Следя редовно чартовете на Спотифай и Дийзър, тотално превъзходство на хип-хопа не само в щатите, но и в Европа. Кендрик Ламар е по фърст от Джей Зи и не се съмнявам, че неговият DAMN ще е албум на годината.
Нормално - музика за миленяли. Лесна за правене - един компютър със семпли и някакъв питекантроп да плещи глупости. Другият вариант е класическа чалга - черна мадама с голям г..з се кълчоти и квичи някакви глупости (Бионсе). За да направиш песен като тези на Metallica или Pink Floyd се изисква да си се учил да свириш къде 20 години, да си чел книжки, да имаш някаква мисъл в главата и какво да кажеш на хората. MTV пропагандират и буквално налагат тая помия от десетилетия, щото директивата е да се покаже, че малцинствата са много по-талантливи от белите, което разбира се е пълна глупост, но сред подрастващите оставени без родителски контрол (миленялите) връзва. На мен лично ми се повръща и от Бионсе, и от всичките там австралопитеци повтарящи "нигъ, нигъ, фак, мадафака, нигъ" на микрофона. Иначе е ясно, че и Грамитата ще станат жертва на Новото време. Тая година черен, догодина мюсюлман.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Нормално - музика за миленяли. Лесна за правене - един компютър със семпли и някакъв питекантроп да плещи глупости. Другият вариант е класическа чалга - черна мадама с голям г..з се кълчоти и квичи някакви глупости (Бионсе). За да направиш песен като тези на Metallica или Pink Floyd се изисква да си се учил да свириш къде 20 години, да си чел книжки, да имаш някаква мисъл в главата и какво да кажеш на хората. MTV пропагандират и буквално налагат тая помия от десетилетия, щото директивата е да се покаже, че малцинствата са много по-талантливи от белите, което разбира се е пълна глупост, но сред подрастващите оставени без родителски контрол (миленялите) връзва. На мен лично ми се повръща и от Бионсе, и от всичките там австралопитеци повтарящи "нигъ, нигъ, фак, мадафака, нигъ" на микрофона. Иначе е ясно, че и Грамитата ще станат жертва на Новото време. Тая година черен, догодина мюсюлман.
Виж сега, да речем теоретично рокът излезе пак на мода - тия врескала с китарите пак ореват всичко - онова там поколение няма да започне да пика безпроблемно без простамол, няма да изкара втори пубертет след менопаузата и така нататък. Воплите за световен заговор на чернилките са хахаха интересен протест, но леко грешно таргетиран - само и единствено времето ви е виновно че тече само в една посока.
Обичам да грухтя и плюскам.
Аз лично харествам инструменталите на много рап песни, текстовете може и да са тъпи, но поне има някакво старание в мелодията, докато в чалгата всички ми звучат еднакво.
Е то квото моеше да се направи на полето на жицата вече е измислено и претоплено по два-три пъти. Каканижещите безсмислици музикални инвалиди наречени рапъри пък са изчерпани по начало. Хубаво е че тая глупост с жанровете и етикетите практически отпада, което е харашо се слуша, другото седи в некой ъгъл на нета.
Вече жица, речитатив, способна певачка са само похват в арсенала на некой маестро, не стилове тип религия следвани от тълпи офце въобразяващи си че харесват 'правилния'.
Добри времена, на по-слабохарактерните многообразието и свободата не им понася, но то на тях все нещо им е криво
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
Аре, стига глупости! Световен заговор на чернилките... Откъде ти хрумна! Черните бяха припознати като неразработен пазар. Консолидацията на големите издатели се фокусира върху него. Радиопредаванията се наситиха с музиката, за която има пазар. Компаниите нямат интерес от разнообразна, а от масова музика. Прибави и точките, които отбелязват с политкоректното насърчаване на малцинствата и готово. Пълно е и с латино музика, която е не по-малка чалга. Масова култура. Има и друго нещо, милениалите слушат музика, но Z поколението (сега са още тийн) изобщо не ги интересува музиката.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
най-мразя някой потен афро-американец да ми се кара от сцената...и да имам чувството че има гладна стачка в затвора!Музиката е предкласика,класика..джаз!Рокът е усещане,ритъм и енергия!Рапът е.....е чалга!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Аре, стига глупости! Световен заговор на чернилките... Откъде ти хрумна! Черните бяха припознати като неразработен пазар. Консолидацията на големите издатели се фокусира върху него. Радиопредаванията се наситиха с музиката, за която има пазар. Компаниите нямат интерес от разнообразна, а от масова музика. Прибави и точките, които отбелязват с политкоректното насърчаване на малцинствата и готово. Пълно е и с латино музика, която е не по-малка чалга. Масова култура. Има и друго нещо, милениалите слушат музика, но Z поколението (сега са още тийн) изобщо не ги интересува музиката.
Хах глупости, какви радиопредавания, кой слуша радио вече....дори в колата. Мина им модата на тези неща, дори музикалните телевизии са ужасно умряла работа, никой просто не ги гледа - ей например умрелото мтв дето имаше култов статус през 90-те и сега никой не го ебава за нищо. Масовото наливане на естетически вкус поотмря доста, до голяма степен заради интернета, вярно не напълно, но е нищо в сравнение със славното минало. Затова и няма да има повече разни такива феномени, музика на поколението някое и прочее атавизми, поне не виждам как ще се случи скоро.
Обичам да грухтя и плюскам.
най-мразя някой потен афро-американец да ми се кара от сцената...и да имам чувството че има гладна стачка в затвора!Музиката е предкласика,класика..джаз!Рокът е усещане,ритъм и енергия!Рапът е.....е чалга!
Така е но предвид масовите вкусове усещаш ли как си част от малцинство....едно недоволно малцинство. Недоволните малцинства обичат да се изкарват репресирани, да се борят там за правата си, есенцията на новото време уж била такава. Но то и това е толкова писнало че...не знам, не знам.
Обичам да грухтя и плюскам.
Поредното доказателство, че хората прогресивно изпростяват. Винаги съм смятала, че в музиката, литературата, киното, изкуството, етс. не би трябвало да важи правилото, че търсенето определяло предлагането. Точно обратното, споменатите трябва да имат задача да култивират и формират вкуса на хората, а не да оставят това да прави пазара, щото виждаме какво става - кино, музика, литература, телевизия - всички се бият за рейтинг и печалби и пробутват всякакви лесно смилаеми за мат'риала неща, които отговарят на интелекуталното му ниво. Вместо да предлагат такива, дето ще повишат въпросното интелектуално ниво.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
Заговорът естествено не е на черните - те са негова жертва не по-малко от всички останали. Налагането на стереотипа "гангстер или кълчеща се дива" като единствено възможни успешни модели сред младите черни американци, е абсолютно същото като "мутра - плеймейтка" в България. След като успешно затриха поколения черни в САЩ по този начин, сега го наливат в гърлото и на останалите - бели, латиноси, азиатци и т.н. Непрекъснато се внушава, понякога направо си се казва директно, че който не се кефи на Джей Зи или Бионсе е смотан реднек (в най-добрия случай) или расист (в най-лошия). Доста внимателно следя медиите в САЩ и мога да ви гарантирам, че е така. Рокаджиите с по-консервативни възгледи веднага се демонизират и маргинализират. Веднага давам пример - Кид Рок, който има дете от черна жена, което е отгледал сам, като самотен баща, беше обявен миналата година за расист по всички медии, щото обяви, че ще се явява на избори от името на Републиканската партия. Ако някой си мисли, че всичко е само музика и развитие на вкусовете, много жестоко се лъже и е много наивен.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Заговорът естествено не е на черните - те са негова жертва не по-малко от всички останали. Налагането на стереотипа "гангстер или кълчеща се дива" като единствено възможни успешни модели сред младите черни американци, е абсолютно същото като "мутра - плеймейтка" в България. След като успешно затриха поколения черни в САЩ по този начин, сега го наливат в гърлото и на останалите - бели, латиноси, азиатци и т.н. Непрекъснато се внушава, понякога направо си се казва директно, че който не се кефи на Джей Зи или Бионсе е смотан реднек (в най-добрия случай) или расист (в най-лошия). Доста внимателно следя медиите в САЩ и мога да ви гарантирам, че е така. Рокаджиите с по-консервативни възгледи веднага се демонизират и маргинализират. Веднага давам пример - Кид Рок, който има дете от черна жена, което е отгледал сам, като самотен баща, беше обявен миналата година за расист по всички медии, щото обяви, че ще се явява на избори от името на Републиканската партия. Ако някой си мисли, че всичко е само музика и развитие на вкусовете, много жестоко се лъже и е много наивен.
Стереотипи се налагали? Чакай да видим стереотипите от рокаджийските времена тогава - някакъв на моменти откровен джендър с дълга мазна коса който обича да кряка, да друса хероин и прочее пропаднала дрога, да се налива с алкохол и...да в общи линии това са стереотипите, като се замисля кълчещите се чернилки ако не друго изглеждат далеч по-здравословно.
Обичам да грухтя и плюскам.
Поредното доказателство, че хората прогресивно изпростяват. Винаги съм смятала, че в музиката, литературата, киното, изкуството, етс. не би трябвало да важи правилото, че търсенето определяло предлагането. Точно обратното, споменатите трябва да имат задача да култивират и формират вкуса на хората, а не да оставят това да прави пазара, щото виждаме какво става - кино, музика, литература, телевизия - всички се бият за рейтинг и печалби и пробутват всякакви лесно смилаеми за мат'риала неща, които отговарят на интелекуталното му ниво. Вместо да предлагат такива, дето ще повишат въпросното интелектуално ниво.
Оооо да, вечният проблем на поколенията. Светът си отива след всяко, тотален обществен разпад, апокалипсис....ама на, слънцето продължава да си изгрява, не е настъпила трета световна, изпростялото население продължава да върти бизнес и да се възпроизвежда, такива неща.
Обичам да грухтя и плюскам.
Ами как няма да го задмине като рок групите почти нищо не правят вече. Преди като си вземех албум на някоя група/ Джудас и т.н./ от 10 песни , 3-4 бяха пълни хитове, още толкова страхотни и останалите много добри песни. Сега има един хит в албум, и другото е под средното. Оня ден слушах Остава, БТР и т.н. Все едно слушам една и съща песен- никакво развитие, никаква промяна. Същото става и с Металика- албум заради договора за албум. Нищо. И не ми разправяйте за черна музика, защото рока също има черно начало от ритъм енд блуса.
"Преди като си вземех албум на някоя група/ Джудас и т.н./ от 10 песни , 3-4 бяха пълни хитове, още толкова страхотни и останалите много добри песни"
Имай предвид че с времето критериите се повишават. Особено с нонстоп достъпа до всякакво инфо по нета. Също така цялата индустрия се развива.
Ако едновремешните рок/метъл легенди сега прохождаха щяха да са абсолютни смешници на фона на напълно посредствена съвременна банда кво остава сравнено с някоя от жестоките групи дето правят жица с певачка. Просто специфичните социално икономически обусловености позволяващи отделни групи да добият култов статус и да пълнят стадиони вече ги няма. И не е щото сме по-зле а точно щото сме по-добре и цялостното ниво е в небесата сравнено с половин век назад
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
Разбрах те, но реших да ти спестя подигравките. Звукозаписните компании и прочее трябвало да култивират добър вкус. Като добър вкус вероятно е твоят вкус. Ми направи си звукозаписна компания и култивирай естетическите възприятия на масите, не може да е толкова сложно. Най-малкото при положение че никой друг очевидно не го прави, няма да имаш конкуренция и шансът да преуспееш е висок.
Обичам да грухтя и плюскам.
не ми говори за Металика, че ще умра. направо толкова безидеен е последния, че не мога да повярвам как може тея хора да са направили fight fire with fire.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ъхъм, излизам на улицата и гледам само чернилки значи, грам бел човек не остана вече, това в София - истина, казвам ти. Затова умре рокендрола.
Обичам да грухтя и плюскам.
Нормално. Всяко поколение търси себе си в отрицание на предишното. Светът става все по-малко романтичен и това няма как да не промени музиката, литературата и изобразителното изкуство, които са отражение на отношенията между хората.
А най-комично е, когато някой чичо тури в една команда "Металика" и "Пинк Флойд"!То си е откровена идиотщина, ма да подходим снисходително.Щото чичото едва ли е чувал за десетината подкатегории метъл, той дори не подозира този факт.Пък аз, обичащ само и единствено хеви-метъла, отминавам със същото презрение траш-метъла, както не обръщам внимание на рапът!Както един друг чичо беше казал преди доста време - истината е в подробностите.Ма пък подробностите усложняват нещата...
Доста хора,и аз включително харесваме и слушаме и "Металика" и "Пинк Флойд".И на мен не всички стилове метъл ми харесват,но всички варианти на чалгата,рапа и техното са ми противни.Рапа и техното особено много,щтото са трудни и за игнориране.На не силно пусната чалга може и да не обърнеш внимание.
Не мисля , направо съм убеден, че няма заговор в този факт , че хип хопа ИЗПРЕВАРВА рока , това си е закономерност в чисто музикално социално отношение хип хопа е по удобен и по близък до съвременият живот , много дълго ще стане за обяснение. Но случаите за които пишеш по скоро става въпрос за възползване от ситуацията , а не предизвикването й. Отнсно Кид Рок , дори и да беше черен рап изпълнител щеше да бъде обвинен в предателство към расата, а в музикално отношение , той не по малко хип хоп изпълнител , колкото рок , стила му на музициране и държанието са му някаква смес. А за Бионсе , не знам, но масово я обвиняваха , че се избелва на снимки с подходящ фон дьо тен или с обработка на снимките да е по бяла , а и си изправя косата да изглежда на бяла , та и там не са еднозначни нещата.
Заговорът естествено не е на черните - те са негова жертва не по-малко от всички останали. Налагането на стереотипа "гангстер или кълчеща се дива" като единствено възможни успешни модели сред младите черни американци, е абсолютно същото като "мутра - плеймейтка" в България. След като успешно затриха поколения черни в САЩ по този начин, сега го наливат в гърлото и на останалите - бели, латиноси, азиатци и т.н. Непрекъснато се внушава, понякога направо си се казва директно, че който не се кефи на Джей Зи или Бионсе е смотан реднек (в най-добрия случай) или расист (в най-лошия). Доста внимателно следя медиите в САЩ и мога да ви гарантирам, че е така. Рокаджиите с по-консервативни възгледи веднага се демонизират и маргинализират. Веднага давам пример - Кид Рок, който има дете от черна жена, което е отгледал сам, като самотен баща, беше обявен миналата година за расист по всички медии, щото обяви, че ще се явява на избори от името на Републиканската партия. Ако някой си мисли, че всичко е само музика и развитие на вкусовете, много жестоко се лъже и е много наивен.
Между другото , класическата музика и рокът , такива каквито ги познаваме днес , не са били възприемани по същият начин в миналото като елитарен тип музика , рокаджиите 60-70 -80 бяха считане за дрогирани отрепки, които се стремят да унищожат морала на подрастващите.
Аре, стига глупости! Световен заговор на чернилките... Откъде ти хрумна! Черните бяха припознати като неразработен пазар. Консолидацията на големите издатели се фокусира върху него. Радиопредаванията се наситиха с музиката, за която има пазар. Компаниите нямат интерес от разнообразна, а от масова музика. Прибави и точките, които отбелязват с политкоректното насърчаване на малцинствата и готово. Пълно е и с латино музика, която е не по-малка чалга. Масова култура. Има и друго нещо, милениалите слушат музика, но Z поколението (сега са още тийн) изобщо не ги интересува музиката.
Нямам нищо против никого на етническа ,расова или каквато и да било подобна основа.Нито към културата му или музиката.Латино музиката ми е приятна ,реге,ритъм енд блус,суинг и би -боп също.Както и някои цигански романси и руски бардове. Същевремено техното ми е противно,независимо че е "бяла" музика.Етническия състав няма общо. Просто всички налагат агресия,А за големите лейбъли-дните им са преброени и изобщо няма да съжалявам за тях.Звукозаписната техника и студията са масово достъпни,каналите за дистрибуция и достъп до музика многобройни.Всеки ще слуша каквото му е приятно и такова нещо като масов вкус ще е рядкост.Дори ще се поръчва създаването и на някакъв Р то Р вариант.
Има и още един много важен факт , рока се изчерпа откъм идеи и звучене , и ако не беше го минал хип хопа , това щеше да го направи латиното. В последните 50 -60 години рокът премина много стадии и течения , каквото можеше беше направено, но дойде момент в който просто трябва да слезе. И това се птвърждава , че в топ 100 на която и да класация дали лична на фен или на медия , няма да влезе нито една рок песен от последните 10 -15 години.
Приятелю, моля те недей да храниш троловете. Той е дошъл да се изходи првейки се на много компетентен, да напсува някого и да отиде да се похвали на мама и по-големия си брат какъв мъж е станал - не да води дискусия.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Според мен основно се дължи на факта, че студиата масово започнаха да бълват каквото харесва на собствениците им, а не на публиката. Началото на края беше бумът на Nu metal-a. Еднотипни и досадни парчета, в които обикновено някой излива личната си фрустрация, без да казва нищо смислено. Превърнаха сцената в клуб на анонимните нещо си, където разни убити от живота хора излизат да изреват комплексите и неудовлетворението от живота си. Кой ще го слуша това? Иначе аз съм попадал на много читави банди, но рядко някой голям лейбъл застава зад тях и в резултат се разпадат за няколко години. Все пак и те семейства хранят.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
До коментар [#45] от "Иван К.":Според мен основно се дължи на факта, че студиата масово започнаха да бълват каквото харесва на собствениците им, а не на публиката. Началото на края беше бумът на Nu metal-a. Еднотипни и досадни парчета, в които обикновено някой излива личната си фрустрация, без да казва нищо смислено. Превърнаха сцената в клуб на анонимните нещо си, където разни убити от живота хора излизат да изреват комплексите и неудовлетворението от живота си. Кой ще го слуша това? Иначе аз съм попадал на много читави банди, но рядко някой голям лейбъл застава зад тях и в резултат се разпадат за няколко години. Все пак и те семейства хранят.
Да, точно така, ще си подритват печалбите щото така ги кефи. А може би просто рок музиката замира заедно с почитателите си по съвсем....естествени причини? Как не ти мина през ума?
Обичам да грухтя и плюскам.
Днес по-глупави (талантливи, емоционални и т.н.) ли са децата? Ние по-умни ли сме от древните гръци (перси, китайци, римляни и т.н.) 1. Днес сме по-добре хранени, по-добре образовани и имаме много по-лесен достъп до информация. Дали сме по-умни ... на кого му пука? 2. В едно общество винаги гениите са 0.01%, много интелегентните са 2%, над средно интелигентни са 14%, средно интелигетни са 60% ... кривата на Гаус! 3. Музика (и други изкуства) се потребява от хората. над 70% е "чалга," "пошло," "чиклит," "булевардни романи," "кич," "халтура" и т.н. И какво ако някой е глупав и има "лош вкус?" И какво като сме много интелигентни и слушаме Стравински? Хора ли сме? Когато трябва? Винаги? Винаги, когато можем?
Да, точно така, ще си подритват печалбите щото така ги кефи. А може би просто рок музиката замира заедно с почитателите си по съвсем....естествени причини? Как не ти мина през ума?
Ти пък що си мислиш, че не са на печалба от цялата работа? Също така не си ли чувал за фалирали студиа? Понякога ръководствата на частни компании не взимат правилните бизнес решения. А това, че новото поколение собственици и управители на студиа пускат каквото на тях им харесва не съм си го измислил аз, а го е казал Франк Запа, в едно легендарно свое интервю. Мисля че той има повече опит по темата от теб, мен и целия български "шоубизнес" накуп. :)
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Харесва ми когато българския "меломан", който не признава нищо след "Черния" на Металика почне да се оплаква от съвременната музика. Рокът не струвал, попът бил чалга, рапът са каращи се чернилки, електронната е за наркомани...еми ако чакате по "Сити" или З-рок да ви пуснат нещо качествено ще си въртите "тавите" на Мейдън и Джудас.
Аха и значи факта че студиата очевидно вече не продуцират вряскащите пичове от 70-те и 80-те е продукт на масова самозаблуда и фатална грешка на целия бизнес. Със сигурност Франк Запа е прав. Между другото препоръчвам ти да излезеш на улицата и да питаш 100 случайни човека дали са чували за него, само да не се изненадаш от резултата.
Харесва ми когато българския "меломан", който не признава нищо след "Черния" на Металика почне да се оплаква от съвременната музика. Рокът не струвал, попът бил чалга, рапът са каращи се чернилки, електронната е за наркомани...еми ако чакате по "Сити" или З-рок да ви пуснат нещо качествено ще си въртите "тавите" на Мейдън и Джудас.
Кой слуша "Сити" и "З-рок" ? Няма толкова утрепано нещо като музикалните радиа в днешно време, нищо общо с това което беше навремето. То само като се заслуша човек скоро забелязва че това е нищо повече от един плейлист дето се върти автоматично 24/7, джинглите им скучни до писване и на по няколко години, понякога идва някакъв да се бара за водещ, това е най-забавното, човекът си вярва че някой го слуша, а реално никой не го слуша. Бизнес на умирачка, до няколко години няма да остане нищо от тези.
Обичам да грухтя и плюскам.
"Според мен основно се дължи на факта, че студиата масово започнаха да бълват каквото харесва на собствениците им, а не на публиката"
Лейбълите винаги са били хиени надушващи сосната печалба (все пак това им е идеята) пък и собственика като нарине мангизите винаги може да си викне любимата непопулярна иначе група/изпълнител да му дрънкат на уше. Не е това.
Комбинация от фактори е. Аз като лапе съм въртял джъстис и още няколко неща до втръсване просто щото нямаше толкова избор като сега и знам всеки акорд как следва. Никое от следващи неща в жанра не ги знам чак толкова детайлно а има доста качествени. Оценяването на дадена творба се култивира а за това трябва време. Сега колективният attention span на публиката е много по-кратък. И не е само в музиката. Освен това общото ниво се вдига и колкото и да е добра някоя група/изпълнител и каквито и кинти да набият промоутърите следващи легенди от калибъра на Металика/Пърпъл/Флойд/етц просто няма как да се случат в свят с интернет, независимо от стила. Влизаме в ерата на относително висококачествената посредственост. Свиквайте, ще е за дълго
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
Аха и значи факта че студиата очевидно вече не продуцират вряскащите пичове от 70-те и 80-те е продукт на масова самозаблуда и фатална грешка на целия бизнес. Със сигурност Франк Запа е прав. Между другото препоръчвам ти да излезеш на улицата и да питаш 100 случайни човека дали са чували за него, само да не се изненадаш от резултата.[/quote]
Мдааа - обреченият ми опит за някаква дискусия с умните и красивите приключи. Значи щом Сульо и Пульо от София (предполагаемо) не знаят кой е Франк Запа, то какво е казал той няма никакво значение, нищо че е човек врял и кипял в музикалната индустрия. Ами то и Ницше преживе никой не го е знаел, щото не са го издавали, ама това да не пречи да е променил философията и Западната цивилизация въобще (надявам се поне това знаеш, ако не - няма да обяснявам). Да не говорим, че по собствената ти логика твоите писаници пък са съвсем ирелевантни, щото Запа от тия 100 може едни десетина човека да са го чували, ама тебе със сигурност никой не те знае. :)
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
В сравнение с рап,чалгата си е жив празник за ухото и душата.Лично аз обожават рок,но и тази творба ми е след най-любимите.В нея всичко е на висота-и мелодия,и поезия: https://youtu.be/MLmn1V0dUAo
Провокация и шарани. 1. Истинският рок никога не се съревновава, щото си има достатъчно твърди фенове. Много милиони!!! До ден днешен са живи много, (уви не всички), ТИТАНИ на рока!!! 2. Рапът НЕ Е ЧЕРАНА музика, поне по отношение на ЕМИНЕМ!!! Който и до сега е ВЕЛИК! 3. Може да харесвате и двете, ако имате малко мозък! 4. Трябва и английски, за да разберете...
А най-комично е, когато някой чичо тури в една команда "Металика" и "Пинк Флойд"!То си е откровена идиотщина, ма да подходим снисходително.Щото чичото едва ли е чувал за десетината подкатегории метъл, той дори не подозира този факт.Пък аз, обичащ само и единствено хеви-метъла, отминавам със същото презрение траш-метъла, както не обръщам внимание на рапът!Както един друг чичо беше казал преди доста време - истината е в подробностите.Ма пък подробностите усложняват нещата...
Малко от "творчеството" на Джей Зи, за което вероятно ще вземе Грами по-късно днес:
“N****s In Paris” So I ball so hard mothaf**kas wanna fine me First n****s gotta find me What's 50 grand to a mothaf**ker like me? Can you please remind me? (Ball so hard) This s**t crazy Y'all don't know that don't s**t faze me Act like you’ll ever be around mothaf**kas like this again Bougie girl, grab my hand F**k that b***h; she don’t wanna dance Prince Williams ain’t do it right if you ask me ‘Cause I was him I would have married Kate and Ashley What’s Gucci, my n***a? What’s Louis, my killa? What’s drugs, my dealer? What’s that jacket, Margiela? Doctors say I’m the illest ‘Cause I’m suffering from realness Got my n****s in Paris and they going gorillas, huh
“Dirt Off Your Shoulder” If you feeling like a pimp N***a, go and brush your shoulders off Ladies is pimps too, go and brush your shoulders off N****s is crazy, baby, don't forget that boy told you Get that dirt off your shoulder Middle finger to the law, n***a, grippin' my balls Said the ladies, they love me From the bleachers they screamin' N***a, London, Japan and I'm straight off the block Like a running back, get it? Man, I'm straight off the block I can run it back, n***a, ‘cause I'm straight with the Roc
“Jigga My N***a” It's almost over y'all Jigga, how real is that? Uhh, uhh, uhh, lights out n****s! (Jigga) What's my motherf**kin name? (Jigga) And who I'm rollin with huh? (My n****s) Uh-huh-uh-uhh-uhh-uhh N****s better get it right, b***hes better get it right, WHO? (Jigga) What's my motherf**kin name? (Jigga) And who I'm rollin with huh? (My n****s) Uh-huh-uh-uhh-uhh-uhh N****s better get it right, b***hes better get it right N****s get fly, let em defy gravity Fo'-five rapidly lift your chest cavity Streets won't let me chill Always been a clumsy n***a, don't let me spill Muh'f**kers wanna wet me still, I remain y'all
“B*****s and Sisters” So just, take off your shirt, don't hit me with that church s**t (B***h) I got a sister who schooled me to s**t you chickens do (B***h) Unless you f**ked a dude on his own merit And not the way he dribbles or ball or draw leverage You're a (B***h), No ma, you're a (B***h) B*****s have n*****s all up in your crib Sisters tell you quick “you better check your homie” B*****s don't give a f**k, they wanna check for your homie Sisters love Jay cuz they know how 'Hov is I love my sisters, I don't love no b***h
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Ти защо така критикуваш "градската поезия на подтиснатите"? :-) ПП Верно е че аз също не съм дорасъл до нея, от този десен предпочитам блуз и джаз. А пропо, страшно хубаво изпълнение на Соня Йончева в "Тоска" в Мета !
Не се е родил още черняк, който може да достигне изпълнението на рижавия австралиец от миналогодишното Грами. На живо, без чужд съпровод. Звучи по-добре от студиен запис. Уникално!
Рап музиката беше променена, за съжаление. Все пак, има някои нови момчета, които изкарват добри песни: https://youtu.be/43gm3CJePn0
Иначе, за да чуете истинска хип/хоп поезия, слушайте Wu-Tang, Nas, 2pac, Rakim & Eric B, Andrè 3000, MF Doom, Big Daddy Kane... Но не оценявайте хип/хоп културата, по боклуци като Jay-Z, Lil Wayne и т.н.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
Усещаш ли колко нелепо звучиш хахаха, в момента точно ти си в ролята на умнокрасивия и я изпълняваш с голямо усърдие. Непреходни ценности, Франк Запа, когнитивния дисонанс когато виждаш нагледно че света не работи както си очаквал, класика.
Не е честно да се определя така. Рокът има множество измерения, докато рапът си е просто рап. Рапът присъства и в рока. Но за масите е нормално - рокът отдавна е елитарна музика и не е за всеки. Все пак не трябва да се забравя, че и двата вида като социално послание са идентични - в началото винаги става въпрос за купон и мацки; после - мотори и коли, спорт. Накрая - проблеми на социалното неравенство и не дай си Боже - политическа тематика. Много стилове в рока умряха, защото се захванаха да проповядват политика. И това се оказа тъпо. Рапът като елементарна музика не се занимава с това. Но рапът, подобно на рока разказва истории от квартала и създава идентичност. Безкрайно много са чернокожите музиканти - рокаджии. Но защо следващите поколения се отдръпнаха от него? Рокаджиите, извисени към небето се отказахме от борбата за територия. Днес рапърите са тези, които си искат гетото и се борят да заемат мястото извън него. Помните ли песента на Елвис "In the Ghetto"? Пуснете си я, чуйте я отново. Това беше нашето място, на всички нас, които слушаме рок. Не е лошо да се връщаме там.
Не е честно да се определя така. Рокът има множество измерения, докато рапът си е просто рап. Рапът присъства и в рока. Но за масите е нормално - рокът отдавна е елитарна музика и не е за всеки. Все пак не трябва да се забравя, че и двата вида като социално послание са идентични - в началото винаги става въпрос за купон и мацки; после - мотори и коли, спорт. Накрая - проблеми на социалното неравенство и не дай си Боже - политическа тематика. Много стилове в рока умряха, защото се захванаха да проповядват политика. И това се оказа тъпо. Рапът като елементарна музика не се занимава с това. Но рапът, подобно на рока разказва истории от квартала и създава идентичност. Безкрайно много са чернокожите музиканти - рокаджии. Но защо следващите поколения се отдръпнаха от него? Рокаджиите, извисени към небето се отказахме от борбата за територия. Днес рапърите са тези, които си искат гетото и се борят да заемат мястото извън него. Помните ли песента на Елвис "In the Ghetto"? Пуснете си я, чуйте я отново. Това беше нашето място, на всички нас, които слушаме рок. Не е лошо да се връщаме там.
Защо "сенилна"? Звученето на рока не ни връща все към отминали времена. Има много яки млади музиканти, които се занимават с рок. Може би просто рокът трябва да се върне там, откъде е тръгнал - underground. Забележете, колко много рок парчета се използват във филми-блокблъстъри.
Елитарното на рока е, че непрекъснато се обогатява с ново звучене. Отворен е. Днес, да се свири рок, човек наистина трябва да има сериозни познания по музика, да чете и пише ноти. Да може да свири поне на два инструмента. Рокът е много повече свързан с класическата музика. Рок-музикантите са най-бързите изпълнители. Рапът е много по-затворен от рока в музикално отношение и еднообразен.
Пак повтарям - сравението е тъпо, защото рокът има безкрай много стилове - стоунър, метъл, пънк, ой, ню уейв. Само метълът има толкова течения, че на човек няма един живот да му стигне да ги изучи. Не обиждам рапа, но е ограничен.
Усещаш ли колко нелепо звучиш хахаха, в момента точно ти си в ролята на умнокрасивия и я изпълняваш с голямо усърдие. Непреходни ценности, Франк Запа, когнитивния дисонанс когато виждаш нагледно че света не работи както си очаквал, класика.[/quote]
Всъщност сега разбирам - ти въобще не схващаш какво казвам. Да си ме видял да искам от хората да спрат да слушат чалгия (българска или американска)? Не съм - вменяват разни задължения на околните само умните и красивите, автентично десни. Аз коментирам на какво според мен се дължи описаният в статията феномен и че това не е добре. Ако за теб няма нищо по-нормално от това "развитие на вкуса", според което децата ти ще се кефят на някакви убавци дето им пеят неща от типа на "и ловец съм и рибар съм, на закона м...ката е...л съм" (няма никакво значение на какъв език и под какъв музикален съпровод) - действай. Само не се опитвай да ме убедиш колко съм "задръстен" понеже аз не се кефя, щото MTV, CNN и кой ли още не не успяха, та ти ли...
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Не е честно да се определя така. Рокът има множество измерения, докато рапът си е просто рап. Рапът присъства и в рока. Но за масите е нормално - рокът отдавна е елитарна музика и не е за всеки. Все пак не трябва да се забравя, че и двата вида като социално послание са идентични - в началото винаги става въпрос за купон и мацки; после - мотори и коли, спорт. Накрая - проблеми на социалното неравенство и не дай си Боже - политическа тематика. Много стилове в рока умряха, защото се захванаха да проповядват политика. И това се оказа тъпо. Рапът като елементарна музика не се занимава с това. Но рапът, подобно на рока разказва истории от квартала и създава идентичност. Безкрайно много са чернокожите музиканти - рокаджии. Но защо следващите поколения се отдръпнаха от него? Рокаджиите, извисени към небето се отказахме от борбата за територия. Днес рапърите са тези, които си искат гетото и се борят да заемат мястото извън него. Помните ли песента на Елвис "In the Ghetto"? Пуснете си я, чуйте я отново. Това беше нашето място, на всички нас, които слушаме рок. Не е лошо да се връщаме там.
Познанията ти за рапа и хип хопа се базират на видяното , тук и сега ....Всъщност в началото на хип хопа , става въпрос само и единствено за социална тематика и бунт срещу несправидливостта според изпълнителите , докато се появят мацките минава доста време и се минава през няколко периода . Всъщност рока , тръгва от черните , и имат един общ корен с хип хопа. Кралят на Рока Елвис е бил обвинява, че пее и танцува като черен . Тоест за рока и хип хопа , може да кажем, че са първи братовчеди, НО ТРЪГНАЛИ ПО СВОЙ РАЗЛИчЕН ПЪТ .
Това е очевидно заглавие от 1992г. Попаднали сме във времеви лууп! Дори статиите за феминизма са като от времето на спайските. Всичко е едно и също, как да измъкнем?! Така ако продължва утре ще се появят супер авангардни музикални стилове като гръндж, бритпоп, и техно. Квантови учени--на помощ!!!1111!!!! :)
Рокът стана като джаза--навремето музика за млади диванета, цици, наркотици--а днес именно за дърти чичета и лелки. В този смисъл е "елитарно"т.е. изисква определено усилие да му видиш красотата. То това е разликата между елитарно и поп изкуство, друго няма. Елитарното се цени от малцинство, и от професионалисти заминаващи се със същото, а популярното се цени от всеки които се носи по течението на модата. И това което днес е модно също ще изчезне, и след 40 години също ще се слуша от елитарно малцинство, което ще вижда в него красота която другите около тях няма да виждат. До десет години и дет и блек метъла ще станат "елитен джаз"--в смисъл ще се изпълняват пред седящи 60-годишни фенове, които при много добро соло възпитано ще ръкопляскат.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
swa13550174
Рейтинг: 0 НеутралноНормално е, черните с увеличават. Но регетона може и да го надмине.
danvan
Рейтинг: 4261 ВеселоЧалгата не е само в България
Българите са малък, но изключително прост народ. Шолц клекна. Путин - не само. Sapienti SatЗдравко Пенев
Рейтинг: 8 НеутралноСледя редовно чартовете на Спотифай и Дийзър, тотално превъзходство на хип-хопа не само в щатите, но и в Европа.
Кендрик Ламар е по фърст от Джей Зи и не се съмнявам, че неговият DAMN ще е албум на годината.
wwwtoчkacom
Рейтинг: 673 НеутралноЧудя се кое мразя повече - чалгата или рапа?
EU defender
Рейтинг: 636 НеутралноРокът не загина
The best way to predict the future is to invent it.само време мина.
Пустото му диско
още им е близко.
marks_nazi
Рейтинг: 217 Неутралнобете от 5 години щатите са тъмокожи така ,че няма лошо! Цонко да взима власта и да се направи първият метъл град!!!!!
Долу рушистите и фашистите****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноТази новина е закъсняла.....някъде с 20 години.
Обичам да грухтя и плюскам.puknatastotinka
Рейтинг: 426 ВеселоДо това води формирането на няколко мега студия. Търсене, фокус върху лесен неразработен пазар и щипка политкоректност.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноХахаха да, точно политкоректността затри великия безсмъртен рок. Обичам да грухтя и плюскам.
wnl03619584
Рейтинг: 220 НеутралноПрозира скрит рев за афроамериканците и жените. :-) Пак нещо решиха, че са дискриминирани явно. :-)
Тюфлекчия
Рейтинг: 3190 ВеселоНормално - музика за миленяли. Лесна за правене - един компютър със семпли и някакъв питекантроп да плещи глупости. Другият вариант е класическа чалга - черна мадама с голям г..з се кълчоти и квичи някакви глупости (Бионсе). За да направиш песен като тези на Metallica или Pink Floyd се изисква да си се учил да свириш къде 20 години, да си чел книжки, да имаш някаква мисъл в главата и какво да кажеш на хората. MTV пропагандират и буквално налагат тая помия от десетилетия, щото директивата е да се покаже, че малцинствата са много по-талантливи от белите, което разбира се е пълна глупост, но сред подрастващите оставени без родителски контрол (миленялите) връзва. На мен лично ми се повръща и от Бионсе, и от всичките там австралопитеци повтарящи "нигъ, нигъ, фак, мадафака, нигъ" на микрофона. Иначе е ясно, че и Грамитата ще станат жертва на Новото време. Тая година черен, догодина мюсюлман.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
<marquee bgcolor="red" style="font-size:78em;font-weight:bold">EBANJEEE!!!
Рейтинг: 217 Весело(c)rap !
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноВиж сега, да речем теоретично рокът излезе пак на мода - тия врескала с китарите пак ореват всичко - онова там поколение няма да започне да пика безпроблемно без простамол, няма да изкара втори пубертет след менопаузата и така нататък. Воплите за световен заговор на чернилките са хахаха интересен протест, но леко грешно таргетиран - само и единствено времето ви е виновно че тече само в една посока. Обичам да грухтя и плюскам.
chepokalipsis
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#4] от "npg38547585":
Аз лично харествам инструменталите на много рап песни, текстовете може и да са тъпи, но поне има някакво старание в мелодията, докато в чалгата всички ми звучат еднакво.
Syzygy
Рейтинг: 531 ВеселоЕ то квото моеше да се направи на полето на жицата вече е измислено и претоплено по два-три пъти. Каканижещите безсмислици музикални инвалиди наречени рапъри пък са изчерпани по начало. Хубаво е че тая глупост с жанровете и етикетите практически отпада, което е харашо се слуша, другото седи в некой ъгъл на нета.
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayВече жица, речитатив, способна певачка са само похват в арсенала на некой маестро, не стилове тип религия следвани от тълпи офце въобразяващи си че харесват 'правилния'.
Добри времена, на по-слабохарактерните многообразието и свободата не им понася, но то на тях все нещо им е криво
puknatastotinka
Рейтинг: 426 ВеселоАре, стига глупости! Световен заговор на чернилките... Откъде ти хрумна! Черните бяха припознати като неразработен пазар. Консолидацията на големите издатели се фокусира върху него. Радиопредаванията се наситиха с музиката, за която има пазар. Компаниите нямат интерес от разнообразна, а от масова музика. Прибави и точките, които отбелязват с политкоректното насърчаване на малцинствата и готово. Пълно е и с латино музика, която е не по-малка чалга. Масова култура. Има и друго нещо, милениалите слушат музика, но Z поколението (сега са още тийн) изобщо не ги интересува музиката.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 1841 Любопитнонай-мразя някой потен афро-американец да ми се кара от сцената...и да имам чувството че има гладна стачка в затвора!Музиката е предкласика,класика..джаз!Рокът е усещане,ритъм и енергия!Рапът е.....е чалга!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноХах глупости, какви радиопредавания, кой слуша радио вече....дори в колата. Мина им модата на тези неща, дори музикалните телевизии са ужасно умряла работа, никой просто не ги гледа - ей например умрелото мтв дето имаше култов статус през 90-те и сега никой не го ебава за нищо. Масовото наливане на естетически вкус поотмря доста, до голяма степен заради интернета, вярно не напълно, но е нищо в сравнение със славното минало. Затова и няма да има повече разни такива феномени, музика на поколението някое и прочее атавизми, поне не виждам как ще се случи скоро. Обичам да грухтя и плюскам.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноТака е но предвид масовите вкусове усещаш ли как си част от малцинство....едно недоволно малцинство. Недоволните малцинства обичат да се изкарват репресирани, да се борят там за правата си, есенцията на новото време уж била такава. Но то и това е толкова писнало че...не знам, не знам. Обичам да грухтя и плюскам.
Bicho Raro
Рейтинг: 1335 ЛюбопитноПоредното доказателство, че хората прогресивно изпростяват. Винаги съм смятала, че в музиката, литературата, киното, изкуството, етс. не би трябвало да важи правилото, че търсенето определяло предлагането. Точно обратното, споменатите трябва да имат задача да култивират и формират вкуса на хората, а не да оставят това да прави пазара, щото виждаме какво става - кино, музика, литература, телевизия - всички се бият за рейтинг и печалби и пробутват всякакви лесно смилаеми за мат'риала неща, които отговарят на интелекуталното му ниво. Вместо да предлагат такива, дето ще повишат въпросното интелектуално ниво.
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannТюфлекчия
Рейтинг: 3190 НеутралноЗаговорът естествено не е на черните - те са негова жертва не по-малко от всички останали. Налагането на стереотипа "гангстер или кълчеща се дива" като единствено възможни успешни модели сред младите черни американци, е абсолютно същото като "мутра - плеймейтка" в България. След като успешно затриха поколения черни в САЩ по този начин, сега го наливат в гърлото и на останалите - бели, латиноси, азиатци и т.н. Непрекъснато се внушава, понякога направо си се казва директно, че който не се кефи на Джей Зи или Бионсе е смотан реднек (в най-добрия случай) или расист (в най-лошия). Доста внимателно следя медиите в САЩ и мога да ви гарантирам, че е така. Рокаджиите с по-консервативни възгледи веднага се демонизират и маргинализират. Веднага давам пример - Кид Рок, който има дете от черна жена, което е отгледал сам, като самотен баща, беше обявен миналата година за расист по всички медии, щото обяви, че ще се явява на избори от името на Републиканската партия. Ако някой си мисли, че всичко е само музика и развитие на вкусовете, много жестоко се лъже и е много наивен.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноСтереотипи се налагали? Чакай да видим стереотипите от рокаджийските времена тогава - някакъв на моменти откровен джендър с дълга мазна коса който обича да кряка, да друса хероин и прочее пропаднала дрога, да се налива с алкохол и...да в общи линии това са стереотипите, като се замисля кълчещите се чернилки ако не друго изглеждат далеч по-здравословно. Обичам да грухтя и плюскам.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноОооо да, вечният проблем на поколенията. Светът си отива след всяко, тотален обществен разпад, апокалипсис....ама на, слънцето продължава да си изгрява, не е настъпила трета световна, изпростялото население продължава да върти бизнес и да се възпроизвежда, такива неща. Обичам да грухтя и плюскам.
grayeagle
Рейтинг: 688 НеутралноАми как няма да го задмине като рок групите почти нищо не правят вече. Преди като си вземех албум на някоя група/ Джудас и т.н./ от 10 песни , 3-4 бяха пълни хитове, още толкова страхотни и останалите много добри песни. Сега има един хит в албум, и другото е под средното. Оня ден слушах Остава, БТР и т.н. Все едно слушам една и съща песен- никакво развитие, никаква промяна. Същото става и с Металика- албум заради договора за албум. Нищо.
И не ми разправяйте за черна музика, защото рока също има черно начало от ритъм енд блуса.
fio41315648
Рейтинг: 269 ВеселоВ БГ рап и чалга вървят рамо до рамо, iq пада и всички са доволни.
Syzygy
Рейтинг: 531 ВеселоДо коментар [#26] от "Свинчуга":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anywayНа моменти звучиш доста смислено, направо да не повярва човек че си умнокрасивец
Syzygy
Рейтинг: 531 ВеселоДо коментар [#27] от "grayeagle":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway"Преди като си вземех албум на някоя група/ Джудас и т.н./ от 10 песни , 3-4 бяха пълни хитове, още толкова страхотни и останалите много добри песни"
Имай предвид че с времето критериите се повишават. Особено с нонстоп достъпа до всякакво инфо по нета. Също така цялата индустрия се развива.
Ако едновремешните рок/метъл легенди сега прохождаха щяха да са абсолютни смешници на фона на напълно посредствена съвременна банда кво остава сравнено с някоя от жестоките групи дето правят жица с певачка. Просто специфичните социално икономически обусловености позволяващи отделни групи да добият култов статус и да пълнят стадиони вече ги няма. И не е щото сме по-зле а точно щото сме по-добре и цялостното ниво е в небесата сравнено с половин век назад
Bicho Raro
Рейтинг: 1335 ВеселоДо коментар [#26] от "Свинчуга":
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas MannНе разбра нито дума от това, което съм написала, нали? Пролича ти.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноАре да не се обиждаме сега, и ти се правиш на грознотъп ма си се наврял баш при най-големите либерасти :) Обичам да грухтя и плюскам.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноРазбрах те, но реших да ти спестя подигравките. Звукозаписните компании и прочее трябвало да култивират добър вкус. Като добър вкус вероятно е твоят вкус. Ми направи си звукозаписна компания и култивирай естетическите възприятия на масите, не може да е толкова сложно. Най-малкото при положение че никой друг очевидно не го прави, няма да имаш конкуренция и шансът да преуспееш е висок. Обичам да грухтя и плюскам.
mihail_p
Рейтинг: 1624 НеутралноДо коментар [#27] от "grayeagle":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8не ми говори за Металика, че ще умра.
направо толкова безидеен е последния,
че не мога да повярвам как може тея хора
да са направили fight fire with fire.
b_52_strato
Рейтинг: 1124 НеутралноА най-комично е, когато някой чичо тури в една команда "Металика" и "Пинк Флойд"!
Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!То си е откровена идиотщина, ма да подходим снисходително.
Щото чичото едва ли е чувал за десетината подкатегории метъл, той дори не подозира този факт.
Пък аз, обичащ само и единствено хеви-метъла, отминавам със същото презрение траш-метъла, както не обръщам внимание на рапът!
Както един друг чичо беше казал преди доста време - истината е в подробностите.
Ма пък подробностите усложняват нещата...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноЪхъм, излизам на улицата и гледам само чернилки значи, грам бел човек не остана вече, това в София - истина, казвам ти. Затова умре рокендрола. Обичам да грухтя и плюскам.
Bicho Raro
Рейтинг: 1335 ВеселоМдам, правилно предположих, че нищо не си разбрал... карай, не всекиму е дадено... още повече на хора, на които никой не е формирал вкус...
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
Свинчуга
Рейтинг: 2061 Неутрално[quote#38:"Bicho Raro"][/quote]
Обичам да грухтя и плюскам.Тръпна в очакване да формираш моя вкус в такъв случай, а покрай това и да забогатееш, дай боже всеки му.
Явор Рг
Рейтинг: 269 НеутралноНормално. Всяко поколение търси себе си в отрицание на предишното.
.Светът става все по-малко романтичен и това няма как да не промени музиката, литературата и изобразителното изкуство, които са отражение на отношенията между хората.
Илиян Колев
Рейтинг: 940 НеутралноДоста хора,и аз включително харесваме и слушаме и "Металика" и "Пинк Флойд".И на мен не всички стилове метъл ми харесват,но всички варианти на чалгата,рапа и техното са ми противни.Рапа и техното особено много,щтото са трудни и за игнориране.На не силно пусната чалга може и да не обърнеш внимание.
Иван К.
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#24] от "Тюфлекчия":
Не мисля , направо съм убеден, че няма заговор в този факт , че хип хопа ИЗПРЕВАРВА рока , това си е закономерност в чисто музикално социално отношение хип хопа е по удобен и по близък до съвременият живот , много дълго ще стане за обяснение. Но случаите за които пишеш по скоро става въпрос за възползване от ситуацията , а не предизвикването й. Отнсно Кид Рок , дори и да беше черен рап изпълнител щеше да бъде обвинен в предателство към расата, а в музикално отношение , той не по малко хип хоп изпълнител , колкото рок , стила му на музициране и държанието са му някаква смес. А за Бионсе , не знам, но масово я обвиняваха , че се избелва на снимки с подходящ фон дьо тен или с обработка на снимките да е по бяла , а и си изправя косата да изглежда на бяла , та и там не са еднозначни нещата.
Иван К.
Рейтинг: 269 НеутралноМежду другото , класическата музика и рокът , такива каквито ги познаваме днес , не са били възприемани по същият начин в миналото като елитарен тип музика , рокаджиите 60-70 -80 бяха считане за дрогирани отрепки, които се стремят да унищожат морала на подрастващите.
Илиян Колев
Рейтинг: 940 НеутралноНямам нищо против никого на етническа ,расова или каквато и да било подобна основа.Нито към културата му или музиката.Латино музиката ми е приятна ,реге,ритъм енд блус,суинг и би -боп също.Както и някои цигански романси и руски бардове.
Същевремено техното ми е противно,независимо че е "бяла" музика.Етническия състав няма общо.
Просто всички налагат агресия,А за големите лейбъли-дните им са преброени и изобщо няма да съжалявам за тях.Звукозаписната техника и студията са масово достъпни,каналите за дистрибуция и достъп до музика многобройни.Всеки ще слуша каквото му е приятно и такова нещо като масов вкус ще е рядкост.Дори ще се поръчва създаването и на някакъв Р то Р вариант.
Иван К.
Рейтинг: 269 НеутралноИма и още един много важен факт , рока се изчерпа откъм идеи и звучене , и ако не беше го минал хип хопа , това щеше да го направи латиното. В последните 50 -60 години рокът премина много стадии и течения , каквото можеше беше направено, но дойде момент в който просто трябва да слезе. И това се птвърждава , че в топ 100 на която и да класация дали лична на фен или на медия , няма да влезе нито една рок песен от последните 10 -15 години.
Тюфлекчия
Рейтинг: 3190 ВеселоДо коментар [#41] от "slonsco":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Приятелю, моля те недей да храниш троловете. Той е дошъл да се изходи првейки се на много компетентен, да напсува някого и да отиде да се похвали на мама и по-големия си брат какъв мъж е станал - не да води дискусия.
Тюфлекчия
Рейтинг: 3190 НеутралноДо коментар [#45] от "Иван К.":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Според мен основно се дължи на факта, че студиата масово започнаха да бълват каквото харесва на собствениците им, а не на публиката. Началото на края беше бумът на Nu metal-a. Еднотипни и досадни парчета, в които обикновено някой излива личната си фрустрация, без да казва нищо смислено. Превърнаха сцената в клуб на анонимните нещо си, където разни убити от живота хора излизат да изреват комплексите и неудовлетворението от живота си. Кой ще го слуша това? Иначе аз съм попадал на много читави банди, но рядко някой голям лейбъл застава зад тях и в резултат се разпадат за няколко години. Все пак и те семейства хранят.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноДа, точно така, ще си подритват печалбите щото така ги кефи. А може би просто рок музиката замира заедно с почитателите си по съвсем....естествени причини? Как не ти мина през ума? Обичам да грухтя и плюскам.
Никола Йорданов
Рейтинг: 1268 ЛюбопитноДнес по-глупави (талантливи, емоционални и т.н.) ли са децата? Ние по-умни ли сме от древните гръци (перси, китайци, римляни и т.н.)
Никола Йорданов1. Днес сме по-добре хранени, по-добре образовани и имаме много по-лесен достъп до информация. Дали сме по-умни ... на кого му пука?
2. В едно общество винаги гениите са 0.01%, много интелегентните са 2%, над средно интелигентни са 14%, средно интелигетни са 60% ... кривата на Гаус!
3. Музика (и други изкуства) се потребява от хората. над 70% е "чалга," "пошло," "чиклит," "булевардни романи," "кич," "халтура" и т.н.
И какво ако някой е глупав и има "лош вкус?" И какво като сме много интелигентни и слушаме Стравински? Хора ли сме? Когато трябва? Винаги? Винаги, когато можем?
Тюфлекчия
Рейтинг: 3190 ЛюбопитноТи пък що си мислиш, че не са на печалба от цялата работа? Също така не си ли чувал за фалирали студиа? Понякога ръководствата на частни компании не взимат правилните бизнес решения. А това, че новото поколение собственици и управители на студиа пускат каквото на тях им харесва не съм си го измислил аз, а го е казал Франк Запа, в едно легендарно свое интервю. Мисля че той има повече опит по темата от теб, мен и целия български "шоубизнес" накуп. :) Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
kapitan_laino
Рейтинг: 888 НеутралноХаресва ми когато българския "меломан", който не признава нищо след "Черния" на Металика почне да се оплаква от съвременната музика. Рокът не струвал, попът бил чалга, рапът са каращи се чернилки, електронната е за наркомани...еми ако чакате по "Сити" или З-рок да ви пуснат нещо качествено ще си въртите "тавите" на Мейдън и Джудас.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 Неутрално[quote#50:"Тюфлекчия"][/quote]
Обичам да грухтя и плюскам.Аха и значи факта че студиата очевидно вече не продуцират вряскащите пичове от 70-те и 80-те е продукт на масова самозаблуда и фатална грешка на целия бизнес. Със сигурност Франк Запа е прав. Между другото препоръчвам ти да излезеш на улицата и да питаш 100 случайни човека дали са чували за него, само да не се изненадаш от резултата.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноКой слуша "Сити" и "З-рок" ? Няма толкова утрепано нещо като музикалните радиа в днешно време, нищо общо с това което беше навремето. То само като се заслуша човек скоро забелязва че това е нищо повече от един плейлист дето се върти автоматично 24/7, джинглите им скучни до писване и на по няколко години, понякога идва някакъв да се бара за водещ, това е най-забавното, човекът си вярва че някой го слуша, а реално никой не го слуша. Бизнес на умирачка, до няколко години няма да остане нищо от тези. Обичам да грухтя и плюскам.
Syzygy
Рейтинг: 531 ВеселоДо коментар [#47] от "Тюфлекчия":
Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway"Според мен основно се дължи на факта, че студиата масово започнаха да бълват каквото харесва на собствениците им, а не на публиката"
Лейбълите винаги са били хиени надушващи сосната печалба (все пак това им е идеята) пък и собственика като нарине мангизите винаги може да си викне любимата непопулярна иначе група/изпълнител да му дрънкат на уше. Не е това.
Комбинация от фактори е. Аз като лапе съм въртял джъстис и още няколко неща до втръсване просто щото нямаше толкова избор като сега и знам всеки акорд как следва. Никое от следващи неща в жанра не ги знам чак толкова детайлно а има доста качествени. Оценяването на дадена творба се култивира а за това трябва време. Сега колективният attention span на публиката е много по-кратък. И не е само в музиката. Освен това общото ниво се вдига и колкото и да е добра някоя група/изпълнител и каквито и кинти да набият промоутърите следващи легенди от калибъра на Металика/Пърпъл/Флойд/етц просто няма как да се случат в свят с интернет, независимо от стила. Влизаме в ерата на относително висококачествената посредственост. Свиквайте, ще е за дълго
Тюфлекчия
Рейтинг: 3190 ВеселоМдааа - обреченият ми опит за някаква дискусия с умните и красивите приключи. Значи щом Сульо и Пульо от София (предполагаемо) не знаят кой е Франк Запа, то какво е казал той няма никакво значение, нищо че е човек врял и кипял в музикалната индустрия. Ами то и Ницше преживе никой не го е знаел, щото не са го издавали, ама това да не пречи да е променил философията и Западната цивилизация въобще (надявам се поне това знаеш, ако не - няма да обяснявам). Да не говорим, че по собствената ти логика твоите писаници пък са съвсем ирелевантни, щото Запа от тия 100 може едни десетина човека да са го чували, ама тебе със сигурност никой не те знае. :) Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Sabbath
Рейтинг: 1059 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "npg38547585":
В сравнение с рап,чалгата си е жив празник за ухото и душата.Лично аз обожават рок,но и тази творба ми е след най-любимите.В нея всичко е на висота-и мелодия,и поезия:
https://youtu.be/MLmn1V0dUAo
babyroo
Рейтинг: 269 НеутралноПровокация и шарани.
roo1. Истинският рок никога не се съревновава, щото си има достатъчно твърди фенове. Много милиони!!! До ден днешен са живи много, (уви не всички), ТИТАНИ на рока!!!
2. Рапът НЕ Е ЧЕРАНА музика, поне по отношение на ЕМИНЕМ!!! Който и до сега е ВЕЛИК!
3. Може да харесвате и двете, ако имате малко мозък!
4. Трябва и английски, за да разберете...
@
Рейтинг: 333 НеутралноАз например "турям в една команда Металика и Пинк Флойд" и не ме интересува дали е "откровена идиотщина". Турям ги в командата "създатели на шедьоври". Говоря за тези шедьоври например:
https://www.youtube.com/watch?v=WehVHuT9zik
https://www.youtube.com/watch?v=Bmk7MUeI7vM
https://www.youtube.com/watch?v=fAAjwMzded0
https://www.youtube.com/watch?v=u1G07INAsWo
Sabbath
Рейтинг: 1059 НеутралноПо-горе има разни мнения против негрите,но именно негрите са с най-голям принос в музиката.Няма,според мен ненегър,да се доближава по гениалност до по-долните изпълнители:
https://youtu.be/dFzZ3wrN3HY
https://youtu.be/nWE8Cd4yIMs
https://youtu.be/vUJrepgqPEU
https://youtu.be/6EiqNjdBkdo
https://youtu.be/I8qRkRi65F0
https://youtu.be/fzr1Rfn-P4Y
https://youtu.be/5sbS2u9GXIA
Тюфлекчия
Рейтинг: 3190 ВеселоМалко от "творчеството" на Джей Зи, за което вероятно ще вземе Грами по-късно днес:
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!“N****s In Paris”
So I ball so hard mothaf**kas wanna fine me
First n****s gotta find me
What's 50 grand to a mothaf**ker like me?
Can you please remind me?
(Ball so hard) This s**t crazy
Y'all don't know that don't s**t faze me
Act like you’ll ever be around mothaf**kas like this again
Bougie girl, grab my hand
F**k that b***h; she don’t wanna dance
Prince Williams ain’t do it right if you ask me
‘Cause I was him I would have married Kate and Ashley
What’s Gucci, my n***a? What’s Louis, my killa?
What’s drugs, my dealer? What’s that jacket, Margiela?
Doctors say I’m the illest
‘Cause I’m suffering from realness
Got my n****s in Paris and they going gorillas, huh
“Dirt Off Your Shoulder”
If you feeling like a pimp
N***a, go and brush your shoulders off
Ladies is pimps too, go and brush your shoulders off
N****s is crazy, baby, don't forget that boy told you
Get that dirt off your shoulder
Middle finger to the law, n***a, grippin' my balls
Said the ladies, they love me
From the bleachers they screamin'
N***a, London, Japan and I'm straight off the block
Like a running back, get it? Man, I'm straight off the block
I can run it back, n***a, ‘cause I'm straight with the Roc
“Jigga My N***a”
It's almost over y'all
Jigga, how real is that?
Uhh, uhh, uhh, lights out n****s!
(Jigga) What's my motherf**kin name?
(Jigga) And who I'm rollin with huh?
(My n****s) Uh-huh-uh-uhh-uhh-uhh
N****s better get it right, b***hes better get it right, WHO?
(Jigga) What's my motherf**kin name?
(Jigga) And who I'm rollin with huh?
(My n****s) Uh-huh-uh-uhh-uhh-uhh
N****s better get it right, b***hes better get it right
N****s get fly, let em defy gravity
Fo'-five rapidly lift your chest cavity
Streets won't let me chill
Always been a clumsy n***a, don't let me spill
Muh'f**kers wanna wet me still, I remain y'all
“B*****s and Sisters”
So just, take off your shirt, don't hit me with that church s**t
(B***h) I got a sister who schooled me to s**t you chickens do
(B***h) Unless you f**ked a dude on his own merit
And not the way he dribbles or ball or draw leverage
You're a (B***h), No ma, you're a (B***h)
B*****s have n*****s all up in your crib
Sisters tell you quick “you better check your homie”
B*****s don't give a f**k, they wanna check for your homie
Sisters love Jay cuz they know how 'Hov is
I love my sisters, I don't love no b***h
daskal1
Рейтинг: 3660 ВеселоДо коментар [#12] от "Тюфлекчия":
Ти защо така критикуваш "градската поезия на подтиснатите"? :-)
ПП
Верно е че аз също не съм дорасъл до нея, от този десен предпочитам блуз и джаз.
А пропо, страшно хубаво изпълнение на Соня Йончева в "Тоска" в Мета !
zakkwylde
Рейтинг: 520 НеутралноНе се е родил още черняк, който може да достигне изпълнението на рижавия австралиец от миналогодишното Грами. На живо, без чужд съпровод. Звучи по-добре от студиен запис. Уникално!
https://www.youtube.com/watch?v=uPvARJW_iVI
makaveli g
Рейтинг: 217 НеутралноРап музиката беше променена, за съжаление. Все пак, има някои нови момчета, които изкарват добри песни:
https://youtu.be/43gm3CJePn0
Иначе, за да чуете истинска хип/хоп поезия, слушайте Wu-Tang, Nas, 2pac, Rakim & Eric B, Andrè 3000, MF Doom, Big Daddy Kane... Но не оценявайте хип/хоп културата, по боклуци като Jay-Z, Lil Wayne и т.н.
Златната акула
Рейтинг: 1356 НеутралноДо коментар [#62] от "zakkwylde":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnЕд Шиърън e чистокръвен англичанин, автор на музиката и текстовете на песните си. А вече направи дует и с Еминем:
https://www.youtube.com/watch?v=3BXDsVD6O10
PETZL
Рейтинг: 531 НеутралноЗа САЩ не знам,в България все педалчета са рапъри.Все пак чалгата е много по-гнусна.
99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.makaveli g
Рейтинг: 217 НеутралноНедей да се изказваш неподготвен.
https://youtu.be/_MPDHE9RYGU
Свинчуга
Рейтинг: 2061 Неутрално[quote#55:"Тюфлекчия"][/quote]
Обичам да грухтя и плюскам.Усещаш ли колко нелепо звучиш хахаха, в момента точно ти си в ролята на умнокрасивия и я изпълняваш с голямо усърдие. Непреходни ценности, Франк Запа, когнитивния дисонанс когато виждаш нагледно че света не работи както си очаквал, класика.
г-н Думанов
Рейтинг: 1093 НеутралноНе е честно да се определя така. Рокът има множество измерения, докато рапът си е просто рап. Рапът присъства и в рока. Но за масите е нормално - рокът отдавна е елитарна музика и не е за всеки. Все пак не трябва да се забравя, че и двата вида като социално послание са идентични - в началото винаги става въпрос за купон и мацки; после - мотори и коли, спорт. Накрая - проблеми на социалното неравенство и не дай си Боже - политическа тематика. Много стилове в рока умряха, защото се захванаха да проповядват политика. И това се оказа тъпо. Рапът като елементарна музика не се занимава с това. Но рапът, подобно на рока разказва истории от квартала и създава идентичност. Безкрайно много са чернокожите музиканти - рокаджии. Но защо следващите поколения се отдръпнаха от него? Рокаджиите, извисени към небето се отказахме от борбата за територия. Днес рапърите са тези, които си искат гетото и се борят да заемат мястото извън него. Помните ли песента на Елвис "In the Ghetto"? Пуснете си я, чуйте я отново. Това беше нашето място, на всички нас, които слушаме рок. Не е лошо да се връщаме там.
CONTADOR GRATUITO!Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноКое точно му е елитарното на рока, мен ако питаш преобладаващото мнение е че е сенилна, не елитарна музика в днешно време. Обичам да грухтя и плюскам.
г-н Думанов
Рейтинг: 1093 Неутрално[quote#69:"Свинчуга"][/quote]
CONTADOR GRATUITO!Защо "сенилна"? Звученето на рока не ни връща все към отминали времена. Има много яки млади музиканти, които се занимават с рок. Може би просто рокът трябва да се върне там, откъде е тръгнал - underground. Забележете, колко много рок парчета се използват във филми-блокблъстъри.
Елитарното на рока е, че непрекъснато се обогатява с ново звучене. Отворен е. Днес, да се свири рок, човек наистина трябва да има сериозни познания по музика, да чете и пише ноти. Да може да свири поне на два инструмента. Рокът е много повече свързан с класическата музика. Рок-музикантите са най-бързите изпълнители. Рапът е много по-затворен от рока в музикално отношение и еднообразен.
Пак повтарям - сравението е тъпо, защото рокът има безкрай много стилове - стоунър, метъл, пънк, ой, ню уейв. Само метълът има толкова течения, че на човек няма един живот да му стигне да ги изучи. Не обиждам рапа, но е ограничен.
г-н Думанов
Рейтинг: 1093 НеутралноПоздрав с нещо сенилно - https://www.youtube.com/watch?v=jlOYggrKfug
CONTADOR GRATUITO!:)
Тюфлекчия
Рейтинг: 3190 ВеселоВсъщност сега разбирам - ти въобще не схващаш какво казвам. Да си ме видял да искам от хората да спрат да слушат чалгия (българска или американска)? Не съм - вменяват разни задължения на околните само умните и красивите, автентично десни. Аз коментирам на какво според мен се дължи описаният в статията феномен и че това не е добре. Ако за теб няма нищо по-нормално от това "развитие на вкуса", според което децата ти ще се кефят на някакви убавци дето им пеят неща от типа на "и ловец съм и рибар съм, на закона м...ката е...л съм" (няма никакво значение на какъв език и под какъв музикален съпровод) - действай. Само не се опитвай да ме убедиш колко съм "задръстен" понеже аз не се кефя, щото MTV, CNN и кой ли още не не успяха, та ти ли... Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
Иван К.
Рейтинг: 269 НеутралноПознанията ти за рапа и хип хопа се базират на видяното , тук и сега ....Всъщност в началото на хип хопа , става въпрос само и единствено за социална тематика и бунт срещу несправидливостта според изпълнителите , докато се появят мацките минава доста време и се минава през няколко периода . Всъщност рока , тръгва от черните , и имат един общ корен с хип хопа. Кралят на Рока Елвис е бил обвинява, че пее и танцува като черен . Тоест за рока и хип хопа , може да кажем, че са първи братовчеди, НО ТРЪГНАЛИ ПО СВОЙ РАЗЛИчЕН ПЪТ .
г-н Думанов
Рейтинг: 1093 НеутралноДо коментар [#73] от "Иван К.":
CONTADOR GRATUITO!Не пропуснахте ли някъде кънтрито и суинга, като така отговрно се изкавате за рока?
eminem9876
Рейтинг: 296 НеутралноВ Сащ с рок песен е много трудно да се качиш на върха на Билборд Хот 100.
sin mi
Рейтинг: 2862 НеутралноАбе какви рапъри може да са Джей Зи и Бруно Марс??????
То бива невежество , ама .......
patilanskomeze
Рейтинг: 322 НеутралноТова е очевидно заглавие от 1992г.
Попаднали сме във времеви лууп! Дори статиите за феминизма са като от времето на спайските.
Всичко е едно и също, как да измъкнем?!
Така ако продължва утре ще се появят супер авангардни музикални стилове като гръндж, бритпоп, и техно.
Квантови учени--на помощ!!!1111!!!!
:)
patilanskomeze
Рейтинг: 322 Неутрално[quote#69:"Свинчуга"][/quote]
Рокът стана като джаза--навремето музика за млади диванета, цици, наркотици--а днес именно за дърти чичета и лелки. В този смисъл е "елитарно"т.е. изисква определено усилие да му видиш красотата.
То това е разликата между елитарно и поп изкуство, друго няма. Елитарното се цени от малцинство, и от професионалисти заминаващи се със същото, а популярното се цени от всеки които се носи по течението на модата.
И това което днес е модно също ще изчезне, и след 40 години също ще се слуша от елитарно малцинство, което ще вижда в него красота която другите около тях няма да виждат.
До десет години и дет и блек метъла ще станат "елитен джаз"--в смисъл ще се изпълняват пред седящи 60-годишни фенове, които при много добро соло възпитано ще ръкопляскат.