Инфраструктурната жп компания ще строи нов автомобилен подлез до гарата в Пловдив

Кадър от Пловдив

© Цветелина Белутова, Капитал

Кадър от Пловдив



Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще строи нов автомобилен подлез в района около жп гарата в Пловдив. Предвижда се дейностите да започнат през 2020 г., като се очаква за две години съоръжението да бъде готово. Прогнозната стойност на обекта е 45 млн. лв., като по-голяма част от тях ще бъдат европейски средства, съобщиха от НКЖИ.


Изграждането на четирилентовия път под гарата се налага заради събарянето на стария Бетонен мост в града, който е основна връзка между южната част и центъра на Пловдив. Генералният директор на НКЖИ Красимир Папукчийски уточни, че Бетонният мост няма да бъде разрушен, докато не бъде разширена ул. "Кукуш" и връзката със съществуващия надлез.


На самата Централна гара и до нея ще бъдат изградени още и три надлеза за преминаване на пешеходците. Пешеходният подлез под линиите ще бъде запазен.


Папукчийски каза още, че до 2022 г. вече ще имаме изградена инфраструктура за движение на влаковете между Пловдив и Бургас със 160 км/час. Целта пред НКЖИ е скоростта на влаковете през Пловдив да е 130 км/час.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Папукчийски каза още, че до 2022 г. вече ще имаме изградена инфраструктура за движение на влаковете между Пловдив и Бургас със 160 км/час

    Мда - колкото магистрала Хемус беше завършена 2017 .

  2. 2 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Само да обърна внимание на дребния детайл, че докато бъде построен този подлез, реално града ще е разделен на две отделни части. Да не говорим, че естакадата , която трябваше да премахне другото раздаление на града между център и запад - Пловдив -Филипово за пореден път няма да бъде направена защото видите ли пАри нЕмало...
    Интересно как намериха пари за софйиското метро, открадвайки парите за инфра на северозападнала България, но инак за Пловдив и другите градове в България вечно пАри Нема!!!!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  3. 3 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 474 Неутрално

    "Целта пред НКЖИ е скоростта на влаковете през Пловдив да е 130 км/час."
    Нема ли да спират у Филибето?

  4. 4 Профил на bash
    bash
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#3] от "npg38547585":

    Няма, бе. Ще скачаме в движение. :)

    Целта е да се вземат едни пари от европа :) Не че имам против де, ама това е реалната цел. За малко да не успеят да ги усвоят понеже, ако беше изпълнен първоначалния план и за събарянето на моста, щяха освен да разделят града на две, ми и да отрежат връзката с кичука. Кварталът е може би най-населения, но реално има само три връзки към него.

  5. 5 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Дано да са достатъчно умни като строят подлеза за да предвидят възможност не за 4 а за 6 ленти за евентуално бъдещо разширение на пътя. Около големите градове автомобилният поток ще се задръства все повече.

  6. 6 Профил на theteaserboy
    theteaserboy
    Рейтинг: 392 Неутрално

    Поредната безсмислена хранилка с евросредства, предназначена за Баце, Пеевски и сие.....

  7. 7 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Проекта е от над 20 години, дано най-после реално го започнат! НКЖИ беше проблема много години, а не община Пловдив, защото те стопанисват ЖП инфрата в България и без тях не става нищо. Освен ако не си община София, и имаш някой и друг метро-диаметър да строиш естествено-

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK