Реклама с пръчици за хранене създаде проблеми на "Долче и Габана" в Китай

Магазин на марката в Шанхай.

© Aly Song

Магазин на марката в Шанхай.



Известната модна къща "Долче и Габана" (Dolce & Gabbana) отмени ревюто си в Шанхай в сряда. Причина за това станаха рекламни клипове на марката, в които китайка се мъчи да яде пица и спагети с пръчици. Те бяха широко заклеймена от китайски знаменитости в социалните медии, писа "Ройтерс".


Противоречието бе тема номер едно в подобната на "Туитър" платформа в Китай - Weibo с над 120 млн. четения до следобеда, след като известни личности, сред които и звездата от "Мемоарите на една гейша" Джан Дзъи, публикуваха критични коментари за модния бранд.


Много от потребителите бяха подразнени от покровителствения, както те го наричат, тон в гласа зад кадър от кампанията "Да ядеш с клечки".




Покрай темата онлайн започнаха да циркулират и скрийншотове, в които дизайнерът Стефано Габана коментира пренебрежително Китай в Инстаграм чат.


В свое извинение, публикувано в Weibo на китайски език, модната марка обяви, че профилът на дизайнера в Инстаграм е бил хакнат.


На витрините на магазина са залепени разпечатки на коментарите на Стефано Габана в "ИНстаграм" с добавката "Не съм аз".

© Social Media

На витрините на магазина са залепени разпечатки на коментарите на Стефано Габана в "ИНстаграм" с добавката "Не съм аз".


"Съжаляваме за ефекта и вредата, които тези неверни твърдения имаха върху Китай и китайския народ", се казва в него.


Ревюто им, което бе насрочено за сряда вечер в Шанхай, бе отложено без да се дава информация дали ще бъде насрочена нова дата. "Дълбоко съжаляваме за неудобството, което това причини", казват те още в изявлението си.


Отмяната дойде, след като поредица от местни знаменитости като актьори и певци обявиха публично, че ще бойкотират ревюто.


Това не е първи случай, в който Dolce & Gabbana предизвиква широк дебат в Китай. Миналата година поредица от реклами предизвикаха критика и дискусия за това, че представят единствено по-неприветливата страната на китайския живот.


Работници свалят надписа за ревюто на марката в Шанхай на 22 ноември

© China Stringer Network

Работници свалят надписа за ревюто на марката в Шанхай на 22 ноември


Пред "Ройтерс" съоснователите на марката коментират, че са си представяли как в Шанхай представят събитие в чест на Китай. "Това, което се случи днес, бе много неприятно не само за нас, но и за всички хора, които работиха цял ден и нощ, за да осъществят това събитие."


Инцидентът е показателен за рисковете за глобалните брандове в Китай, където влиятелните онлайн граждани често реагират остро и крайно на някои културни различия и могат да имат огромен ефект върху фирми, които се опитват да привлекат големите купувачи на страната, готови да харчат по-едри суми.


Китайските клиенти отговарят за над една трета от покупките на луксозни стоки в света. Млади купувачи са особено заинтересувани от маркови стоки и с готовност предприемат пътувания до отдалечени точки на света, за да пазаруват и все по-често го правят в самия Китай, допълва агенцията.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK