Хуманоиден робот посреща клиентите в японски универсален магазин

Хуманоидният робот Аико е облечен в традиционно японско облекло

© Associated Press

Хуманоидният робот Аико е облечен в традиционно японско облекло



Японският хуманоиден робот Аико Чихира е назначена за рецепционист в японски универсален магазин. Сред задълженията й е да поздравява клиентите на магазина и да ги упътва, когато имат нужда, пише "Ройтерс".


Андроидът е създаден от мултинационалната корпорация "Тошиба" през 2014 г., а вчера е бил първият му работен ден. Аико ще стои на рецепцията до следващия вторник, а след това ще бъде преместена на седмия етаж на магазина.


Аико Чихира говори японски, може да мига, да си отваря устата и може да бъде програмирана да говори и на други езици, сред които китайски и езикът на глухонемите.




От "Тошиба" смятат, че ще е хубаво, ако Аико говори и китайски, защото в бъдеще клиентите сами ще идват при нея и ще търсят помощта й.


43 двигателя помагат на робота да се движи, но той още не е програмиран да приема въпроси или оплаквания на клиентите на търговския обект.


Това не е първият робот, създаден за работа с клиенти. В началото на годината андроидите "Нао" на компанията "Софтбанк" бяха назначени в най-голямата японска банка "Токио-Мицубиши-Ю Еф Джей", за да съпровождат клиентите до банкомата и до апарата за обмяна на чужда валута.


Най-старата информационна агенция Associated Press също се е възползвала от развитието на технологиите. Тя използва роботи на компанията Automated Insights, които пишат статии, свързани с финансовите резултати на различни компании.


Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK