"Брандализъм": 600 фалшиви реклами отправят климатични предупреждения

"Знаехме за ефекта на изкопаемите горива, но публично отричахме"



В навечерието на срещата в Париж активисти се обърнаха към традиционната медиа на своите бизнес опоненти - рекламата, за да говорят за спешната нужда от грижа за околната среда. Над 600 рекламни пространства в Париж бяха "завзети" през уикенда от най-голямата "антирекламна кампания" засега, дело на движението Brandalism (игра с думите "бранд" и "вандализъм"). С изкуство вместо реклама и фалшиви постери на спонсорите на климатичната среща известни улични артисти протестират срещу "корпоративния преврат" и "лицемерието", което според тях грози съдбата на планетата.


"Съжаляваме. Че ни разкрихте", "Шофирай чисто... или поне се преструвай" или "Знаехме за ефекта на изкопаемите горива, но публично отричахме" - това, според артистите, биха казали уличените в измама с въглеродни емисии "Фолксваген" и петролния гигант ExxonMobil, ако рекламата бе създадена да казва истината. 


"Съжаляваме. Че ни разкрихте"

© brandalism.co.uk

"Съжаляваме. Че ни разкрихте"


На мушката на активистите са още спонсорите на срещата на високо равнище като авиокомпанията Air France, енергийната корпорация GDF Suez и химическата компания Dow Chemicals, многократно осъждана за токсични течове, замърсявания и екологични катастрофи като смъртоносното обгазяване в Бопал, Индия през 1984 г.. 




"Завладяваме техните пространства, защото искаме хората да се запитат за ролята на рекламата в популяризирането на неустойчивото консуматорство. Защото рекламната индустрия насилствено ни кара да желаем продукти, създадени от изкопаеми горива, които имат пряко отношение с климатичната промяна. Какъвто е и случаят с климатичната среща в Париж и корпоративните събития покрай нея -  външната реклама ни дава увереност, че гласът на онези с най-много пари ще бъде чут", пишат Brandalism на своя сайт


"Брандализъм": 600 фалшиви реклами отправят климатични предупреждения

© brandalism.co.uk

Плакатитe са поставени в пространствата на JC Decaux, един от големите спонсори на климатичната среща, но не са оторизирани от него. Поставени са от обикновени парижани и са дело на 80 стрийт арт художници - много от тях участвали и в "ужасяващия" увеселителен парк на Банкси Dismaland. Brandalism се гордее да бъде "неофициален партньор" на събитието. От движението също така призовават хората да протестират, защото "не можем да оставим разговорите в ръцете на същите политици и корпоративни лобисти, които създадоха кашата".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Много яко. Цивилизация на отпадъците, това сме ние. Аз изхвърлям по две торби отпадъци на ден!?! Да не говорим за колите, енергийните вампири, познати като панелки и т.н. и т.н.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  2. 2 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    От една страна рециклирането и чистата енергия са важно нещо.
    От друга страна "зелените" са твърде вманиячени и прекаляват.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  3. 3 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#2] от "Никола Георгиев":

    Прекаляват естествено и скоро сигурно ще го разберат, когато Фолксваген им разпратят призовки.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    От движението също така призовават хората да протестират, защото"Не можем да оставим разговорите в ръцете на същите политици и корпоративни лобисти, които създадоха кашата."
    _______________
    Корпорациите Ви мислят само доброто не се интересуват от печалби и обирането на нисшите !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Весело

    Снимката с отпадъците е меко казано, смешна.
    Най-много отпадъци генерират богатите държави и са най-чисти. Бедните държави генерират най-малко отпадъци и са най-замърсени.
    Всичко опира до културата на населението.

  6. 6 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 713 Неутрално

    [quote#5:"dissident"]Най-много отпадъци генерират богатите държави и са най-чисти. Бедните държави генерират най-малко отпадъци и са най-замърсени. [/quote]

    А да си чувал колко отпадъци от Европа се изнасят в страни от Третия свят?

    Между другото по въпроса с отпадъците и найлоновите торбички ще дам един интересен и впечатляващ пример – в Занзибар са забранени и не можеш никъде да видиш да се въргалят някъде найлонови торби, пликове и прочие.

    @)----,--'--
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Longanlon
    Longanlon
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    Интересно какви са тия "активисти", които плащат за подобна рекламна кампания, която очевидно струва милиони.

    http://kaka-cuuka.com
  9. 9 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 713 Неутрално

    [quote#8:"Longanlon"]Интересно какви са тия "активисти", които плащат за подобна рекламна кампания, която очевидно струва милиони.[/quote]
    Пише си го в статията, но няма кой да чете:

    „Плакатитe са поставени в пространствата на JC Decaux, един от големите спонсори на климатичната среща, но не са оторизирани от него. Поставени са от обикновени парижани и са дело на 80 стрийт арт художници“

    @)----,--'--
  10. 10 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1136 Гневно

    "спонсорите на срещата на високо равнище като авиокомпанията Air France, енергийната корпорация GDF Suez и химическата компания Dow Chemicals"

    Това е, меко казано, скандално!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  11. 11 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    [quote#8:"Longanlon"]рекламна кампания, която очевидно струва милиони.[/quote]
    Какви милиони? Едва ли струва повече от 20-30 хиляди евро.
    1. Не плащат за дизайн и рисуване, защото явно работят за каузата. Снимките, които се виждат може да са техни, а може и да се купят от сток сайт за няколко евро едната.
    2. На сайта се вижда, че печатат на собствен широкоформатен принтер. Те правят по една кампания годишно, така че едва ли са купили принтер само за това. По-скоро е машина на нечия тяхна фирма. Тоест цената на копие е много ниска, защото сигурно купуват консумативи и хартия на едро. Дори да плащаха на външно студио пак печатът щеше да им излезе максимум 40 хиляди за 600 бр.
    3. Те не наемат билбордите, а слагат своите плакати нелегално.
    4. Като сложим транспортни разходи, храна, спане, жилетките с надпис JCDecaux, някой и друг лев за освобождаване под гаранция ако полицията ги хване...
    ... а може и да спят при приятели, и май полицията още не ги е хващала. Крайната цена става напълно поносима за група активно работещи млади хора.

    Впрочем сайтът е http://www.brandalism.org.uk/ а не "co.uk", както го пишат "Дневник".

  12. 12 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#6] от "MyTwoCents":
    В Европа (говорим за цивилизованата част, която не е била 50 години по съветска власт) хората рециклират.
    В Швеция, напр., биологичните отпадъци, които не могат да се рециклират, се използват за произвеждането на енергия. Дори внасят боклук от съседни държави.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  13. 13 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 713 Неутрално

    [quote#12:"Никола Георгиев"]В Европа (говорим за цивилизованата част, която не е била 50 години по съветска власт) хората рециклират.[/quote]

    О, да, разбира се... Но ето за това говоря:
    http://www.eea.europa.eu/bg/articles/ne-i-v-zadniya-mi-dvor-2014-mezhdunarodnoto-transportirane-na-otpadci-i-okolnata-sreda

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK