Община Харманли търси 2 млн. лв. за ремонта на "Гърбавия мост"

Община Харманли търси 2 млн. лв. за ремонта на "Гърбавия мост"

© Община Харманли



Община Хараманли поиска от Министерството на културата средства в размер на половин милион лева, с които да бъде извършено аварийно укрепване на историческата забележителност "Гърбавия мост". Това съобщи кметът Мария Киркова, цитирана от БТА.


В края на февруари 10 метра от каменния парапет на строеното още през 1585 г. съоръжение рухнаха. Пропадна и част от настилката на наричания още Сводест мост.


Според кмета общината няма предвиден бюджет за неотложните строителни работи. Киркова уточни, че цялостният ремонт и възстановяване ще струват 2 милиона лева, които също не са по възможностите на местната хазна.


В Харманли се чакат експерти от Министерството на културата и от Националния институт за недвижимо културно наследство, които да изготвят цялостна оценка на състоянието на моста, който е един от символите на града.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Ако тези два милиона се обърнат в монети по два лева,ще стигнат да се облицова отвън този мост поне три пъти,вечно покритие.

  2. 2 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Пък и като гледам снимката с оставената растителност, която изяжда моста, явно не му пука на кмета точна за историческата забележителност, а за безумната сума за усвояване.

  3. 3 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Ако тези два милиона се обърнат в монети по два лева,ще стигнат да се облицова отвън този мост поне три пъти,вечно покритие.
    —цитат от коментар 1 на mentra65


    Защо старите улици с павета не се поддържат с павета, ами се асфалтират? Защото поддръжката на каменна настилка не е евтина! Поправката и е по-скъпа от нова настилка с асфалт. Мостът е от камък и трябва да се поправи. Не е въпрос на облицоване с метал, това е паметник на културата и няма да изглежда като същия мост. Иззидан е с камък и каквото се прави, ще е с камък.

  4. 4 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#3] от "vankata1":

    Не разбрах, каква е връзката на паважът с моста, но понеже темата е чувствителна, длъжен съм да направя някои уточнения:

    "Защо старите улици с павета не се поддържат с павета, ами се асфалтират?"

    Това се случва само в България. Като цяло си е кретения, а гранитните павета са в момента на нечия вила. Върхът на тази идиотия е асфалтирането на тротоари...
    Ако земната основа е направена добре и паважът е оразмерен правилно, през някое друго десетилетие на локални места ще е необходима поддръжка, състояща се в трамбоване и пренареждане на павета. Бетонният паваж има живот 40 години, 2 пъти повече от асфалта. Гранитните са на практика вечни. Изграждането е една идея по-скъпо, но в последствие се избива точно от липсата на "поправки". Да не говорим за удобството при нужда от ревизия или ремонт на подземни съоръжения, с изваждането и пренареждането на същите павета. Тенденцията при развитите страни е да се сменят асфалтирани улици с павирани (малки, квартални улици, не булеварди), само при нас е това е наобратно, оправдавайки се с цената или липсата на кадри, все едно говорим за космически ракети, а не за редене на бетонни кубчета върху пясък.

    I shave with Occam's razor




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK