Колаборация на ИКЕА с дизайнера Върджил Абло вкарва Мона Лиза в хола

Колаборация на ИКЕА с дизайнера Върджил Абло вкарва Мона Лиза в хола

© ИКЕА



Покрай изложбата, посветена на 500 години от смъртта на гения Леонардо да Винчи, която бе открита преди броени дни в парижкия Лувър, треската по ренесансовия творец, инженер, експериментатор и визионер е завладяла мнозина, а някои дори откриват нови начини да осребрят нестихващата актуалност на едно от най-известните му произведения.


Като част от колаборацията на шведската компания за мебели ИКЕА с дизайнера и творческия директор на мъжката линия облекла на "Луи Вюитон" Върджил Абло, изображението на Мона Лиза е превърнато в интериорен акцент, който е като картина и осветително тяло в едно. Картината се закача, а зад нея има вградени лампи, с които тя буквално светва.


За поставянето й, като при повечето продукти на марката, са необходими само няколко условия. В случая това са електричество и базови умения за монтаж.




Колаборация на ИКЕА с дизайнера Върджил Абло вкарва Мона Лиза в хола

© ИКЕА


"Става въпрос за преобразяване на обикновените предмети от всекидневието, които използваме, без да забелязваме", казва Абло и допълва, че картината на Да Винчи "балансира на границата между функция и изкуство". Дизайнерът коментира, че целта на колекцията е да "добавя арт качества на анонимни предмети".


Колаборация на ИКЕА с дизайнера Върджил Абло вкарва Мона Лиза в хола

© ИКЕА

Сред останалите предмети от лимитираната колекция са чанти за пазар с надпис Sculpture (скултпура), зелен килим, на който пише Wet Grass (мокра трева), както и килим с къса нишка, наподобяващ огромна касова бележка.


Колекцията носи името Markerad, което на шведски означава маркиран, и лимитирани бройки от нея ще може да бъдат открити и в магазина на марката в София.


Абло е архитект, който миналата година влезе в списъка на "Тайм" за стоте най-влиятелни личности, след като стана първия чернокож дизайнер, назначен като артистичен директор в луксозната френска модна къща "Луи Вюитон". Става популярен след стажа си във "Фенди" в колаборация с Кание Уест, а освен като дизайнер се изявява и като диджей, изпълнител и управлява собствен моден бранд на име Off-White, който е базиран в Милано.


В последно време все повече големи марки за обекла и други видове продукти залагат на подобни колаборации с известни дизайнери от света на луксозната мода, което дава силен тласък на продажбите и често привлича нови клиенти. Марката за дрехи HM например наскоро обяви поредната си такава предстояща съвместна колекция с известния моден дизайнер на висша мода Джамбатиста Вали.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 732 Весело

    Вълнуващо, едвам сдържам сълзите си!

  2. 2 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    След колаборация обикновено идва денацификация -- така ме предупреждаваше баба ми.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  3. 3 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 128 Неутрално

    Икеа си е Икеа. Човек винаги може да почерпи вдъхновение!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK