало, а не изроден политически фактор. Изгледах го с отвращение. Видях свръхамбициозни напъни на режисьора да приложи всичко, което е видял и чул по филмите. Нека да се пробва пак, но с друга тема, с по-малко плагиатство, няма да е зле ако изрази някаква своя ценностна позиция по отношение на житейски, а не на политически факти.

  20. 20 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2000 Весело

    До коментар [#14] от "Митев":

    Да, дори само заради това, че книгата е иронична и кинематографична, за разлика от филма, който не е нито едното, нито другото (парадокс).
    Какъв филм щяхме да направим по този текст!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  21. 21 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Не съм го гледал, но се надявам да е по-добро от последните глупости, които се правят. Малко от новите български филми изобщо стават за нещо. Повечето са пълна порнография и не си заслужава загубата на време.

  22. 22 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#20] от "etty1":

    На такъв вид филми майстори са сърбите - хем се бъзикат със себе си, хем го правят с любов. У нас нещата са различни, примитивни, както вече казах. Или се самоунищожаваме, или самовеличаем - друг вариант няма. Специално в киното отдавна липсва истинското вглеждане в човека, а всичко без изключение повърхностно и със конюнктурни социални и политически препратки. Няма нищо екзистенциално, няма нищо романтично или мелодраматично, няма драми, няма комедии. Манджа с грозде!... Както правилно отбелязва [#19] "shutosh" във всеки филм авторите му винаги искат да кажат всичко, което си мислят, че имат да кажат, плагиатстват безогледни и безстилно и дори да имат някъде някакъв талант, го затрупват в дребнотемия и пустословия. А опитите им за оригиналничене почти винаги дразнят!

  23. 23 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2028 Весело

    До коментар [#21] от "groznik90":

    Ако са пълна порнография ще имат повече зрители,те и това не са.

  24. 24 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#23] от "chicago514":

    Уви, съгласен. Някои стават, има добри ленти, но повечето..... Имаме доста кадърни хора, но нещо се изродиха.

  25. 25 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#24] от "groznik90":

    Ето ти една ирония. Употребата на думата "ленти". Парадоксът е там, че тази дума навлиза в речника обретнопропорционално на използването на лента в киното

  26. 26 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 778 Неутрално
  27. 27 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#26] от "Митев":

    Изглежда зле. Дори статията да е несправедлива, не мисля, че искам да гледам това. И този път няма да вземем Оскар-а

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK