Италиански град ще плаща на жителите да карат колело до работа

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 532 Любопитно

    Интересна идея, дано да проработи.

    Мома, събори Альошата!
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Достатъчно ще е да се изгради подходяща велоинфраструктура. Защото каква полза, че ти плащат по 25 цента на километър, ако трябва да рискуваш живота си между колите или пък ти откраднат колелото за 500 евро, тъй като няма къде да го оставиш?

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 588 Любопитно

    До коментар [#1] от "CINZANO":

    И тук има компании, които го правят. Ситуирани са главно по "Цариградско".

  4. 4 Профил на liberamente
    liberamente
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#2] от "Bulgarische Motoren Werke":

    В Европа велосипедистите са на почит и автоталибаните са по-малко. Градовете са опасани с камери и по- лесно се залавят нарушителите.
    Идеята е чудесна - не заради парите, а за намаляване на трафика в градовете.

  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    [quote#4:"liberamente"]Идеята е чудесна - не заради парите, а за намаляване на трафика в градовете. [/quote]

    А бе нали и аз това казвам - да се направят хубави велоалеи и сигурни велопаркинги и хората сами ще се качат на колелата, защото колелото е здраве.
    И трафикът съответно ще намалее.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  6. 6 Профил на opt_02
    opt_02
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"CINZANO"]Интересна идея, дано да проработи. [/quote]
    Не и в България.
    Не от черногледство към всяка идея.
    Просто пресметнете нивото на безработицата. И броят на хората, които предварително са обречени да не могат да използват "идеята".

  7. 7 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2969 Неутрално

    Проектът е установил, че за шестте месеца повечето хора, които са решили да карат колело, вече са предпочитали да използват обществен транспорт, а не личен автомобил.
    ================================
    Естествено! След като има добър и удобен градски транспорт това е най-добрият начин за отиване на работа.
    Колелото е за млади и здрави хора и за по-къси разстояния и не може да се ползва при всякакви атмосферни условия. Освен това предполага и наличие на душ кабини на местоработата.

  8. 8 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 426 Весело

    Леле щях да съм забогатял досега...

    Stef
  9. 9 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 984 Неутрално

    [quote#7:"pamela"]Освен това предполага и наличие на душ кабини на местоработата.[/quote]

    Аз често ходя с колело, към 15-20 минути минавам 4.5 километра. Нарочно по-бавничко точно за да не се изпотя и да трябва да вземам душ.
    Имам един комшия, той взема същото разстояние за десетина минути, но след това наистина трябва да се къпе, вир-вода става.

  10. 10 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Кога ли българската цивилизация ще стигне до акъла на италианците...

  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4155 Неутрално

    Оригинално и успех на тази новаторска идея-!

  12. 12 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    От вкъщи до работа кола е 15 мин. в велосипед 6. а колата с чуденето къде да паркирам може да отиде и 20 мин

    Слава Україні!
  13. 13 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Из разширената градска част се придвижвам предимно с велосипед. Или пеш.
    Съпоставено с автомобил, изминавам разстоянията по-бързо, защото не губя време за паркиране и не хабя нерви с ненормални отворковци. Нервите са предимно за неправилно спряли автомобили и пешеходци-овце, които се тътрят по велоалеята.
    Идеята на италианците е интересна, но ако се гледат френските резултати не е била ефективна - оказва се, че улиците не са се опразнили от автомобили, а обществения транспорт е понесъл негативите от по-малко пътници.
    Дано при италианците се получат нещата.
    В България не го виждам, не толкова заради липсата на инфраструктура, колкото заради това, че не се събират никакви глоби! Или се събират избирателно, разбирате за какво говоря

  14. 14 Профил на katerinchi
    katerinchi
    Рейтинг: 8 Любопитно

    На никого ли не направи впечатление, че снимката към статията не е на въпросния италиански град, а на бул. Витоша отпреди реконструкцията и превръщането му в пешеходна зона? Иначе, прекрасна идея, но трудно осъществима в България.

  15. 15 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#2:"Bulgarische Motoren Werke"]Достатъчно ще е да се изгради подходяща велоинфраструктура. Защото каква полза, че ти плащат по 25 цента на километър, ако трябва да рискуваш живота си между колите или пък ти откраднат колелото за 500 евро, тъй като няма къде да го оставиш? [/quote]

    Колкото и да ти е странно, доказано най-безопасното е да се кара, на пътя успоредно с колите, а не по специални велоалеи през градинките и тротоарите. Причината е, че на пътя колите те виждат и не изненадваш шофьорите като изкочиш от някоя велоалея, която пресича пътя!
    Никой не кара в Европа велосипеди по 500 евро за ежедневно ползване. Точно заради кражбите в Холандия и други велонации, всички карат най-евтините и елементарни велосипеди.

  16. 16 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Няма как да стигна до офиса си с колелото. Трябва да пресичам и карам по няколко натоварени булеварда, а това е риск за живота в София. Просто няма инфраструктура. И по 5 лева на километър да плащат, все тая.

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    [quote#10:"Nikolai Tsekov"]Кога ли българската цивилизация ще стигне до акъла на италианците... [/quote]

    Когато партиите престанат да разглеждат авточобаните като резервоар за изборни гласове....

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  18. 18 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ал Бънди":

    Да бе, ти си карай по пътя, а аз ще си карам по велоалеята, ОК?
    А някой да ти отвори врата под носа как ти се струва?
    И няма нужда ми обясняваш какви са колелата в Западна Европа, виждал съм с очите си.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  19. 19 Профил на ГЕМ
    ГЕМ
    Рейтинг: 1097 Весело

    Супер е идеята, може пък и да сработи, особено в градче като това (22 хил. души). Не става въпрос за Рим или Милано с техният безумен трафик, та най-вероятно ще се получи.

    А София няма какво да я сравняваме с който и да било град в Европа - ние сме си друга (неуправляема) нация...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK