"Нетфликс" превръща класики на Роалд Дал в анимационни поредици

Част от корицата на "Матилда" от Роалд Дал на издателство "Ентусиаст"

© издателство

Част от корицата на "Матилда" от Роалд Дал на издателство "Ентусиаст"



Известните и обичани от поколения класики на британския детски автор Роалд Дал, сред които "Чарли и шоколадовата фабрика", ГДВ и "Матилда", ще бъдат адаптирани в анимационни поредици следващата година, обявиха от "Нетфликс". Стрийминг компанията и наследниците на Дал разкриха, че планират "приказна вселена", която ще стигне отвъд публикуваните творби на писателя.


Във вторник от "Нетфликс" обявиха, че са подписали правата за голяма част от произведенията му, сред които "Чарли и шоколадовата фабрика", продължението "Чарли и Големият стъклен асаньор", ГДВ, който наскоро бе пренесен на голям екран от Стивън Спилбърг, "Матилда", "Невероятното лекарство на Джордж", "Жирафът, пеликанът и аз", "Вълшебният пръст", "Момче", "Огромният крокодил", "Невероятната история на Хенри Шугър", "Били и минпините".


В сделката не са включени книги като "Джеймс и гигантската праскова", "Дани - шампион на света" и "Фантастичният г-н Фокс", която през 2009 г. бе адаптирана в анимиран филм от Уес Андерсън.

Продукцията на поредиците предстои, но засега няма обявени конкретни дати за тяхното завършване.




Вдовицата на писателя Фелисити Дал обяви: "Мисията ни, която е умишлено възвишена, е колкото се може повече деца по света да изживеят уникалната магия и позитивното послание в историите на Роалд Дал." По думите й партньорството с "Нетфликс" е голяма стъпка в тази посока и "Роалд би бил развълнуван".


"Нетфликс" заяви, че има намерение да остане вярна на "типичния дух и тон на Дал", но и че смята да "изгради въображаема приказна вселена, която да се простре далеч отвъд страниците на самите книги". Поредиците ще бъдат създадени съвместно с компанията, която се грижи за правата на Дал и следи адаптациите на неговите творби във филми, телевизия и на сцена.


Ходът на "Нетфликс" идва след дълги години, в които откупуваше правата за филми и сериали от "Дисни", която обаче планира да пусне своя собствена стрийминг услуга през 2019 г.. Очаква се, че заради това компанията постепенно ще махне своето съдържание от други подобни услуги с надеждата, че почитателите на "Дисни" ще ги последват, пише "Гардиън".


Покрай това пък "Нетфликс" започна да инвестира стотици милиони долари в анимации и вече има няколко започнати филми и поредици. Сред тях ще бъде стоп-моушън адаптацията на "Пинокио", която ще бъде режисирана от мексиканеца Гийермо дел Торо.


Макар "Нетфликс" да не публикува данни за своята гледаемост, в миналото е обявявала, че 60% от публиката й, която обхваща грубо около 83 млн. домакинства в цял свят, гледа основно детско и семейно съдържание.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Със сигурност ще е готино.

  2. 2 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    "... "Дисни", която обаче планира да пусне своя собствена стрийминг услуга през 2019 г.. Очаква се, че заради това компанията вероятно ще махне своето съдържание от други подобни услуги с надеждата, че почитателите на "Дисни" ще ги последват, пише "Гардиън".

    Тази прогноза е закъсняла с повече от година . Още миналото лято Дисни обявиха край на дистрибуцията на нови заглавия от Нетфликс от 2019 нататък. Тоест няма да изтеглят нищо, а като изтекат договорите и за сегашните заглавия няма да ги подновят.
    Впрочем "Гардиън" не пишат "вероятно". Не си измисляйте!

    А освен това изтеглянето на заглавия от други платформи не е толкова просто, колкото ви изглежда, понеже конкуренцията не е такава, което си мислите.
    Дисни купиха 30% дял на Фокс в Хулу, с което техният собствен дял стана 60%. С това си отвориха избор - да поддържат Хулу, докато собственият им стрийминг набере достатъчно сила (което ще отнеме поне година), после да доизкупят останалите дялове и да го затворят. Или още от догодина да вървят към затваряне. Тази година Хулу отбеляза нищожен растеж в потребителите и се говори, че са на загуба от 1,5 милиарда годишно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK