Семейство Обама направи филмовия си дебют в "Нетфликс"

Мишел и Барак Обама в кадър от видеото за филма "Американска фабрика"

© YouTube/Netflix

Мишел и Барак Обама в кадър от видеото за филма "Американска фабрика"



Избори 2022

Предишната първа двойка на САЩ Барак и Мишел Обама направи дебюта си в Холивуд с документален филм за индустриалния щат Охайо, който филмовата критика оцени високо, разказва "Ройтерс".


"Американска фабрика" разказва какво се случва, когато китайска компания започва работа в изоставен завод на "Дженеръл мотърс". Това е първата продукция от договорената дългогодишна съвместна сделка на "Нетфликс" и продуцентската компания Higher Ground, основана миналата година от предишния президент на САЩ и първата дама.


"Добрата история ти дава шанс да разбереш по-добре нечий друг живот. Може да ти помогне да откриеш сходства", написа в "Туитър" профила си Обама.





Документалният филм проследява живота на хиляди работници, освободени от работните си места в Морейн, Охайо, по време на рецесията през 2008 г., много от които са наети шест години по-късно от китайската компания Fuyao Glass America за изработката на автомобилни стъкла в същата фабрика.


Изданието "Уошингтън пост" определя филма, чиято премиера в "Нетфликс" бе в сряда, като "перфектното средство" за мисията на Higher Ground да изведе на преден план истории на групи от хора, които не са особено добре или дори никак не са представени.

"Искаме хората да могат да излязат извън себе си и да преживеят и да разберат живота на някой друг", казва Обама пред режисьорите Джулия Райхърт и Стивън Боняр във видео, което рекламира продукцията по "Нетфликс".


Пред тях Мишел Обама пък разказва, че била запленена най-силно от откриващите сцени с работниците на влизане във фабриката. "Това беше моето минало, това беше баща ми", припомня си тя.


"Едно от нещата, които харесвам в този филм.... е, че дава възможност на хората да разкажат своята история. "Американска фабрика" не идва с перспектива, той не е редакторски материал."


"Лос Анджелис таймс" нарича документалния филм "пленителен", а сайтът Vox.com го определя като "завладяващ поглед към предизвикателствата на глобализацията". Филмът получи и 97% одобрение в сайта за ревюта Rotten Tomatoes.


Според сделката с "Нетфликс" продуцентската компания Higher Ground ще създаде, подбере и събере съдържание за дистрибутиране чрез услугата за стрийминг. Стойността на сделката не е известна.


Сред бъдещите им съвместни продукти ще е адаптация по книгата, отличена с "Пулицър" - "Фредерик Дъглас: Пророк на свободата" на Дейвид Блайт за премахването на робството, драма за период от развитието на модната индустрия и поредица за деца в предучилищна възраст с фокус върху здравословното хранене.

Избори 2022

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK