Филмът "Виктория" на Майя Виткова ще бъде разпростаняван в САЩ от Big World Pictures

Кадър от "Виктория" на Майя Виткова.

© Димитър Варийски, https://www.facebook.com/pages/VIKTORIA-the-film/

Кадър от "Виктория" на Майя Виткова.



Филмът "Виктория" на Майя Виткова беше избран за разпространение в САЩ от компанията Big World Pictures от Бруклин, Ню Йорк, съобщава The Hollywood Reporter.


Лентата направи премиерата си на фестивала Sundance, представи страната на редица международни кинофоруми и взе три престижни награди.


Това е едва вторият български филм, който е закупен за дистрибуция в САЩ през последните 30 години.




Освен на Sundance филмът до момента е бил представен и на редица други събития в САЩ като AFI Fest, SIFF, Chicago и RiverRun.


Филмът проследява три поколения жени през последните години на комунистическата епоха в България и ранните години на демокрацията.


Става дума за "едноименната героиня, родена в края на комунизма и обявена за "бебе на десетилетието", тъй като се ражда... без пъп", разказват създателите, за прехода и за отношенията между дъщеря и майка, която преди време се е зарекла да не ражда дете, докато в страната властва тоталитаризъм.


Филмът на Майя Виткова беше първото българско участие в конкурсната програма на престижния фестивал за независимо кино Sundance и успех сред критиката. От премиерата си там през 2014 г. той е получил три награди – Голямата награда Breaking Waves от най-значимия унгарски кинофестивал 21st Titanic International Film Festival, наградата на младежкото жури (Youth Jury Award) на фестивала 7th OFF PLUS CAMERA Internatonal Festival Of Independent Film в Краков и Специалната награда на журито, връчвана от компанията HBO от водещия румънски фестивал 13thTransilvania Internaitonal Film Festival през юни.


Джонатан Хауъл, директор в Big World Pictures, каза за филма, че той е "много личен и едновременно универсален, демонстрирайки естествен усет към всички елементи от процеса на правенето на филми".


Виткова е заявила пред изданието, че е развълнувана, че филмът ще бъде разпространяван в САЩ, като добави, че това е "вторият български филм с дистрибуция там през последните 30 години", след като "Урокът" на Кристина Грозева и Петър Вълчанов  бе избран от компанията Film Movement след фестивала в Торонто.


Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 910 Неутрално
  2. 2 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    [quote#1:"SSS"]Няма да го гледам. [/quote]
    ОК.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7830 Неутрално

    Поздравления за авторите.

  4. 4 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    Непременно ще го гледам.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  5. 5 Профил на Nikolay Stoyanov
    Nikolay Stoyanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "SSS":

    Направо ти завиждам, аз се излъгах да го гледам и няма кой да ми върне тези 2 часа от живота...

  6. 6 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 458 Любопитно

    За мен е малко смущаващо фамилното име Виткова, но искрено желая успех на филма!

  7. 7 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 458 Весело

    [quote#1:"SSS"]Няма да го гледам.[/quote]
    Ку щеш

  8. 8 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#6] от "Peter Stoychev":

    Филмът е доста по-важен от името.

  9. 9 Профил на shepprd
    shepprd
    Рейтинг: 233 Весело

    И още нещо... Филма не съм го гледала но се сетих за оня виц за принца който имал гайка на пъпа. Тая история кога ще я филмират? :Д

  10. 10 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Филми като "Урокът" и "Виктория" трябва да се видят.Уникални са!

    Tony
  11. 11 Профил на Безспорна точка
    Безспорна точка
    Рейтинг: 233 Любопитно

    А кой е третият филм, разпространяван в САЩ преди 30 години? Може би "Хан Аспарух"?

  12. 12 Профил на Безспорна точка
    Безспорна точка
    Рейтинг: 233 Весело

    [quote#6:"Peter Stoychev"]За мен е малко смущаващо фамилното име Виткова,[/quote]
    Заради Мимито, или заради Хиподила?

  13. 13 Профил на _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    _tsiki_ (otvratitelen nov sait)
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Хмм. Последния български филм който гледах е рапсодия в бяло през 2002ра и този ще е следващият.

  14. 14 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#5:"fny51366640"]Направо ти завиждам, аз се излъгах да го гледам и няма кой да ми върне тези 2 часа от живота...[/quote]

    Филмът очевидно има одобрението на критиката, а разпространение по кина в Америка е нещо, което със сигурност предполага някакви достойнства. Просто има филми за масовата публика (т.нар. холивудски) и има елитарни филми (не за елитите, а за публика, която търси в киното нещо повече от птосто екранизация на литературата). Елитарните филми са по-трудно смилаеми и изискват повече усилие от страна на зрителя. Хората трябва да си дават сметка за това, когато сипят жестоки критики към някой филм и когато изобщо гледат филми. Ако имаш вкус само за холивудски филми, няма никакъв смисъл да се мъчиш с другите - резултатът ще е винаги "2 часа, загубени от живота".

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  15. 15 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#14] от "stupid_american":

    По принцип е вярно, че някои филми изискват по-активно възприемане от зрителите, но е неуместно да се поставя Виктория в тази категория. Това че български зрители не го одобряват, не означава, че не го разбират, а точно обратното - те са живели по времето, когато уж се развива действието и мнго добре знаят каква е била действителността. На тях не могат да бъдат пробутани витковите измишльотини, като на незнаещата американска публика, която го възприема за екзотична чисто-историческа монета.

  16. 16 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#15] от "princess_x":

    Един игрален филм не е длъжен да дава реалистична репрезантация на историческата реалност. Това е художествено произведение, не документален филм. Именно това имах предвид - след като имате друг тип критерии, просто не се захващайте с елитарното кино. Не го гледайте.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  17. 17 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#16] от "stupid_american":

    Пак да повторя: Виктория НЕ Е 'елитарно' кино!

  18. 18 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#17] от "princess_x":


    [quote#17:"princess_x"]Пак да повторя: Виктория НЕ Е 'елитарно' кино![/quote]

    Защо така смяташ?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  19. 19 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    По принцип изобщо не смятам, че съществуват 'елитарни' филми, изкуство и.т.н.
    Има добри, големи, качествени, както и лоши, слаби, посредствени филми и произведения на изкуството. Има комерсиални филми и такива, които не се стремят да привличат публиката с евтини трикове, а изразяват безкомпромисно виждането и идеите на създателите си. Виктория е по-скоро от филмите, които се стремят да се харесат (и продадат) на Западната публика. Както виждаме, постигнал е целта, с която е бил направен. Но това не го прави голям или 'елитарен' филм.

  20. 20 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#16:"stupid_american"]Един игрален филм не е длъжен да дава реалистична репрезантация на историческата реалност.[/quote]

    Така е, но все пак трябва да притежава някаква истинност, а от Виктория струи изкуственост и фалш, независимо от това дали и как отразява конкретната историческа действителност.

  21. 21 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#19] от "princess_x":


    [quote#19:"princess_x"]По принцип изобщо не смятам, че съществуват 'елитарни' филми, изкуство и.т.н. [/quote]

    Може би с това трябваше да започнеш. Еми...киното е изкуство, в което всеки може да си направи собствени критерии. Все пак, критиците и до ден днешен правят разлика между т.нар. art-house филми и mainstream. Разбира се, границата е плаваща. От това, което виждам на трейлъра, Виктория ми прилича на art-house филм. Това и разбирам под "елитарен".

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  22. 22 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1303 Весело

    [quote#21:"stupid_american"]критиците и до ден днешен правят разлика между т.нар. art-house филми и mainstream. [/quote]

    Презирам го това разграничаване.
    Съвсем сериозно.

  23. 23 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Много ме впечетли дискусията между ступид_американ и принцес_екс. Аз лично съм съгласен, че има две крайности мейнстрийм и арт-хауз. Има и пътища по средата. Всеки творец сам избира къде да си позиционира филма. Аз не харесвам двете крайности и просто не гледам филми, претендиращи да са твърде много арт или касови блокбъстъти.
    В Българската реалност обаче не само че не гледам филми, претендиращи да са "арт", но направо ги ненавиждам и се дразня от съществуването им. Защото за да направиш такъв филм, трябва да имаш база за това, да си натрупал опит, самочувствие и авторитет. Не съм гледал този филм и се страхувам, че ако го гледам, ще откача.

  24. 24 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#22] от "princess_x":

    [quote#22:"princess_x"]Презирам го това разграничаване. [/quote]

    Педантично погледнато, всяко разграничение поставя рамки, но като цяло това разграничение, което очевидно и критиците използват, е повече полезно, отколкото вредно. Това разграничаване е много наложително за всеки един зрител да си избистри какво точно търси в един филм. Българското кино страда най-много от невъзможността на хората да направят разликата, понеже българските филми, в духа на европейските, са традиционно артистични. Примерно, оплакването от това, че били мудни, ми е винаги смешно. Ами да - мудни са, понеже тоя тип филми са мудни. За който не му харесва, има и Fast and Furious.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  25. 25 Профил на Nikolay Stoyanov
    Nikolay Stoyanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "stupid_american":

    Предлагам след като гледаш филма да напишеш твоето мнение, за да го сравним с мнението на тези, които сме ги гледали.

    п.п. Спойлер Алерт: Частта с "дъжд от мляко" ме довърши, едва останах до края на прожекцията и съжалявам, че не бях от тези в залата, които се изнесоха навреме.

  26. 26 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#25] от "fny51366640":

    Разбирам. А как си обясняваш участието на Сънденс? В смисъл, хората там нищо не разбират или...?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  27. 27 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#25] от "fny51366640":

    Между другото, във филмът "Магнолия" на Пол Томас Андресън, с участието на сума ти известни актьори, вали дъжд от жаби. Филмът като изкуство също има своите метафорични израни средства и само по себе си "дъжд от мляко" на мен не ми звучи като нещо задължително лошо. Аз затова казах - който търси репрезентация на реалността и съди един филм по това, може би е редно да се насочи към друг тип филми.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  28. 28 Профил на Nikolay Stoyanov
    Nikolay Stoyanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "stupid_american":

    Учаситето в Сънденс не мога да си го обясня... може да са се пробвали да участват и поради липса на конкуренция да са ги номинирали за нещо. Атмосферата на филма ми напомня за един друг също толкова култов БГ филм, който не искам да си спомням, но ми е оставил траен негативет отпечатък в съзнанието - "Обърната елха". Всъщност ти гледа ли филма, или просто се радваш че БГ филм има престижна награда? Аз лично не искам с подобни филми да печелим каквито и да е награди. В каря на филма на човек му идва да си пререже вените. Даже не към края на филма, а по-рано, добре че нямах нож под ръка .
    Дъжд от жаби реално съществува и в природата и е рядко срещано явление, но е документирано не веднъж. За дъжд от мляко вече не се сещам.
    Всичко е въпрос на вкус. За някои филма може да е гениален, но за мен е просто великата депресия.

  29. 29 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#28] от "fny51366640":

    [quote#28:"fny51366640"]Учаситето в Сънденс не мога да си го обясня... може да са се пробвали да участват и поради липса на конкуренция да са ги номинирали за нещо. [/quote]

    Сънденс е най-големият фестивал за независимо кино и ми е много трудно да си представя, че не е имало конкуренция в каквато и да е категория. Възможно е да е на квотен принцип за БГ, но не съм чувал да пращаме ежегодно филм там, така че, вероятно, и това не е случая. Така че, струва ми се по-вероятното твоите критерии просто да не съвпадат с тези на хората от Сънденс. Филмовите критици и т.нар. "film geeks" са странни хора и филмите, които обичат са странни. Но все пак, да не забравяме, че това са хора, които са гледали хиляди филми. В курса на обучение по филм има такива филми, които на средностатистическия зрител ще се сторят адски тъпи, обаче се смятат от повечето филмови хора за шедьоври. Примерно, филмите на френския режисьор Робер Бресон. Всичко това го казвам с цел да обясня, че киното има една абстрактна страна, която не е никак позната на широката публика, но много от специалистите всъщност определят именно тази страна като по-стойностното кино. Според мен, за да се избегнат обърквания, трябва всеки зрител да си определи дали е човек на единия тип филми или на другия. Може би при теб случаят е такъв, че просто не си човек на абстрактното кино. Очакваш грабващ сюжет, добри актьори, реализъм във фабулата...Или още куп неща. Разбира се, не познавам нито теб, нито съм гледал филма, така че е възможно да греша.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  30. 30 Профил на Безспорна точка
    Безспорна точка
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Вероятно последния коментар в тази секция:
    Моят вечен филм на всички времена - "Форест Гъмп". Едва ли ще видя нещо по-вълнуващо.

  31. 31 Профил на elenaelenaelena
    elenaelenaelena
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Този филм е ужасен! Муден, нищо не се разбира от текста на детето, някакви неоправдани натуралистични сцени, зле изиграна гротеска, хората си излизаха. Жалко за прекрасния оператор и две актьорски попадения. Ех, ако тази тема беше разработена от мексикански или руски режисьор, да не говорим за Алмодовар ....

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  33. 33 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#23:"1i"]филми, претендиращи да са твърде много арт [/quote]

    Много е важна думата 'претендиращи'. Всяко произведение, при което си личи, че 'претендира' да е 'нещо', обикновено е твърде далече както от 'нещото', така и от изкуството въобще. Т.е. това е неискрена, фалшива творба и почти винаги - посредствена.
    Прав/а си, когато казваш: '' за да направиш такъв филм, трябва да имаш база за това, да си натрупал опит, самочувствие и авторитет''. За съжаление, по-чести са случаите на киноправещи, които са натрупали в изобилие кухо самочувствие, неподплатено нито от професионални знаия и умения, нито дори от житейски опит. Често липсва и най-обикновена обща култура. Изкуството в т.н. 'арт' филми на големите кинотворци не е нещо повърхностно, което да може да се имитира. Например 'Aмериканeцът' (който никак не е stupid ) често дава за пример на 'труден' режисьор Робер Бресон. Филмите на този творец имат някои неповторими и характерни единствено за него особености, но те са резултат на неговата философия за киното и кинематографията; за актьорите и пр. и са построени по такъв начин, че и най-малката промяна в който и да е елемент, би нарушила цялостното въздействие на филма. Има режисьори, които са се опитвали да му подражават, но са го правели по чисто външни белези, които нямат никаква връзка със същността на работата му.
    На мене лично минимализмът на Бресон ми въздейства далеч повече и по-дълбоко, от много други прехвалени режисьори, прекаляващи с отделните елементи от 'кухнята' на киното.

  34. 34 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#24:"stupid_american"] понеже българските филми, в духа на европейските, са традиционно артистични. [/quote]

    Бих уточнила, че повечето са по-скоро С ПРЕТЕНЦИЯТА за артистичност.
    За 'мудността' на сцените имам теория, че те ще стават все по-кратки и накъсани, защото расте поколение, захранено с айфони и интернет, което не е в състояние да задържи вниманието си върху един образ за повече от броени секунди. Онзи ден гледах малко от Великия Гедсби от 2014г. Бях забравила, че е спечелил толкова много и НЕОБОСНОВАНИ награди. Единственото им обяснение би било, че са били даденли точно от хора от това дигитално-нетърпеливо поколение с проблеми в концентрацията на вниманието. Този филм е енциклопедия на киноматографичните и всякакви други филмови ЕКСЦЕСИИ! Всичко в него е прекалено и в излишък - като се почне от костюмите и техните цветове; играта на актьорите; мизансцена; музиката и се стигне до неспирните, с нищо необосновани, движения на камерата и психотичната смяна на кадрите, които са в състояние да предизвикат епилептичен припадък у хора с това заболяване, а и не само у тях. Този 'Гетсби' е може би най-отвратителният 'филм', който съм гледала.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK