Електрическите атакуват: В "Автомобил на годината на Европа" 70% от финалистите са на ток

Електрическите атакуват: В "Автомобил на годината на Европа" 70% от финалистите са на ток

© Reuters



Журито на конкурса "Автомобил на годината на Европа" обяви моделите, които продължават към финала на конкурса, проведен за първи път през 1964 година. От седем финалиста пет са електромобили, а един е хибрид, показва разпространеният вчера списък.


Тази година право на участие имаха 39 модела. Условието както всяка година е те да са нови за европейския пазар, като вече са в продажба или ще се появят на пазара до края на годината на минимум пет пазара в Европа.


В крайна сметка победителят за 2022 година ще бъде избран между:

  • Cupra Born (Cupra e фокусирана върху спортни модели, марка на Seat)
  • Ford Mustang Mach-E
  • Hyundai Ioniq 5
  • Kia EV6
  • Peugeot 308
  • Renault Mégane E-Tech
  • Skoda Enyaq iV

Новината за доминацията на електромобилите сред претендентите идва на фона на рекордни продажби на коли на ток както в световен мащаб, така и в Европа.




До момента електромобил е печелил конкурса два пъти. Пътя прокарва Nissan Leaf, избран за кола на 2011 година. През следващата година победител е Chevrolet Volt, който по-скоро е плъгин хибрид, макар че постоянно се задвижва от електромотор. Работата е там, че след първите петдесетина километра токът се произвежда от бензинов мотор, работещ като генератор. Втората титла за електромобил е за Jaguar I-Pace, избран за кола на годината в Европа за 2019 година.


Тази година с обявяването на финалистите съвпадна официалното потвърждение от Nissan, че в следващите 5 години компанията ще вложи в "електрификация" почти 18 млрд. долара. Макар да е сред пионерите в този сегмент и победител в "Кола на годината на Европа" преди десетилетие, японският производител за пръв път представи подробен план, с който иска да догони конкуренцията.


Преди три седмици анализатори на "Ройтерс" изчислиха, че производителите на коли са готови в следващите 5-10 години да вложат 515 млрд. долара в електромобили и батерии. Тези над половин трилион долара са отговор и на затягащите се правила за използване на изкопаеми горива и за вредни емисии.


Журито на конкурса се състои от 60 автомобилни журналисти от 23 страни. Победителят ще бъде обявен през пролетта.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (163)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    Електрокар на годината. :-) Новият слоган на зелените ще е "от всеки балкон кабел" и "чрез въртене на велоаргометри генератори, към здраве и устойчиво бъдеще". хахах :-)

  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2351 Любопитно

    [quote#0"дописката"]Електрическите атакуват: В "Автомобил на годината на Европа" 70% от финалистите са на ток [/quote]

    Некакво надбегване ли е имало? Рали некакво ли?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    Как така няма Тесла в класацията? Това е недопустимо...!

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Ногу са скъпи сигурно... Мислех да спестя евентуално някой лев, за някаква бракма дето да покарвам от време на време, разбира се с ДВГ, електрокарите не съм им фен. Но като гледам на къде отиват нещата...

    Мы идем широкими полями На восходе утренних лучей. Мы идем на бой с большевиками За свободу Родины своей.
  5. 5 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Как така няма Тесла в класацията? Това е недопустимо...!
    —цитат от коментар 3 на Petleshev


    "Автомобил на годината" е за автомобили, излезнали през годината ..

    "Тесла" няма модел..

  6. 6 Профил на noemis
    noemis
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#1] от "stargate":

    Теб Бай Ганьо, нищо не може да те накара да слезеш от магарето. И в космоса да трябва да излетиш, ти пак на магаре ще се понесеш

  7. 7 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#6] от "noemis":

    До коментар [#1] от "stargate":Теб Бай Ганьо, нищо не може да те накара да слезеш от магарето. И в космоса да трябва да излетиш, ти пак на магаре ще се понесеш
    —цитат от коментар 6 на noemis


    С удоволствие бих изслушал разумни аргументи защо младите хора и преболедувалите трябва да се ваксинират, след като карат вируса леко и без последствия. Аргумента, че така се спирало разпространението на вируса вече не важи, защото стана ясно, че и ваксинираните разнасят вируса. Та, защо един човек на 20 години трябва да рискува да се ваксинира срещу болест, за която шанса да има усложнения е 0,1 %? Вие пиете ли всеки ден по 2 парацетамола, защото има шанс да настинете днес?

  8. 8 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#6] от "noemis":


    До коментар [#1] от "stargate":Теб Бай Ганьо, нищо не може да те накара да слезеш от магарето. И в космоса да трябва да излетиш, ти пак на магаре ще се понесеш
    —цитат от коментар 6 на noemis


    опа, в друга тема пиша. хахах :-)

  9. 9 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#6] от "noemis":


    До коментар [#1] от "stargate":Теб Бай Ганьо, нищо не може да те накара да слезеш от магарето. И в космоса да трябва да излетиш, ти пак на магаре ще се понесеш
    —цитат от коментар 6 на noemis


    Сега вече по темата с електромобилите. нямам нищо против тях, стига да спрат да ги субсидират и да си пробият път на пазара с пазарни средства! Идеята всички автомобили да са елктрички е на практика неосъществима в следващите 50 години, и това ще ВИ го каже всеки с малко идея как работи елкетропреносната мрежа. Трябват милиарди инвестиции в кабели и станции. Производствените мощности също се оказаха проблем покрай тази зелена сделка.

  10. 10 Профил на krasnoselo
    krasnoselo
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#8] от "stargate":

    Виж дали си и в правилния вестник :-)

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#6] от "noemis":

    Ти що не станеш гей? Гледам, че е модерно.
    Коментирали сме го много пъти. Не е само въпрос на желание. Трябва да извадиш и 70-80 хиляди за малоразмерен електрически автомобил. Което много хора и аз в това число, не мислят, че е оправдано. Наскоро тук питах един такъв като тебе, да ми даде доводи с които да оправдае смяната на сегашната ми бензинова кола с Евро-6 за електрическа сапунерка. Ами не можа...! И ти сигурно няма да можеш.

    П.С. Твоята електрическа кола, каква е?

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    И тази класация отдавна е опорочена, подобно на Златната топка ..... не струва грам нищо, нео марксизира се.

  13. 13 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#1] от "stargate":Теб Бай Ганьо, нищо не може да те накара да слезеш от магарето. И в космоса да трябва да излетиш, ти пак на магаре ще се понесеш
    —цитат от коментар 6 на noemis


    Мани го бай Ганьо ..

    Не се дели от собствения си акъл!

    На МЕНЕ примерно, ми е МНОГО ПО-УДОБНО да съм си на бензин , отколкото да съм с магаре, или с електромобил ..

    Магаре имахме на село, когато бях малко дете - и ми беше любимо занимание ваканциите , да съм с дядката и с каручката по полските пътища ..

    Но в момента - не бих могъл да си позволя да имам, колкото и да е положителна емоция..
    Къде ще му събирам сено за зимата, например ?

    Електромобил със зареждане , сравнено с възможността да сложа 2 туби в багажника и да имам мобилност 2000 километра, постижима за 3 минути - също не ми върши работа ..

    Комуто му е яко - да си кара електромобил, или магаре, или кон, или камили - или каквото си реши..

    Нека цъфтят сто цветя!

  14. 14 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#6] от "noemis":
    Идеята всички автомобили да са елктрички е на практика неосъществима в следващите 50 години
    —цитат от коментар 9 на stargate


    Идеята е ТОТАЛНО ОСЪЩЕСТВИМА..

    "Няма не искам, няма недей"!

    В света, колко милиона коли са продават на година?
    Към 80 - 90 милиона, нали?

    И на 90% от пазара, в Европа, Китай, Япония .. са обявени бъдещи ЗАБРАНИ ЗА ДВГ .. от 2030 - 2035 ..
    Някои държави обявиха от сега ЗАБРАНА ЗА ТЪРГОВИЯ С ГОРИВА НА ДРЕБНО в 2050 - 2060..

    Така че - електро!

    Това е бъдещето!

  15. 15 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 795 Неутрално

    "Европа" е ключовата дума. България не е Европа, за съжаление. Тук са все още на мода мечовците от 90те.

  16. 16 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#13] от "sim4o":

    Точно. Към момента възможността да минеш 1000 или 2000 километра с обикновена кола при разход около 7 литра на 100 километра, няма как да бъде компенсирана с функционалността на електрическа кола.
    Следващия месец, ако не затворят всичко се каня да пътувам до Франция. С един резервоар минавам над 900 километра със 120 по магистрала. Зареждам за 5 минути и продължавам. С електрическа кола, какво ще правя? Ще се отровя да пия кафета и да дремя, докато зареждам. Ще ми трябват и две нощувки сигурно. И защо? За да съм еко-био и в крак с новото. Мерси...! Ама не ми върши работа.
    За градска кола, да. Електрическата ще върши работа. Ама сапунерка на ток за 80 хиляди...? Ми не. Който иска да ги кара. Не виждам смисъл да си плащам "икономичните" километри предварително.

    Бивш tww09306483.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#14] от "sim4o":

    "... Някои държави обявиха от сега ЗАБРАНА ЗА ТЪРГОВИЯ С ГОРИВА НА ДРЕБНО в 2050 - 2060...".

    Ти на колко години ще си през 2060-та? Аз поне ще бъда над 80. Дали ще ми е до коли изобщо...? Като гледам баща си в момента, знаеш ли колко се вълнува от коли? Точно нула. ;)

    Бивш tww09306483.
  19. 19 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    За градска кола, да. Електрическата ще върши работа.
    —цитат от коментар 16 на Petleshev


    Всеки си знае ..
    Добрият Господ ВСЕКИМУ е дал ум и разум..

    Ако спрем да гледаме "модата" а се замислим - ще видим и колко работа ни върши градска електро-кола, сравнена с обществен транспорт, велосипед, мотопед или кола с ДВГ например ..

  20. 20 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Купувам трактор на ток? Ако може за гратско неупутеебаван!

  21. 21 Профил на noemis
    noemis
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#7] от "stargate":

    Охоо, ти си и антиваксър.. Да не би и да си против Истанбулската конвенция. Обичаш Путин и Русия, ама живееш някъде в Западна Европа ?

  22. 22 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Следващия месец, ако не затворят всичко се каня да пътувам до Франция. С един резервоар минавам над 900 километра със 120 по магистрала. Зареждам за 5 минути и продължавам. С електрическа кола, какво ще правя? Ще се отровя да пия кафета и да дремя, докато зареждам. Ще ми трябват и две нощувки сигурно.
    —цитат от коментар 16 на Petleshev

    Абе то може и по-бързо да зареждаш, за половин час да речем. Ама излиза дебело. Най-голямата мрежа сега е Айонити, там е по 79 стинки киловатчаса:
    https://support.ionity.eu/en/general-questions/how-much-does-it-cost-to-charge-at-ionity
    Европейски стинки, тоест 1.50 наши ги кажи. При разход 20 квч/100 реален, излиза 30 лева на 100 км. Пък ако си на дизел ти е 6 литра нафта по 2.50 = 15 лв.

    Така че излиза двойно по-скъпо да си зелен. Разбира се, и самата кола е двойно по-скъпа. Ноооо... няма да имаме избор в бъдеще - никой няма да ни пита, нали ще забраняват ДВГ.

    Все пак, в България няма да е скоро. Тук има 3 милиона коли с ДВГ, за да се подменят всички с електромобили по 40 хил. евро трябват 120 милиарда евро. Не го виждам в близките 20-30 години, ако ще Уши да пусне европейски субсидии за част от цената.

  23. 23 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 1902 Неутрално

    До коментар [#21] от "noemis":

    До коментар [#7] от "stargate":Охоо, ти си и антиваксър.. Да не би и да си против Истанбулската конвенция. Обичаш Путин и Русия, ама живееш някъде в Западна Европа ?
    —цитат от коментар 21 на noemis


    Просто знам кое е реалистично осъществимо и кое е пропагандна лакърдия. Това на умнокрасивите по принцип ви е трудно да го осъзнаете. :-) 100 % електромобили до 2030-та на пазара ще се осъществи толкова, колкото и идиотската зелена сделка. Тя вече започна с грандиозен провал и 5-торни цени на тока.

  24. 24 Профил на jlh59313635
    jlh59313635
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Електрическите автомобили имат голям проблем с това че енергийната плътност на кг бензин е десетки пъти по-голяма от тази на кг литиево-йонна батерия. Оттам и проблемът с пробега и т.н. Въпреки това те са бъдещето и двигателят с вътрешно горене бавно си отива, макар и това да отнеме десетилетия. И не защото хората са загрижени за природата или нещо такова. Проблемът на ДВГ е, че да караш електрически автомобил е много по-приятно. И като ускорение и като плавност и чувството да имаш постоянно огромен въртящ момент под десния крак. Карах няколко пъти Тесла 3 от каршеринг във Виена. Ако можех да си го позволя, нямаше повече да стъпя в автомобил с ДВГ. Освен това електрически автомобили се правят от скоро и има доста мегдан да се подобрят. Например тези https://www.lucidmotors.com/ с няколко изобретения докараха пробега до над 800 км и за 20 мин зареждане почти за 500 км. Засега правят само луксозни коли, но амбицията им е за масови. Плюс в елекрическия автомобил има доста по-малко неща които да се развалят. Въпрос на време е, но ДВГ няма шанс. На всеки му е приятно да остави някое ДВГ Ферари да му диша прахта на светофара с пет пъти по-евтина кола.

  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#22] от "Камен":

    На подобно мнение съм и аз. Електрическите коли не се правят, за да е по-евтино. Правят се, за да е по-скъпо. Засега шараните се радват и обясняват, какво ще е бъдещето, но си мисля, че няма да им хареса.

    Бивш tww09306483.
  26. 26 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#16] от "Petleshev":

    Ако се замислиш, може би идеята на "визионерите" е да нямаш възможност да запалиш и да отидеш до Франция.

  27. 27 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Електрическите автомобили имат голям проблем с това че енергийната плътност на кг бензин е десетки пъти по-голяма от тази на кг литиево-йонна батерия. Оттам и проблемът с пробега и т.н. Въпреки това те са бъдещето и двигателят с вътрешно горене бавно си отива, макар и това да отнеме десетилетия.
    —цитат от коментар 24 на jlh59313635


    2030 - 2035 ..
    От сега до тогава , са 9 - 14 години..

    Какви десетилетия ?????

  28. 28 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#14] от "sim4o":"... Някои държави обявиха от сега ЗАБРАНА ЗА ТЪРГОВИЯ С ГОРИВА НА ДРЕБНО в 2050 - 2060...".
    Ти на колко години ще си през 2060-та? Аз поне ще бъда над 80. Дали ще ми е до коли изобщо...? Като гледам баща си в момента, знаеш ли колко се вълнува от коли? Точно нула. ;)
    —цитат от коментар 18 на Petleshev


    Горе-долу сме набори (аз съм малко по-голям) ..

    Но спирането развитието на ДВГ , изчезването на Петролната ера - ще променят ЖИВОТА НА ВСЕКИ ЕДИН ЖИТЕЛ НА ЗЕМЯТА..
    Ще се промени световната търговия, земеделието, дърводобива, машиностроенето, риболова, животновъдството, строителството, медицината , изхранването на човечеството ..

    Леките коли са една съвсем малка част , от идващата всеобхватна промяна..

  29. 29 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2523 Неутрално

    До коментар [#22] от "Камен":На подобно мнение съм и аз. Електрическите коли не се правят, за да е по-евтино. Правят се, за да е по-скъпо. Засега шараните се радват и обясняват, какво ще е бъдещето, но си мисля, че няма да им хареса.
    —цитат от коментар 25 на Petleshev


    Бъдещето е - изключително скъп живот и повсеместна беднотия. В момента усещате началото на процеса с яката инфлация, на която краят й не се вижда .... а тепърва ще навлиза още оскъпяване.

  30. 30 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    До коментар [#16] от "Petleshev": "Точно. Към момента възможността да минеш 1000 или 2000 километра с обикновена кола при разход около 7 литра на 100 километра, няма как да бъде компенсирана с функционалността на електрическа кола."

    Вероятността някога да си пътувал с кола 1 000 или 2 000 км е много по-малка от тази никога да не си го правил. Вероятно рядко изминаваш 100 километра. Това важи и за огромната част от хората!
    Так че и двамата пишете пълни глупости!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  31. 31 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Няма лошо.
    Който има излишни пари да плаща двойно за кола от същия клас и да не може да измине 300 км през зимата с 2-ма моадажери - ОК - да си плаща.
    Аз наскоро платих наполовина, взех си нова бензинова кола, за 2 минути зареждам и минавам 1000 км.
    За мен това е по-удобно.
    Останалите 30 000 лв, които спестих мога да ги дам на жената и децата да ги изхарчат, примерно.....

    На който иска - нека си купува и да бъде Хепи....
    Няма лошо.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  32. 32 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Няма лошо.
    Който има излишни пари да плаща двойно за кола от същия клас и да не може да измине 300 км през зимата с 2-ма моадажери - ОК - да си плаща.
    Аз наскоро платих наполовина, взех си нова бензинова кола, за 2 минути зареждам и минавам 1000 км.
    За мен това е по-удобно.
    Останалите 30 000 лв, които спестих мога да ги дам на жената и децата да ги изхарчат, примерно.....

    На който иска - нека си купува и да бъде Хепи....
    Няма лошо.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  33. 33 Профил на Aardvark
    Aardvark
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Chevrolet Volt е чист електромобил. Chevrolet Bolt е зареждащ се хибрид.

  34. 34 Профил на Ray Of Light
    Ray Of Light
    Рейтинг: 445 Любопитно

    Нямаше да е излишно ако има приложена снимка към всеки модел

  35. 35 Профил на GuardianSW
    GuardianSW
    Рейтинг: 314 Неутрално

    Баща ми си купи Кона електрическа тази година и е супер доволен. Да кара пенсионерски с по 100-110 на магистралата, но няма абсолютно никакви проблеми със зареждането. Псновно зарежда вкъщи. Когато трябва да зарежда на път му се налага да спира за по 20 мин и то повечето пъти зарежда на безплтни станции ( има ги колкото и да е странно). Вози по-тихо, по-бърза е - динамиката е като на спортен автомобил, в завоите е много стабилна. Да, цената излезе малко по-скъпа от бензинова дори след гранта (той успя да направи една врътка), но ако излязат още малко нови електрически модели до 2-3 години въобще не виждам кой с акъла си ще су купи нещо друго ново освен електричка. Ако пуснат грантове и в БГ разликата в цената между електрически и бензинов сходен модел ще е в рамките на 5-10к Евро. Въобще не мислете за 2030та, според меноще до 2025 всичко ново в Европа ще е ел. Происводителите които в момента още лежат на кълката че няма да стане и примерно само 50% от новите коли тогава ще са електрически ще са тотално аут от пазарани банкрут :)

    “You miss 100 percent of the shots you don’t take.” – Wayne Gretzky
  36. 36 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Происводителите които в момента още лежат на кълката че няма да стане и примерно само 50% от новите коли тогава ще са електрически ще са тотално аут от пазарани банкрут :)

    До коментар [#35] от "GuardianSW":

    Е, те от Тойота мислят по друг начин, ама щом казваш.....явно те не разбират.....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  37. 37 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#16] от "Petleshev":

    Едни 2000+ километра на посока в зимни условия с кола си е жива мъка
    За това си има самолети. Ако ти трябва кола във Франция има рентакар .

  38. 38 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Бъдещето е - изключително скъп живот и повсеместна беднотия. В момента усещате началото на процеса с яката инфлация, на която краят й не се вижда .... а тепърва ще навлиза още оскъпяване.

    До коментар [#29] от "Alex Ivanov":

    Приличен и удобен живот е имало в САЩ през 50-те и 60-те години
    Работи само мъжът - жената гледа 3-4 деца в къщи.
    С парите които изкарва мъжът може да издържа семейството, да плаща ипотека, да живее в КЪЩА.

    Сега хората работят много повече, ядат боклуци, живеят в кутийки и си мислят, че едната почивка в Гърция компенсира всичко.....
    Навремето Гарсониерата беше рядкост.
    Сега имаме боксониери, студио......
    Все повече хора, натъпкани на все по-тясно, с все по-голямо самочувствие, че са "еко", куул, и т.н.
    Жалка история.

    Добрата новина е, че 2/3 от света не се подлъгва по тези зелени глупости......

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  39. 39 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    А, такъв рев, като в коментарите преди мен, имаше и като смениха ония крушки с тия. Новите крушки били много скъпи, не светели добре и т.н.
    Ми екстра са си. У нас не съм сменял крушка от 4 години. Светят си чудесно, харчат нищо.

    В момента електрокарите са идеални в градски условия. Просто нямат равни - икономични, удобни, тихи, карат се много лесно, поддържат се като велосипед.
    За по-далече още не стават (ще станат), но на мен ми е важно да не ми смърдят изкопаемите коли в града.

    Отнемане на имуществото на всеки, който не е жигосан с COVID "ваксина"!
  40. 40 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 551 Неутрално

    В света бъдещето е електро - просто ще забранят ДВГ и Петролната ера ще свърши!

    До коментар [#17] от "sim4o":

    "Светът" не е ЕС.
    Като извадим Китай, Индия, Русия, Африка и Южна Америка - "светът" ще се всуе до 1/4 глупаци, които ще плащат по-скъпо......
    Няма лошо.....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  41. 41 Профил на jlh59313635
    jlh59313635
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#36] от "г-н Саранди Говедаров":

    Добра забележка наистина. Но в Тойота изглежда развяха бялото знаме и обявиха, че и те ще правят електрически коли като ще наблягат на достъпността, а не на пробега.

  42. 42 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#35] от "GuardianSW":

    Докато има възможност бих избирал осемцилиндров бензинов двигател пред електрически.

  43. 43 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    В момента електрокарите са идеални в градски условия. Просто нямат равни - икономични, удобни, тихи, карат се много лесно ..
    —цитат от коментар 39 на keen


    Проблем - батерията .. и ВРЕМЕТО което колата изминава насам-натам..

    Ако зимно време, колата стои 2-3 часа в задръствания и и работи отоплението (климатикът) и музиката , част от заряда си заминава ..

    Иначе удбни, тихи , лесно се карат .. колко по-лесно , колко по-тихо , от съпоставима друга кола?

  44. 44 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    от "sim4o":"Светът" не е ЕС.Като извадим Китай, Индия, Русия, Африка и Южна Америка - "светът" ще се всуе до 1/4 глупаци, които ще плащат по-скъпо......

    Няма лошо.....
    —цитат от коментар 40 на г-н Саранди Говедаров


    Ето го световният пазар в момента, класиран по продажби :

    New passenger car sales, numbers per year, 2020 - Country rankings: · 1. China · 2. Japan · 3. USA · 4. Germany · 5. India · 6. France · 7. UK

    Rank Country Cars Sold Year ↑↓%
    1 China 19,290,137 ↓ 7%
    2 United States 14,599,190 ↓ 14%
    3 Japan 4,598,607



    И ето:

    Japan Plans to Ban Gasoline Car Sales by 2035

    The German Bundesrat has voted to ban new gasoline- or diesel-powered vehicles from EU roads starting in 2030..

    China is banning fossil fuel cars from 2035. From 2035, the only new cars for sale in China will be 'new-energy'.11.11.2020 г.

    The United Kingdom will ban the sale of new combustion-engine vehicles by 2030..

    Canada moves to ban new combustion-engine cars by 2035

    В 64% от пазарът на нови коли , ще има ограничения и забрана за ДВГ, само след 8 години ..
    В още 17% от пазара - след 14 години ..

  45. 45 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Мисля, че има да мине още известно време преди ел.колите да са наистина конкурентни.
    Това, че са икономични е въпрос на гледна точка, тъй като първоначалната инвестиция е доста по-голяма в сравнение с подобен модел с ДВГ. Ако някой ми я подари, ОК :) Специално аз бих си купил едва, след като някои параметри станат конкурентни:

    - съпоставимост на разходи за инвестиция и поддръжка за първите 100 000 км.
    - пробег-поне да е близо до този на подобен модел автомобил с ДВГ
    - скорост на зареждане - 30-40 минути на мен ми е много. Ако тръгна да изминавам 500 км., трябва да спирам 2 пъти, а ако реша да карам със 130-140 км./ч. като нищо може и повече. Което значи поне 1 час повече време за път
    - издръжливост на батерията-тук на мен лично ми е много интересно какво се случва след примерно 1000 зареждания и разреждания. Силно се съмнявам батерията да осигурява и половината от пробега , който е осигурявала в началото, което значи замяна, което , както знаем от повечето смартфони означава нова кола :)

    Лично на мен ми се струва ,че безплатното или евтиноз ареждане ще е до момента, в който се наводни с електрокари. Тогава вече спокойно може да се вдигат цените за зареждане :)

  46. 46 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Въобще не мислете за 2030та, според меноще до 2025 всичко ново в Европа ще е ел.
    Происводителите които в момента още лежат на кълката че няма да стане и примерно само 50% от новите коли тогава ще са електрически ще са тотално аут от пазарани банкрут :)
    —цитат от коментар 35 на GuardianSW


    Тотално ще са аут!

    На приблизително 70% от пазарите, ще има забрана на ДВГ!

    Какви 50% електро?
    100% !!!!!

    То друго, няма да има!

