Български велосипед бе отличен в международния конкурс за дизайн Red Dot

Велосипедът с награда Red Dot

© Urbanize Bikes

Велосипедът с награда Red Dot



Градският велосипед на Urbanized Bikes, които се произвеждат в България от български екип, е отличен с приз в големия международен конкурс за изключителен дизайн и иновации Red Dot, чиито отличия ще бъдат връчени на церемония в операта в Есен на 9 юли, обявиха от фирмата.


Българският продукт ще бъде включен и в годишния каталог на Red Dot за 2018/2019 г., както и в специализирана изложба с отличените, сред които попадат и изделия на марки като Apple, Bulgari, Ferrari, Lenovo, LG, Philips, Porsche и Sony. Всички са избрани сред подадените за участиет 6300 заявки от общо 59 страни.


Наградата се дава за постижение, което обхваща няколко нива: иновации, функционалност, качество, дълголетие и ергономичност.




Техническите характеристики на българския велосипед също имат голяма заслуга за спечелването на приза, тъй като той не се нуждае от абсолютно никаква поддръжка. Безвъздушните гуми не се помпят с въздух, ремъчното задвижване е безшумно и не изисква смазване, капсулованите спирачки и скоростна кутия не се замърсяват и не изискват никакво обслужване. Елементите от естествена кожа са с UV-защита и са устойчиви на атмосферни влияния, което превръща дизайнерския велосипед, тежащ едва 12 кг, в подходящ за целогодишна употреба без ограничения от сезона.


Още когато е на фаза прототип велосипедът печели златен медал от международния конкурс A’design Awards, където побеждава силната конкуренция от участници от над 100 държави.

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Браво! За моят вкус, велосипеда е прекалено жълт, но иначе списъка с неща, дето му дават наградата заслужава адмирации!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  2. 2 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Страхотно семпло колело. Вътрешни скорости - от 10 год само такива карам - няма обслужване, няма ремонти, няма настройки - само караш.

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    РЕСПЕКТ за авторите на проекта!
    Значи можело да има и добри новини...

  4. 4 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2680 Любопитно

    Браво!
    Коя е фирмата? Май не е от големите ни производители?

  5. 5 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Скоро купих втора употреба с вътрешни скорости,но или аз не мога да ги включвам,или са развалени.Четох,че искат смазване всяка година.
    Този велосипед на снимката е с ремък,вместо верига.
    Не съм виждал такъв,но ако през зимата се обледени ,няма ли да превърта ремъка.

  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4794 Весело

    И мацката ли е "правена" в България, колелото и отива

  7. 7 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#5] от "Сд":

    Няма да превърта - този ремък е "ангренажен" ремък за автомобил.

  8. 8 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    До коментар [#4] от "PisnaMi":

    Фирмата се казва Urbanized Bikes, намира се на ул. Петко Войвода 14А в 1000 София и произвежда две модела велосипед за €1699 парчето.

  9. 9 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    До коментар [#1] от "Viva la Evolution":

    освен в жълто, дамският модел се предлага и в червено, розово, кремаво бяло и графитено черно.

  10. 10 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 13095 Весело
  11. 11 Профил на ХАСАН
    ХАСАН
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Бих приел този велосипед за истинска иновация, когато започнат да го правят от въглеродни влакна. Хем по-здрав, хем по- лек! Вече има такива! Тегло от 12кг е е твърде много за велосипед на 21 век!

    Истината има много врагове, а лъжата-много приятели.
  12. 12 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1047 Разстроено

    Големият проблем при нас е че непрекъснато ни обливат с гадости и ужасйи.
    Никога България не е била по добре отколкото сега.
    Като изключим крадливите малоумници избирани от точно същите крадливи малоумници мечтаещи да са на тяхно място.
    Всичко което можеше да работи и пройзвежда конкурентно от прехваленият соц,
    Под една или друга форма беше съхранено.
    Недъгавото отиде в канала.
    Сега има предприятия с 50-100 човека персонал дето имат обеми на пройзводство съизмерими с заводи не само за полу а даже и за цели проводници.
    Никъде не се дава положителният пример а само рев,рев и пак рев.
    Може ли по песимизъм да биеме индйиците.
    Дето серът жените им извън селата.
    А масов проблем е многото смъртни случай на хора дето спят по бордюрите за да се разхлаждат от преминаващите коли.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    До коментар [#5] от "Сд":

    аз карам вече 15 год. велосипед с вътрешни скорости.
    Никога не съм ги смазвал.
    Лани се получи "натягане", но след бутане на велосипеда назад се отпуснаха и сега пак върви.
    Ще взема да им капна малко масълце.

