Стартът на Disney+ задмина собствените му очаквания и представи нов вид предупреждение

Disney+

© Reuters

Disney+



Акциите на "Уолт Дисни ко" достигнаха рекордно високи стойности, след като развлекателната компания обяви, че новата й стрийминг услуга Disney+ е била посрещната от "изключително потребителско търсене", достигайки 10 млн. абонамента още в първия си ден, 12 ноември. Една от най-обсъжданите новости след първите й дни е предупреждението за "остаряло културнo изобразяване" към голяма част от анимационните класики на компанията като "Лейди и Скитника", "Питър Пан" и "Дъмбо".


Силното представяне, което добави 18 млрд. долара към пазарната оценка на компанията, изглежда, ще наложи "Дисни" като един от водещите играчи във войната между лидера в стрийминг индустрията "Нетфликс", както и останалите конкуренти Amazon.com, Apple TV и предстоящата HBO Max.


В комбинация с останалите стрийминг бизнеси, собственост на "Дисни" - Hulu, която има 26,8 млн. потребителя, както и ESPN+ с нейните 3,5 млн. абонати, сега компанията достига до общо 40,3 млн. зрители в Щатите, което я доближава още повече до 60-те милиона абонати на "Нетфликс".




Пускането на услугата Disney+ в САЩ, Канада и Холандия във вторник, имаше технически затруднения, които според компанията са били предизвикани от много по-високите от очакваното абонаменти още в самото й начало.


Услугата струга 6,99 долара на месец и включва грубо около 500 филма и 7500 телевизионни епизода от огромния семеен каталог на компанията, както и ново програмиране. Пакет, който включва още каталога на ESPN+ и Hulu, струва общо 13 долара.


През април "Дисни" обяви, че има цел да достигне между 60 и 90 млн. потребители в глобален мащаб до 2024 г. Според някои анализатори при тези темпове тези числа могат да бъдат достигнати дори две години по-рано от очакваното.


Макар резултатите от първия ден на "Дисни" да бяха три пъти по-високи от очакваното, не бе съвсем ясно колко точно от тези нови абонати идват от безплатни промоции, отбелязва "Ройтерс". През октомври от "Дисни" обявиха, че заедно с телекома Verizon Communications Inc предлагат промоция, при която всички нови и досегашни потребители на Verizon получават неограничен едногодишен достъп до новата стрийминг услуга. Очакванията бяха това да доведе между 17 и 19 млн. нови потребители.


"Остаряло културно изобразяване"


Някои от най-популярните анимационни класики на "Дисни" в стрийминг платформата се излъчват с предупреждението, че са представени в оригиналната си версия - по начина, по който са били създадени, и че могат да съдържат остарели от културна гледна точка начини на изобразяване.


Ако други предупреждения като "съдържа изображения на тютюн" изглеждат доста по-ясни, то този нов вид предупреждение на "Дисни" е знак, че компанията се опитва да е внимателна със своето противоречиво минало и немалкото герои, в които има расистки оттенъци. Хитът му от 1941 г. "Дъмбо" например съдържа група врани, които отдавна се смятат за подигравателен начин за изобразяване на афроамериканците. Едната от враните дори се казва Джим Кроу - наименование, използвано за системата от закони, налагащи сегрегацията на юг след гражданската война, напомня "Гардиън".


В "Лейди и Скитника" от 1955 г. са изобразени две сиамски котки, които са дублирани с ясно изразен ориенталски акцент. В последните римейкове и на двата филма тези проблемни части от сюжета бяха премахнати.


Въпреки че отдавна бе известно, че Disney+ няма да включва един от най-противоречивите филми на компанията - частично анимирания музикален филм от 1946 г. "Чудната страна на чичо Ремус", се очакваше, че "Дъмбо" и "Лейди и Скитника" ще бъдат представени в осъвременените си варианти. Вместо това компанията реши да ги показва с включено към тях предупреждение.


6 основни разлики между "Нетфликс" и Disney+


- Disney+ струва 6,99 долара на месец, докато месечният абонамент за "Нетфликс" е 9 долара.


- Базовият абонамент на Disney+ позволява съдържанието да се използва едновременно на 4 екрана, докато при "Нетфликс" същата тази услуга струва 15,99 долара.


- "Нетфликс" позволява да си направите до 5 индивидуални профила, докато при Disney+ позволеният брой е до седем.


- Disney+ позволява основни функции за контрол на видеото - звук, пауза и цял екран, докато при "Нетфликс" потребителите имат опция да пропускат епизоди и да четат описания.


- Disney+ излъчва епизоди от своите оригинални предавания на седмична база, докато "Нетфликс" пуска наведнъж цели сезони.


- Disney+ предлага 500 филма и 7500 телевизионни епизода, докато "Нетфликс" предлага 4000 филма и 47 хил. телевизионни епизода.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2158 Весело

    7 основна разлика: Дисни+ имат The Mandalorian.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    И кога ще е в България? Есента 2020г?

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10478 Неутрално

    И да не си позволяват да пускат Чичо Томовата колиба и Приключенията на Хъкълбери Фин :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    Тези (и останалите) могат да ме хванат за пиратския ... дървен крак.
    —цитат от коментар 2 на Taiga


    И аз пиратствах и все още пиратствам, но откакто ползвам HBO Go и Нетфликс, се родих. Облягаш се в леглото, вземаш контролера и си скролваш из каталозите и си избираш. Няма да ровиш за субтитри, ама че сийд нямало, ама с кофти качество се оказало ...

  6. 6 Профил на minuva4a
    minuva4a
    Рейтинг: 368 Весело

    Ако бяха стартирали само в русия щяха да имат не 10, а поне 100 милиона абонамента първия ден!

    В необятния североазиатски пазар са парите!!

  7. 7 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    До коментар [#5] от "redguy":

    Тия, които си изброил не могат да ми предложат вероятно хиляда дузини от сериали, които се излъчват само по телевизиите в страните, в които са създадени.
    Австралийските и Новозенландските риалитита и ситкоми, южнокорейските готварски/травъл шоута ще ги видиш на Нетфликс през крив макарон.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  8. 8 Профил на _fubb_
    _fubb_
    Рейтинг: 348 Неутрално

    И кога ще е в България? Есента 2020г?
    —цитат от коментар 3 на Jalis Ironhammer


    Едва ли. Март 2020 година ще стартира в Англия, Франция и Германия. При нас може и след 10 години.

  9. 9 Профил на _fubb_
    _fubb_
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#5] от "redguy":

    Имах преди Нетфликс. Сега имам HBO GO. Причината да не ги ползвам въобще е липсата на съдържание. Толкова много филми и сериали липсват от тези платформи, поради авторски права, че пиратството си остава ненадминато в това отношение. Нямам нищо против да плащам и 100 лева на някоя легална платформа, стига да има всичко за което се сетиш и ти се гледа, но такава скоро няма да се появи, отново поради авторските права. Всяка платформа си има собствено съдържание, което го няма по другите. Повечето от тези платформи дори не са достъпни в България. Така единственият начин да им гледаш съдържанието е пиратстването.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK