Соня Йончева открива сезона в "Метрополитън" и гостува на голям екран у нас

Соня Йончева открива сезона в "Метрополитън" и гостува на голям екран у нас

© Метрополитън опера



Оперните звезди Соня Йончева и Анна Нетребко ще открият сезона в "Метрополитън" с две представления, които ще бъдат излъчени на живо и у нас през октомври. Форматът "Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк" в кината Cinema City ще покаже българския сопран в първата й роля, предназначена специално за нея  - Дездемона в "Отело" на Верди. Представлението открива сезона на престижната сцена този понеделник.


Звездата на Йончева изгря в "Метрополитън" през 2013 г., след като последователно замести титулярките в "Риголето", "Бохеми" и "Травиата". През април тя гостува и у нас и изпълни избрани арии със Софийската филхармония. В "Отело" - изцяло нова продукция за операта, тя ще излезе на сцената с Александър Антоненко (Отело) и Желко Лучич (Яго).


"Турандот" в продукцията на "Метрополитън"

© Метрополитън опера

"Турандот" в продукцията на "Метрополитън"


Спектакълът е дирижиран от Яник Незе-Сеген и режисиран от Бартлет Шер. Премиерата е в понеделник, 21 септември и по традиция ще бъде излъчена на огромен екран на "Таймс скуеър". На живо у нас обаче ще бъде предавано изпълнението на 17 октомври, с повторение на 21 октомври.




Преди това обаче - на 3 октомври, ще бъде излъчен "Трубадур" с дългоочакваното превъплъщение на Анна Нетребко като Леонора - героинята, която жертва живота си за любовта на един странстващ циганин. Дмитрий Хворостовски е в ролята на граф Ди Луна, а за първи път двете руски оперни звезди се срещат в това заглавие на сцената на Метрополитън през 2002 г. Сега до тях застават Йонгхун Лий като Манрико, Щефан Кочан в ролята на Ферандо и Долора Заджик в знаковата за нея роля на мистериозната циганка с тъмно минало Азучена.


"Лулу" от Албан Берг

© Метрополитън опера

"Лулу" от Албан Берг


След "Трубадур" и "Отело" сезонът на сателитните излъчвания на МЕТ продължава с "Танхойзер" от Вагнер, "Лулу" от Албан Берг, "Ловци на бисери" от Жорж Бизе, "Турандот", "Манон Леско" и "Мадам Бътерфлай" от Пучини, "Роберто Деверьо" от Доницети и "Електра" от Рихард Щраус. Пълната програма може да бъде проследена на metlivebg.com.


Програмата "Метрополитън на живо от Ню Йорк" се излъчва в 2000 киносалона и над 70 държави, а България се включва за втори път. Поради големия интерес към миналогодишния сезон, през този са предвидени и повторения на пет от заглавията.   


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Браво,заслужава да се видят и чуят тези спектакли.

    Tony
  2. 2 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Соня Йончева доста години чака като заместващо сопрано, но продуцентството на сина на Пласидо Доминго явно е от значение. Интересно е участието на Диана Дамрау в Ловци на бисери - за мен тя е изключително сопрано. Не е за пропускане и Роберто Аланя в Мадам Бътерфлай.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  3. 3 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Успех на Соня Йончева! Метрополитън в момента е най-престижната оперна сцена в света и конкуренцията е убийствена!

  4. 4 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    До коментар [#3] от "Додо":

    за мен Ла Скала в Милано е по- креативна. Метопера винаги следва откритията на Ла Скала - най-известните в момента оперни певци са започнали в Ла Скала и след това са поканени в Мет.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  5. 5 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#4] от "soave":

    За креативноста, това е друга тема. В Метрополитън НЕ са най-добрите оперни гласове в света. Мисля, че това е ясно. Но, това е най-престижната сцена и най-желаната и за самите певци. Покориш ли Метрополитън, няма какво по-нагоре. Остава и да можеш да се задържиш на това ветровито място, което не е никак, ама никак лесно.
    Предполагам, че е ясно защо всички искат да пеят в Метрополитън
    Ла Скала и редица други места правят много добри неща, но това е друга тема.

  6. 6 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 573 Неутрално

    "българския сопран в първата й роля, предназначена специално за нея - Дездемона в "Отело" на Верди. "

    Ne se li pisheshe "soprano" a ne "sopran"?

    Parva rolya prednaznachena spetzialno za neya - ne e mnogo pravilno, imate predvid che za prav pat e titulyar a ne zamestnik veroyatno

    Inache sas Sonya mozhem samo da se gordeem che vse oshte imeto na BG se chuva po svetovnote stzeni

  7. 7 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Школата, българската певческа традиция продължава. Можем само да се радваме....

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK