Няма партита, няма папараци, няма модели, няма ревюта... Париж се подготви за първата виртуална седмица на висшата мода между 6 и 8 юли.
Дизайнерите - от Christian Dior до Valentino - ще опитат чрез видео презентации в интернет да задържат интереса на публиката и медиите, които иначе се тълпяха по хотелите и залите с подиуми. Други използват за ревюта корабчета по Сена, докато публиката гледа от бреговете и мостовете... каквото види.
Така доставчици на тъкани и някои специалисти по ръкоделие - поне част от обвързаните с този бизнес - продължават да работят. За други отсъствието звучи плашещо.
"Последиците от виртуалната седмица на модата за бизнеса ни са сериозни, защот онаоколо няма клиенти", казва за "Ройтерс" Гийом Конан. Неговата компания за луксозни лимузини обикновено вози прочути имена.
За френската столица няколкото такива седмици са сериозен източник на приходи - около 1.2 млрд. евро годишно, твърди организация на местните модни къщи. Но и дизайнери като Кристоф Жос казват, че в новия формат виждат възможности да покажат отблизо детайли и елементи на облеклата си, които иначе се подминават на подиумните ревюта. Други казват, че може да се открият нови "зелени" алтернативи, които вредят на климата толкова, колкото събирането на хора от цял свят - често само заради светските контакти, а не заради модата.
Не е известно и какво ще се случи наесен със следващия цикъл презентации. Засега събития като модните ревюта са забранени до септември.
© Reuters