Какво се случи с "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС" (разговор с Весела Казакова и Мина Милева)

Антони Траянов, Весела Казакова и Мина Милева по време на създаването на филма

© Авторите

Антони Траянов, Весела Казакова и Мина Милева по време на създаването на филма



Актрисата Весела Казакова ("Мила от Марс", "Откраднати очи") и работещата от години в Лондон като аниматор Мина Милева представиха в края на миналата година "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС", превърнал се след премиерата си на "Киномания" и представянето си на "Златен ритон" в най-коментирания български документален филм от известно време насам.


Продукцията, излизаща под знака на компанията им "Активист 38", разказва за художника и аниматор Антон Траянов (1938 – 2013, с истинско име Антони, но отхвърлено от горните етажи на студиата като "твърде италианско") и неговия огромен принос към най-популярните продукции на Доньо Донев (1929 - 2007), с когото работи в тандем в продължение на години.


"Лека нощ, деца" е сред самостоятелни проекти на Траянов, a в съвместните си изяви с Донев работят по заглавия като "Тримата глупаци", "Умно село" и "Де факто". Но както продукцията на Казакова и Милева уточнява, в историята името на Донев остава асоциирано с тези заглавия, а това на режисьорът и аниматор Траянов е познато предимно в професионалните среди. Филмът, който той успява да види в начален етап, съдържа обширни коментари от известния за студентите и колегите си просто като Чичо Тони аниматор, неговото семейство, колеги и студенти, кадри от архивите му с хиляди рисунки на популярните герои на дуото. Двете режисьорки разкриват и детайли около творческите репресии, които ДС налага, участието на Доньо Донев в службите и как героят на проекта им преподава в НБУ и НАТФИЗ, а в следващия момент е като изтрит от историята им.




"Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС" срещна негативна реакция от семейството на Доньо Донев, като дъщеря му Живка Донева дори заплаши със съд. "Ще има съд, само това ще ви кажа", каза пред "Дневник" Живка Донева и отказа по-подробен коментар върху ситуацията, за да не "прави реклама" на Весела Казакова и Мина Милева.


Анри Кулев пък се закани да махне името на Мина Милева от съвместните им проекти. От друга страна се създаде подписка в подкрепа на продукцията и "свободата на словото, изразяването и мисленето в България" пък беше започната като реакция срещу ситуацията, в която от Съюза на филмовите дейци Казакова и Милева разбират, че филмът им може да бъде спрян от възможност да кандидатства за наградите на Филмовата академия, въпреки че самата асоциацията няма правото да го направи. На страниците на вестник "Култура" документалният и анимационен режисьор Иван Танкушев, макар и смятащ, че режисьорското дуо е можело да подкрепи проекта си с повече фактология, е убеден, че действително "къртовският труд" на чичо Тони, както и много от неговите съвременници, е останал в сянка.


Но както се разбира от гледането на самия филм и изразените от Казакова и Милева мнения, целта му не е да оспори авторството на Донев, а да покаже, че Траянов е пълноправна част от успеха на съвместните им заглавия.


Освен в София, "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС", направи премиера и в Пловдив. Авторките му подготвят и версия за участие по международни фестивали, а междувременно имат и идеи за следващия си филм, с който ще се потопят още по-дълбоко в годините на социализма и неговите последствия.


Филмът все още може да се гледа в Евросинема.


Училата при Траянов Мина Милева и Весела Казакова разказват повече около последните събития пред "Дневник" и за филма като разкриващ често потъващата в сянка роля на аниматора:


Антони Траянов в кадър от документалния филм за него.

© Авторите

Антони Траянов в кадър от документалния филм за него.


Върнахте се от премиера в Пловдив. Какви бяха реакциите към филма там след всичко, което се изговори за него покрай прожекциите в София?


Мина Милева: Имахме чудесна пресконференция с много силни "защитници" и въобще интелигентни хора, които проявиха интерес към това, което сме направили.


Весела Казакова: Клуб "Петното" беше пълен и изглежда, че в Пловдив филмът ще върви много добре. Дори голяма част от зрителите споделиха, че на следващите прожекции ще доведат приятели и ще го гледат пак.


А усещате ли, че публиката на филма се дели на защитници и обвиняващи, или по-скоро разбрали и неразбрали идеята?


Милева: За него мненията варират между "за" и "против", без средно положение.


Казакова: Интересно е, че в Пловдив чух мнение как филмът реабилитира не само чичо Тони, а и Доньо Донев. Продължаваме да отстояваме позицията си, че единственото, което искаме да кажем е, че Антони Траянов не трябва да бъде изтикван в ъгъла, където години наред е бил. Приносът му към анимационните филми, които засягаме, е безспорен. Той е бил и все още е определян като "техническо лице" от хора, които надали разбират много от анимация. Направихме и този филм, за да се види каква е всъщност работата на един аниматор и колко тя е значима.


Какво се случи с "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС" (разговор с Весела Казакова и Мина Милева)

© Авторите


А като казахте, че е "изтикван в ъгъла" - доколко чичо Тони е бил изтикван и доколко сам не е търсил признание за труда си?


Милева: И второто е вярно. Той е много скромен, истински интелектуалец и артист. Това, което открихме с този филм е, че той всъщност е искал да излезе на светло, да бъде признат. Имаше определени неща, които смятахме за компрометиращи, а той държеше да ги сложим. Колкото и да е деликатен и благороден, все пак искаше да изкаже своята позиция.


Казакова: Всичко във филма преминава през хумора и шегите, но и през една особена тъга и мълчание. Той не казва нищо директно, не обвинява когото и да било, но усещаш огорчение в думите му. Има една реплика "А те правят кино за народа", която изрича по адрес на филма, който започва да се снима за строежа на Японския хотел (бел. авт. сега "Кемпински-Зографски"), където самият той работи за известно време. Киното се е правило за народа, но тези, които са правили киното, много не им е пукало за народа. При него болката, позицията и насмешката се смесват.


Публика на различни възрасти по време на представянето на филма в Пловдив

© Авторите

Публика на различни възрасти по време на представянето на филма в Пловдив


Имаше ли някакви последствия след участието на Весела Казакова в БНТ, където вашите гледни точки се сблъскаха с тези на засегнатите?


Милева: Две статии във вестник "168 часа" (и двете изразяващи позицията на семействата на Доньо Донев и Тодор Динов, чиято дъщеря също смята, че е дискредитиран във филма – бел.авт.). Изявихме желание да отговорим на тях, но ни се обади журналистка с много странни въпроси, които нямаха общо с филма (цитира по лист със записани на ръка въпроси) - какви картини имал, дали бил продавал филмите на Доньо Донев, дали собственият му архив от рисунки е наистина негов и дали е изнесен извън България, как твърдим, че Донев е агент на ДС без да сме гледали досието му, а всъщност ние сме го виждали и може да бъде видяно от всеки със заявка в службата по досиетата. Приемаме го като реакция от "атакуващия лагер" и решихме да не отговаряме на подобни въпроси. Не е вярно и това, че не сме се допитвали до семейството  му за използваните кадри във филма ни. А в него е неговият зет Настимир Цачев, както и негови ученици, които дават баланс в историята. Направен е реверанс към всички и няма място за нападки. Между другото, Министерството на културата установи, че няма нередности, свързани с филма ни.


Казакова: Явно има журналисти, които не са го гледали и са съсредоточени върху скандала, вместо върху темите, които искаме да изведем напред. Твърдеше се, че и във филма казваме, че Антоний Траянов е "баща на Тримата глупаци" - ние никъде не споменаваме такова нещо. Авторът е Доньо Донев, аниматорът е Антоний Траянов, не сме оспорвали това. Донев има своето безспорно място, те двамата са работели в творчески тандем, става въпрос за сътворчество. Намирам и за пълен абсурд той да е продавал техни филми от свое име при положение, че ми е казвал как не е получавал авторски приходи от продажбата им в чужбина. Но не искахме да се задълбочаваме в подобни теми – кой какви пари е взимал. Нашата цел е да покажем колосалната работа на Антоний Траянов, работата с учениците му и неговата велика анимация.


Милева: Но е факт, че той е взимал обидно малко пари от авторски права. Ние бяхме свидетели как му дадоха 2,47 лв. от някакви миниатюрни проценти. А те са такива, тъй като аниматорът не се води автор, а примерно операторът е вписан като такъв.


Казакова: Години наред всъщност аниматорите в България се борят да бъдат признати за автори, подобно на режисьорите, сценаристите, операторите, композиторите.


Милева: Вероятно се създаде напрежение в киногилдията около филма, тъй като се видя колко недооценена роля има аниматорът. Казано на шега, като че ли се превърнахме в някакъв Робин Худ за тези хора.


Във филма има един недотам изяснен момент – как се получава така, че чичо Тони е преподавал четири години в НАТФИЗ, има мнения от негови студенти, а завеждащият катедра "Анимация" проф. Димитър Томов твърди, че това никога не се е случвало?


Казакова: Този въпрос е като за отделен филм. Част от цялата обърканост на ситуацията...


Милева: Това не е неизяснен момент, а търсена драматургия на абсурда. Ние отидохме и проверихме, че неговото име не присъства в учебния отдел.


Не съществуват ли подписи по студентски книжки?


Милева: Не, тъй като неговите часове бяха нещо като свободноизбираеми лекции. Не е имало изпити при него. Бяха много специфични лекции и реално там научавахме как действително една идея може да бъде реализирана.


Съществуват данни, че му е плащано за тези занятия, но няма договори или поне не са намерени засега. Той е бил уволнен поради липса на висше образование, което е в реда на нещата, но цялата ситуация, в която се отрича, че е преподавал, е срамна. Изглежда, че е опит на Академията "да запази авторитета" си като каже, че подобни "незаслужили личности без образование" са провеждали занятия в нея, а студентите да ги обичат. А случаят с чичо Тони е точно такъв – с харизмата си той увличаше всички и това като че ли породи ревност в другите преподаватели. Подобно нещо става и в НБУ, където дори и сред преместване на часовете му късно вечер, студентите пак са идвали.


Казакова: Той изключително много е и помагал студенти да участват по фестивали, да им показва как определени неща се правят от собствените си архиви.


Милева: И съвсем нормално такива хора са предпочитани от студентите, вместо тези, които се карат и твърдят, че от теб нищо не може да стане. Как от А се стига до Б в анимацията беше нещо, което само той можеше да каже.


Казакова: С "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС" ние заставаме зад всички аниматори. Те са като актьорите в игралните филми, но ако трябва да сравнявам моя труд като актриса е нищо в сравнение с това, което правят аниматорите. Ако режисьорите смятат, че могат да се оправят сами, нека да опитат.


Милева: Съществува и един по-голям фактор в отношенията между аниматор и режисьор. По време на тоталитарния режим аниматорът беше считан за слуга на режисьора, като тази съветска система на разпределянето на ролите е най-силна в България, по-силна от всички балкански и други страни от региона. А примерно в Лондон, където работя, режисьорът и аниматорът не са рязко отделени една от друга длъжности. И аниматорите режисират, и режисьорът анимира.


Кадър от "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС", в който се вижда апартамента на Антони Траянов

© Авторите

Кадър от "Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС", в който се вижда апартамента на Антони Траянов


А как Антони Траянов реагира на идеята, че ще правите филм за него?


Милева: Той само това и чакаше! Живееше в последните години с усещането, че трябва да бъде реабилитиран като творец. Имаше ни тотално доверие, може би защото като ми е преподавал и знае кое как ще направя и как ще го монтирам после.


Казакова: Чичо Тони е всъщност най-добрият актьор, когото познавам. Не поглежда в камерата, не се притеснява как изглежда, дали е обръснат или дали му е оцапана блузата. Обичам такива хора като него, такива в които няма суета. Беше приятно, но и сложно, тъй като той искаше да каже много неща, преминаваше от тема в тема. Когато разказваше за годините си като работник на Японския хотел, просто падахме от смях, при него не се забелязва никакво усилие да се прави на интересен.


Очакват ли се участия на филма по европейските фестивали?


Милева: Той засяга въпроси на местно ниво, така че не знам дали ще бъде припознат от чужда аудитория, но от друга страна засяга универсални теми. Показвали сме на чужденци и като цяло разбират за какво става въпрос, други казват, че нещата в него са твърде нюансирани и по-лозунгово трябва да се заяви за какво става въпрос...


Казакова: ...да има петолъчка, някой марш, повече клишета може би. Западът е свикнал, че ако има комунизъм, трябва да има манифестация. И като цяло мръсотия, проститутки, наркомани, щом ще се говори за Източна Европа. Чичо Тони като франкофон, който си пие кафето сред картините вкъщи, е малко нетипичен.


Смятате ли да разгърнете проекта към повече от филм – примерно изложба с неговите рисунки?


Милева: Това може да се инициира единствено от неговото семейство. Като наследници те притежават неговия архив. Това, което ние можем да направим, е да пуснем онлайн лекциите, които снимахме в НАТФИЗ, както и една в Дома на киното. Със сигурност ще е много полезно за всички, които се занимават с анимация.


Вече имате ли планове за следващия си филм?


Казакова: Да, работим по него и то от доста време. В него разглеждаме социализма в различни аспекти, как се възприема на Запад и тук. В момента е модерно да си антикапиталист и това се случва докато тук все още има незараснали рани от комунизма. Няма да бъде основан на една история, както настоящия, но ще съдържа лични разкази. Един артистичен поглед върху това как страхът да се говори за тези времена още присъства.


А защо все още присъства?


Казакова: Защото трудно се артикулира. Младите хора могат да говорят каквото си поискат, но други хора все още не усещат тази свобода. Понякога трябва много време, за да могат палачът и жертвата да започнат да си говорят. А и като народ сме страхливи, пазим си това, което сме изградили.


Милева: Макар че не сме изградили нищо. В България напоследък не тече мисъл и всичко е хаос. Един немски професор по психология, д-р Хамбургер, е казал, че 25 години е нужно, за да се осъществи една цялостна обществена промяна. И в момента като че ли няма накъде да отидем, освен да говорим за нещата възможно най-открито. А както писа Джеки Стоев в един имейл в наша защита покрай казусите с филма за чичо Тони: "За да се затвори една страница, тя първо трябва да отвори."


Зависи и колко ти е натоварена семейната среда. Аз примерно съм от семейство на човек, пратен в Белене. На всички до девето коляно ни е казано много да не се обаждаме и да внимаваме какво говорим. В училище ми беше казвано как съм враг на народа заради дядо ми, беше вписвано по дневници. Така, че филмът, който правим сега ще бъде по-есеистичен филм. Заснели сме много безумни неща, например фестивал на марксизма във Великобритания и въобще различни позиции.


Казакова: В хода на снимане на следващия филм ми направи и впечатление как хората в други държави могат с часове да разискват една тема, докато не стигнат до решение или някакъв извод. Тук няма такова нещо и имам усещането, че все още не сме узряли, за да говорим за проблемите си на професионално, а не на емоционално ниво.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на victor troska
    victor troska
    Рейтинг: 661 Неутрално

    бре, по описанието звучи като нещо, което може да се гледа.

    Ако имате 5 лева, Костов може да открадне от вас 6 лева.Костов е откраднал целия свят 5 пъти, като два от тях от самия себе си.
  2. 2 Профил на zapp
    zapp
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Браво на авторките!!!Ако се опитваме да напишем истинската история на времето и хората, може някой ден наистина да сме доволни от заобикалящия ни свят. Говоря за нормалните хора, а не за измекярите чийто истинкт е с подлост и раболепие да се докопат до власт и пари.Т.е. те трябва да са в миманса.Засега е обратно.А се чудим защо нищо не става.Как да стане, това не е природно явление, а колективни усилия за промяна...

  3. 3 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 388 Любопитно

    Добре звучи. Те такива документални филми ми се гледат. Дано да ги пуснат по няколко пъти, че да ги засече човек.

  4. 4 Профил на Frank Zappa
    Frank Zappa
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    "... Това не е неизяснен момент, а търсена драматургия на абсурда ..."

    Целият материал показва, че ДС все още се опитва да пише сценарийте...

    Филмът е обещаващ! Браво на авторите за смелостта!

    Кандидат за член на ПП Четвърти километър
  5. 5 Профил на Johnnie
    Johnnie
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ако Доньо Донев беше творец, никога нямаше да стане доносник... Чрез сътрудничеството си с ДС, той сам е избрал като какъв да бъде запомнен...

    -Тате, какво трябва да продаваш за да си купуваш скъпи коли, яхти, хотели? -Родината, сине, родината...
  6. 6 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 980 Неутрално

    "хората в други държави могат с часове да разискват една тема, докато не стигнат до решение или някакъв извод. Тук няма такова нещо и имам усещането, че все още не сме узряли, за да говорим за проблемите си на професионално, а не на емоционално ниво." - попадение в десетката!

    Истината ни прави свободни.
  7. 7 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4859 Неутрално

    Повече съм склонен да повярвам на тезата на авторите на филма, познавайки живота от онези времена.

    klimentm
  8. 8 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Гледах филма, когато го прожектираха в кино "Одеон".
    Чудесен филм. Браво на авторките.
    Препоръчвам го горещо.
    В описанието си на така наречения социализъм у нас той се нарежда редом с филмите на Атанас Киряков - "Горяни", който вече е пуснат в YOU TUBE
    http://eureconciliation.wordpress.com/2012/02/08/bulgarian-documentary-goryani-2011-reveals-bulgarians-resistance-against-communism/

    The best way out is always through Robert Frost
  9. 9 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Браво на авторките! Има ли начин да го качат някъде, дори срещу абонамент - за да може и извън България да се гледа?

  10. 10 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Препоръчвам на авторките, както и на участниците във форума, които имат съответните компютърни умения да пуснат филма в YOU TUBE
    по този начин той ще стане достъпен за по-голям брой зрители. Особено за онези от тях, които са в чужбина.
    така се е случило с "Горяни".
    Ето линка за него:

    http://www.youtube.com/watch?v=2Snwv053Uik

    The best way out is always through Robert Frost
  11. 11 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#9] от "ladinn":

    Мислили сме едно и също, а постингите ни са с разлика от една минута.
    Много полезно ще бъде пускането на филма в YOU TUBE
    Атанас Киряков спомена, че неговият филм е бил пуснат в Мрежата без самият АК да знае и той е научил за това много по-късно.
    Аз лично получих линка към този филм от българин, който живее и работи в Щаятите.

    The best way out is always through Robert Frost
  12. 12 Профил на ladinn
    ladinn
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#10] от "Realistka":

    Да, точно така гледах "Горяни", такива документални филми трябва да се разпространяват по всички възможни канали. Защото комунистите удобничко си замитат всичката мръсотия под килимчето и сред нас, младите, за гадостите им знаят само тези, чиито семейства са директно засегнати. Колкото повече се говори и се вдига шум около тези въпроси, толкова по-добре! Трябва да не забравяме колко животи унищожиха и с колко хора се подиграваха - и продължават да го правят, съпроводено с нагли усмивчици

  13. 13 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#12] от "ladinn":
    [quote#12:"ladinn"]Защото комунистите удобничко си замитат всичката мръсотия под килимчето и сред нас, младите, за гадостите им знаят само тези, чиито семейства са директно засегнати. [/quote]
    Това е така. Но засегнати бяха всички целият български народ беше засегнат. За съжаление засегнатите от тези диви процеси, които са от моето поколение, в голямата си част не участват в дискусии в Мрежата. поради което младите не са информирани.
    Ако ви разкажа живота само на моето семейство - това е цял роман.
    Те затова комунистите във форума не могат да ме траят. Защото аз знам много неща и освен това не лъжа.


    The best way out is always through Robert Frost
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2397 Весело

    "" Обичам такива хора като него,
    такива в които няма суета. ""
    ==============================

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Неинформираността на младите обяснява защо темата за гей-двойката набра вече 48 реплики, докато тази тема само 14 .

    The best way out is always through Robert Frost
  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    До коментар [#15] от "Realistka":

    За тях комунизма е имагинерно понятие , не са му сърбали попарата .
    А за "копчетата" те са в момента в развитие , модно е !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Малко извън темата, но напоследък, като видя човек с мустак нищо хубаво не ми идва на ум.

  18. 18 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Браво на авторките смели жени. Трябва повече факти и документи да се публикуват за да знае подрастващото бъдеще на България какво е било и да си прави хубаво сметките какво искат да стане и как да живеят.
    Когато разказвам някои истории и случки ме гледат и слушат много внимателно а когато им покажа някои безспорни документи направо ахват.
    Дъртите партийци и ДС ченгета им промиват мозъка но те седят и слушат само защото са им дядовци или някакви роднини а иначе са много разбиращи и си го претеглят през техния кантар но са малко такива повечето са чалготеките и мутризацията.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  19. 19 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Браво,момичета!Не сте от удобните,а това ми харесва!

    4itatel
  20. 20 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1892 Неутрално

    До коментар [#13] от "Realistka":Г-жо , не бяха комунисти . Бяха обикновени мръсници, но говоренето по комунистически , тупането по гърдите колко са верни на Партия, носеше преки облаги. Същата пасмина сега са демократи и уверено ни води накъдето им е добре на тях.
    Докато не разберем ,че въпросът не е дали са или не са , няма отърване.
    Преровиха кредитните милионери . От 3600 броя четирима се оказаха от ДС. Всички викнаха :" Уууууу". А останалите ?
    Стефан Цанев има израз ,че най-големият грях на комунизма ,че съсипаха характера на народа .Превърнаха го в сган от клепачи , подмазвачи .
    И на мен ми бяха вързали една тенекия на опашката и цял живот я влачих и тя дрънчеше от където минех. Но личния ми малшанс не желая да прхвърлям на държавата да го реши. Пък и няма за кога. А и няма смисъл - не могат да ми върнат изгубеното.

  21. 21 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Умни и талантливи млади жени! А Антони Траянов явно е бил много стойностна и интересна личност (Бог да го прости!), бих гледала филма.

    'Let light surround you' Dream Theater
  22. 22 Профил на finlip
    finlip
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Голямо Браво на авторките!
    Чичо Тони е изключителен ЧОВЕК който заслужава тази реабилитация.

  23. 23 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Този материал показва как по един кротък и интелигентен начин могат да се кажат страшни истини.
    Успех на авторите на филма!

  24. 24 Профил на v.kazakov
    v.kazakov
    Рейтинг: 5 Гневно

    "Милева: Съществува и един по-голям фактор в отношенията между аниматор и режисьор. По време на тоталитарния режим аниматорът беше считан за слуга на режисьора, като тази съветска система на разпределянето на ролите е най-силна в България, по-силна от всички балкански и други страни от региона..."

    ГЛУПОСТИ!! Аз съм аниматор и режисьор, работил с Тони Траянов и Доньо Донев по това време, те ми бяха близки приятели и няма да допустна да се подиграват с паметте им и всичко, което сме правили. Тези нахални побъркани жени лъжат. Аниматора и режисьори работеха заедно, даже режисьорите чакаха на опашка да се освободят дадени аниматори, за да работят по техния филм.

    Драги читатели, вие мислите, че щом филма се представя за "документален", значи всичко в него е вярно? Е, това е голямата манипулация, почти нищо вярно няма в него, освен че Тони беше голям аниматор. Няма репресии, няма война между аниматори и режисьори, няма ДС...

    Менте, дами и господа!

    Я попитайте Милева защо плюе по адрес на проф. Тодор Динов? Защото я е приел без изпити?! направо във втори курс във ВИТИЗ/НАТФИЗ?

    "Милева: Две статии във вестник "168 часа" (и двете изразяващи позицията на семействата на Доньо Донев и Тодор Динов, чиято дъщеря също смята, че е дискредитиран във филма – бел.авт.). "

    Още една лъжа, има и трета статия:
    http://www.168chasa.bg/Article.asp?ArticleId=3659164

    "Казакова: ... Младите хора могат да говорят каквото си поискат, но други хора все още не усещат тази свобода..."

    Хей, младата, лъжата и измамата не са свобода на словото и израза! Нито са гледна точка!!
    Има граници дори и за гнусната пропаганда (за това имате висока оценка!). В наказателния кодекс няма глава "каквото си поискам".

    Може би ще е чудесен жест, ако се извините на подведените зрители, преди всичко, и на семействата на Тони Траянов, Доньо Донев и Тодор Динов за всички лъжи и измищльотини по техен адрес.
    Те цял живот работиха за публиката, най-голямята ни награда беше смехът на хората в киносалона.




  25. 25 Профил на n.tzatchev
    n.tzatchev
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Този филм е заченат с ЛЪЖА и целта му не може да бъде нищо друго, освен да възвеличае ЛЪЖКИНИТЕ!
    Време е вече, след дъвкането и изплюването му в продължение на 5 месеца,обществото да разбере,че това не е документ,а грозна интерпретация на деиствителноста(инсинуация)!
    Като участник в този филм,мога да твърдя с ръка на сърцето,че моето интервю е манипулирано и не може по никакъв начин да се твърди,че балансира филма!
    Няма да коментирам повече,защото съм обещал пред себе си и кино общността,да не слизам на нивото на "любезните" авторки!
    Само ще напомня на авторките,че нямат договор с носителите на авторски права ,за използване на кадри от филмите на Доньо Донев,за което подлежат на съдебно производство!

  26. 26 Профил на babelanima
    babelanima
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Само не можах да разбера как този младеж,който е написал статията, след 30 години работа в Анимациата ме изкара Документален режисьор (с един филм) ,който се изказва вещо за анимацията без да е да е бил в този бранш. ?! Ще взема да направя и един игрален филм , че да ми отпишат напълно от тази професия, а след това младежите да правят филми за мен как всъщност всичко е било пoкрито и в действителност съм бил Анимационен режисьор !!! ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK