
© Reuters
След снимките с телефон Стивън Содърбърг намира за трудно да се върне към конвенционалното кино, разказа режисьорът на премиерата на най-новия си филм на "Берлинале".
Психотрилърът Unsane е заснет заснет с "Айфон"/iPhone само за две седмици. Той разказва за жена (Клер Фой), преследвана от обсебен мъж (Джошуа Ленърд), която се оказва затворена в психиатричната клиника, където той работи.
Трябва да кажа, че плюсовете (от снимането с телефон) са значими и ще ми е трудно да се върна към по-конвенционалните начини за снимане, заяви Содърбърг, автор на "Секс, лъжи и видео", "Ерин Брокович" и "Бандата на Ошуън". "Няма нужда да разбиваш тавана, за да вместиш камерата, от репетиция можеш да превключиш директно към снимки."
"Между идеята и нейното изпълнение вече няма такава пропаст, можеш да изпробваш много неща. Щеше ми се тази технология да съществуваше, когато бях на 15."
Като най-съществено предизвикателство пред "Айфон" филмите режисьорът посочи чувствителността на телефоните към всякакви вибрации.
Unsane бе показан извън конкурса на престижния фестивал, който свършва в събота с обявяването на носителите на златните и сребърни мечки.
gl_avatar
Рейтинг: 530 НеутралноНоватор.
sparti
Рейтинг: 313 НеутралноГоляма работа бил айфоня. Само че...същият филм може да го направи със всеки смартфон над 6-700 лв.
slivizasmet.blogspot.comMolossian
Рейтинг: 1747 НеутралноДо коментар [#2] от "sparti":
Panta rhei....И то доста по-добре.
Ама рекламата си е реклама де.
А и филма полит-коректен май.
kaiser
Рейтинг: 1240 НеутралноМного битова визия. Няма зум, няма плитък DOF.
tucker case
Рейтинг: 1040 Веселоларс и догмата like that...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...Петърчо
Рейтинг: 533 НеутралноДо коментар [#2] от "sparti":
До коментар [#3] от "Molossian":
Ще се вкиснете от завист начи... :D
султана глаушева
Рейтинг: 352 НеутралноКак така? Нали имат специални осветители, на оператори се дават награди (даже не знам дали има и оскари), как с айфон? Не разбирам. Значи ли това, че и аз мога да заснема филм, без нищо да разбирам от операторско изкуство, светлинни и звукови ефекти?
Мърфи е оптимист!Lou
Рейтинг: 2101 НеутралноПреди 60 години Хичкок въвежда технологията на музикалния ефект. Убийства, които се случват извън кадър, но със съответен звук, познат на всички. Въздействаща музика, която да говори за сцената и без образ на насилие.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!След него се въвежда ранната технология на синия екран, станал после Зелен. Върху зеленото после се наслагвали други кадри. Подобни ефекти днес има във всеки филм или сериал.
След това се въвеждат и компютърните ефекти. Днес има цели филми с тях.
Филмовата революция стигна после и до по-особени методи - например цял филм сниман от статична охранителна камера със съответните черти. Или пък използване на портативна аматьорска ръчна камера, като "Проклятието Блеър". При тези нови формати се използва активно подсъзнанието на човека. Вместо със страшни чудовища и ефекти ужасът се постига само с евтини трикове - зловещи звуци, вибрации, смразяваща тишина, човешки или бебешки рев. И вече знаеш, че се случва нещо страшно, без да ги виждаш на екрана.
Содърбърг е снимал цял филм с телефон. Това е следващата стъпка. И все по-приближаваща киното към обикновения човек, който няма милиони, за да прави филми.
Преди няколко години решех да си направя един експеримент. Имах обикновен телефон със слаба камера подръка, както и един молив. Направих на молива 24 обикновени снимки, като снимах от една и съща позиция, като само го местех с 1 мм на снимка. После тези обикновени 24 кадъра ги подредих един след друг с Мувимейкър, направих ги 20 кадъра в секунда, сложих някаква страшна музика и се получи филм около секунда и половина. И то какъв. Все едно моливът се движеше сам от призрак. Напълно аматьорски минифилм, отнемащ 30 минути. Това вече може да го направи всеки и киното е достъпно за всеки със идеи.
Нека припомня, че предшественикът на филма "Десперадо" - "Ел Мариачи", дело на Робърт Родригез в началото на 90-те, е имал бюджет около 5000 долара. Но после става хит, разпространява се от големите компании и печели многократно повече от вложението. Всяко добра и хитова идея може да стане блокбастър, стига да е интересна, направена със страст и любов към киноизкуството. Не са нужни 200 млн. долара бюджет, за да имаш успешен филм . Както не е задължително и да професор по изкуство, за да нарисуваш картина за един милион.
penetrating
Рейтинг: 6103 НеутралноА с някой андроид дали няма да се получи по-добре ? :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertHydroxy
Рейтинг: 379 НеутралноНяма все още Андроид, който да може да снима slow motion video с 240fps на FullHD, това го могат само iPhone X и iPhone 8+. Възможно е да са пуснали нещо съвсем ново, не следя постоянно какви са новите Андроид телефони, защото там излизат всеки ден по десет нови модела, но доскоро поне нямаше модел с 240fps на FullHD. Не че е най-важното нещо в едно видео, но просто за пример показвам едно предимство на айфон :)
DoPe
Рейтинг: 532 НеутралноДо коментар [#10] от "Brad Mehldau":
За заграявка - Nexus 6P ,Galaxy S7 and Galaxy S7 Edge. Повече не ми се търси. Да ползваш ябълката ми се струва вече признак на изоставане от новите технологии.
Petak
Рейтинг: 581 НеутралноНе
Hydroxy
Рейтинг: 379 НеутралноДо коментар [#11] от "DoPe":
Всеки от тези трите го поддържа само на 720p, но не и на FullHD (1080p), което писчертах още в преднито си мнение.
Hydroxy
Рейтинг: 379 Неутрално*подчертах
tamada
Рейтинг: 1802 НеутралноМожеш, но и филмът ти няма да става за гледане. То и досега можеше, понеже евтини цифрови камери под наем има отдавна. И по времето на филмовото кино пак можеше - имаше лесно достъпни 8 и 16 мм камери.
Операторското майсторство не се изчерпва с познаване на кинокамерата - всъщност камерата има най-малко значение. Нито пък ползването на телефон изключва ползване на осветление. А звукът пък съвсем няма общо - той се пише отделно и не от оператора.
Содърбърг се изхвърля прекалено или пък му е платено да говори измишльотини. Да, телефонът носи плюсове, но носи и два пъти повече ограничения. Щом му е трябвала малка камера е можел да постигне същото с DSLM или DSLR апарат. Има такива, които пишат 4К и имат изход за външен рекордер. Първо, че картинката е значително по-добра, особено при ниска осветеност, второ, че сигурността е по-висока, и най-вече - операторските възможности са далеч по-големи от тези с кой да е смартфон.
Смисълът от ползването на кинокамера е в няколко неща: сменяемите обективи, предимствата на голямата матрица и в надеждността на техниката. Примерно в това, че можеш да закачиш външен рекордер (което го можеш дори с DSLR и DSLM). В това, че входовете и изходите са предназначени за голямо натоварване, за разлика от евтиния USB куплунг на телефона. В това, че ако стане издънка с камерата ще можеш да спасиш вече заснетия материал, за разлика от Айфона (личен горчив опит). Нито едно от тях го нямаш в сериен телефон, предназначен за потребителския пазар.