    Производители, дето не четат вестници и не слушат квот им пее радиото - безжалостно ще фалират!

    Теа ще изпонасглобяват бензинови коли - а то - ще е забранено да ги продават!

    Ще си ги чукат, в тъпите глави ..!

  47. 47 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Добра забележка наистина. Но в Тойота изглежда развяха бялото знаме и обявиха, че и те ще правят електрически коли като ще наблягат на достъпността, а не на пробега.

    До коментар [#41] от "jlh59313635":

    Тойота беше само пример.
    В първата десятка на производителите на автомобили в света 2 вече са китайски.
    Тепърва ще влизат и индийците.
    А Китай, си гледа интереса - обещал бил.
    Както е обещал, така и ще се отметне, като види, че не му изнася.
    Сега коли произвежда Сульо и Пульо.
    Има 50 държави с милиарди хора население, които си имат залежи на нефт и газ.
    И те ще се откажат от евтиното, което имат, че да гонят скъпото на ЕС?
    И половината от тези държави произвеждат коли.
    А след 10 години кой знае още колко ще почнат да произвеждат.

    Ами камионите?
    Ами корабите?
    Ами самолетите?
    Ами багерите, комбайните и всякаква друга машинария, работеща с ДВГ?

    Гретенизми на квадрат.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  48. 48 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Какви 50% електро?
    100% !!!!!

    То друго, няма да има!

    До коментар [#46] от "sim4o":

    Ъхъм,
    Най-вече ТИР-овете, междуградските автобуси, селскостопанските, строителните и минните машини - на 300% ще са електрички, без майтап....

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  49. 49 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Консервативен съм... Промяната от бензинова кола към електрическа ми изглежда като промяна на сексуалните предпочитания! Ще се въздържа... може света да се вразуми и да се спаси от Гретенизмите!

  50. 50 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    ..на мен ми е важно да не ми смърдят изкопаемите коли в града.
    —цитат от коментар 39 на keen


    "Изкопаемите коли" , между другото СМЪРДЯТ ПО-МАЛКО ..

    И въобще , що се отнася до електричките и въздуха - всичко е по-сложно, отколкото се струва на червено/зелените кукуригалници..


    Имаме износване на пътна настилка ( с 63% от ФПЧ) , износване на части и гуми от колата и едва тогава идва емисията от двигателя .. ( тя е от 8% до 12%)..

    Ето и данни от Британия :
    https://www.greencarcongress.com/2019/07/20190714-nee.html

    Ето и от научни институти..

    http://www.soliftec.com/NonExhaust PMs.pdf

    https://www.emissionsanalytics.com/news/2020/1/8/plug-in-hybrids-without-behavioural-compliance-risk-failure

    И излиза, че ПО-ТЕЖКИТЕ електромобили, отделят наночастици (най-опасните) повече.. за един и същи клас кола ..

    Ей им сайта на британците :

    https://www.emissionsanalytics.com/news/whats-in-a-tyre

    https://www.emissionsanalytics.com/


    .. "Non-exhaust emissions (NEE) from road traffic refers to particles released into the air from brake wear, tyre wear, road surface wear and resuspension of road dust during on-road vehicle usage. These emissions arise regardless of the type of vehicle and its mode of power, and contribute to the total ambient particulate matter burden associated with human ill-heath and premature mortality..."

    Ей го и другият сайт:

    https://www.greencarcongress.com/2019/07/20190714-nee.html

    Така че електрото ОТДЕЛЯ ПОВЕЧЕ ФПЧ от "изкопаемите коли"..

    И въобще идеята НЕ Е ДА НЕ СЕ ОТДЕЛЯТ ЕМИСИИ..

  51. 51 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    .. на мен ми е важно да не ми смърдят изкопаемите коли в града.
    —цитат от коментар 39 на keen


    Всеки си има нещо важно в живота..

    Иначе ей публикация от шотландците - Университета в Единбург:

    -----------------------
    Non-exhaust PM emissions from electric vehicles
    Victor R.J.H. Timmers *
    Peter A.J. Achten
    University of Edinburgh, Edinburgh EH8 9YL, UK

    INNAS BV, 15 Nikkelstraat, 4823 AE Breda, Netherlands

    Аbstract :

    Particulate matter (PM) exposure has been linked to adverse health effects by numerous studies.
    Therefore, governments have been heavily incentivising the market to switch to electric passenger cars in order to reduce air pollution. However, this literature review suggests that electric vehicles may not reduce levels of PM as much as expected, because of their relatively high weight. By analysing the existing literature on non-exhaust emissions of different vehicle categories, this review found that there is a positive relationship between weight and non-exhaust PM emission factors. In addition, electric vehicles (EVs) were found to be 24% heavier than equivalent internal combustion engine vehicles (ICEVs).
    As a result, total PM10 emissions from EVs were found to be equal to those of modern ICEVs. PM2.5 emissions were only 1e3% lower for EVs compared to modern ICEVs. Therefore, it could be concluded that the increased popularity of electric vehicles will likely not have a great effect on PM levels. Nonexhaust emissions already account for over 90% of PM10 and 85% of PM2.5 emissions from traffic.
    These proportions will continue to increase as exhaust standards improve and average vehicle weight increases. Future policy should consequently focus on setting standards for non-exhaust emissions and encouraging weight reduction of all vehicles to significantly reduce PM emissions from traffic"
    --------------------

  52. 52 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#37] от "Климент Горанов":

    Карането в зимни условия е мъка, основно в България. Но, това е друга тема.
    Пък и ние искаме да спрем тук-там. Будапеща, Германия... После и из Франция ще има обиколка. С колата ще ни е по-добре. Децата и жената искат малко разходка. ;)

    Бивш tww09306483.
  53. 53 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    Какви 50% електро?100% !!!!!То друго, няма да има!До коментар [#46] от "sim4o":Ъхъм,

    Най-вече ТИР-овете, междуградските автобуси, селскостопанските, строителните и минните машини - на 300% ще са електрички, без майтап....
    —цитат от коментар 48 на г-н Саранди Говедаров


    Корабите, самолетите?

    Самолетите са 58% от растителната защита в напредналите страни, между другото ..

    .. а риболовът, хладилните кораби за обработка на риба и световната глобална търговия с охладени храни е 100% на дизели ..

    Банани - без дизели - откъде?

    Но СМЕ ГО КОМЕНТИРАЛИ..
    Няма не искам - няма недей!

    Петролната ера и ДВГ си заминават и това е, аджеба Радке , положението !

  54. 54 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    всичко е по-сложно
    —цитат от коментар 50 на sim4o

    - Сложното свършва, когато сравниш едно кръстовище само с електрокари и друго само с изкопаеми. Аз лично ще предпочета да мина оттам, дето са електрокарите. Няма "гретенизъм", няма "зеленосделкизъм", имам си нос и дробове.

    Отнемане на имуществото на всеки, който не е жигосан с COVID "ваксина"!
  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#30] от "quatro_4x3":

    За тебе може и да е малка. За мен не е. Имам месеци, когато пътувам до София по 2-3 пъти. Отиване и връщане 1000 километра. Ей така, между другото...
    Преди да затворят заради Короната редовно обикаляхме из Европа. Това, че ти дремеш у вас не означава, че всички са като тебе. Нали?
    Не казвам, че основните ми километри не са къси разстояния и на градско. Но, както казах по-горе, поне аз не искам да наливам 70-80 хиляди лева за градска кола с пробег от 150-200 километра.

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#54] от "keen":

    А пък ако на кръстовището има само колелета, ехе-е-е-е-е...! :)))

    Бивш tww09306483.
  57. 57 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    всичко е по-сложно
    —цитат от коментар 50 на sim4o

    - Сложното свършва, когато сравниш едно кръстовище само с електрокари и друго само с изкопаеми ..
    —цитат от коментар 54 на keen


    Пак повтарям - въпросът въобще не е в емисиите ..
    Че то от 10 години ИМА ЕЛЕМЕНТАРНИ ТЕХНОЛОГИИ за намаляване на емисиите, дето са наистина вредни ..

    https://www.youtube.com/watch?v=VJSEQaxAh4c

    Ако искаха да е по-чисто .. щяха да дават дотации ей за такива технологии, хем не са и толкова скъпи..

    https://www.youtube.com/watch?v=7250xn95wo0

    Идеята е съвсем друга ..

  58. 58 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#26] от "Лео":

    Точно. Като гледам накъде бутат нещата, индивидуалното пътуване ще става все по-скъпо. Който иска самостоятелно придвижване ще трябва да плаща дебело. Всеки да си стои там където е, без да мърда много. Това е бъдещето. Някои подскачат и хълцат, но не усещат, как им го набутват полека.

    Бивш tww09306483.
  59. 59 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#57] от "sim4o":

    Да. Има много начини да стане по-чисто и с по-малко потребление на горива. Но не се прави. Тоест, ако целта беше екология, има много по-бързи начини и то с гарантиран ефект. Но не се прави. Не знам след колко години ще се разбере, какво точно е замислено.

    Бивш tww09306483.
  60. 60 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#57] от "sim4o":

    - Ми, както се казва, "всеки сам си преценя" :)
    Аз избирам електрокара категорично. Кефът да се кара такова е несравним. Единственото предимство на фосилката е, че вози на по-далечно разстояние (за момента).

    Отнемане на имуществото на всеки, който не е жигосан с COVID "ваксина"!
  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3370 Весело

    Ford Mustang Mach-E е моят избор от тазгодишните финалисти. Страхотен автомобил, а спортната му версия може да издуха Ферари.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3370 Весело

    До коментар [#43] от "sim4o":

    "Ако зимно време, колата стои 2-3 часа в задръствания и и работи отоплението (климатикът) и музиката , част от заряда си заминава .."

    Аре бре, нали в Коми имате печки на кюмур инсталирани във всеки електрически Краз от общественият транспорт. Путин мисли за вас!

    За останалият свят старши, зимното каране на електрически автомобил отдавна не е проблем.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  63. 63 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1133 Весело

    До коментар [#2] от "DDR":

    Искам тея продажни джурналисти от 23 страни да пътуват до церемонията с каквито модели те си изберат.
    А други 23 да пътуват с нормални коли. Но да има максимален брой часове, за които можеш да стигнеш, както е сега по Гугл мапс.
    Иначе казано, средно, дизелова машини може да мине 900км с един резервоар от 50-60л. за 10 часа.
    Нека видят, за колко часа ще стигнат теа с количките от лунапарка! :)
    Особено гостите от Балканите, ако награждаването е в столицата на елктричките Осло. :)

    Най-добре церемонията да е февруари месец, когато температурите са под минус 10 градуса минимум.

  64. 64 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 694 Неутрално

    През месец септември 2021г. най-продавания автомобил в ЕС е Модел 3 на Тесла. Не най-продаваната електрическа кола, а изобщо номер 1 в продажбите. При това е американска, което е нечувано за Европа, електрическа, а и освен това не е от бюджетния клас, които оикновено лидират по продажби. А на всичко отгоре дори не се произвежда на територията на ЕС. Погледнете тренда на продажбите през последните няколко години и ще ви стане ясно каква ще е картината в края на десетилетието.

  65. 65 Профил на mumi
    mumi
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Според мен електромобилите се налагат, защото спомагат за вдигане на инфлацията, от която отчаяно се нуждаят Западните държави. Инфлацията спомага за стопяване на огромното дългово бреме на Запада, което е главна пречка за икономическия растеж на Запада. Твърди се, че електромобилите са екологични, на вече излязоха много проучвания, че това не е съвсем вярно. Електромобилите ще помогнат за ръста на инфлацията, защото са двойно по-скъпи и имат двойно по-кратък срок на експлоатация.

  66. 66 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#61] от "Realist":

    Кой кого ще издуха на старта от 0 до 100 км./час не ме вълнува. Вълнуват ме колко струва колата, колко километри минава с едно зареждане. С колата ми в момента нямам никакви грижи. Който иска да влага в електрическа кола 100 хиляди лева или 100 хиляди евро, моля. Нека да си купува. За мен, колата означава функционалност и удобство. Който иска да опъва кабели и да се чуди къде ще зарежда. Аз към момента съм пас.

    Бивш tww09306483.
  67. 67 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Електромобилите ще помогнат за ръста на инфлацията, защото са двойно по-скъпи и имат двойно по-кратък срок на експлоатация.
    —цитат от коментар 65 на mumi


    Това твърдение е напълно невярно.

  68. 68 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    До коментар [#64] от "asroma1927":

    Що лъжеш? Тесла може би е най-продаваният електрически автомобил, но със сигурност не е най-продаваният автомобил в Европа.

    Бивш tww09306483.
  69. 69 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 862 Неутрално

    От предложените това заслужава Renault Mégane E-Tech

  70. 70 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#61] от "Realist":Кой кого ще издуха на старта от 0 до 100 км./час не ме вълнува. Вълнуват ме колко струва колата, колко километри минава с едно зареждане. С колата ми в момента нямам никакви грижи. Който иска да влага в електрическа кола 100 хиляди лева или 100 хиляди евро, моля. Нека да си купува. За мен, колата означава функционалност и удобство. Който иска да опъва кабели и да се чуди къде ще зарежда. Аз към момента съм пас.
    —цитат от коментар 66 на Petleshev


    Никой, който живее в Западна Европа не опъва кабели и не се чуди къде да зарежда. Пас си, защото живееш в най-изостаналата на част на ЕС. По същата причина съм пас и аз към днешна дата

  71. 71 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#64] от "asroma1927":Що лъжеш? Тесла може би е най-продаваният електрически автомобил, но със сигурност не е най-продаваният автомобил в Европа.
    —цитат от коментар 68 на Petleshev


    А през септември 2021г. кой модел на кой производител беше най-продаваната кола в Европа?

  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3370 Весело

    Кой кого ще издуха на старта от 0 до 100 км./час не ме вълнува. Вълнуват ме колко струва колата, колко километри минава с едно зареждане. С колата ми в момента нямам никакви грижи. Който иска да влага в електрическа кола 100 хиляди лева или 100 хиляди евро, моля. Нека да си купува. За мен, колата означава функционалност и удобство. Който иска да опъва кабели и да се чуди къде ще зарежда. Аз към момента съм пас.
    —цитат от коментар 66 на Petleshev


    4х4 и съгласно американският цикъл, който е доста по- реален от европейският, 310 мили на заряд, 500 километра. И може да зарежда бързо, 200 киловата ги дърпа без проблем. За 20 минути си заредил 60% от батерията, което е още 200-300 километра.

    3.5 секунди 0 до 100.

    Ако бих избирал, след Модел Y, Мустанг Мах Е е колата която бих купил. И Модел Y я купувам заради суперчарджър мрежата на Тесла и Автопилота. Иначе Мах Е си е супер като хардуер и пробег.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1133 Разстроено

    До коментар [#38] от "г-н Саранди Говедаров":

    https://youtu.be/65N5ouukO6w

  74. 74 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1133 Любопитно

    До коментар [#24] от "jlh59313635":

    ''да караш електрически автомобил е много по-приятно''

    Има теслИ за по 60к евро, които нямат електрически седалки!
    Само човек, който не е влизал в Ес класа или БМВ 7ца на 10-15г. не знае, какво наистина са екстри.
    А в Тесла дори не можеш да си отвориш жабката, ако ти е паднала батерията. Изобщо не се предвижда възможност за отваряне с ключ!
    Защо?
    Аз си ползвам колата като мини-склад/шкаф, например... когато не ми се кара... оставям си неща в нея и си ги взимам, когато хвърялм боклука... но Тесла не можеш да я отвориш, ако е паднала батерията...

  75. 75 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Поредната "зелена" идиотщина ... но предвид пълното изчезване на здравия разум в Европа се чудя как са се промъкнали 30-те процента неправилни коли. Очаквах 100% от финалистите да са в унисон с ширещата се климатична истерия.

  76. 76 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#72] от "Realist":

    ''За 20 минути си заредил 60% '' като нова! А ако е на 7-8г?
    И с'я си представи, ако на е'на бензиностанция, всеки се тутка по половин час! И не е е ясно дори, дали ще тръгне. Някой може да я е оставил и да е решил да яде час-два, или да подремне, да се поразходи... ти, какво, дърпаш му шалтера ли? :)

  77. 77 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    .. и ще ви стане ясно каква ще е картината в края на десетилетието.
    —цитат от коментар 64 на asroma1927


    От сега е ясно:

    "The Dutch government confirms plan to ban new petrol and diesel cars by 2030.."

    "Denmark to EU: Ban sale of internal-combustion engine cars come 2040.."

    "Spain, Europe’s second largest carmaker, plans combustion engine ban.."

    "China joins list of nations banning the sale of old-style fossil-fuelled vehicles.."

    "Canada announced .. ban the sale of new internal combustion engine (ICE) cars and light-duty trucks by 2035 .."

    "German Government Votes to Ban Internal Combustion Engines by 2030.."

    Кой и кому ще продава други коли, освен електро?

    Че те просто , ще са забранени!

  78. 78 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Кия EV6 би трябвало да спечели.

    ... с двеста...
  79. 79 Профил на atag
    atag
    Рейтинг: 492 Любопитно

    Гледам тука все спецове на нафтовите печки. Единият иска да си сложи 2 туби нафта в багажника, за да каро по 5000 километра без да спре, със семейството си... Ще пикаят по канавките сигурно и ще спят на смени в колата. Ако нещо се запали, с тия туби в багажника ще кара ракета... Другият пък комунистически специалист изкара че замърсяването с ФПЧ било заради гумите - демек и с велосипед да си все тая - ще дишаш боклуци. Изобщо, както и за ваксинирането, все на територията на Велика България са най-знаещите, умните и хитрите. Западняците, дето искат да им е чисто и подредено, да карат коли дето не ти пушат под носа, слагат фабрични ограничения на максималната скорост и т.н. лиготии, непривични на Ганьовия вкус са джендъри. Китай, за информация, е най-големият пазар на електромобили, като там има местни производители които имат по-голям капацитет и продажби от Тесла.

  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3370 Весело

    До коментар [#76] от "imaligoogle_hr":

    "като нова! А ако е на 7-8г?"

    Какъв ти е проблема че е на 7-8 години?

    Това не ти е бензинов автомобил да ти се сдухва двигателя бре. Това е автомобил, който е изключително прост, изключително надежден и иаключително дълготраен.

    Аз има Шеви Волт от 2011, модел 2012-та. Зареждан е всяка вечер до горе за последните 10 години, защото е с малка батерия. Много чести и още по 1-2 пъти през деня. Над 200 000 километра е.

    И батерията му е като нова. Ускоряването му е като на нова кола. какво може да ти се сдуха в електроника и електричен двигател?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3370 Весело

    До коментар [#51] от "sim4o":

    Пак ли ги бълваш тези глупости, старши? Колко пъти трябва да ти се обясни, че на електрическата кола спирачките ти са вечни и накладките ти надживяват колата.

    Теорията която ви преподават на курса по мототехника в Коми е доста далече от действителността!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 82 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#43] от "sim4o":

    Твоята ако седи 3 часа в задръстванията бензин ли почва да връща?

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  83. 83 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3370 Весело

    За 20 минути си заредил 60% '' като нова! А ако е на 7-8г?И с'я си представи, ако на е'на бензиностанция, всеки се тутка по половин час! И не е е ясно дори, дали ще тръгне. Някой може да я е оставил и да е решил да яде час-два, или да подремне, да се поразходи... ти, какво, дърпаш му шалтера ли? :)
    —цитат от коментар 76 на imaligoogle_hr


    След като зареди колата ти, плащаш по няколко $$$ на минута. Ако толкова си богат че да прахосаш $50 за $5 за заряд след като ти е заредила колата, прави ти път!

    Така е на суперчарджърите на Тесла. Колата ти праща СМС че е готова и до 5 минути трябва да я изкараш от суперчарджъра, иначе плащаш оттам нататък за минута престой.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  85. 85 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#45] от "debruckere":
    Батериите на колата са доста по-различни от тези на телефоните. На телефоните са литий-полимер, за да са леки. Старите на колите са литий-манган-кобалт 18650 клетки, с около 1200-1500 цикъла до 80%.
    Всичко ново минава на литий-желязо-фосфатни батерии ( LiFePO4 ), които между 2500 до 4000 цикъла до 80% и са много по-безопасни. Стар Нисан Лийф с нови LiFePO4 батерии излиза под 20к и за градска кола е повече от идеална, да не говоря яко имаш доста работа в синята/зелената зона.
    Хубавото е че батериите се развиват, има евтини bms-и, сравнително евтини и хубави инвертори, евтини и хубави mppt контролери. Нещата които ги има днес на пазара преди 5 години само скъпи, тромави и недостъпни. Кой знае след 5 или 10 или 15 години какво ще бъде.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  86. 86 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Някакви журналисти избирали някакви коли - хахахахах! Никакви електрички не атакуват нищо, споко!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  87. 87 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3189 Весело

    Когато стане видимо изгодно, и аз ще си купя. Ако съм жив.
    Дотогава иронично ще питам: Вие какво карате и къде?

    Еретик
  88. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3370 Весело

    Не знам дали някой е гледал видеото на Дъг Демуро за новият Ривиан. Ето ви го:

    https://www.youtube.com/watch?v=CYrunRy8hmw

    А ето ви офроъд теста на същият Ривиан от Демуро:

    https://www.youtube.com/watch?v=QeACRO3hoek

    Това е автомобил с 4 електрически двигателя, по един на всяко колело. Много по- добър от най- добрите в света, Джип, Ровър и Мерцедес G Вагон. Няма механични заключващи диференциали всико прави за вас електрониката.

    И както казва Дъг Демуро във видеото, след като си направил най- трудният офроуд преход, можеш да отидеш и да надбягаш Ферари с този трък!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  89. 89 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 906 Неутрално

    До коментар [#28] от "sim4o":

    "Спирането на петролната ера" най-първо означава да нямаш торове за модерно интензивно земеделие - което вече се случва междувпрочем. В момента спот цената на азотните торове е над $1000 на тон, около 3.5 пъти над каквато беше доскоро. Да ти го преведа - догодина цената на всички храни ще се вдигне с още 300-400% над настоящата инфлация, в световен мащаб.
    По принцип и това не е проблем за около 500 млн. човека на планетата. Останалите 9 млрд. са излишни обаче. Сега, как точно ще се случи това ребалансиране, можеш сам да си правиш теории.

  90. 90 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3189 Весело

    До коментар [#16] от "Petleshev":

    "Точно. Към момента възможността да минеш 1000 или 2000 километра с обикновена кола при разход около 7 литра на 100 километра, няма как да бъде компенсирана с функционалността на електрическа кола.
    Следващия месец, ако не затворят всичко се каня да пътувам до Франция. С един резервоар минавам над 900 километра със 120 по магистрала. Зареждам за 5 минути и продължавам. С електрическа кола, какво ще правя? Ще се отровя да пия кафета и да дремя, докато зареждам. Ще ми трябват и две нощувки сигурно. И защо? За да съм еко-био и в крак с новото. Мерси...! Ама не ми върши работа.
    За градска кола, да. Електрическата ще върши работа. Ама сапунерка на ток за 80 хиляди...? Ми не. Който иска да ги кара. Не виждам смисъл да си плащам "икономичните" километри предварително."
    +++++++++++++++++
    Да уточня. Не карам градско, вървя като стар турист пеша, дори да вали.
    Пътуването ми е до двата ваканционни апартамента - единият до Пирин, другият - до морето.
    Веднъж годишно ходя за 10 -14 дена до Алпите и навъртам към 5000 километра тогава.
    Нямам гараж с контакт.
    Значи - твърдо ДВГ, докато не се промени нещо.
    Да, без гараж с контакт електричката е..смях. Кабели през терасите ли ще висят? Ами да си включа в цената на електричката и гаража? Егати поевтиняването!

    Еретик
  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  92. 92 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 2626 Неутрално

    До коментар [#28] от "sim4o":"Спирането на петролната ера" най-първо означава да нямаш торове за модерно интензивно земеделие .
    —цитат от коментар 89 на mirohero


    "Спирането на петролната ера" - означава ДА НЯМАШ МЕДИЦИНСКИ КОНСУМАТИВИ..

    И още други неща ..
    И да нямаш риболов и дърводобив ..

    НО ТОВА Е БЪДЕЩЕТО!

    Електрото в 2030 - ЩЕ СА 100% на пазара!

    Коли с ДВГ в 70% от пазара ще са просто забранени ..

  93. 93 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 969 Разстроено

    До коментар [#37] от "Климент Горанов":

    Ако летят, зашото се очертава следващия локдаун. Аз предпочитам самолет но поради несигурноста с полетите ще избера патуване с кола

  94. 94 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3189 Весело

    До коментар [#61] от "Realist":

    "Ford Mustang Mach-E е моят избор от тазгодишните финалисти. Страхотен автомобил, а спортната му версия може да издуха Ферари."
    +++++++++
    Хубаво! Да го духа!

    Еретик
  95. 95 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3189 Весело

    До коментар [#72] от "Realist":

    Когато в един текст има мното "супер" и много "макс", текстът е реклама....

    Еретик
  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  97. 97 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 969 Разстроено

    До коментар [#71] от "asroma1927":

    https://carsalesbase.com/european-car-sales-analysis-september-2021-brands/

    тесла са 16-ти с 33 пъти по малко коли от фолсфаген

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 691 Неутрално

    До коментар [#10] от "krasnoselo":
    Хубаво е да сложи и умната глава, защото тази определено не работи!

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK