"Нетфликс" спечели битката за правилника на оскарите

Статуетките "Оскар"

© Reuters

Статуетките "Оскар"



Американската филмова академия гласува да не променя правилата си за допускане до участие в надпреварата за най-голямото отличие в киното - награда "Оскар". Това се счита за победа за компаниите, които предлагат интернет стрийминг услуги, като "Нетфликс" и "Амазон", писа "Ройтерс".

Решението идва след дълга битка за това колко дълго време трябва един филм да е бил на голям екран в кината, преди да бъде качен в интернет, на DVD или друг вид носители, предназначени за малкия екран.


Бордът на управителите на академията обяви, че съществуващите правила остават. Според тях, за да се квалифицира за участие един филм, е достатъчно да е бил на показ в кината в Лос Анджелис седем дни.


"Подкрепяме кинопреживяването като неразривна част от филмовото изкуство и това натежа в нашето решение", казва президентът на академията Джон Бейли в свое изявление.




Някои собственици на киносалони твърдят, че кратките периоди на прожекции в кината означават, че хората ще си останат у дома, за да гледат филми.


Филмови продуценти като Стивън Спилбърг коментираха неотдавна, че филмите, които се показват предимно на малкия екран, трябва да се състезават единствено за телевизионни награди, като "Еми" например.


Логото на компанията "Нетфликс"

© Reuters

Логото на компанията "Нетфликс"


През февруари "Нетфликс" спечели три награди "Оскар" за филма "Рома", който бе пуснат в стрийминг услугата три седмици след ограничения си дебют в киносалоните.


"Нетфликс" написа в "Туитър", че обича киното, но и че подкрепя и достъпа за хора, които не могат да си позволят или не живеят близо до киносалони.


Кратките прожекционни периоди ще държат потребителите вкъщи, смята Грег Маркъс, изпълнителен директор на четвъртата по големина верига киносалони в САЩ The Marcus Corporation. "Ако навредиш на бизнеса и вземеш 10 процента от нашите клиенти, няма да можем да реинвестираме в театралното преживяване. Това в крайна сметка ще навреди на създателите на съдържание."


Други пък коментират, че потребителите са доволни с настоящата система. През 2018 г. продажбите на билети в цял свят достигнаха рекордните приходи от 41 млрд. долара и 12 млрд. долара в САЩ и Канада - в година, в която "Нетфликс" например пусна около 90 филма за стрийминг.


"Не говорим за нещо, което е повредено", смята изпълнителният директор на веригата киносалони Vue International Тим Ричардс и допълва: "Планираме да продължим да изследваме дълбоките промени, случващи се в нашата индустрия, и да продължим да дискутираме с нашите членове тези проблеми."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1475 Неутрално

    "През февруари "Нетфликс" спечели три награди "Оскар" за филма "Рома", който бе пуснат в стрийминг услугата три седмици след ограничения си дебют в киносалоните."
    Ясно що е бил ограничен. За подобна тъпотия, кой би дал пари да отиде на кино?

  2. 2 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 897 Неутрално

    "През февруари "Нетфликс" спечели три награди "Оскар" за филма "Рома", който бе пуснат в стрийминг услугата три седмици след ограничения си дебют в киносалоните."Ясно що е бил ограничен. За подобна тъпотия, кой би дал пари да отиде на кино?
    —цитат от коментар 1 на dma12587967


    Не става въпрос само за пари ($10/билет в САЩ, $11-12 по нашенско) а и времето+логистиката около посещение киносалон. Докато в къщи можеш да видиш същия филм НЯКОЛКО пъти на ВОД ТВ (Видео Он Деманд) на 1/4 цена, и когато поискаш/когато ти е удобно, с колкото си искаш паузи и повторения. Ама ще го гледаш седмица след премиерата в ЛА?!? БИГ ФЪ****НГ ДИЙЛ!
    До коментар [#1] от "dma12587967":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  3. 3 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 993 Неутрално

    До коментар [#2] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    АМи аз имам и супер телевизор и супер звук в нас , даже и дивана ми е в пъти по удобен от стол в киното, но филм на кино си е филм на кино... Особено в АЙМАКСА

    Pure Chewing Satisfaction
  4. 4 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    ".... съществуващите правила остават. Според тях, за да се квалифицира за участие един филм, е достатъчно да е бил на показ в кината в Лос Анджелис седем дни."

    Не е вярно това.
    Преди тези седем дни филмът не трябва да е да е пускан на DVD, по ТВ или стрийминг - т.е. всякакъв вид разпространение и показване извън кино (nontheatrical).
    Тази прожекционна седмица трябва да е през последната календарна година.
    И не в Лос Анжелис, а в окръг Лос Анжелис.
    Плюс още разни изисквания за вида, броя и времето на прожекциите.

  5. 5 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 830 Неутрално
  6. 6 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 830 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK