Астрофизик от НАСА с още трима учени тръгват по следите на древна цивилизация в Родопите

Татул

Татул

Преди 8000 години земите, които сега обитаваме, са били дом на древен народ и култура от времето преди траките с необикновени познания за Космоса и звездите. Цивилизацията, която не е познавала оръжието и в един миг просто изчезва без следа, се превръща в обект на изследване от специална международна експедиция сред каменните светилища и обсерватории в Родопите, която ще се опита да "разчете" и знаците, оставени от тях в праисторическите светилища като Баленташ, Татул и Харман Кая. Това съобщават част от поддръжниците на проучването от фондациите "Дънди Прешъс" и Credo Bonum.

Проф. Ана Радунчева от Археологическия институт към БАН, археоастраномът Робърт Бовал, геологът д-р Робърт Шок и астрофизикът от НАСА Томас Брофи са част от международнaта експедиция, която ще изследва следи от цивилизацията, населявала българските земи преди траките, в района на Източните Родопи.

През 2013 г. БНТ прави документален филм с Робърт Бовал – автор на едни от най-големите бестселъри в областта на египтологията и по-конкртено въпросите, касаещи възрастта и значението на пирамидите в Гиза и тяхната връзка с космологията, вярванията и познанията на древните хора за Вселената. Неговите книги разтърсват научните среди и стават повод редица медии като Би Би Си, National Geographic, Discovery Channel, History Channel, CNN и RAI 1 да заснемат научнопопулярни поредици, свързани с неговите открития.

Робърт Бовал

Робърт Бовал

Миналата година краткият престой на Робърт Бовал и посещението на няколко праисторически обекти в страната събуждат сериозен интерес в него. Той дори изказва предположение, че българските светилища може да са по-древни от египетските, което би могло да обърне цялостната представа за това откъде и в каква посока е тръгнало развитието на човешката цивилизация, допълват от фондацията.

Съчетанието между международно признатите Робърт Бовал, Робърт Шок и Том Брофи и българския учен проф. Ана Радунчева може да доведе до сериозни и сензационни открития.

Заедно с тях отново ще е и екип на БНТ, който ще заснеме работата на учените и ще покаже на зрителите за първи път мистериозната Каменна гора в Източните Родопи.

Документалният филм засега е с работно заглавие "По следите на древните" има шанс да предизвика и международен медиен интерес към българското древно наследство, което заема важно място в хилядолетния цивилизационен процес.

Археоастрономът Робърт Бовал (роден в Египет, но с белгийско потекло), е автор на редица бестселъри, сред които "Загадката Орион", "Пазителят на сътворението", "Египетският код", "Талисман" и т.н. Той става световноизвестен с революционната си теория за корелацията между пирамидите в платото Гиза и трите звезди в "пояса" на съзвездието Орион. Именно неговата теория дава тласък на успешното прилагане на археоастрономията в датирането на праисторически обекти, съвременното разбиране за тяхното значение и не на последно място, разкри подробности за изумителните астрономически познания на техните строители.

Робърт Шок

Робърт Шок

Геологът д-р Робърт Шок е автор на шокиращата (и до момента трудно оборима) теория за възрастта на Сфинкса. Именно той доказва, че дълбоките ерозионни следи по тялото на мегалита са следствие от дългогодишното действие на "свирепи водни потоци и обилни дъждове", а не на пустинни пясъчни ветрове. Вертикалните прорези по Сфинкса се оказват една от важните следи, които отвеждат учените до времето на Потопа, а оттам и до т.нар. в египетскта религия "Зеп тепи", или Първото време. От 1984 г. насам д-р Шок е преподавател в Бостънския университет.

Томас Брофи

Томас Брофи

Астрофизикът от НАСА д-р Томас Брофи насочва вниманието си към загадъчното плато Набта Плая в пустинята Сахара. С помощта на най-съвременните методи в компютърния анализ д-р Брофи стига до заключението, че един метър от мащаба на светилището съответства на 0,799 светлинни години в Космоса. По този начин той открива звездна карта с точно съответствие между отделните каменни блокове и техни "звездни двойници" в небето. Не по-малко интересен се оказва и релефът под светилището, скрит под 4–метров пласт пясък. Той представлява изумително точна карта на Млечния път, наблюдаван от позицията на галактическия полюс. С откритието на Томас Брофи отново възниква въпросът: Как жителите на Земята 8 500 години пр. Хр.(и дори по–рано) са знаели как изглежда Млечния път от галактическия полюс? И защо са им били нужни такива наблюдения?

Ана Радунчева

Ана Радунчева

Над 25 години проф. Ана Радунчева от Археологическия институт към БАН изследва праисторическите каменни светилища в Източните Родопи. След дългогодишна работа, в началото на 2007 година проф. Радунчева събира достатъчно доказателства, за да твърди, че скалните структури в Източните Родопи са част от културата и традициите на едно много ранно общество, което принадлежи към най-старите цивилизации от този вид. След мистериозното изчезване на тези праотци, около 2 хилядолетия по-късно там се заселват траките. На тях археологията и досега приписва почти всичко древно, открито в България.

1. 1 Профил на EU defender
    Рейтинг: 1966 Неутрално

Родопите са специално място. Който ги е пребродил, знае.

3. 3 Профил на dissident
    dissident

"Цивилизацията, която не е познавала оръжието и в един миг просто изчезва без следа"
    Лесно е да се сети човек защо е изчезнала.

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

6. 6 Профил на spiegel
    spiegel

Много интересно и обещаващо, няколко Индиана Джоунс накуп. Само дано Божидар Димитров не ги разобличи като шпиони и търсачи на нефт и газ, както направи с откривателя на останките на Титаник проф. Балард.

7. 7 Профил на n1984
    n1984

Отдавна се работи по този въпрос... Е, вече и официално. Ще чакаме...

8. 8 Профил на EU defender

[quote#5:"bluescreen"]Четох я. За разлика от тебе дето само квичиш.[/quote]

И къде видя извънземни? Човекът е АСТРОФИЗИК!!!

9. 9 Профил на Репей
    Репей

[quote#2:"bluescreen"]Дам...явно ще търсят следи от посещение на извънземни. Общо взето това се очертава. [/quote]

На Бовал са точно такива теориите - че египетската цивилизация е създадена с помощта на пришълци от Сириус.

Виж, на Робърт Шох теориите са по-силно аргуменитирани. Въз основа на ерозионната линия по Сфинкса той стига до извода, че този паметник е на възраст не 4500 г., както учи традиционната египтология, а с 3-4 хиляди години по-стар, от времето, когато районът на Гиза е бил полусавана с обилни валежи. Впрочем и Шох, и Бовал са отричани от традиционните археолози-египтолози.

Абе лошо няма, дано намерят нещо интересно, защото Бовал и Шох си имат стабилна читателска аудитория на Запад (а и у нас) и като напишат после по 1 книга, ще направят реклама на Родопите.

Тук вече банват и със задна дата: "Вашият достъп до форумите на Икономедиа е автоматично ограничен за 24 часа (до 12:05 часа на 18 Мар)."

11. 11 Профил на EU defender
    Рейтинг: 1966 Неутрално

До коментар [#10] от "bluescreen":

Къде са ти извънземните? Къде бе? Посочи в статияат къде пише, че ще търсят следи о извънземни? Това да не ти е Джуна, Ванга и Кашпировски бе

12. 12 Профил на .......
    .......

нова Царичина
    нови харчове
    нови чудесии
    .............

ако на матряла му обещаят , че нам кои си са закОпали две каруци злато и чакат да бъде открито от тези "шамани"

ще възторгва в очакване на големия келепир

След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  13. 13 Профил на Митко Василев
    Митко Василев

Направо да "попият" от драгоценния опит на българските учени и шапкари, които копаха Царичината дупка

това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  14. 14 Профил на .......
    .......

сигурно сме на първо място в света по медиуми,екстрасенси, парапсихолози , астролози и пр..Лози ,

обещаващи светли бъднини...някога , в

"бъдеще време в бъдещето"

След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  15. 15 Профил на izabell
    izabell

Много специални гости,дано има Сензация.Успех на експедицията

16. 16 Профил на zidane
    zidane

До коментар [#13] от "Митко Василев":

или да се напият по същия начин!

17. 17 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов

Дано трагедонистите не се закачат за тях,че отърване няма.

18. 18 Профил на Ivaylo Shtarbanov
    Ivaylo Shtarbanov

Дънди Прешъс прикриват търсенето на златни залежи в планината.

19. 19 Профил на GreenEyes
    GreenEyes

Освен всичко друго тези световноизвестни учени ще донесат и пари и тласък на задъхващата се от безпаричие българска археология. А това е може би най-добрата новина, поне засега.

20. 20 Профил на Радойчо
    Радойчо

Да се смееш ли, да плачеш ли?

Пред боговете и фактите мълчат.
  21. 21 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен

еха че яко

Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.

23. 23 Профил на ikar_01
    ikar_01

До коментар [#2] от "bluescreen":

За вкаменената гора чух за първи път, когато като студенти отидохме в едно момчилградско село на диалектоложка експедиция. За съжаление тогава пускаха до този район само с втори открит лист /за зоната непосредствено около границата/.

24. 24 Профил на Репей
    Репей

[quote#18:"mopper"]Дънди Прешъс прикриват търсенето на златни залежи в планината. [/quote]

Сто процента го има и този момент. Обаче немалко археологически открития са правени именно при проучване на залежи от полезни изкопаеми.

25. 25 Профил на doneva_a

26. 26 Профил на chiefwhitecloud
    chiefwhitecloud

Цветелина Бориславова (учредителка на Кредо Бонум) ще вземе хляба на Божидар Димитров ))))

27. 27 Профил на Репей
    Репей

[quote#25:"doneva_a"]Съвсем правилно Дневник са поместили "новината" в раздел "Развлечение." Няма нищо общо с науката тая глупост. [/quote]

Те така са казвали преди 140 години и за Шлимановия мерак да копае в Турция, пък той взел, че открил митичната Троя.

28. 28 Профил на doneva_a
    doneva_a

[quote#27:"Репей"]Между другото теорията на Шох за по-древната възраст на Сфинкса е "опровергавана" от египтолозите-традиционалисти с аргумента "това не може да е така, защото просто не е така и противоречи на нашите дебели книги, дето ги пишем цял живот и преписваме един от друг".[/quote]

Глупости.

Но пък винаги е забавно да гледа човек как шантави псевдонаучни теории се приемат насериозно от хора с претенции за интелигентност е начетеност.

"Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"

Желанието да открием извън земен живот и доказателството за. това че Земята е била посещавана придобиват понявга комични измерения.

30. 30 Профил на doneva_a
    doneva_a

И е доста полезно да се направи разликата между "култура" и "цивилизация" - но все пак разделът е "Развлечение", не бива да искаме твърде много както от списващите, така и от аудиторията.

"Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"

До коментар [#22] от "mad_petko":

НАСА се разхождат по Червената планета която по презумпция ви принадлежеше! Лоши хора ей!

34. 34 Профил на hhhuuunnn
    hhhuuunnn

повечето големи паметници и храмове в Египет са паметници на науката, а не на религията - религията там е късен продукт на упадъка на една неизучена още цивилизация, която е знаела за хората и за звездите дори повече, отколкото знаем днес

35. 35 Профил на Репей
    Репей

До коментар [#28] от "doneva_a":

Госпожа, аз какво говорех по-горе за аргументацията на традиционалистите "не може да е така, понеже не е така":

Hawass replied: "Of course it is not possible for one reason …. No single artifact, no single inscription, or pottery, or anything has been found until now, in any place to predate the Egyptian civilization more than 5,000 years ago."

Значи, понеже не са намерили нищо преди 3000 г. пр.Хр., или НЕ СА ПУБЛИКУВАЛИ (ОПОВЕСТИЛИ) нищо от музейните си фондове, Шох е ментарджия, а геологията е пишман наука.

36. 36 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise

До коментар [#19] от "GreenEyes":

От НАСА НЕМА ДА ВИДИТЕ И ЕДИН ЦЕНТ , ако излезе "нещо " , което да преобърне целата история на планетата надолу с краката ...

Тия от НАСА ЗА НАИВНИ ИДИОТИ ЛИ ГИ МИСЛИТЕ ?

Само гледайте и слушайте, какво ще става !

Дано не се окажа лош пророк !

37. 37 Профил на doneva_a
    doneva_a

До коментар [#35] от "Репей":

Не съм "госпожа". Вече съм "мадам"
    Майтап. Хайде сега прочети оборването на геолозите, климатолозите и пр. Гледам, ползваш английски.

38. 38 Профил на Уточнител
    Уточнител

Айдеее...Щом и Червените се надигнаха в защита на шарлатанина Бовал и "астрофизикът от НАСА"*...
    _______________________________
    *накрая ще се окаже, че нито е астрофизик, нито е от НАСА, както се случва във всички конспиративни теории

39. 39 Профил на Репей
    Репей

До коментар [#37] от "doneva_a":

Видях ги. Де факто опровержение на климатолозите в статията няма.
    Това не геолозите не е по-стабилно, цитирам:

Haloclasty is rejected as an explanation for the vertical erosion features by Schoch et al. because it doesn’t explain all the visible evidence, namely that the water erosion features are not evenly distributed, being concentrated in those areas that would have been particularly exposed to running water, whereas the haloclasty process should have operated evenly on all exposed limestone surfaces.[22] Similarly, Schoch points out that the alternative explanations do not account for the absence of similar weathering patterns on other rock surfaces in the Giza pyramid complex which were cut from the same limestone beds.

40. 40 Профил на doneva_a
    doneva_a

[quote#32:"Уточнител"]Дневник, не пишете простотии и не мътете главите на младите и наивни люде, които получават общата си култура само от Интернет. [/quote]

Мне. Нито интернет е проблем, нито възрастта. Сума ти не толкоз млади и наивни люде кълват на подобни матриали. Едно време са черпили "познания" само от книжките на фон Деникен, сега просто нямат капацитета да потърсят друго в интернет, освен сайтове в стил "Феномен." Ако човек има независимо мислене и търси повече данни, интернет е безценен - дава какво ли не като информация, ама трябва да се чете, да се анализира и да се мисли през цялото време.

41. 41 Профил на Репей
    Репей

[quote#32:"Уточнител"] самата теория не издържа на елементарна логическа интердисциплинарна проверка[/quote]

Да не те отчайвам, но точно 90% от съвременните учени отдавна не прилагат интердисциплинарния метод и са заприличали на онези спорещи духовници в двора на могулския император Акбар, които след като ги пуснали да опипат с превързани очи частите на слон, заявили, че било я палма, я питон, я нещо друго, понеже не можели да видят цялото, а само части от него със завързаните си очи.

42. 42 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise

Имаше един шарлатанин Фон Деникен - този е другият шарлатанин !

Остава да привикат и оня лудия ( не се сещам от кое родопско село беше ? ) дето намери черепа ( волски ли беше, телешки ли беше ? )))))) ) на "извънземното " и шоуто ще е пълно ))) )))

43. 43 Профил на doneva_a
    doneva_a

До коментар [#39] от "Репей":

Ама ти виждаш ли кой "оборва" контрааргументите"? Самият Шок.

44. 44 Профил на doneva_a
    doneva_a

[quote#41:"Репей"]Да не те отчайвам, но точно 90% от съвременните учени отдавна не прилагат интердисциплинарния метод[/quote]

Не се съмнявам, че щом с такава нАучна прецизност и смелост заявяваш, че "точно 90% от съвременните учени...", ще ни предложиш и съответните надеждни източници за твърдението. Нещо, различно от "учените от Магадан", надявам се.

45. 45 Профил на Репей
    Репей

До коментар [#43] от "doneva_a":

Хаха. Ами кой друг да ги обори. Нали на първо място една теория или хипотеза трябва да бъде защитена от самия неин автор.

46. 46 Профил на Репей
    Репей

До коментар [#44] от "doneva_a":

47. 47 Профил на doneva_a
    doneva_a

До коментар [#45] от "Репей":

Извинявай, ама този същия автор се занимава и с парапсихология. Логично. Приемам. Както кажеш.

48. 48 Профил на agl52316780
    agl52316780

До коментар [#3] от "dissident":

Минали са на пазарни отношения и са разчитали на невидимата ръка на пазара? Апропо тези отношения датират още от римско време, но римляните са били достатъчно умни за да не ги прилагат масово

49. 49 Профил на Репей
    Репей

До коментар [#47] от "doneva_a":

Ами и Нютон се е занимавал с кабала и езотеризъм, но днес е широко известен с ябълката, дето го е халосала по кратуната, а не с тези му занимания.

50. 50 Профил на agl52316780
    agl52316780

До коментар [#10] от "bluescreen":

51. 51 Профил на agl52316780
    agl52316780

До коментар [#34] от "hhhuuunnn":

А каква мислиш, че е тяхната причина да построят пирамидите? Религиозна или научна

52. 52 Профил на rainbou1
    rainbou1

Да питат Лили Иванова - сигурно им е пяла...

53. 53 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.

[quote#50:"agl52316780"]Като спомена за пирамидите да беше продължил и с фараони, какво е пирамидата без фараон и хилядите и ба... ъъъ строители [/quote]

Според всички ъъъъъъъъ паранормалисти фараони е нямало когато са строени пирамидите.

54. 54 Профил на doneva_a
    doneva_a

[quote#46:"Репей"]Знаеш ли например, че родните историци-средновековници от десетилетия вече почти НЕ РАБОТЯТ директно с извори, а преписват Васил Златарски, който е писал преди близо век.[/quote]

55. 55 Профил на roum
    roum

Успех на експедицията! С нетърпение, след това, ще очаквам публикации на всеки /или заедно/ на безспорните световни имена!

56. 56 Профил на Репей
    Репей

[quote#54:"doneva_a"]Ама разбира се, автохтонната теория сега ще бъде "доказана". Как не се сетих по-рано. [/quote]

Мадам, говоря ти за извори за периода 9-10 век например, а не за щуротиите, че траките били българи или обратното.

57. 57 Профил на hhhuuunnn
    hhhuuunnn

До коментар [#49] от "Репей":

кабалата и езотеризмът са дали доста добра научна подготовка на Нютон - именно в езотеричните знания и в Кабала се е съдържала по негово време базата данни на древното познание, което Църквата се е опитвала по онова време да крие, унищожава или неглижира; впрочем неглижирането на непознати за някои културни паметници именно на познанието, каквито са религиозните съчинения на големите световни религии, продължава сред по-непросветените и днес

58. 58 Профил на Репей
    Репей

До коментар [#57] от "hhhuuunnn":

Ами "тъмната страна" на Нютон е най-интересната всъщност.

59. 59 Профил на hhhuuunnn
    hhhuuunnn

До коментар [#51] от "agl52316780":

пирамидите със сигурност са били обсерватории, вероятно и лечебници, вероятно и нещо като електроцентрали - но да се спекулира какво точно е лежало в центъра на интереса на тази култура от гледна точка на нашите схващания е опасно и нелепо; със сигурност обаче не са религиозни паметници - ма то до ден днешен думата "нетер", която египтяните са използвали като обозначение за човешки състояния, се превежда като "бог" или "богове" - много удобно за една все още религиозна култура, каквато е нашата. В която дори науката има днес по-скоро религиозен статус.

60. 60 Профил на hhhuuunnn
    hhhuuunnn

иначе думата пирамида - огън в средата от гръцки - е не съвсем неточен превод на оригиналната дума Пер-Нетер - дом на Нетер. Нетер е понятие, което най-точно следва да се преведе като човешко състояние, но в някакъв смисъл е и животът и природата изобщо. Впрочем, точно от там идва и думата Натура - природа - в европейските езици. Та от думата за пирамида можем да съдим донякъде и за функциите на тези съоръжения - те са били нещо като институти за познанието на човека и на природата. Не точно университети - за това си има дуга дума в египетския и от тогавашните университети са произлезли по-късно храмовете, а пирамидите НЕ са храмове.

61. 61 Профил на Svetlocherno
    Svetlocherno

Феномен - колкото по-силно зависи всекиднения ни живот от научни постижения, толкова по-масова и популярна става псевдонауката. Пазете интелекта си, пазете децата си и приятелите си от нея.

За който се интересува от въпроса, горещо препоръчвам Карл Сейгън - ето две препратки (български и английски издания)

1996 - The Demon-Haunted World: Science as a Candle in the Dark. Ballantine Books, March 1996, ISBN 0-345-40946-9, 480 pgs

Сейгън, Карл. Свят, населен с демони. София, Бард, 2009. ISBN 9789546550125. с. 512.

Щеше да е доста полезно някой да покаже снимки и малко обяснения за вкаменената гора между Биволяне и Татул, която наистина е невероятна. Или да покаже препратка от една сериозна статия (ако въобще има такава) за археологическите останки в района. Желая успех на "експедицията" и им препоръчвам да споделят изводите си едва след като споделят сериозни доказателства в тяхна подрепа.

62. 62 Профил на n1984
    n1984

[quote#32:"Уточнител"]ЕДИН СЪВЕТ към по-младите читатели,[/quote]

Много харесвам следния афоризъм "Умните съвети са кратки."

63. 63 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise

До коментар [#55] от "roum":

Абе направо им дай номера и си чакай на телефона !

Възможно е и по водомера лично Бовал да Ти се обади.. ))

)))))

64. 64 Профил на man_un
    man_un

Не само у нас, а и по цял свят има хипотези, а някъде са намерени артефакти за древни цивилизации- преди маите, инките, египтяните, траките. става дума за периоди от преди 11-12 х. години. Например потопа и Атлантида. Легендите говорят, че по това време е имало развити цивилизации. Данни обаче няма. Има легенди. Едната е залата на познанието под Сфинкса, която още не е открита. Другата е у нас, наводнена пещера май в Странджа, не помня, дето никой не смее да припари. Аз си мисля друго. Развита цивилизация няма начин да не изобрети пластмасата. А такова нещо не е открито. Никъде.

До коментар [#31] от "doneva_a":

66. 66 Профил на Chavo64
    Chavo64

Е сега яко ядосаха създателите на света, НЕ на вселената всъщност -македоноидите.

chavo64
  67. 67 Профил на oex13531876
    oex13531876

"Дънди прешъс" имат нещо друго на ум. Нещо "прешъс"...

68. 68 Профил на gaudien
    gaudien

Българската земя е люлка на европейската цивилизация

69. 69 Профил на Kamen Kozarev
    Kamen Kozarev

Ето инфо за този Брофи - толкова е "от" НАСА колкото и аз

До коментар [#57] от "hhhuuunnn":

Не забравяй че е бил дълбоко религиозен и е казал че в откритите от него закони вижда само още едно доказателство за могъществото на създдателя. Астрологията е била модерна тогав и се занимавал по скоро като хоби.

71. 71 Профил на galio
    galio

До коментар [#56] от "Репей":

Естествено че са. Всички други тези са напълно абсурдни.

Тука се вихри хейт в чутовни размери, чак се изнанадАх, Ако да съм обръгнал.

72. 72 Профил на galio
    galio

[quote#64:"man_un"]Развита цивилизация няма начин да не изобрети пластмасата.[/quote]

И за какво им е? То същото може да се върши с натурални разни полимери, които да си гният по обичайни я начин.

И въобще може доста да се спекулира по темата.

Ако не беше толкова силно петролното лоби, може и и ние нямаше да плзвам пластмаса в съшите размери.

73. 73 Профил на materazzi
    materazzi

Поне пишете имената на местностите правилно - "Белинташ"!!!

74. 74 Профил на Уточнител
    Уточнител

ДНЕВНИК, не пишете простотии и не мътете главите на младите и наивни люде, с конспиративните теории на разни измамници.
    Теорията на Шок е отдавна оборена от сериозната наука. Бовал пък е един високоинтелигентин мистификатор и шарлатанин, автор на безумни теории. Тези, които са в неговата компания, не са много по-различни. Цялата работа е свързана най-вече с Финикийските знаци. Бовал отдавна е станал милионер с неговите "бестселъри", любимо четиво на изкукали бабички и обсебени фенове на конспиративните теории.
    Затова
    ЕДИН СЪВЕТ към по-младите читатели, как да разпознават подобни конспиративните теории:
    Много е просто - когато се направи анализ на една теория и се установи, че:
    фактите предложени, като опорни точки на структурата на теорията,
    или липсват и са неоткриваеми в разполагаемата от човечеството база данни, или са различни от описаните в теорията, или просто са измислени от авторите, а самата теория не издържа на елементарна логическа интердисциплинарна проверка, то е ясно, че имаме работа с Конспиративна теория - невярна теоретична конструкция, която не издържа фактологическа, логическа и/или опитна проверка. Създателите на такива теории са САМО ДВА ВИДОВЕ: 1. Болни мозъци, повече или по-малко увредени, които дават полет на ирационалните си възгледи с цел задоволяване на собственото си его и на месианските си възгледи.
    2. Меркантилни типове, чиято цел е главно придобиване на презрения метал и понякога, в по-малка степен, задоволяване на собственото си его и на месианските си възгледи.
    Последователите и читателите пък на конспиративните теории са обикновено хора от първата категория.

истината е по-важна от честта на Великая Россия

До коментар [#74] от "Уточнител":

Същото се отнася и за книги от рода на "Как да успеем в живота" " Как да спечелим много пари или приятели и прочие глупости .
    Подобни фантасмагорий като горната се възприемат много . Руските сайтове за книги са пълни с подобни глупости.Хората наистина взеха да бъркат действителното с желаното.

76. 76 Профил на Уточнител

77. 77 Профил на hartofilax
    hartofilax

Въпросните "учени" са станали за посмешище в цял свят! Това не изобщо не ги интересува и продължава да бълват бълнуванията си и правят $$$$ от продажби на фантасмагориите си.

78. 78 Профил на Уточнител
    Уточнител

ЕДИНСТВЕНО ЧОВЕШКАТА ГЛУПОСТ СЪЗДАВА ПОДХОДЯЩА АНАЛОГИЯ ЗА ПОНЯТИЕТО "БЕЗКРАЙНОСТ"*

В подобен аспект може де се разглеждат знаменитите думи на Ян Хус, изречени на кладата:
    "O, sancta Simplicitas!"**
    __________________
    * казано е от великия мъдър народ: „Omnium malorum stultitia est mater“
    **тук е интересно да се знае поводът, по който са произнесени - единствено това дава ключът към разбирането на израза, в неговата всеобхватна обобщаваща гениалност

79. 79 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

Подобни теории, а и по-екзотични, можеш да чуеш на килограм в някой Starbucks, тук в Ню Йорк, но най-вече във far out Калифорния. Американецът е много податлив към подобни небивалици. Има цяла развита култура и немалко люде подхранващи я със статии, книги, видео, конференции и панаири, като някои от производителите стават и милионери в процеса, така както си произвеждат продуктите със съмнителната интелектуална валидност. Не случайно американската, е най-религиозната нация на планетата. В общество като нашето, обаче, пазарът, а не интелектуалната валидност, е царят и щом има купувачи, продаващият несмасленото, е победителят, не тънкият интелектуалец с дълбоките аргументи. Нещо повече, купувачите на дивотията са винаги повече, нежели малцината елитарни й отрицатели. Какво, за чалгата ли да напомням? Пусни си Coast to Coast AM на Art Bell или отвори rense.com и ще се наслушаш до насита на какво ли не безумно. В повечето случаи, обидно за интелекта бръщолевене. Цялата тази култура, очаквано, има един общ привкус на нещо несериозно, по-скоро за пошло забавление, отколкото за в работа да ти оформи мирогледа. Спорадично BBC или CNN може да споменат нещо от това, пътьом, пак за забавление, но то няма да заеме място в стандартната литература, цитирана от учени или ползвана из колежите. И 5% истина да има в тези упражнения по най-често фриволни спекулации, които някои намират за забавни, тя няма да намери място в зоната на научност.

От друга страна е онова, което носи гордо елитарният етикет на истинска наука и се приема сериозно от обществото. Как обаче едното успява да са социализира и да минава за сериозна наука пред обществото, докато другото, подобно на описаното горе в статията, си остава просто част от информационния шум в обществото, подобно на "откритията" на Божидар Димитров на костички от светец? Отговорът е напълно еднозначен -- за да бъде обявена една научна претенция за истинска наука, тя трябва непременно да бъде публикувана в рецензируемо (peer-reviewed) научно списание. И тук започват истинските проблеми. За да се признае от света не само като легитимна наука, а като голямо научно постижение, то трябва да бъде публикувано не просто в peer-reviewed journal, а този journal непременно трябва да е Nature. Разбира се, всяка дисциплина си има специализирано списание-флагман (във физиката това е Physical Review Letters, но и Science и PNAS). Крайната санкция на Nature, обаче, е без конкурент. Nature е непреодолимият световен диктатор, определящ какво е и какво не е наука. То е крайният пристан, финалният арбитър в светв нв науката. Няма на света научно списание, да не говорим за научен институт или дружество, което би си позволило научна политика, в разрес с тази на Nature, особено в точните науки. Тъкмо точните науки се счита, че изпълняват цялостно критериите на научния метод, за разлика от науките, предмет на настоящата статия, при които, поради същността им, същностни елементи от научния метод е невъзможно да се приложат -- например, времето не може да се върне назад, за да се извършат контролирани лабораторни експерименти, изисквани от научния метод, за да се приемат хипотезите за валидни и те да се превърнат в теории.

И така, накратко, малко е да се каже, че значението на Nature за обществото е огромно. То е доминиращо и определя до дъно идеологията, мирогледът, политиките, насоките на мислене и развитие на народите в планетарен мащаб. Няма друг център, който да държи юздите на обществото в най-висшите му предприятия, по-висшестоящ от Nature. Без съмнение, Nature си има и лейтенанти, подобни на Kavli Foundation, инфилтрирала академиите от Вашингтон, през Лондон и Париж, та до Москва и Пекин. Kavli Foundation е израз на норвежките кралски амбиции някак да засенчат шведските с нобеловите им награди. Има и Edge Foundation, и Perimеter Institute, и неориентирани момченца-милиардери, така възлюблени от някои форумци в една друга тема. Над всичко обаче е Nature -- командният пункт на научните идеолози в света.

И сега, след всичко гореказано, относно научната йерархия и контрол, идва най-изумителното, а то е щутгартският контрол над Nature. Щутгарт of all places? Защо не? Едни, и те с германски корен, до днес командват велика Британия, нищо че се прекръстили, за да не боде английски очи, на Windsor.

Georg von Holtzbrinck Publishing Group е частният холдинг, който притежава и контролира Macmillan и съответно Nature Publishing Group. Частна, семейна, компания означава, че акциите ѝ не се търгуват публично на борсата. Публичните отчети за дейността й са само колкото да не е без хич. Секретността е пълна и повсеместна. Кой пие, кой плаща знае само Господ и двамата (полусестра и полубрат), съсобственици на контролния пакет семейни акции. Нещо подобно е и New York Times, където тайният контрол над проповядваните политики никога не може да излезе извън баби, лели и всякакви роднини на Sulzberger. И New York Times обаче най-безпрекословно следва партийната линия, зададена от Nature в науката, а и не само там. Изумително. Дневнят ред на света се задава от Щутгарт, от една частна компания, основана от член на нацистката партия, с изчистен имидж досущ по тертипа на разни наши гоцєта, работеща напълно на тъмно, без обществото да има възможност да упражни какъвто и да е контрол над нея. При това, тя, с двата-трите милиарда долара, даже не е и от най-богатите компании и едва ли присъства сред първите 100 в Amerca's Largest Private Companies на Forbes или Fortune (между другото, само преди няколко дни се случи необяснимото -- Forbes беше превзет от китайците; флагманът на американската корпоративна мисъл, превзет от китайци; какво става с тоя свят?)

Ама, имало редактори, имало установена процедура. Нека онзи, който бърбори подобни наивности, да ги бръщолеви някъде другаде, пред някой с минимален опит, особено не пред такъв, който е имал неудоволствието да бъде потопен в ледената атмосфера на семинар, да речем, в катедрата по физика на Columbia U., където някой Уайнбърг или Салам следи много внимателно да не вземе да се пръкне някоя свежа идея, противоречаща на тъпотията приета за партийна линия. Младият професор знае, че барем десет са се наредили на опашка да му заемат мястото, а навън е студено. Академична свобода, my ass.

Някои се оплакват, че им били горили книгите. В случая не само за горене, а изобщо за публикуване на книга, която да ти изгорят на кладата, та да те направят герой, не може и дума да става.

Лечението на тази драматична болест е само едно -- ти, този, който милее за истината в науката, за научния метод, ти сам някак трябва да станеш милиардер, та чрез членството ти в разни частни клубове и общества, да изкупиш по вътрешен начин the culprit (както Holtzbrinck изкупува Macmillan) и да възстановиш честните и почтени стандарти в науката. Без страх. Защото, подобна активност, даже и като собственик, ще ти донесе синхронизиран отлив от рекламодатели, редактори ще те напуснат en bloc и софистицирано рейдърство ще те залее от всички страни. Даже премахването на чалгата чрез изкупуване на всичките й бизнеси и изхвърлянето им на боклука, ще ти причини житейски трудности, камо ли опит да преобърнеш света на науката. Този, който успее да се пребори с многоглавата тайна змия на съвременната организирана глупост в науката, ще е героят, не опортюниста нобелов лауреат или онзи, който е готов да потвърждава теория, за която няма и представа, само и само тази му готовност да му носи трохи под формата на грант (чул съм лично подобна готовност, изразена от български пофесори).

Нека любещите да отричат конспирациите бръщолевят колкото си искат, че светът не се движел от нелегални, безпринципни шайки. Те ги отричат, защото са любители и на това да си затварят очите пред фактите, даже и фактите да им крещят в лицето. Така е по-лесно и по-полезно за джоба. Опортюнизмът е винаги по-изгоден, особено за интелектуалния роб.

Истината обаче е зла и грозна. Не е случайно това, че светът вече повече от век е под игото на малоумна crackpot наука. Особено физиката, следвана от всичко останало. Даже загриженият за младите @Уточнител, ако наистина държи на истината, няма как да не забележи, че фундаментите на съвременната теоретична физика не издържат на теста по точки, който е дал.

Поправянето на изключително корумпираната същност на съвременната наука трябва да бъде първа точка в приоритетите на обществото -- преди здравеопазване, пенсионна система, да не говорим за образование. Икономически климат, работни места, бюджети, партийни боричкания, избори и всичко останало е второстепенно пред невероятната идеологическа катастрофа, пред която са изправили обществото същностно порочни тайни командири на науката, за които валидният аргумент, коректната логика, е последното, с което бнха се съобразили. Вредите за обществото са каквито са за човешкия организъм тайни убийци като диабетът. Подлото подкопаване на интелектуалния елит, разстроен от някакъв специално пазен от държавата, тайно действащ икономически елит, организираното объркване и безпътица на интелектуалния елит, води надолу до разпад и объркване на цялото общество. Истинското решение, изложено по-горе, е трудно. За някои може да изглежда и невъзможно. Самото му идентифициране, в резултат на дълъг житейски опит и системно наблюдение, е една първа стъпка, която едва ли би била последна, пред решения да не се примирява с разрушителното корумпирано статукво във висшите сфери на човешка дейност.

80. 80 Профил на hhhuuunnn
    hhhuuunnn

До коментар [#79] от "bryghtlyght":

благодаря за мнението - точно това е, за което казвах, че е религиозна култура все още нашата - догмите се определят от няколко центъра и това изобщо не е конспирация; хубавото е, че с времето влиянието им намалява, макар точно сега, от 20-на години насам - да сме в нещо като леко ледников период

81. 81 Профил на Николай Николов
    Николай Николов

Без да съм археолог или историк тази компания не ми внушава доверие. Апропо, че някой работи в престижна институция като НАСА не е гаранция, че е с всичкия си. В Кеймбридж има един физик, който на младини направил много впечатляваща работа, но през последните 20 години основно се занимава с теория, че материята имала памет. Не са го уволнили (има tenure), но е станал за смях и като цяло май всеки страни от него. Има и една, която се води професор по психоанализа (преди 35-40 години психоанализата явно се е водила за наука) и май само я чакат да се пенсионира за да заличат срама от тази шарлатания.

Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  82. 82 Профил на dr_t
    dr_t

И ние можем нещо на света да покажем...

83. 83 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#81] от "Николай Николов":

Вероятно имаш пред вид Брайън Джозефсън. Така както Кавендишката лаборатория, в която е той, е била преместена от традиционната си сграда в самия Кеймбриджски университет в запокитена сред царевичака полубарака, току-до гордо възправилия се център на момчето с пари, но без образование Бил Гейтс, така физиката на 20-ти век се превръща в интелектуалното просякинче на академията. Защо му се сърдят на Джозефсън за изследванията на паранормалното и телепатията, основано на квантовомеханични представи? Квантовомеханичните представи сами по себе си са налудничави и нефизични и такъв като Джозефсън, приел ги насериозно, трябва да бъде посрещнат с фанфари от адвокатите на подобни куку-представи. Ако въпросните наистина считат, че възгледите на Джозефсън са налудничави, то самите те трябва да си посипят главите с пепел, защото Нобеловият лауреат Джозефсън (Josephson Junction) не прави нищо повече от това коректно да прилага подобни нефизични представи, като да са най-чиста проба израз на реални явления.

Да не говорим, че не Нобелов лауреат да си, а само най-обикновен професор да са те назначили, с какво ще се занимаваш зависи единствено от теб и от никой друг. Не е университетът или кой да е друг този, който ще ти определя научната тематика. Друг е въпросът, че ако нещото, което си обявил за своя научна тематика, е тъпо, то си е за твоя сметка.

Така за негова сметка си остана на Лайнъс Полинг нелепите му занимания с ефектите от свръхдози на Витамин С. Не е медик, защо му трябваше изобщо? Да не говорим за голямата вреда, която нанесе на химията с първата си Нобелова награда, пробутваща орбиталите като някакъв реален феномен. И втората му Нобелова награда -- тази за мир -- и тя беше му беше присъдена през сила.

Та, да се върнем на квантовата механика. Да се занимаваш с квантова механика, все едно, че описва реални физични явления, е нещо тъпо, но не така е възприемана днес въпросната механика в университетите. Тъкмо напротив. Занимаващите се с нея се имат за нещо голямо и специално. Всуе е това им чувство, ако наистина считат коректно прилагащия я Джозефсън за crackpot. Жалка, объркана картина е физиката днес и за оправянето ѝ съвсем не трябва да се започне от гонене на Джозефсън от университета. Човекът си върви по стандартите и какво да прави като така излиза, ако си верен на господстващата партийна линия. Имах един брилянтен колега, лека му пръст, с когото си деляхме лекциите по една дисциплина, та той най-убедено си се занимаваше с mind-matter interactions, основани на най-легитимна квантова механика. Обсъждали сме ги неведнъж на редовните ни срещи в Бруклин и винаги ставаше ясно, че, ако наистина си се оплел да вярваш във физичността на квантовата механика, подобно взимодействие си е най-тривиално следствие от тази механика. Затова, който иска да не се разделя с ума си, нека стои далеч от натрапените днешни безумия, за които Джозефсън не е от най-големите виновници.

84. 84 Профил на dedo pepo
    dedo pepo

Почва се с едни намерения,постепенно се долавят други и се завършва със съвсем различни.
    Във всички случаи Родопите предоставят много.
    Дано журналистите следят и ни информират.

85. 85 Профил на dedo pepo
    dedo pepo

Започва се с едни намерения,в последствие се долавят други,а може да се приключи със съвсем различни.
    Във всички случаи Родопите предлагат много.
    Надявам се журналистите да ни осведомяват.

86. 86 Профил на princess_x
    princess_x

[quote#46:"Репей"]В хуманитарните среди ситуацията е точно такава, както ти я описах - 90%. Айде, 80%. [/quote]

Ех, хайде сега, откъде ги вадиш тези проценти?! Личи си, че изобщо не си запознат - точно сближаването между различни дисциплини, особено с невро-науките, е последната тенденция в хуманитарните среди и това е съвсем логично.

87. 87 Профил на Chicho Bore
    Chicho Bore

До коментар [#18] от "mopper":

ммда Дънди Прешъс е един от най-големите крадци!

Гане, ако на Вуте му е добре и Ти ще си щастлив!
  88. 88 Профил на hhhuuunnn
    hhhuuunnn

това, че квантовата механика е шарлатания, е интересно мнение, само не е добре да се внушава, че е масово прието сред физиците, щото вече става съмнително и заприличва не на мнение, а на страстна религиозна вяра

89. 89 Профил на Николай Николов
    Николай Николов

До коментар [#83] от "bryghtlyght": Не съм физик и не мога да коментирам Джозефсън. Явно си е заслужил tenure-а. В крайна сметка е един от малкото живи Нобелови лауреати в Кеймбридж. Но твърденията му за "памет на материала" и по-конкретно на водата са дискредитирани. Има си цяла статия в Уикипедия с подробности по темата: http://en.wikipedia.org/wiki/Water_memory.

Мисълта ми беше, че това, че някой работи в престижна институция не е гаранция за добро душевно здраве. То цял филм направиха за друг Нобелов лауреат с такъв проблем.

Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  90. 90 Профил на princess_x
    princess_x

Аз отдавна престанах да имам довереие на всякакви новини за археологически разкрития у нас и съм убедена, че и в този случай се залага повече на сензацията, отколкото на стремежа да се направят наистина задълбочени научни изследвания. Преди време един мой ентусиазиран познат ми препоръча някаква книга от български историк, която уж доказвала връзката ни с Атлантида - ами то си беше чиста фантастика, даже не и 'научна'; нямаше нито една бележка, нито една референция, нито едно заглавие като библиография. Но за съжаление, публиката предпочита да се поддаде на въздействието на евтината сензация и вярва на какво ли не.

91. 91 Профил на ahasver
    ahasver

До коментар [#28] от "doneva_a":Снимката не е добра . Дадена е в контражур и не личи добре повърхността на фигурата. Сфинксът не е граден , а е издялан в скалите, които очевидно са доста меки. Определянето му 2500 години преди Христа значи ,че е 1000 г. след първата голяма пирамида на Джосер. Там , където го праща американският "специалист " в Египет е имало само полудиви племена. Нахалство е да продаваш краставици на египетските спецове дето четат стиховете на фараоните. Но да им имам самочувствието на американците. !

92. 92 Профил на ahasver
    ahasver

До коментар [#32] от "Уточнител":Преди тях имаше един Деникен който продаде доста книжки. Пишеше за една веранда в Баалбек която била стартова площадка за космоса. А всъщност основата на храм на Юпитер .
    Балард също потроши доста пари на ЦРУ вероятно и файдата беше една чиния от пясъчник ! , която лежала от 10 000 години на морското дъно без да я покрият утайки .

93. 93 Профил на ahasver
    ahasver

До коментар [#35] от "Репей":Явно е ,че си много далече не само от геологията ,но и въобще от науката.

94. 94 Профил на ahasver
    ahasver

До коментар [#39] от "Репей":Няма по-голям специалист от този ,който е прочел само една книга !

95. 95 Профил на ahasver
    ahasver

До коментар [#44] от "doneva_a":Мадам , работил съм с учени от Магадан ! Доста различно е от шоуто на Слави. Колима е прочут златоносен район , а Камчатка е световен вулканоложки полигон.

96. 96 Профил на ahasver
    ahasver

До коментар [#79] от "bryghtlyght":Гледах вече три-четири документални филма по Хистори за разни откачалки които ходиха да търсят ноевия ковчег на арарат. Един беше набедил една седиментна гънка във вулканския комплекс , а друг ме убеждаваше ,че вулканската скала може да замества дървото . Не да го изгаря , а да повтаря формата му. Било дърво , станало скала.
    Загубих два часа да следя пътуването на друг глупак който също твърдеше ,че древните маи плували чак до остров Хуан Фернандес на 5000 км.

97. 97 Профил на ahasver
    ahasver

Що се отнася до Каменната гора , тя вероятно няма нищо обща с цивилизацията. Има един геоложки процес при катагенезата когато силициев двуокис замества дървесината на погребаните дървета. Подобна имаше и някъде по Струма.

98. 98 Профил на Уточнител

Едно уточнение
    Истински вярващия християнин няма нищо общо с конспиративните теории.Вярващите християни в Америка и феновете на конспиративните теории там са две различни групи. Затова и в обществения морал там господстват християнските принципи, а всякакви други възгледи имат пълна свобода на изказ, но са в периферията на обществения живот и до голяма степен маргинализирани: социализъм, комунизъм, окултизъм, конспиративните теории т.н.
    А иначе Църквата винаги е била против всякакви форми на окултизъм и суеверие

истината е по-важна от честта на Великая Россия

До коментар [#83] от "bryghtlyght":

Знаеш ли нещо за Франк Типлер и неговата"Физика на безсмъртието" ?

100. 100 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#89] от "Николай Николов":

Надценяваш значението на tenure. Като се подпишат осемнайсетина професори в отворено писмо срещу теб, единият от които е Нобелов лауреат, както се подписаха срещу John Bockris в Texas A&M, нито tenure-то ти ще те спаси, нито голямата ти международна известност и авторитет. Tenure има по-скоро профсъюзен отенък и е вид job scheme.

Относно пък Жак Бенвенисти, въпросът не би бил изобщо в радара на професионалния учен, ако не беше фактът, че за английската кралица хомеопатията е медицината и за целта тя винаги пътува с набор хомеопатични лекарства в куфарче. John Maddox, главният редактор на Nature тогава, като верен неин поданик, нямаше как да не удостои въпросът с внимание, но едно такова внимание от особен вид. Maddox например покани неграмотни клоуни като Randi, чието амплоа се състои в това да вади зайци от шапки и си устрои хубав цирк, за свое и на редакцията удоволствие, за сметка на властимащата баба. Джозефсън, пък, както вече казах, прилага теоретичен квантовомеханичен подход, съгласно който подобни щуротии са възможни. Така че не го слагай Джозефсън при Жак Бенвенисти, а го сложи, пак казвам, при други едни объркани хора, за които всичко, което квантовата механика предскаже, е физически реално. Не, не е. Въпреки широко разпространеното мнение, че е, към което се придържа и Джозефсън. И друг път съм казвал -- квантовата механика е недобре разбрана класическа механика и основните ѝ ефекти или присъстват в класическата физика, или са пълни глупости, без връзка с реалността. Едни такива глупотевини, идващи от квантовата механика, са любовта на живота при Джозефсън. Няма даже смисъл да се коментират. Спасението е да се загърби квантовата механика и силите да се посветят на изясняване и развитие на понятията в класическата механика. При Бенвенисти пък иде реч за напълно малоумно експериментално изследване, каквото аз, например, даже не бих си направил труда да коментирам, камо ли да проследявам как е протекло възпроизвеждането му.