За пръв път рок музиката не е най-популярна в САЩ

Shape of You - хитът на Ед Шийрън, прекара 33 седмици в Billboard's Hot 100.

© Associated Press

Shape of You - хитът на Ед Шийрън, прекара 33 седмици в Billboard's Hot 100.



Хип-хоп и ритъм енд блус музиката надмина по популярност рока през 2017 г. в САЩ. Това се случва за пръв път, откакто компанията Nielsen следи продажбите на популярна музика на различни носители.


В годишния доклад се посочва, че макар романтичният албум Divide на британеца Ед Шийрън да е поставен под №1, общо 8 от десетте най-популярни заглавия в списъка са с рап или R&B.

Основната причина за тази промяна е ръстът със 72% на слушането на музика през интернет според личните предпочитания (т.нар. on-demand audio streaming). Това е поставило в челната десетка албуми като DAMN на Кендрик Ламар, More Life на Дрейк и 24K Magic на Бруно Марс.


Господството на рап и R се видя и при номинациите за годишните музикални награда "Грами", които ще бъдат връчени на церемония на 28 януари. Ламар и Джей-Зи са сред носителите на най-много предложения да получат престижната награда в американската поп музика.




Друг пример за намаляващата популярност на рока сред младите е кои изпълнители са канени на фестивала "Коачела". При обявяването им преди броени дни се видя, че за пръв път в 19-годишната история на калифорнийския фестивал на сцената няма да излезе като водещ изпълнител нито една рок звезда или група.


От "Нилсен" отчитат, че с 1.9 млн. бройки най-продаваният албум на годината е Reputation на Тейлър Суифт. Първият от три години албум на поп звездата бе държан извън стрийминг слушане в интернет в продължение на 3 седмици след премиерата през ноември. За сравнение - Divide на Шийрън достигна продажби на физически носител и стрийминг от 2.7 милиона.


Хитът му Shape of You прекара 33 седмици в Billboard's Hot 100, като за тази класация се използвам продажбите на албуми, продажбите на отделни песни (10 песни се смятат за един цял албум) и стрийминг (1500 слушания са равняват на един албум). Номер едно обаче е тоталният латино хит Despacito, а на трето място е Humble на Кендрик Ламар.


За 12-а поредна година растат (през 2017 г. - с 9%) продажбите на винилови плочи. През миналата година основна заслуга за това има преиздаването на два албума на "Бийтълс" - Sgt.Pepper's Lonely Hearts Club Band и Abbey Road. Виниловите плочи са заели през миналата година 14% от всички продажби на музика на физически носител.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK