"Готови за носене - готови за тръгване", или как интернет променя седмиците на модата



Нови модни и бизнес тенденции нахлуха в Голямата ябълка с откриването на Седмицата на модата в Ню Йорк миналият четвъртък. Освен около дрехите, дискусията се завъртя за целите на ревютата от големия подиум, както и откриването на нови начини марките да достигнат до повече клиенти, предава "Ройтерс".


Повече от 230 хиляди модни любители посещават различни събития в Ню Йорк през февруари, за да се запознаят с колекцията за идващата есен, а през септември – за да видят първи пролетните дизайни.  Това обаче е на път да се промени с опита на Седмицата да  разшири публиката, а и продажбите си под ново мото: "Готови за носене - готови за тръгване".


"Готови за носене - готови за тръгване", или как интернет променя седмиците на модата

© Reuters


"Традиционната структура на Седмицата на модата се променя през последните сезони, особено в Ню Йорк. Индустрията е започнала да преоценява бъдещето на модното шоу в новия дигитален свят", коментира Александра Илашов, моден редактор в лайфстайл сайта Refinery29.




За кого всъщност е Седмицата на модата, попита в своя скорошна статия водещото в бранша издание "Воуг".


Отговорът - основно за две групи. Първата са модните редактори, дизайнери и клиенти, които планират предварително покупките и фотосесиите си. Другата са хората, които разглеждат събитието като спектакъл и не искат да чакат шест месеца, за да закупят показаните в "Инстаграм" и "Туитър" артикули.


Затова марките отговарят на предизвикателството по различен начин. Наскоро дизайнерът Том Форд отмени февруарското си ревю, за да покаже есенната си колекция си през септември, когато сезонът ще е подходящ дрехите са бъдат купени веднага. А дизайнерката Ребека Минков обяви, че ще покаже пролетната колекция на настоящата Седмица на модата.


"Готови за носене - готови за тръгване", или как интернет променя седмиците на модата

© Reuters


Събитието се превръща и все повече в шоу, с представянето на албума на Кание Уест "Waves" паралелно с колекцията на марката му Yeezee Season Three Fashion line, както и спортните дизайни на Риана от Пума.


Новите тенденции казват "да" на дългата плисирана пола,  шотландските карета, цветовете розово, ръждиво и наситено виолетово. Модните стожери Марк Якобс, Ралф Лаурен и Келвин Клайн ще закрият събитието на 18 февруари.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK