
© Reuters
Певицата Рита Ора
Шестнайсет знаменитости от социалните медии, сред които певиците Ели Гулдинг и Рита Ора, моделите Роузи Хънтингтън-Уайтли и Алекса Чънг, както и влогърката Zoella, се обединиха около решението да променят начина, по който публикуват информация, снимки и видео онлайн, писа Би Би Си.
Отсега нататък те ясно ще заявяват дали им е било платено, или са получили подаръци или други облаги от продуктите, които представят в профилите си.
Решението им идва, след като британската агенция, която следи конкуренцията и пазара, предупреди, че публикациите им може да нарушават правата на потребителите.
© Reuters Моделът Алекса Чънг
Онлайн промотирането може да подпомага брандовете, но може да бъде и подвеждащо, обяви още регулаторът.
Агенцията не публикува информация за това дали някой от въпросните онлайн инфлуенсъри е нарушил закона, но обяви, че всички те са изказали желание доброволно да променят практиката си след разследването на властите.
Ако все пак не могат да спазят това неписано споразумение, ги грози опасност да се явят в съда и да понесат тежки глоби или да получат присъда от затвор до две години.
Обикновено, когато знаменитост публикува реклама, без ясно да обозначи, че й е било платено да го направи, комисията за рекламните стандарти може да отправи предупреждение, ако получи оплакване. Комисията обаче може да предприема действия спрямо кампании, докато агенцията за конкуренцията и пазара - спрямо хора.
Практиката да се представят всякакви продукти като коли, дрехи, хотели, дори почивки и всякакви други по-малки или големи продукти е широко разпространена сред т.нар. инфлуенсъри в социалните медии, които могат да печелят десетки, дори стотици хиляди паунди или долари от компаниите за един-единствен свой пост в сайтове като инстаграм, коментира изпълнителният директор на агенцията Андреа Кошели.
Потребителите се доверяват много по-лесно на продукти, препоръчвани от личност, на която се възхищават. Затова е важно човек да може да вижда съвсем лесно дали има някакво плащане или друг вид възнаграждение за това, че му се представя определен продукт, и да прецени дали да похарчи парите си за него. За целта някои знаменитости използват хаштагове като #ad (#реклама) или #sponsored (#спонсорирано), за да отбележат, че им е било платено за дадено съдържание.
Лео
Рейтинг: 1137 НеутралноОт статията не стана ясно досега "знаменитостите" скрита реклама ли са правили? А декларират ли доходите от нея и плащат ли данъци? За един мислещ човек е пълна глупост да се поведе от мнението на някой, когото не познава, пък дори и да му се възхищава.
selqnin
Рейтинг: 2274 НеутралноБоже- това ли са новите интелектуални колоси- Героите на нашето време!!!!
КОЛКО МНОГО МЪКА ИМА ПО ТОЗИ СВЯТ!!!!!
charlesdegaulle
Рейтинг: 1029 НеутралноПравилно!
penetrating
Рейтинг: 5842 ВеселоА ако компанията "купи" туита след публикуването му? :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertKiril
Рейтинг: 277 НеутралноТо е ясно КОЙ спонсорира публикациите на Бонго.
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comgrayeagle
Рейтинг: 731 НеутралноЗначи, затова са тия постове на разни съмнителни дами, разни актьори, футболеси и миски и коли и от хотели. Това е реклама . Долна история. Същото е и на по- високо ниво. Китай е одобрил пет марки на Иванка Тръмп. Това е за да сси подложи да продажния и баща в преговорите. Марките са за .... слънчеви очила, сватбени рокли и брокерски услуги....
https://segabg.com/node/46137
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 3549 НеутралноДискретна реклама на демимонда.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 3549 НеутралноЗависи дали е адекватно мислещ или просто си мисли човекът. Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
Юмрукчал
Рейтинг: 229 НеутралноВ Тетевен има един дето рита 'ора.
Иван К.
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#1] от "Лео":
Да правили са скрита реклама, което е незаконно, когато не се съобщи просто трябва да се отбележи , затова и в телевизиите предупреждават , че има продуктово позициониране , също и във филмите от колите ,през комптрите до напитките всичко е реклама , но го пишат накрая , но едва ли много знаят от зрителите го знаят , и не не са решили самосиндикално в порив на справедливост , както пише в заглавието , а са им напомнили , че подлежат на санкции.
aqua_blue
Рейтинг: 471 НеутралноРешението им е правилно, като се плаща трябва да се знае
Slick
Рейтинг: 450 ВеселоТия половината не ги знам кои са, големи знаменитости, няма що. "Онлайн знаменитости" - тоест, не излизт извън интернет
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2307 НеутралноПоръчковите примотоутърки май се засрамиха от предозираното с рекламно позициониране !
Libertarianism is just anarchy for rich peoplecomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2307 НеутралноАз от любопитство загледах тази Рита Ора, толкова е хубава на снимките ама на звук и видео е б*си ужаса!
Libertarianism is just anarchy for rich people