  14. 14 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 712 Весело

    Цитат от статията:

    "което превръща дизайнерския велосипед, тежащ едва 12 кг"

    Хахаха - че на мен толкова ми тежи алуминиевият All-Mountain велосипед с двойно окачване бе :D :D :D

  15. 15 Профил на kalata
    kalata
    Рейтинг: 75 Весело

    Повече такива българи трябват, които да доказват, че младежите ни не са глупави. Още повече успех желая на проекта, чак ми се прииска да покарам колело.

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9189 Неутрално
  17. 17 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    Велосипеда е много оригинален.
    Браво на създателите :)

    Panta rhei....
  18. 18 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2676 Неутрално

    До коментар [#6] от "pet_fire":

    Ми най-вероятно.
    Има много хубави българки.

    Panta rhei....
  19. 19 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#12] от "dedoliben":

    личи си че не си бил в Индия...

    Иначе колелото е готино, но се съмнявам много да се харчи... за тия пари доста свестно градско колело на ток може да се вземе в Европа а явно се целят във външният пазар. Аз лично ако е за спортно колело бих дал 3000-3500 , но за градско повече от 200 няма смисъл... хем да му трепериш и да не смееш да го вържеш отвън хем да го пазиш да не го нажулиш.... Ама ако си гъзе, що пък да не си го вземеш...

    Pure Chewing Satisfaction
  20. 20 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Честита награда! 1700 евро не е ли малко множко?

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3014 Неутрално

    До коментар [#21] от "V. Uzunov":

    сглабането е лесно - продаването е трудно.

  23. 23 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Не разбирам от колелета, но е красиво.

  24. 24 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Не разбирам от колелета, но е красиво.

  25. 25 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Не бих си позволил да коментирам технически параметри, експерт съм в съвсем други области. Но дизайнът е отличен, а Red Dot е нещо над нещата! Не съм уверен, че всички разбират... Респект!

    roo
  26. 26 Профил на gmranger
    gmranger
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Цитат от статията:"което превръща дизайнерския велосипед, тежащ едва 12 кг"Хахаха - че на мен толкова ми тежи алуминиевият All-Mountain велосипед с двойно окачване бе :D :D :D
    —цитат от коментар 14 на Даниел Панев


    И аз се учудих, трейл твърдака ми е го вталих до 9 кила...

  27. 27 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Гумите и каплите може би тежат, защото нали не се помпьт. Тези спирачки обаче ако и да приемем, че са "вечни", тоест, че не се изхабяват с времето, което няма как да е така, мисля, че не спират добре и отдавна не се използват за градски велосипеди.
    Мисля едно колело с нормални гуми и ви-брейкове, макар и не вечно, щеше да се по-леко и удачно. Но дизайнът, нали ...

  28. 28 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3634 Неутрално

    До коментар [#21] от "V. Uzunov":

    Ето за това става въпрос- дори от подобна ситуация можете да произведете хейт- това е диагноза, МОЛЯ лекувайте се!!!!!

  29. 29 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4214 Неутрално

    Първо, БРАВО на българите, Red Dot е изключително престижна награда за дизайн и е хубаво да се дава на предприемчиви наши сънародници; стига са ревали разни лузъри, че откакто дойде демокрацията, в България нищо не се произвежда.

    Второ, колелото е симпатично, изглежда добре и положително ще намери публика, но аз няма да съм сред нея. Повече си падам по такива велосипеди:
    https://s7d5.scene7.com/is/image/Specialized/168067

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  30. 30 Профил на econo
    econo
    Рейтинг: 20 Неутрално
  31. 31 Профил на V. Uzunov
    V. Uzunov
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#21] от "V. Uzunov":Ето за това става въпрос- дори от подобна ситуация можете да произведете хейт- това е диагноза, МОЛЯ лекувайте се!!!!!
    —цитат от коментар 28 на selqnin


    Не е хейт. Това колело си е чиста пръчка и никаква иновация не е, нито някъв уникален дизайн... а наградите се купуват с цел реклама ако не знаете...

  32. 32 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 712 Весело

    До коментар [#31] от "V. Uzunov":

    Честно казано - и аз не видях "уникалността" на тоя дизайн... Компонентите всичките са стокови, единствено че на рамката трябва да може да се разглобява задния триъгълник заради gates ремъка, ама това си се прави от време оно. Па даже и Brooks имат къде по-известни и скъпи кожени седалки...

  33. 33 Профил на ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
    ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
    Рейтинг: 370 Неутрално

    До коментар [#29] от "Norman Granz":

    Ама това колело няма спирачки и педали ( - :
    Което ме навежда на мисълта, че с ускорението постигнато с бутане може да се спре и без спирачки. Само не се засилвайте по някое връзстръмно надолнище.

  34. 34 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 712 Весело

    До коментар [#33] от "ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов":

    А па и RaceFace (като гледам drivetrain-а) бяха фалирали по едно време ;)

  35. 35 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    Продуктът и приятен, но бутиков. А някой тука веднага се възбудиха, че България никога не е била по-добре, икономиката и производството гърмяли, а хейтърите само обливали с гадости.

    България УМИРА демографски. Икономиката е с мащаба на голям европейски град. БВП на калпак е от най-ниските. Инфраструктурата е плачевна. Градовете и селата са като от 3-тия свят, въпреки лъснатите централни площади. Монополите се държат от съмнителни групировки. Среден и дребен бизнес е на отмиране, освен нещо съвсем оригинално и нишово. Работна ръка няма, половината млади директно заминават след средното, качеството на образованието е ниско. Златният дъжд от еврофондове, които трябваше да ни изравнят, бяха откраднати и ползата е почти никаква, даже вредата е голяма - мафията натрупа милиарди и е непобедима. И т.н..

  36. 36 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Поздравления за сънародниците, много се радвам на такива положителни новини :) Колелото изглежда като наистина успешен вариант за градски условия, разбира се е направено за по-горен ценови клас, въпреки че наистина изглежда малко скъпичко.

    Единственото, което не ми харесва от цялата работа са безвъздушните гуми. Досега не съм карал колело с такива, което да е било по-комфортно от добрата стара технология.

    panem et circenses
  37. 37 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#35] от "Дундурук":

    С отвращение ти "цъкам" плюс, ама си прав :(

  38. 38 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 841 Неутрално

    12 кг е ужасно много за велосипед с такива характеристики (без суспензия, без скорости, дори без верига). За да ми хване окото, такъв велосипед не трябва да тежи повече от 7-8 кг (дори и това е много).

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  39. 39 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    какво ще рече суспензия-някой прекалено се е поангличанчил

  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12928 Неутрално

    БРАВООО!!!
    Великолепна новина! Великолепна!
    Браво на екипа!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    За толкова пари трудно ли е да направиш велосипед, с който да спечелиш награда?

  42. 42 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    До коментар [#11] от "ХАСАН":
    За теглото сте прав. Планински байк мод. 1996 с италянска алуминиева рамка тежи 12 кг.

  43. 43 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Честито за наградата! На мен това колело не ми харесва нито на външен вид, нито като възможности. За цената да не говорим! На всички, на които им харесва им пожелавам да си го купят и да си го карат . . . ;)

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  44. 44 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#39] от "dolna4erti4ka":

    Който кара велосипед, той е наясно.
    А който не кара, няма да разбере и защо 12 кг тегло са прекалено много. Така че коментарът ми е адресиран към когото трябва.

    ЦАЦАта се вмирисва откъм главата
  45. 45 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3200 Неутрално

    2007-ма децата учеха дизайн и получиха задача проект на велосипед. Условието беше да е нещо авангардно и да няма нищо общо със сегашните линии, най-вече на рамката. Сега като гледам, външно няма кой знае каква разлика от рамките на колелетата от преди години. Ясно е, че истината е в съвременните материали за лекота, скорости, задвижване, спирачки и пр. Дано по нататък се обособят и повече терени за безопасно и приятно каране на колело.

  46. 46 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 357 Неутрално

    Колелетата с плътни гуми не само тежат повече , но и оказват по - голямо съпротивление при търкаляне , отколкото пневматичните . Иначе се опростява поддръжката им .

  47. 47 Профил на betona
    betona
    Рейтинг: 1544 Неутрално

    тоя велосипед е пълна прустотиа. напраен за пълни парвенюта с прасни тикви и пълни жобове . требеше оште по скъп да е. в перверзен свет и перверзна икунамика живеме.

  48. 48 Профил на Ivan Kirov
    Ivan Kirov
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Без амортесьори на вилката по софийските улици. Луди листе?

  49. 49 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 11688 Неутрално

    Браво, много са хубави и маската и колелото.

  50. 50 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2680 Неутрално

    До коментар [#8] от "Нинов":

    10х

  51. 51 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4697 Любопитно

    Отлични джанти.
    Дано общото им тегло е 40% от теглото на велосипеда....
    Така, при високите скорости, чрез центлобежната тяга могат да се изминават големи разстояния без много умора....
    Цвета не е много ок, но навярно има и други....

