Роджър Уотърс завършва "Стената" с планове за нов соло албум

Роджър Уотърс по време на концерта си в София на 30 август

© Красимир Юскеселиев

Роджър Уотърс по време на концерта си в София на 30 август



На финала на турнето "Стената" Роджър Уотърс обяви пред Би Би Си, че следващият му ход няма да бъде припомняне на друг знаков албум на бившата си група Pink Floyd, а напълно нов проект.


"Имах няколко прозрения в последно време, за които не бих говорил сега, но със сигурност те ще дадат основата на още един албум", казва Уотърс, който по-рано този месец навърши 70 години, а на 30 август за първи път излезе пред българска публика. "Имам много конкретна идея за него и ще я преследвам. Смятам да направя поне още един албум през живота си и нямам търпение да се заема със следващия."


Това ще бъде първият самостоятелен студиен албум на бившия басист на Pink Floyd от 1992 г. Тогава той издава концептуалния Amused To Death, който следва линията на антивоенни призиви и критики към модерното западно общество, подета от периода с Pink Floyd. Преди това той издава Radio K.A.O.S (1987), чийто песни проследяват последствията от войната върху личността чрез историята на физически и психически нездравия герой Били. Първият му соло проект, The Pros and Cons of Hitch Hiking, датира от 1984 г., а в основата му стои историята за пътуване между 4:30 и 5:11 сутринта из Централна Европа. Части от него са композирани още по времето на записите на Тhe Wall (1979) и подобно на легендарния албум той е трябвало също да се превърне във филм. Въпреки че мистериозната лента е завършена, тя остава неиздадена.




През 2005 г. Уотърс издава последната си до момента самостоятелна творба – операта от три действия Ça Ira ("Има надежда" - от френски), развиваща се на фона на Френската революция.


В интервюто за Би Би Си той също изказва съжаление, че през 1985 г. се е опитва да осъди Дейвид Гилмор, Ник Мейсън и Ричард Райт за използването на името на Pink Floyd след напускането му. Впоследствие те се споразумяват групата да продължи, а бившият басист да има правото да изпълнява The Wall в целостта си и да използва по време на концертите си емблематичното надуваемо прасе от оригиналното турне към албума. Без Уотърс Pink Floyd, тогава определени от него като "изпята песен", издават още две заглавия – доминираните от Гилмор A Momentary Lapse of Reason (1987) и The Division Bell (1994).


Междувременно от турнето към The Wall остава само един концерт - в Париж на "Стад дьо Франс" на 21 септември.



Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK