
© instagram/billieeilishfragrances
Около месец преди да навърши 20 години, Били Айлиш ще "топне пръстче" в света на гигантската индустрия за красота с премиерата на парфюма ѝ Eilish. Малко иронично звучат думите на толкова младо момиче, че цял живот си е мечтала да има собствен парфюм, но феновете ѝ вярват, че това не е поза и не е просто опит да се добави нещо по-така към мърчъндайза на световноизвестната звезда.
Трудно е да се опише нещо, което малцина са помирисали преди излизането му на пазара през ноември. Но според разказите на самата Били Айлиш става дума за смес от ванилия, мускус, какао, роза и дърво. Веган е и е създаден без жестокост към животни.
А, да, има и аромат на кехлибар - не на вкаменената смола, разбира се, защото това е термин в парфюмерията за нещо въображаемо, за смес, създаваща усещане за топлина, сладост и мекота. Иначе се постига с природни и синтетични продукти като ванили, пачоли, ладан, стиракс, бензоин и няколко други неща.
Обявяването на Eilish бе по всички правила на маркетинга и рекламата, включително с интервюта на Айлиш за Cosmopolitan, Allure, и Vogue, в които тя говори, че ароматът ще направи дамите "ментално секси". В цялото начинание ѝ помага Parlux, работеща за козметиката на Риана и Парис Хилтън.
Отделна тема е бутилката - почти абстрактна позлатена форма на бюст. "Не исках да изобразява някакъв конкретен тип тяло", обяснява тя за Vogue. Бюстът не е нито нейният, нито на когото и да е и умишлено няма силует, наподобяващ определена жена.
© instagram/billieeilishfragrances
"Смятам, че човешкото тяло е красиво такова, каквото е", допълва Айлиш. "Дори когато видя стрии, ги смятам за красиви. Исках в бутилката да разпознавате когото си поискате, когото обичате, дори себе си."
Айлиш обяснява, че е имала пълен контрол над създаването на продукта и че това е не просто комерсиален аромат, а любимият ѝ аромат.
Специалистите добавят още един термин, когато говорят за парфюма - gourmand ("гурман" в света на парфюмерията се използва при усещането за нотки, напомнящи на храна).
Може би са уцелили точно десетката, защото певицата има състояние, известно като синестезия - способност стимулирането на едно сетива да предизвиква в съзнанието представа за друго, което не е стимулирано. Това е причината някои хора да казват, че определена музика им звучи "червено", че дадена картина им мирише на загоряла от слънцето кожа или че ситуация им мирише на... разбито сърце.