    Bukalemun
  52. 52 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 4697 Весело

    До коментар [#51] от "eti mehter":

    центлобежната
    =======
    Юх.... амк.... центробежната

    Bukalemun
  53. 53 Профил на Полковник за европейско развитие на България
    Полковник за европейско развитие на България
    Рейтинг: 2753 Неутрално

    Добър байк. За всякакви цели. Поздравления.

    Ние сме в държавата и държавата е в нас! Ние събираме бюджета и го раздаваме помежду си.
  54. 54 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#52] от "eti mehter":

    Физиката май не ти е силна дисциплина.Пиши по философски теми.Там поне имаш идеи.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  55. 55 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Ами...Нормално колело.Май нищо кой знае какво.За градски велосипед из нормалните държави става.Там цените на класиките не са в никакъв случай по ниски.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  56. 56 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 193 Неутрално

    Хубаво и много хипстърско... ама 3300лв... не ми се дават. За мен колелото трябва да е максимално достъпно и хипи. Има разлика от хипстърско :) сещайте се.

  57. 57 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Някой може ли да обясни защо вилката е захваната с мека връзка за рамката на колелото?

    https://urbanizedbikes.com/data/kimo_images/kimo_gallery_unit_168/big_mg_0275.png?f=1296732

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  58. 58 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1534 Неутрално

    Велосипед, като велосипед. Има едни други българи, правят една триколка от дърво, с известни условности може да се нарече велосипед. Виж, техният дизайн е наистина интересен.

  59. 59 Профил на hlb29603835
    hlb29603835
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#11] от "ХАСАН:
    Хасане , карбона си има и недостатъци - кратък живот, т.е. старее, цената също не е за пренебрегване - и така цената му не е малка.
    Има доста сплави които са леки и устойчиви.
    Та с 2 думи не се изхвърляй за 21 век и т.н.

    Поздрави

  60. 60 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#57] от "DS":

    Това е стандарт за градските велосипеди от преди време. При завой пружината връща вилката в "изправено" положение и съответно пречи да се завива неволно.

  61. 61 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 649 Неутрално

    На мен пък ми направи впечатление странната дръжка над курбела, има я и на дамския, и на мъжкия модел, явно идеята е да се носи за нея колелото, което при 12 кг. дамско е малко тежичко, но по-добре с удобна дръжка все пак.
    Видях им сайта, скоростната кутия /задната главина/ е доста тежка, аз имам едно старо градско колело с такава и когато съм сменял гума, съм се чудил колко тежи главината. Тъй като обаче теглото е в центъра на колелото, то не пречи на хода. Вече каплите не знам колко са тежки, но изглеждат тежички.
    Спирачките също не са много леки - имат едни метални масивни компоненти, които се трият в метален цилиндър и всичко, за да е трайно, е масивно, т.е. тежко.

  62. 62 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1259 Любопитно

    Велосипед със същото разположение на рамката, имаше мой приятел от детството. Колелото беше юношескто ,немско купено 40-те години /!/ на миналия век. Иначе приветствам надупчените капли ...

  63. 63 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Изглежда страхотно!
    Влизах в сайта им, мъжкият е много привлекателен.
    Цената вероятно е оправдана - не разбирам от колела.
    Ама май е време да се замисля - работата е близо до дома ми и колелото е логичното превозно средство, вместо колата. Поне 9 месеца от годината.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  64. 64 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Велосипед, правен от хора, които не са колоездачи. Дори ъгълът на седалката не е правилен. Прекалено тежко, 12,7кг за 50-ти размер рамка е твърде много, какво да кажем за 60-62. Прекалено скъпо за градско колело. За тези пари ще си взема Бромптън с титаниева рамка, всички екстри, дори за светлини и каска ще остане. А и Бромито може да се сгъва, нямаш нужда от допълнителен багажник за кола, а в метрото влизаш с един билет. Тежки компоненти с трудна поддръжка, изискваща цялостно разглобяване на вътрешните части, за да отстраниш повреда. Кожените ръкохватки ще станат целите в петна от пот и ще се полират, т.е. ще изглеждат ужасно и ще са неудобни, за сметка на това ще са излишно скъпи. Най-дразнещото е, че тези господа хипстъри дори не са си направили труда сайтът им да има вариант на български.

  65. 65 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#63] от "pariah":

    http://koleloto.bg/product/1240/cross-spria-28-urban-2017g.html
    Айде, по икономично. За разликата в цената ще заредиш с гориво от шотландски малц за поне година.

  66. 66 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1315 Весело

    До коментар [#65] от "victortrt":
    Много добро!
    Благодаря за подсказката.
    И да, мога да купя 5 за същите пари

    - A witty saying proves nothing. Voltaire




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK