Конкурсът в Кан през 2019 ще мине без Куентин Тарантино и "Нетфликс"

Генералният делегат Тиери Фремо и директорът Пиер Лескюр на пресконференцията по обявяването на официалната програма на фестивала в Кан

© Reuters

Генералният делегат Тиери Фремо и директорът Пиер Лескюр на пресконференцията по обявяването на официалната програма на фестивала в Кан



Някои от най-големите имена от света на киното, сред които Терънс Малик, Кен Лоуч и Вернер Херцог, ще представят премиерно новите свои филми през май на Международния кинофестивал в Кан (14 - 25 май), но от Куентин Тарантино ще се забелязва само отсъствието му, след като той обяви, че не е готов, предаде "Гардиън".


Изследването на Малик за австриеца Франц Йегерщетер, който открито се противопоставя на нацизма и отказва да участва във Втората световна война - A Hidden World, ще отбележи завръщането на режисьора за първи път в Кан, след като през 2011 г. спечели там "Златна палма" с "Дървото на живота".


Лентата на Лоуч Sorry We Missed You разказва историята на шофьор на доставки, който не успява да осигури семейството си, а Херцог пък ще представи новия си документален филм Family Romance LLC.




Очакваният с изключително голям интерес нов филм на Тарантино "Имало едно време в Холивуд" с Леонардо ди Каприо, Брад Пит и Марго Роби в главните роли, няма да участва в Кан, след като на пресконференцията по представянето на програмата бе обявено, че режисьорът все още работи по монтажа на филма. Генералният делегат на Кан Тиери Фремо допълни, че решението на Тарантино да снима филма си на 35 мм лента означава и че постпродукцията няма да успее да хване крайните срокове на фестивала и вероятно ще направи премиерата си през юли.


През 1994 г. Тарантино печели "Златна палма" в Кан с филма си "Криминале"

© Reuters

През 1994 г. Тарантино печели "Златна палма" в Кан с филма си "Криминале"


Фремо обяви и че друг много обсъждан американски филм - научнофантастичният трилър Ad Astra с участието на Брад Пит и режисиран от Джеймс Грей, няма да е готов навреме. Същото е положението и с новия филм на миналогодишния носител на "Златна палма" Хироказу Коре-еда The Truth.


Сред другите големи имена в програмата попадат двукратните носители на палмата, братята Дарден с тяхното изследване по темата за радикализацията "Ахмед". Педро Алмодовар ще представи своя полуавтобиографичен филм "Болка и слава" (Pain & Glory), а режисьорът на "Ейми" Асиф Кападия ще покаже своя нов документален филм за футболиста Диего Марадона.


Това са допълненията към вече обявения откриващ филм на Джим Джармуш - зомби комедията "Мъртвите не умират" (The Dead Don’t Die), както и специалната прожекция на биографичния филм за Елтън Джон "Рокетмен" (Rocketman) с режисьор Декстър Флечър, на която се очаква да присъства лично изпълнителят.


През последните години фестивалът бе обект на остра критика заради факта, че не селектира достатъчно жени режисьори и макар да имаше известно подобрение в тази насока, в настоящата конкурсна програма засега има едва четири филма, режисирани от жени.


Може би най-позната сред тях е Селин Скиама, която през 2014 г. предизвика интерес с филма си Girlhood, а сега ще представи история за любов между хомосексуални художничка и модел от XVIII век със заглавие Portrait of a Lady on Fire. Австрийката Джесика Хауснер, режисирала "Лурдес" през 2009 г., ще се състезава с научнофанстастичната драма "Малкият Джо" (Little Joe).


Повече филми с режисьори жени има в извънконкурсните програми, с което броят им в официалната селекция става става 13. Сред тях са продуцираният от Мартин Скорсезе Port Authority с режисьор Даниеле Лесовиц, както и мароканската драма "Адам" с режисьор Мариам Тузани, разказващ за вдовица, приютяваща жена, която е на път да роди.


На пресконференцията Фремо допълни и че екипът на фестивала е 50 на 50 жени и мъже, както и че все повече жени заемат водещи позиции в администрацията на събитието.


Президентът на фестивала Пиер Лескюр заяви, че постерът с образа на покойната Анес Варда, която почина през март тази година, е бил създаден, за да почете "единствената жена режисьор от новата вълна". "Тя бе икона на фестивала - винаги ангажирана и отдадена... тя ни правеше щастливи до последните дни от своя живот", допълни той.


Постерът на фестивала в Кан през 2019 г.

© Handout, Reuters

Постерът на фестивала в Кан през 2019 г.


Фремо също така коментира и продължаващия спор с гиганта "Нетфликс", който изтегли всичките си потенциални заглавия от фестивала през 2018 г., след като бе обявено, че те не отговарят на условията за участие в конкурсната програма. Както се и очакваше, нито The Irishman на Мартин Скорсезе, нито разследващата драма на Стивън Содърбърг The Laundromat - два от високобюджетните проекта на "Нетфликс" - не бяха обявени сред селектираните в Кан.


Фремо заяви, че позицията на Кан не се е променила. "Правилото на фестивала за конкурса, е, че филмите трябва да са давани в кината... особено когато сме окуражавани от Спилбърг, както и от други собственици на киносалони, все още не сме готови да посрещнем филми, които не са били прожектирани в кината."


Освен това бе добавено и че нито един от споменатите филми няма да е готов навреме, с което сблъсъкът явно се отлага. Лескюр все пак коментира, че в бъдеще фестивалът може и да бъде "по-гъвкав" спрямо правилата с оглед на постоянно менящите се условия на дистрибуция.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 11362 Неутрално

    За къде да бърза наистина, очакваме от него само шедьоври :-)

  2. 2 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    Ау, разревах са, че поредната тъпотия на Тарантино, нямала да бъде готова за поредния тъп фестивал!

  3. 3 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#2] от "dma12587967":

    Е, сега не всички тук наблягаме на Тарковски, братя Тавиани и Сорентино...Имаме право да се радваме на Тарантино и Гай Ричи например...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK