"1917" е големият победител на наградите БАФТА

Създателите на "1917".

© Reuters

Създателите на "1917".



Военният "1917" на Сам Мендес взе приза за най-добър филм, за изключителен британски филм, режисура и операторско майсторство на наградите БАФТА тази вечер. Филмът за Първата световна война получи наградите в седем от общо девет категории, в които беше номиниран, включително дизайн на продукцията, звук и специални визуални ефекти.


Хоакин Финикс взе наградата за главна мъжка роля в "Жокер", а самият филм - за кастинг и музика, макар че бе номиниран в най-много категории - 11. Отличието за най-добра женска роля отиде при Рене Зелуегър за "Джуди". Лора Дърн взе награда за поддържаща роля в "Брачна история", а Брад Пит - за поддържаща мъжка роля в "Имало едно време... в Холивуд".


"Паразит" взе наградата за чуждоезичен филм и за оригинален сценарий, а посветеният на войната в Сирия "За Сама" - тази за документалистика. "Клаус" на Серхио Паблос надви "Замръзналото кралство 2" в категорията за най-добър анимационен филм.




"Джоджо Заека" получи приза за адаптиран сценарий. Режисьорът Тайка Уайтити коментира присъствието на една-единствена нецензурна дума във филма си така: "Исках децата да могат да го гледат. Мисля, че е важно да видят и да разберат какво се е случвало преди и, понеже хората са идиоти, какво може би сме обречени да повторим. В Америка думата с f може да се използва само веднъж във филма. Всичко отгоре е автоматично забранено за гледане на всички под 18, така че бях категоричен, че ще опазя филма чистичък".


Приемайки наградата си, новозеландецът се пошегува с думите: "От колониите съм и знам, че седмицата ви беше трудна, момчета. Много е мило да върнете малко злато там, където му е мястото".


Към Британската академия обаче имаше критики за липсата на расово разнообразие сред номинираните. Хоакин Финикс отбеляза това в речта си с думите, че е благодарен за наградата, но "много от заслужилите ми колеги не получават същите признания. Мисля, че пращаме на хората от други раси много ясно послание, че не са добре дошли, а това са хора, които са допринесли много за средата и индустрията ни."


Брад Пит не успя да присъства и да приеме наградата си. Вместо него това направи Марго Роби, прочитайки речта на актьора. "Великобритания, чух, че вече си необвързана... добре дошла в клуба. Успех със споразумението за развода", казва в нея Пит. Той също така ще нарече наградата си "Хари", защото е "много развълнуван да си я занесе в Щатите". Шегата му е намек за принц Хари и херцогинята на Съсекс Меган, които изненадващо се отказаха от това да бъдат работещи кралски особи и се преместиха да живеят в Канада.


Фотогалерия: Блясък и нежни силуети на червения килим на наградите БАФТА >

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    Не съм съгласен с нито една награда, освен тази за сценарий на Джоджо Заекът

  2. 2 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    Четох страшно много положителни отзиви за "1917".
    Възнамерявам да го гледам на голям екран.

  3. 3 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 723 Весело

    Е, и по идиотска комбинация можеше да има. Например, ако "1917" беше взел наградата за главна женска роля,

  4. 4 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3790 Весело

    До коментар [#2] от "atmanpg":

    Моят скромен съвет е не си губи времето и парите за този филм,не е нищо особенно ако и да е майсторски направен.

    klimentm
  5. 5 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    Чакай да позная. Добрите страдат, но някои от тях накрая оживяват.

  6. 6 Профил на kilgore
    kilgore
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#5] от "blondofil":

    Разбирам шегата ти, но 1917 е много сериозен и майсторски филм, в който доста хора губят живота си. Филмът е почит към обикновения смелчага, патриот в добрия смисъл на думата, който в реалния живот може да е и англичанин и германец.
    Недостатъкът на филма е, че всъщност е показан само героят англичанин, а без да ти давам спойлери, нека кажа, че германците са представени като злия враг.
    Ако си гледал Дюнкерк, 1917 е още от същото - голям майсторлък, но не бих го гледал втори път.

    'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)
  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4044 Любопитно

    Миналата събота го гледах на кино и ми хареса като цяло. Въпреки, че честно казано очаквах повече от тази военна драма.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иво":

    Аз също очаквах повече...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  9. 9 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf":

    Е, винаги ще го има този проблем с предварителната нагласи...На мен, лично, ми допадна. Оказва се че, без задължителните батални сцени, също може да стане добър филм за войната.
    И аз очаквах повече от "Брачна история"

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4274 Весело

    До коментар [#9] от "j.h.jazz":

    Аз се бях надъхал, защото дъщеря ми (беше го гледала преди мен) каза, че след петата минута и до края, са си стискали ръцете с нейната приятелка, от напрежение и малко страх. Между другото, снощи го гледах, така че съм с най-пресни спомени...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  11. 11 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 778 Неутрално

    1917 може да не е перфектен, но Жокера е по-зле и не разбирам цялата какафония около него.

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2452 Неутрално

    "1917" не е тежък за гледане военен филм,но е леко безсмислен и ненужно с толкова дълго времетраене. Още в началото на филма двамата английски войници се свират из окопите,споделяйки "мъдри" мисли за живота,настъпват без да искат спящ войник,карат се с офицера му и т.н.,"неща" от военният живот. По-натам го изгледах на бързи обороти...

  13. 13 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4044 Любопитно

    До коментар [#12] от "deaf":

    Е, ти недей да разказваш сега сценария де. Разваляш интереса на хората, които не са го гледали още.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  14. 14 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#9] от "j.h.jazz":Аз се бях надъхал, защото дъщеря ми (беше го гледала преди мен) каза, че след петата минута и до края, са си стискали ръцете с нейната приятелка, от напрежение и малко страх. Между другото, снощи го гледах, така че съм с най-пресни спомени...
    —цитат от коментар 10 на hamiltonf


    Точно, направен е за младежи - сцените в Екуст са като от видеоигра, а финалните сцени в окопите - като от Междузведни войни. Музиката на моменти напомня зомби апокалипсис, екшън и ... видеоигра.
    Сценарият ми харесва - за чисто човешкия дълг, без патриотарство и патетика.

  15. 15 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 671 Неутрално

    1917 ще вземе и Оскар за ужас на българските критици. Но реакцията ще бъде същата - американците нищо не разбират от филми.

  16. 16 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Чакай да позная. Добрите страдат, но някои от тях накрая оживяват.
    —цитат от коментар 5 на blondofil


    Така е. Тогава понеже още не е било изобретено радиото та пратиха двама да минат през къра да дадат на едни други една депеша да не се юркат. В калабалъка единия понеже е будала един немец го ръгна. Като съвецки филм, ама без политкомисари.

  17. 17 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Гледах го и аз. нарочно не бях чел нищо за него. Очакванията ми бяха поне на 50 процента да е като Спасяването на редник Раян. Уви...

  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4044 Любопитно

    До коментар [#16] от "dosetliv":

    Това за мен беше най-нереалистичното във филма... те му спасиха живота, а той след това за благодарност тръгна да ги ръга с ножа си.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    "1917" е уж военен, но всъщност истински антивоенен филм.
    С леко прехвърлена мярка на натуралистично показаните разкъсани трупове, плъхове и кал, филмът успява да те настрои в крайна сметка хуманистично.
    Основното е човешката гледна точка - и тук не виждам нищо пресилено! - страданието, болката, напълно естествената саможертва и чувство за дълг.
    "1917", (а впрочем и "Мидуей") са картини, изпипани до съвършенство и с много добре намерена човешка гледна точка.
    Сам Мендес е направил "1917" по разкази на своя (пра)дядо.
    Тук се замислих, че и моя милост, както и хиляди като мен, имаме чути покъртителни и безкрайно интересни разкази на своите дядовци и прадядовци за нашите геройства във войните.
    Къде са филмите за нашата история?
    Гледали сме исторически несъстоятелни картини като "Аспарух", партийно-лъжливи като "Зарево над Драва", поръчковия "Време разделно", специално сниман за оправдаване извращенията на БКП по "възродителния" процес.
    Още, все още нямаме истинска историческа картина, направена художествено и хуманистично, с един просветен патриотизъм от високия морален регистър.
    Къде имаме филм за Битката при Шипка? - освен наивни до глупост стари ленти...
    Къде е на екран Генерал Колев, вихрената му конница? - забранено ни е?
    Къде е защитата на Добрич?
    Къде е битката при Дойран, при Каймакчалан, при Завоя на река Черна?
    Гледайки "Мидуей", се питах - къде е филмът ни за Списаревски?
    Давам си сметка също, че няма и кой да направи тези неща.
    Филм за Левски без да се опорочи и опошли една национална икона?
    Кой режисьор, сценарист и актьори например могат да направят филмова картина за саможертвата на костурци на Ножот?

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  20. 20 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1056 Весело

    Не съм съгласен с нито една награда, освен тази за сценарий на Джоджо Заекът
    —цитат от коментар 1 на Митев


    Знам, че ти и с класирането на Ман Юн не си съгласен, но просто такава е обективната действителност.

  21. 21 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Тогава понеже още не е било изобретено радиото та пратиха двама да минат през къра...
    —цитат от коментар 16 на dosetliv


    Разбира се, че е било изобретено. Радиото е изобретено през 19 век - десетилетия преди войната. Само че все още преносимите радиостанции са били огромни, с генератор вместо батерии и за капак - ненадеждни, работещи с много смущения, и на къси дистанции. Затова са се ползвали основно в морските комуникации, а много рядко на сухоземните фронтове.
    Дори през Втората световна, когато радиостанциите са много по-съвършени, на фронта масово са се ползвали кабелни телефони.

  22. 22 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#19] от "Торбеш":

    Гледах в Народния театър през Ноември филма "Имало една война" на Анри Кулев, с музика на Любомир Денев -- мащабна историческа панорама на четиринайсетдневната война, когато българската войска се прехвърла с марш на скок от южната на западната граница. То, едно, че вече не съм в Софиа, но, нали чета чат-пат пресата в интернет, главно любимия "Дневник". Ни звук, ни стон. Все едно, че такъв филм не се е появявал на белия свят.

  23. 23 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 924 Неутрално
  24. 24 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Неприятни печатни грешки -- да се чете "прехвърля". Извинявам се.

  25. 25 Профил на gazolinerabp
    gazolinerabp
    Рейтинг: 489 Неутрално

    В калабалъка единия понеже е будала един немец го ръгна

    Точно така стана, беше тъпо. Още повече немеца падна със самолет малко преди това, и искаше вода.

  26. 26 Профил на невалиден
    невалиден
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#1] от "Митев":

    абсолютно съгласен. "ирландецът","жокера",1917...пълни бози. все по-рядко ще гледаме качествени филми

    поручик Т.
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK