"Нетфликс" ще се бори с конкуренцията с повече продукции

През тази година се очаква "Нетфликс" да изхарчи 15 млрд. долара в целия свят за направата и лицензирането на сериали и филми.

© Lucy Nicholson, Reuters

През тази година се очаква "Нетфликс" да изхарчи 15 млрд. долара в целия свят за направата и лицензирането на сериали и филми.



Тази година "Нетфликс" са увеличили драстично европейските си продукции - те са 221, а от тях 153 са оригинално съдържание. Общият бюджет е на стойност повече от 1 млрд. долара, което е повече от 50% увеличение спрямо 2018 г. Само във Великобритания компанията ще вложи 500 млн. долара, за да създаде повече от 50 сериала и филми. Компанията ще бърка все по-дълбоко в джобовете си, за да се бори с новата конкуренция, сред която се нареждат новите стрийминг платформи на "Дисни" и "Епъл", съобщи "Гардиън".


Това е първият път, когато "Нетфликс" разкрива детайли по какъв начин изразходва средства за правенето и лицензирането на британски сериали като "Черното огледало" и "Короната". На конференция в петък съоснователят и главен изпълнителен директор на компанията Рийд Хейстингс каза, че бюджетът за продукции на Великобритания се нарежда на второ място след този на САЩ.


През тази година се очаква "Нетфликс" да изхарчи 15 млрд. долара в целия свят за направата и лицензирането на сериали и филми. Очаква се стрийминг платформата да увеличи бюджета и продукциите си дори и повече заради конкуренцията, чието финансиране също е много добро.




През октомври "Нетфликс" ще влезе във владение на "Шепъртън студиос", където са се снимали филми от всички жанрове - от "Пришълецът" до "Мери Попинс". Това е част от 10-годишна сделка, която ще гарантира пространството, от което компанията се нуждае за осъществяването на нарастващата си продукция без забавяния. По подобен начин "Дисни", които ще пуснат стрийминг платформата си Disney+ в САЩ на 12 ноември тази година, сключиха сделка с "Пайнуд студиос" - дома на поредици като "Междузвездни войни" и тази за Джеймс Бонд.


Новите стрийминг платформи ще се борят с монопола на "Нетфликс" и "Амазон", които имат 240 млн. абоната в целия свят. Apple TV+ ще тръгне от 1 ноември и ще предложи продукции като първия сериал на Дженифър Анистън след "Приятели". Съдържанието на Disney+ ще включва франчайза "Междузвездни войни", сериалът The Mandalorian, както и филми и нова сериали от вселената на "Марвел", продукции на "Пиксар" и телевизионни сериали като "Семейство Симпсън".


В първата половина на следващата година в играта ще се включи и WarnerMedia’s HBO Max. Компанията притежава филмовото студио, в което са снимани "Властелинът на пръстените" и "Хари Потър", както и героите на "Ди Си комикс", включително Батман и Супермен, както и сериали на HBO. В САЩ тя отмъкна от "Нетфликс" най-гледания й сериал "Приятели", а ще излъчва и "Теория на Големия взрив".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK